- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (45 opinii)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (768 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (291 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (421 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (23 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (114 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano
Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.
Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.
Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.
- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł
Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk , Chmielną oraz Łąkową . Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.
Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.
Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.
Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.
Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (139) 3 zablokowane
-
2017-12-12 16:17
Czekam niecierpliwie na tą inwestycję. Zapowiedź ścieżek rowerowych to krok w dobrą stronę.
- 3 6
-
2017-12-12 16:02
Odpowiedzialność
Jeśli przejścia naziemne dojdą do skutku,
"bezinteresowni" pomysłodawcy zostaną pociągnięci do odpowiedzialności za każde stracone na przejściach ludzkie istnienie.- 5 5
-
2017-12-12 15:59
Koniecznie zlikwidowac niebezpieczne ibrudne tunele utrudniające starszym przejscie!
- 12 5
-
2017-12-12 07:05
Wycenili na 20 milionów, a wykonawca chce dwa razy tyle? (8)
Albo zmienić wykonawcę... albo tego co wyceniał.
- 117 15
-
2017-12-12 10:20
wycena była robiona kilka lat temu (6)
gdy firmy budowlane walczyły o kontrakty i obniżały ceny do minimum
teraz po podwyżkach płac, gdy trudno o pracownika zaczęli wyceniać robotę tak aby coś na tym jeszcze zarobić, firmy budowlane dopłacają do starych kontraktów ( patrz Vistal) , więc muszą jakoś wyjść na swoje żeby nie zbankrutować- 5 4
-
2017-12-12 12:58
swoją drogą to fascynujące, że (3)
w niemczech, francji itd. kilometr autostrady jest tańszy, robotnicy dostają więcej pieniędzy, a pracują na 3 zmiany łącznie z nocą, więc wszystko powstaje szybciej...u nas po prostu chyba jakoś za dużo z tych milionów znika...
- 8 2
-
2017-12-12 13:02
(2)
a może po prostu mają to bardziej zautomatyzowane więc potrzebują mniej ludzi i robią szybciej?
- 2 3
-
2017-12-12 15:41
Tak maszyny dostali od św. Mikołaja i zasilane są energią słoneczną.
- 1 1
-
2017-12-12 14:23
a my to mamy embargo na technologie budowy dróg? należy zatem wymagać w przetargach tejże automatyzacji .
- 7 0
-
2017-12-12 12:51
"teraz po podwyżkach płac..."
Taaa, pewnie...
- 4 1
-
2017-12-12 12:26
"na swoje", znaczy ustawić się na resztę życia jednym zleceniem. jakie to POlskie
- 5 8
-
2017-12-12 07:55
Chyba nie znasz prawa rynku, co?
- 7 13
-
2017-12-12 15:29
debilstwo i powinien się tym zająć prokurator i CBA
jak można tak marnotrawić pieniądze
- 5 7
-
2017-12-12 07:00
niech zostanie tak jak jest! (10)
- 175 150
-
2017-12-12 08:25
oczywiście że tak! (3)
tylko nawierzchnię wymienić, porobić eleganckie prawo i lewoskręty i gotowe. Oszczędność i szybsza robota
- 26 24
-
2017-12-12 10:16
Piękny Bangladesz, nie zmieniac (2)
tylko po to, zeby mozna bylo zmieniac pasy jadac 100km/h przez centrum miasta
- 20 14
-
2017-12-12 15:19
idź się leczyć debilu!
- 5 4
-
2017-12-12 12:52
No właśnie ponoć korki są
to może wyburzyć kilka starych ruder przy Długiej i puścić tam obwodnicę. Trzeba wszak domykać ramy komunikacyjne. Im więcej ram, tym lepiej.
- 13 5
-
2017-12-12 13:46
Pan Koprowski
Doplaci roznice w cenie wykonania bo to projekt jego zycia :)
- 3 1
-
2017-12-12 12:15
Bez konkretnej zabudowy Podwale Przedmiejskie będzie jak sznyta w tkance miasta.
Co dalej z odbudową tego fragmentu Gdańska?
- 3 7
-
2017-12-12 11:48
O nie
Miasto dla ludzi nie dla samochodów a kierowcy to zwierzęta a nie ludzie- 2 16
-
2017-12-12 09:04
(1)
bo co, jezdzisz auem janusz???? a spróbuj tak wczuc sie w skore innych ludzi, np lokalnych tysiecy mieszkanowc ktorzy musza poruszac sie tymi chodnikami, te kobiety, dzieci, no i przede wszystkim starsi ludzie ktorych w tej okolicy jets bardzo duzo woleli by isc sobie ,,górą" niz wspinac sie po schodach i bac w przejsciu podziemnym o swoje rzecyz, mojej babci tam ukradli trebke w tunelu. a i brawo za sciezke rowerowa w koncu bedzie mozna normalniej tamtedy jezdzic bo okolice centrum to koszmar dla rowerzystow
- 24 21
-
2017-12-12 09:53
piekny Bangladesz, zostawmy to!!
tylko po to, zeby mozna bylo zmieniac pasy jadac 100km/h przez centrum miasta
- 10 8
-
2017-12-12 09:39
Zbędny wydatek
Zbędny wydatek, środki przeznaczyć na coś bardziej sensownego, wiele potrzeb jest w mieście. Poprawić stan bezpieczeństwa przejść dla pieszych poza głównymi arteriami, nieoświetlone, pasy niewidoczne, żle oznakowane.
- 19 9
-
2017-12-12 15:17
kompletnie niepotrzebne nikomu wyrzucanie publicznych pomiędzy
ot takie idee fix ekoterrorystów i stowarzyszeń quasi obywatelskich
- 8 7
-
2017-12-12 15:04
Gdyby stronniczość dziennikarska mogła latać, bylibyście pierwszymi ludźmi na Marsie.
Gugol razy przechodziłem tunelem dla pieszych i nigdy nie była to dla mnie trauma. Bo pewnie na powierzchni nikt nigdy nie dostał w makówę od żadnego zakapiora.
Kraje zachodnie są na maksa pochrzanione. Muszą robić bariery by nachodźcy nie rozjeżdżali ich autami. Mogą zakazać aut, tak. Ale wtedy zaczną porywać pojazdy uprzywilejowane i zabijać nimi. Nie można im odmówić nieustępliwości...- 8 4
-
2017-12-12 14:08
Zlikwidujcie ,te obskurne wiay do przejsc podziemnych na przystankach tramwajowych na wysokosci łąkowej
- 11 2
-
2017-12-12 11:48
(1)
Spokojnie ludzie z drugiej strony budują molocha 100 sklepów ludzie tamtędy będą latać a podwale lekki lifting za 2 mln i kasa zostaje na co innego
- 9 1
-
2017-12-12 13:50
Forum Radunia ?
100 sklepów ? Chyba sto sklepów tylko z odzieżą damską.
A INNE SKLEPY ? A usługowe? Kina ? Biura -biurowce ?? itd.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.