• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa niebezpiecznego przejścia we Wrzeszczu. Prace ruszą w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
3 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena we WrzeszczuMapka. Piesi w tym miejscu muszą pokonywać bez sygnalizacji świetlnej dwukrotnie dwa pasy ruchu, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Po zakończeniu robót zlikwidowany zostanie prawoskręt, a lewoskręt będzie przesunięty za przejście.



Jak oceniasz bezpieczeństwo na przejściach w Trójmieście?

Przejście u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena jest niezwykle ważne z lokalnego punktu widzenia.

W pobliżu znajdują się m.in. szkoła podstawowa, placówka szkolenia zawodowego, uczelnia wyższa, dyskont spożywczy, park Uphagena oraz 10-kondygnacyjny biurowiec. Z przejścia korzystają również osoby udające się na pobliski rynek przy ul. Wyspiańskiego.

Obecny kształt przejścia nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa pieszym, bowiem muszą oni dwukrotnie przejść przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji świetlnej, z czego w obu kierunkach jeden pas jest "głównym", zaś drugi służy jako lewo- lub prawoskręt.

- Z tego powodu dochodzi tutaj do niebezpiecznych sytuacji - nieustąpienia pierwszeństwa pieszym czy nawet wyprzedzania na przejściu - zwraca uwagę Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rynek na Wyspiańskiego jak pudełko czekoladek. Wspomnienia mieszkańców.



Po jednym pasie ruchu w każdym kierunku



Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:
  • jadąc od al. Grunwaldzkiej skręt w ul. Uphagena będzie odbywał się z pasa ruchu do jazdy prosto w stronę ul. Wyspiańskiego,
  • początek lewoskrętu w kierunku al. Grunwaldzkiej (i dalej al. Zwycięstwa) zostanie przesunięty o kilka metrów - za przejście dla pieszych.

Więcej miejsca dla pieszych, oznakowany przejazd rowerowy



Ponadto zostanie poszerzony azyl dla pieszych na środku przejścia oraz chodnik po stronie ul. Uphagena. Rowerzyści zyskają natomiast wyraźnie zaznaczony czerwoną farbą przejazd rowerowy. W przebudowanej nawierzchni chodnika ułożone będą też płytki fakturowe dla osób niewidzących i niedowidzących.

Prace drogowe potrwają od 4 do 23 października. Konieczne będą jednostronne zawężenia ul. Miszewskiego oraz częściowe zamknięcie chodników.

Przebudowa przejścia jest realizowana dzięki staraniom i dofinansowaniu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od kilku lat wskazywała na niebezpieczne zachowania kierowców w tym miejscu.


Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców. Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców.

Działania realizowane na wniosek i ze środków rady dzielnicy



W bieżącym roku z budżetu Rady będzie współfinansowany również montaż słupków w obrębie pobliskiego przystanku autobusowego "Uphagena"Mapka, gdzie kierowcy traktują chodnik jako dodatkową przestrzeń postojową.

Ponadto zgodnie z wnioskiem radnych dzielnicowych uporządkowana zostanie sytuacja parkingowa na drodze dojazdowej do wspomnianej szkoły podstawowejMapka.

Tu przewiduje się uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania oraz zabezpieczenie zieleni przed dalszą dewastacją przez kierowców, a docelowo jej rekultywację (w 2019 r. dzięki środkom Rady udało się już "odzyskać" część zniszczonej zieleni pod nasadzenia drzew).

Czytaj też:

Dwie strefy parkowania w Gdańsku opóźnione. Powód: za drogie parkometry

12:50 21 PAźDZIERNIKA 21

Po jednym pasie ruchu na Wyspiańskiego (23 opinie)

Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?
Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • niebezpieczne (1)

    to było kiedyś przejście bez sygnalizacji świetlnej przy teatrze miniatura, pozdrawiam.

    • 4 4

    • Adamowicz obiecał odbudować ze światłami. I jak zwykle tylko ściema POwskich polityków.

      • 5 3

  • Wszystko co sluzy poprawie bezpieczenstwa jest dobre dla pieszych i zmotoryzowanych i to jest bezsporny fakt. Cieszy, ze srodki sa ze wspolnej kasy czyli Rady Dzielnicy i nie poszly na bzdety. To jest dobry kierunek dzialania.

    • 12 7

  • Po jednej i po drugiej stronie są przejścia ze światłami (2)

    Może więc lepiej zlikwidować tam przejście?

    • 11 14

    • Po jednej i po drugiej stronie są drogi. Może więc zamknijmy ul. Miszewskiego?

      • 9 3

    • dokładnie. należy więc i tu dostawić światła

      kierowczyk jak ma za mało świateł to mu palma odbija i wypada z jezdni.

      • 4 3

  • Dzisiaj na Pomorskiej (1)

    Przed przejściem auto osobowe się zatrzymało żeby przepuścić pieszą a pasem obok pojechała biała furgonetka nawet nie zwalniając tak wygląda bezpieczeństwo...jak kierowca cham to żadne przebudowy nie pomogą

    • 16 4

    • zwężenie jezdni do jednego pasa znacznie poprawia bezpieczeństwo pieszych

      • 1 0

  • Widać z dużo kasy. Wywalanie jest w modzie.

    Możs gdyni pożyczycie?

    • 6 7

  • Najbardziej niebezpieczne przejście, (2)

    jakie znam, znajduje się na zakręcie ul. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy, u zbiegu z ul. Lendziona, tuż przed Galerią Bałtycką. Pieszy, który wejdzie na przejście jest praktycznie niewidoczny dla kierowców jadących prawym i środkowym pasem, a nadjeżdżający zauważa go zwykle, gdy wchodzi prawie na środek jezdni. Strach pomyśleć, co może się stać, gdyż lewym pasem pędzą często ci, którzy "jeżdżą szybko, ale bezpiecznie". Może warto by było zająć się tym właśnie przejściem, zamiast dywagować nad tym wątpliwie niebezpiecznym (w dodatku z wysepką), a opisanym w artykule, gdzie nieustanne korki uniemożliwiają praktycznie szybszą, bardziej niebezpieczną jazdę?

    • 17 5

    • Brak świateł

      Jest to jedyne przejście na Grunwaldzkiej bez świateł. Przejście przez 3 pasy za którym jest droga włączająca się. Dodatkowo pobliska latarnia nie oświetla samego przejścia. Wieczorem i w deszcz jest tu niebezpiecznie.

      • 6 2

    • Aż tylu prostakom

      nie podoba się opinia mogąca poprawić bezpieczeństwo ludzi!? Co trzeba mieć (albo też nie mieć pod deklem), aby być temu przeciwnym???

      • 2 0

  • Nie ma niebezpiecznych przejść, są tylko nieuważni ludzie.

    • 2 9

  • szkoda (2)

    korki będą jeszcze większe. Nie lepiej było zrobić światła na tym przejściu, jak już jest tam niebezpiecznie i zsynchronizować je ze światłami koło rynku i grunwaldzkiej. Tristar w ogóle nie widać, że działa ,tylko trochę na al. Zwycięstwa.

    • 106 30

    • heh, tristar

      Wg pracowników odpowiedzialnych za tristar nie ma możliwości żeby tristar teraz działał tak jak działał wcześniej, ponieważ polityczną decyzją wiceprezydenta gdańska wyłączono przyciski na przejściach dla pieszych bo są "niepotrzebne" - wg pana wiceprezydenta przecież w czasie pandemii i lockdownu nie działały przyciski dla pieszych na przejściach i korków jakoś nie było, więc timery są lepsze i zostają.

      • 3 3

    • Nigdy

      Tam nie było niebezpiecznie.Auta zwaliniają do min prędkości. Duże skrzyżowanie,duży ruch ,dużo wcześniej przed w/w przejściem dla osób pieszych kierujacy pojazdami mechanicznymi zwalniają niemalże do 0 km/h.Znam to z autopsji.

      • 0 0

  • Chyba zdurnieli do reszty! Tam i tak wiecznie są korki a to co planują zrobić spotęguje je jeszcze bardziej!

    • 10 7

  • światła 50 metrów dalej i 50 metrów wcześniej (4)

    rozwiązanie proste - usunąć to przejście i postawić barierki, a nie generować korki

    • 14 9

    • dalej też masz obwodnice... tam sobie możesz pojeździć

      • 4 1

    • ulica 50 metrów dalej i 50 metrów wcześniej (1)

      rozwiązanie proste - zamknąć Miszewskiego i postawić barierki, a nie utrudniać życie pieszym

      • 5 3

      • jaka ?!

        • 0 2

    • korki generuje nadmiar samochodów - jeszcze tego nie kumasz?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane