• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • Trzeba połączyć Stare Przedmieście z głównym mkruk i Żabi kruk i słodowników skrzyżowanie i przejście nadziemne

    i przejście naziemne osoby starsze nie mogą przejść osoby na wózkach jak również turyści mają utrudnione przejście do Muzeum Narodowego Jeśli chcemy być miastem turystycznym prawdziwym nie dzielmy Śródmieścia na dwie części przydzielone szosą trzypasmowym w każdą stronę

    • 8 4

  • Tunel na zdjęciu - żonie wyrwał torębkę jakiś bandzior i zwiał. Sytuacja ok. godz. 18. Wcale nie noc. Niebezpiecznie, (2)

    Miejsce do kradzieży doskonałe oraz do rozbojów i picia piwa. Można dostać od młodych osiłków po buzi. Tunel powinien być zlikwidowany i w kier. ul. Słodowników trzeba zrobić przejście naziemne ze światłami - łącząc Żabi Kruk czyli Stare Przedmieście z Głównym Miastem. Rozdzielenie ponurymi tunelami jest dużym błędem. Bezpieczeństwo i problem ogromny by mogli się przedostać ludzie na wózkach czy o kulach starsi. Kościół Św. Piotra i Pawła jest odwiedzany przez turystów jak Św. Trójcy - do obydwu trzeba przejść tunelem. Zmiany i remont Podwala Przedmiejskiego jest konieczny dla poprawy i łączenia Śródmieścia.

    • 31 29

    • a posterunek na Wieslawa...

      • 0 0

    • to może wystaczy remont, modernizacja, kamery, itp

      • 2 7

  • dzisiaj 15.50 korek od Okopowej do Elbląskiej tak tristar przyśpieszył Gdańsk

    • 4 2

  • Moze przy okazji (4)

    Remontu należy zainstalować systemy emitujace smród uryny, moczu, szczocha aby było swojsko...

    Dlaczego zawsze tunele śmierdzą fuu, za lanie w tych przejsciach powinna być kara wycięcia narzędzia zbrodni!!

    • 88 11

    • Dokładnie, to już kładka lepsza. (3)

      Przynajmniej kładki nie oszczają, a nawet jeśli, to wiatr wywieje smród. Tunel stwarza też wrażenie bardziej niebezpiecznego, bo jest zamkniętą przestrzenią.

      • 10 10

      • Problem z kładkami

        jest taki, że zimą są oblodzone i pełne śniegu

        • 3 1

      • (1)

        Wspaniale! Zróbmy kładki jak nad obwodnicą, na pewno będzie komponować sie z sylwetą głównego miasta!

        • 4 5

        • Nie napisałem, że tam należy postawić kładki.

          Stwierdziłem tylko ogólnie, że już z dwojga złego lepsze są kładki. Nowiutkie tunele pod torami na Oruni są w takim stanie, że z obrzydzenia wolę sterczeć pod szlabanami.

          • 7 3

  • Wykonawca dokumentacji - firma Highway z Banina

    Brzmi mocno

    • 5 1

  • Poheby

    Kutwa mać i znowu przez z**busów będziemy stać co 50 m na światłach. Ciekawe czy tym razem syn, zięć czy może babcia prezydenta Adamowicza prowadzi firmę zajmująca się sygnalizacją świetlną? W końcu trzeba dawać swoim zarabiać a Ty Kowalski jesteś byłeś i zawsze będziesz frajerem i będziemy Cię dymać jak tylko się da

    • 6 5

  • UM Gdańska działa tak, aby zniweczyć ten b. potrzebny projekt.

    Śródmieście Gdańska w większości wygląda fatalnie, jakby czas się zatrzymał w PRL... naprawdę, porównując inne duże miasta w Polsce Gdańsk wypada b. słabo...
    Koszmarne podwale przedmiejskie to czysty relikt PRL, koszmarna autostrada przecinająca Śródmieście tak, żeby nie mogło się zrosnąć. Ohydne tunele zmuszające wszystkich mniej sprawnych fizycznie do przebywania w ohydnej przestrzeni jak z ZSRR, betonowy syf, BO KIEROWCY KTÓRZY NAWET NIE MIESZKAJĄ W GDAŃSKU MUSZĄ ROZJEŻDŻAĆ NASZE MIASTO I WOZIĆ SWE TŁUSTE d*pSKA AKURAT PRZEZ SAMO ŚRÓDMIEŚCIE !!!
    Przecież to jest urbanistyczna patologia, Trzeci Świat i mentalność tubylców, którzy za paciorki z tzw. Zachodu dadzą się pokroić... Ech, Capitalist from the East

    • 6 5

  • Mam nadzieję, że projekt dojdzie do skutku. Jest to jedyna szansa żeby połączyć to te dwie części miasta, które były nierozłączne i zostały sztucznie rozdzielone. Przez to scalenie na pewno zyska całe śródmieście i przyczyni się do rozwoju zaniedbanych przez lata dzielnic.

    • 5 5

  • Jestem osobą starszą i jestem uwięzina na Żabim Kruku - nie mogę przejść tenelem do ulicy Długiej i Neptuna. Żałuję, że nie

    • 9 3

  • Danziger

    Most do Sobieszewa za 80 mln a to 20 - 30 mln ???!!!!!! Puścić ruch pieszych górą. Dla słoików i reszty aut światła ( długie )

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane