• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego droższa niż planowano

Krzysztof Koprowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji. Jeszcze przez co najmniej 1,5 roku piesi będą zmuszeni do korzystania z przejść podziemnych pod Podwalem Przedmiejskim - o ile miasto nie wycofa się z inwestycji.

Pod znakiem zapytania stoi rozpoczęcie przebudowy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w przyszłym roku. W przetargu wzięła udział tylko jedna firma, której oferta o ponad 17 mln zł przekracza przewidziany budżet na ten cel. Jak informują urzędnicy, nie została jeszcze podjęta decyzja o dalszych losach tej inwestycji.



Czy czujesz się bezpiecznie w przejściach podziemnych późnym wieczorem lub nocą?

Ogłoszony pod koniec września przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego zakończył się złożeniem oferty tylko przez jednego wykonawcę - firmę MTM z Gdyni.

Roboty budowlane wyceniła ona na prawie 38 mln zł, tymczasem urzędnicy oczekiwali ofert do kwoty 20 mln 800 tys. zł.

Znalezienie brakujących ponad 17 mln zł nie będzie łatwe - zarówno pod względem inżynierii finansowej miasta, jak i podjęcia decyzji na niespełna rok przed wyborami samorządowymi wobec tej wciąż budzącej liczne kontrowersje inwestycji.

- Nie zapadły jeszcze żadne decyzje w zakresie dalszych losów tej inwestycji. Rozważane są różne możliwości - mówi Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Czytaj też: Budżet Gdańska po raz pierwszy przekroczy 3 mld zł

Przypomnijmy, w ramach inwestycji, oprócz wyznaczenia przejść naziemnych ułatwiających pokonanie Podwala Przedmiejskiego, "otwarte" w nowych relacjach zostaną skrzyżowania z ulicami Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska, Chmielną zobacz na mapie Gdańska oraz Łąkową zobacz na mapie Gdańska. Ponadto przewidziano udogodnienia dla rowerzystów (pasy rowerowe i przejazdy), zwężenie jezdni południowej (w stronę Elbląga) do dwóch pasów ruchu oraz przebudowę infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej.

Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim. Schemat planowanych zmian na Podwalu Przedmiejskim.

Prace opóźnione o dwa lata, zakończenie najwcześniej w 2019 r.



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór firmy MTM, na wykonanie wszystkich prac będzie ona miała czas do końca czerwca 2019 r., przy czym przebudowa skrzyżowania i utworzenie przejścia naziemnego na Wyspie Spichrzów powinno być gotowe już rok wcześniej.

Przyjęty harmonogram prac i tak jest już znacznie opóźniony względem pierwotnych założeń. Rozpoczęcie prac budowlanych miało bowiem nastąpić już w 2016 r.

Problemem okazało się znalezienie wykonawcy dokumentacji, a gdy ostatecznie została nim firma Highway z Banina, inwestycję włączono do projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", co z kolei uniemożliwiło rozpoczęcie prac w 2017 r.

Także otwarcie ofert zostało przełożone niemal o miesiąc ze względu na szereg zapytań ze strony potencjalnych wykonawców. Nie przełożyło się to jednak ostatecznie na złożenie więcej niż jednej oferty.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

  • (2)

    znów ankieta , jak dla idiotów

    • 17 2

    • zaproponuj swoją (1)

      • 2 0

      • ankieta:
        czy Świat ma być:
        1. Piękny i bezpieczny, i ma być mi dobrze
        2. Zły i brzydki, ma być mi żle

        Bardzo ciekawy jestem , co ankietowani wybiorą
        podpis: Ciekawski Debil

        ps. forma pytania, i interpretowanie zagadnienia, sugestie odpowiedzi zawarte w pytaniu, odwoływanie się do ogólników , np: "czy czujesz się bezpiecznie nocą"

        • 1 0

  • upłynnienie ruchu samochodowego zacząłbym od walenia mandatów czubkom za kółkiem (1)

    i edukowania tego bezmyślnego barachła. zapierdziela jeden z drugim, siedzą na zderzakach, skaczą z pasa na pas, a później stoją na tych samych światłach, przez które przejechaliby bez zatrzymania się gdyby jechali zgodnie z przepisami. w efekcie wszyscy stoją zamiast jechać. przyjmijcie do świadomości, nie potraficie jeździć głąby.

    • 10 4

    • to prawda, ale to inny temat

      • 4 0

  • Ankieta powinna brzmiec: czy remontowac Podwale co wydluzy czasy przejazdy linii tramwajowych bo beda staly na dodatkowych swiatlach?

    • 11 5

  • (1)

    Ja tu widzę sprzeczność. Rząd oczekuje, że Polacy zostaną w kraju, będą pracować i generalnie chce dobrobytu dla wszytskich (500+ itp itp.). Zdrugiej strony od wieeelu lat (mam to gdzieś, czy to było PO czy PiS czy inne korytko) mamy system przetargów i najniższych cen, gdzie zamawiający oczekują pracy charytatywnej albo za miskę ryżu...

    • 13 5

    • zabieranie wszystkim i dawanie z tego wybranym. tj. 5oo+ nazywasz dobrobytem?

      • 5 0

  • Trzeba trochę pojeździć po innych dużych miastach w kraju (4)

    wtedy można zobaczyć, że takiego syfu w centrum jak na zdjęciu powyżej to już naprawdę trudno uświadczyć gdziekolwiek

    • 135 25

    • Najlepiej omijać szerokim łukiem, nie ze względu na bezpieczeństwo, a na stan.

      Co z tego, że przejścia są (stosunkowo) bezpieczne, jak panuje tam taki syf, że aż wstyd.
      Co myślą sobie turyści?!

      • 9 2

    • wybudowaliśmy jeszcze gorsze SKM Śródmieście - Okopowa

      horror, horror

      • 6 2

    • W Gdańsku inwestuje się głównie w peryferia, centrum jest zaniedbane A przy obwodnicy, na południu co rusz nowa szkoła droga parczek

      • 7 9

    • Tak

      Twz sie zgadzam. Naprawde Gdańsk od 20 lat stoi. Spojrzcie jak szkoły tu wygladaja. Co tam. Całe dzieonice inporownajcie to z innymi wioskami, gdzie z ue pojudowano drogi, ronda a tu nic. Sitwa u koryta

      • 17 11

  • Ankieta dla cymbałów w stylu, czy czujesz się bezpiecznie na pasach naziemnych słabo oświetlonych i nie monitorowanych, czy oświetlonych i monitorowanych.

    • 8 3

  • Kolejna inwestycja pod deweloperów (6)

    I pół miasta będzie zakorkowane, zwłaszcza jak Forum Radunia otworzą. Kto tym razem przygarnął mieszkanie po promocji?

    • 94 55

    • (5)

      Po pierwsze nie ma takiego czegoś jak Forum Radunia lecz Forum Gdańsk będzie, a przejścia naziemne są koniecznością!

      • 19 22

      • ja nie !

        • 1 0

      • a z czego wynika ta konieczność ? (1)

        bo na pewno nie z bezpieczeństwa pieszych, teraz nikt nie przebiega w poprzek jezdni, ale jak będzie przejście, to niejeden się znajdzie co na czerwonym będzie przebiegał, bo na tramwaj czy autobus będzie chciał zdążyć
        Tunele budowano nie tylko ze względu na przepustowość ale głównie mając na względzie bezpieczeństwo pieszych ( np. dzieci )

        • 11 4

        • Konieczność wynika z lenistwa obcisłogacich

          Są za leniwi, żeby sprowadzać lub wprowadzać swoje bolidy po schodach, są za leniwi, żeby przestrzegać jakichkolwiek przepisów ruchu drogowego. Są też za chciwi żeby partycypować w kosztach swoich zachcianek i dlatego nie chcą płacić OC.
          Są za leniwi, żeby jeździć swoimi bolidami gdzieś dalej, więc wpieprzają się z nimi za free do KM i pociągów i jeszcze krzyczą, że za mało miejsca na ich "merole"na 2 kołach.
          Za to z ich podatków, to można co najwyżej piaskownice wybudować. Ale za to krzyczą najgłośniej. A ilu ich jest? 5, może 10% społeczeństwa? A wpływy podatkowe od tej "klasy średniej" jak się sami nazywają ile wynoszą? 1, może 2%?

          • 9 6

      • Koniecznością to są czynności wegetatywne - reszta jest kwestią potrzeb i ich oceny

        A to ocena społeczna jest taka sama jak przy przejściu przy Dworcu Głównym - oszołomy z FRAG-u i obcisłogaci terroryzują 95% społeczeństwa swoimi chorymi wizjami. Na koszt tych 95%. A potem mamy takie kwiatki jak ścikeżka rowerowa przy Sądzie na Nowych Ogrodach dwa razy szersza od chodnika dla pieszych, których są tam tysiące- zaś pedalistów.

        • 11 4

      • Chyba na wsi

        • 23 5

  • Tunel jest niebezpieczny na Żabim Kruk i bez monitoringu. Po za tym starsze osoby i inwalidzi na wózkachnie mogą przedostać się

    • 12 1

  • Fanaberie FRAGU , wydłużyć czasy jazdy komunikacji miejskiej ,zwęzić ulicę do dwuch pasów , wystarczy wyremontować przejścia

    podziemne i dostosowac dla niepełnosprawnych , a wszystko opisuje człowiek (redaktor) FRAGU..

    Powinno sie dodać w rubryce miejsca : FRAG Gdańsk ul. Ogarna 118

    • 13 7

  • wizualizacja z Wrocławia - super

    gratuluję pomysłu autorowi artykułu

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane