- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (39 opinii)
- 2 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (43 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (278 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (319 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (126 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. . Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 18:09
Połączenie SKM i PKM (2)
Jeśli nie będzie połączenia peronow skm i PKM bez kolizyjnym przejściem, to ten plan nie jest najlepszy...
- 18 2
-
2018-02-16 23:04
ruchomym chodnikiem...
a co?!
- 0 3
-
2018-02-16 18:54
Tso? Ale dzie? Przecież one są w pytę odległe.
- 0 3
-
2018-02-16 14:26
(6)
Nie widzę problemu, skoro na przyległych ogródkach działkowych powstają wille...
- 90 11
-
2018-02-16 15:19
pytają ślepą kobyłę, czy pobiegnie w Wielkiej Pardubickiej (3)
Nie widzę problemu! - odpowiada kobyła.
- 13 1
-
2018-02-16 17:13
(2)
„Nie widzę przeszkód”
I powiedział to nie koń a jego dżokej :)- 6 1
-
2018-02-16 23:01
ale też dobry...
;)
- 2 0
-
2018-02-16 17:54
to jednak nie ten kawal...
;)
- 2 2
-
2018-02-16 14:37
dlaczego szczur dopuszcza do dzikiej zabudowy?? podobna sytuacja jest na Dąbka. (1)
- 35 11
-
2018-02-16 20:39
bo ma...
i tak go wybiorą...- 3 2
-
2018-02-16 23:00
Gdynianin
Po kiego grzyba kolejny biurowiec gdzie po drugiej stronie park technologiczny świeci pustkami??? W głowie się puknąć a nie biurowce, drugie Przymorze chcecie urządzić z pięknej Gdyni??
- 18 2
-
2018-02-16 23:00
To niedługo nie będzie można przejechać z centrum Gdyni do np. Orłowa. Kawałek dalej przy skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Al. Zw. teren tez sprzedany na usługi-i mieszkania
- 10 0
-
2018-02-16 20:48
Dlaczego w tak dobrze skomunikowanym miejscu tylko 17 pięter ??
To MARNOTRAWSTWO terenu, możliwości, potencjału miejsca,.... Silna marka miejsca to także magnes dla biznesu, który coraz częściej poszukuje w naszej części Europy przyczółka do ekspansji czy rozwoju dla Gdańska jest to Oliwa/Przymorze dla Gdyni Redłowo.
Jeśli nie zagospodarujecie odpowiednio tego miejsca pozostaje zadać sobie pytanie, czy jesteście godni nosić miano włodarzy Gdyni i wcale się nie zdziwię gdy opozycja Was odstrzelili, bo musi tak być i niemożna nic w tej kwestii zmienić. I żeby była jasność – ja rozumiem, że w miejscach aby zwiększyć możliwości PPNT (i do niego nie dopłacać) i uczęszczanych przez ludzi, turystów nie można nie serwować super fine diningu, ale też należy wymóc choć minimum dla takiego miejsca wysokości jakości, oryginalności, pomysłowości w rozwiązaniach.- 5 7
-
2018-02-16 19:58
Idiotyzm
- 8 0
-
2018-02-16 19:31
Aa
A gdzie parkingi dla samochodów w tej okolicy.
- 9 4
-
2018-02-16 19:22
Bartoszewicz komentuje temat i którym nie ma najmniejszego pojęcia
co się dzieje z tą Gdynią. Aby do jesieni
- 10 3
-
2018-02-16 19:17
Moje ulubione slowa na trojmiasto.pl
Dominanta
Przepustowość
Warstwa scieralna- 9 3
-
2018-02-16 15:49
co dziś można kupić z metką ; - Made in Poland ?... (4)
- 13 2
-
2018-02-16 18:48
(1)
wódkie i szinkie
- 5 0
-
2018-02-16 19:01
urzędnika
- 1 3
-
2018-02-16 16:16
co dziś można kupić z metką ; - Made in Poland ?...
Produkuja tylko!!! Wode z mozgu!!
- 3 1
-
2018-02-16 16:13
sprzedaj owce, sprzedaj konie, kup zegarek marki Błonie
produkcja antyimportowa to przeżytek
Zauważ, jak dobrze się mają producenci polskich kosmetyków czy firma LPP- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.