• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa niebezpiecznego przejścia we Wrzeszczu. Prace ruszą w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
3 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena we WrzeszczuMapka. Piesi w tym miejscu muszą pokonywać bez sygnalizacji świetlnej dwukrotnie dwa pasy ruchu, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Po zakończeniu robót zlikwidowany zostanie prawoskręt, a lewoskręt będzie przesunięty za przejście.



Jak oceniasz bezpieczeństwo na przejściach w Trójmieście?

Przejście u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena jest niezwykle ważne z lokalnego punktu widzenia.

W pobliżu znajdują się m.in. szkoła podstawowa, placówka szkolenia zawodowego, uczelnia wyższa, dyskont spożywczy, park Uphagena oraz 10-kondygnacyjny biurowiec. Z przejścia korzystają również osoby udające się na pobliski rynek przy ul. Wyspiańskiego.

Obecny kształt przejścia nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa pieszym, bowiem muszą oni dwukrotnie przejść przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji świetlnej, z czego w obu kierunkach jeden pas jest "głównym", zaś drugi służy jako lewo- lub prawoskręt.

- Z tego powodu dochodzi tutaj do niebezpiecznych sytuacji - nieustąpienia pierwszeństwa pieszym czy nawet wyprzedzania na przejściu - zwraca uwagę Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rynek na Wyspiańskiego jak pudełko czekoladek. Wspomnienia mieszkańców.



Po jednym pasie ruchu w każdym kierunku



Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:
  • jadąc od al. Grunwaldzkiej skręt w ul. Uphagena będzie odbywał się z pasa ruchu do jazdy prosto w stronę ul. Wyspiańskiego,
  • początek lewoskrętu w kierunku al. Grunwaldzkiej (i dalej al. Zwycięstwa) zostanie przesunięty o kilka metrów - za przejście dla pieszych.

Więcej miejsca dla pieszych, oznakowany przejazd rowerowy



Ponadto zostanie poszerzony azyl dla pieszych na środku przejścia oraz chodnik po stronie ul. Uphagena. Rowerzyści zyskają natomiast wyraźnie zaznaczony czerwoną farbą przejazd rowerowy. W przebudowanej nawierzchni chodnika ułożone będą też płytki fakturowe dla osób niewidzących i niedowidzących.

Prace drogowe potrwają od 4 do 23 października. Konieczne będą jednostronne zawężenia ul. Miszewskiego oraz częściowe zamknięcie chodników.

Przebudowa przejścia jest realizowana dzięki staraniom i dofinansowaniu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od kilku lat wskazywała na niebezpieczne zachowania kierowców w tym miejscu.


Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców. Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców.

Działania realizowane na wniosek i ze środków rady dzielnicy



W bieżącym roku z budżetu Rady będzie współfinansowany również montaż słupków w obrębie pobliskiego przystanku autobusowego "Uphagena"Mapka, gdzie kierowcy traktują chodnik jako dodatkową przestrzeń postojową.

Ponadto zgodnie z wnioskiem radnych dzielnicowych uporządkowana zostanie sytuacja parkingowa na drodze dojazdowej do wspomnianej szkoły podstawowejMapka.

Tu przewiduje się uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania oraz zabezpieczenie zieleni przed dalszą dewastacją przez kierowców, a docelowo jej rekultywację (w 2019 r. dzięki środkom Rady udało się już "odzyskać" część zniszczonej zieleni pod nasadzenia drzew).

Czytaj też:

Dwie strefy parkowania w Gdańsku opóźnione. Powód: za drogie parkometry

12:50 21 PAźDZIERNIKA 21

Po jednym pasie ruchu na Wyspiańskiego (23 opinie)

Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?
Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • Imponujące wrażenie.....

    • 6 11

  • (1)

    I tak będzie coś brakowało

    • 7 5

    • I to czegoś decydującego.

      • 2 4

  • proponuje zlikwidowac ulice i wszedzie zrobic chodniki (5)

    • 58 15

    • Posadzić drzewa. Po co ta ulica tam jest

      .... same dziury i koleiny tylko

      • 12 3

    • a ja proponuję konsekwentnie przesuwać granice kompromisu: tak, by dla pieszych (3)

      rowerzystów czyli osób korzystających z transportu publicznego a niekiedy z samochodów pozostawało w mieście coraz więcej miejsca. W dobrze zarządzanym mieście coraz więcej powierzchni jest uwalnianych od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów, z korzyścią dla wszystkich mieszkańców. Udział przejazdów realizowanych rowerem, rowerem wspomaganym elektrycznie i rowerem cargo w ogólnej liczbie przejazdów ulega zwiększeniu.

      • 11 6

      • Czasem granica przesuwana jest za bardzo gdy rozbiera się linie kolejowe by rowerzyści mieli gdzie jeździć. Dodatkowo tylko oni mogą wozić swój pojazd komunikacją miejską

        • 4 6

      • Miasto z gumy nie jest. (1)

        Ale rozumiem, że chętnie oddasz swój dom do wyburzenia żeby zrobić w to miejsce chodnik, drogę dla rowerów i ulicę?

        • 3 6

        • to nie będzie potrzebne w wyniku redukcji skłonności do korzystania z terenochłonnych pojazdów

          lepiej przestań domagać się prawa do darmowego parkowania n-tego samochodu w gospodarstwach domowych mieszkańców dzielnic górnego tarasu miasta.

          • 0 0

  • Ta cała ulica nadaje się do remontu i przebudowy (1)

    Cała ulica

    • 32 8

    • Nie ona jedyna w tym kraju.

      • 2 0

  • Najlepszy pomysł, to likwidacja i tak totoalnie zakorokwanych ulic i nakaz ruchu...pieszego (7)

    PO-to stan umysłu

    • 35 38

    • (2)

      Proponuje wyprowadzić się na wieś

      • 14 8

      • Tak jak ktoś chce samochód to na wieś tam to jest zrozumiałe bo PKS ów nie ma

        • 11 0

      • Przecież on już mieszka na podlaskiej wsi, Gdańsk to tylko na pocztówkach widział.

        • 6 2

    • samochodoza to dużo lepsze określenie stanu umysłu wielu osób przyspawanych mentalnie do fotela samochodu (3)

      • 16 5

      • Wszystkowery to świetne określenie dla osób które myślą iż rowerem mogą więcej

        • 5 8

      • Przecież to nowogrodzki troll, za 60gr od wPiSu sobie auta nie kupi. (1)

        • 4 4

        • trolle konfederacyjne lekceważą limity prędkości

          bo sobie wyobrażają że samochód to symbol wolności (potrącania innych samochodów i pieszych)

          • 0 0

  • Dobrze (3)

    To przejście nie było zbyt bezpieczne.

    • 32 30

    • I powinno zostać zlikwidowane.

      • 4 6

    • Od niedawna obowiązuje nowe prawo o ruchu drogowym . (1)

      A w tym prawie pieszy ma zagwarantowane bezwzględne pierwszentwo przy przekraczaniu jezdni po przejściu dla pieszych . Na papierze towygląda świetnie ale w realizacji szczególnie nadzoru nad przestrzeganiem tego przepisu jest totalna klapa !!! Poruszam się po mieście zarówno na piechotę jak i samochodem i jeszcze nie widziałem policji która by się tym tematem zajmowała . Jeżeli ktoś wierzy w przepisy ustanowione to niech weźmie kodeks drogowy i przechodzi mając pierwszeństwo na przejściach dla pieszych - ja wybieram zdrowy rozsądek i uwagę w trakcie przekraczania jezdni i na tym się jeszcze nigdy nie zawiodłem !!!

      • 1 1

      • statystyki mówią co innego

        liczba potrąceń pieszych na przejściach znacznie spadła

        • 1 0

  • No to teraz o jeździe autobusem zapomnij. (8)

    Korki na Wyspianskiego już od ETC murowane. Od lat chodziłem przez te przejścia do Lidla. Albo na kebab. Nieraz kilka razy dziennie.I nigdy nie niałem kłopotow z przejściem

    • 71 23

    • no tak, korki będą na pół miasta (4)

      Te tysiące samochodów skręcających w prawo do Lidla zrobią korek aż do Pruszcza gdy nie będą mieli swojego pasa. W drugą stronę to samo bo przecież całe Wyspiańskiego od placu Komorowskiego ma dwa pasy i teraz tylko tu zrobią jeden i korek po Sopot będzie. Koniec świata.

      • 15 15

      • (1)

        wystarczy jeden skręcający do Lidla i ludzie przechodzący

        • 14 6

        • Ojejku, to straszne.

          • 8 10

      • 124 na tym odcinku to już teraz masakra.

        Przejazd od Hallera do Miszewskiego trwa 3x dluzej niż przejscie pieszo! Wiec nie piszcie bzdur jak nie znacie tematu.

        • 9 6

      • Człowieku ten lild to pikuś, tam wiele się nie zmieni, masakrą będzie druga strona i skręt w Grunwaldzką.

        • 1 2

    • "Nieraz kilka razy dziennie.I nigdy nie niałem kłopotow z przejściem" (1)

      Widzisz, byli nawet tacy żołnierze na drugiej wojnie światowej co kilka razy dziennie walczyli i nie mieli kłopotu z przeżyciem. A jednak inni ginęli.

      • 16 9

      • Przejście z wyspą i widocznością w obie strony na 100 metrów

        Tutaj pod samochod może wpaść albo kompletna ofiara losu, albo ktoś totalnie naćpany albo samobojca.

        • 13 7

    • Zdiz na koniec roku ma za dużo kasy musi ją wydać.

      • 4 4

  • (1)

    za duzo swiatel, za malo kultury jazdy. ulice byle jak polatane albo dziurawe. ogolnie syf co widac na zalaczonych zdj.

    • 19 8

    • Syf to się z rur starych szrotów wydostaje, bo w tym kraju diagnostyka wydechu to fikcja.

      Trzeba jeździć z palcem na przycisku zamkniętego obiegu, bo co trzecie auto to TDI z cofniętym licznikiem kopcące na czarno.

      • 9 2

  • A 30 m dalej jest przejście z sygnalizacją (8)

    Wszyscy powdychamy więcej spalin, a komunikacja miejska znowu kilka minut straci

    • 131 86

    • (4)

      150 metrów to dla kierowcy 30 m. Szkoda, że jak kierowca musi zaparkować dalej niż 10 metrów od wejścia, to woli rozjechać trawnik lub chodnik.

      • 62 15

      • (1)

        Dokładnie napisałeś w punkt. Kierowcy widzą tylko czubek swojego nosa.

        • 25 10

        • Pieprzysz jak zwykle, mieszkasz tam?, nie, to nie zabieraj głosu, gamoniu

          • 2 4

      • Szkoda że dla rowerzystów trzeba specjalnie malować pasy bo inaczej nie zatrzyma się by przepuścić pieszych

        • 17 17

      • chyba nie znasz miejsca, proponuję google maps i linijkę

        • 6 3

    • Agnieszka już daj spokój

      • 4 0

    • obwodnica też jest dalej

      • 6 1

    • Podziękuj kierowcom, którzy tam wyprzedzają. Za wasz szczyt głupoty płacą wszyscy.

      • 10 4

  • Stwierdzenie, że (7)

    "dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały..." jest równie absurdalne i porównywalne ze stwierdzeniem, że ubiór prowokuje do gwałtu.

    • 72 20

    • w punkt!

      • 9 7

    • (3)

      W Niemczech budowa przejścia przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji jest prawnie zabroniona. A teraz sprawdźmy, gdzie więcej ludzi ginie na przejściach.

      • 16 6

      • Dokładnie

        Przejścia dla pieszych przez jezdnię z dwoma lub większą ilością pasów ruchu bez sygnalizacji jest zabroniona, dlatego stworzono coś na wzór przejścia dla pieszych, czyli obniżenie chodników i stworzenie azylu na jezdni między dwoma różnymi kierunkami ruchu. Wtedy pieszy nie ma pierwszeństwa i sam musi znaleźć okazję do przejścia.

        W Ameryce Południowej są normalnie przejścia dla pieszych przez wielopasmowe jezdnie, ale przed nimi ustawione są progi zwalniające, bez względu czy jeżdżą tam ciężarówki, autobusy czy samochody.

        • 3 4

      • Śmiem przypuszczać, że Niemcy to ty na pocztówce tylko widziałeś.

        • 8 3

      • koeljne utrudnienia

        jak na tym przejsciu maja ginac ludzie jak 90% czasu w tym miejscu są korki...

        • 4 2

    • Dwa razy dwa pasy zobowiązują do postawienia sygnalizacji albo do redukcji ilości pasów, punkt.
      W miejscach, gdzie są szkoły sygnalizacja nie załatwiła by problemu.

      • 7 7

    • Bo to jest prawda, dlatego należy ubierać się skromniej a za gwałt karać bez względu na ubiór.

      • 2 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane