• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa niebezpiecznego przejścia we Wrzeszczu. Prace ruszą w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
3 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena we WrzeszczuMapka. Piesi w tym miejscu muszą pokonywać bez sygnalizacji świetlnej dwukrotnie dwa pasy ruchu, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Po zakończeniu robót zlikwidowany zostanie prawoskręt, a lewoskręt będzie przesunięty za przejście.



Jak oceniasz bezpieczeństwo na przejściach w Trójmieście?

Przejście u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena jest niezwykle ważne z lokalnego punktu widzenia.

W pobliżu znajdują się m.in. szkoła podstawowa, placówka szkolenia zawodowego, uczelnia wyższa, dyskont spożywczy, park Uphagena oraz 10-kondygnacyjny biurowiec. Z przejścia korzystają również osoby udające się na pobliski rynek przy ul. Wyspiańskiego.

Obecny kształt przejścia nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa pieszym, bowiem muszą oni dwukrotnie przejść przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji świetlnej, z czego w obu kierunkach jeden pas jest "głównym", zaś drugi służy jako lewo- lub prawoskręt.

- Z tego powodu dochodzi tutaj do niebezpiecznych sytuacji - nieustąpienia pierwszeństwa pieszym czy nawet wyprzedzania na przejściu - zwraca uwagę Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rynek na Wyspiańskiego jak pudełko czekoladek. Wspomnienia mieszkańców.



Po jednym pasie ruchu w każdym kierunku



Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:
  • jadąc od al. Grunwaldzkiej skręt w ul. Uphagena będzie odbywał się z pasa ruchu do jazdy prosto w stronę ul. Wyspiańskiego,
  • początek lewoskrętu w kierunku al. Grunwaldzkiej (i dalej al. Zwycięstwa) zostanie przesunięty o kilka metrów - za przejście dla pieszych.

Więcej miejsca dla pieszych, oznakowany przejazd rowerowy



Ponadto zostanie poszerzony azyl dla pieszych na środku przejścia oraz chodnik po stronie ul. Uphagena. Rowerzyści zyskają natomiast wyraźnie zaznaczony czerwoną farbą przejazd rowerowy. W przebudowanej nawierzchni chodnika ułożone będą też płytki fakturowe dla osób niewidzących i niedowidzących.

Prace drogowe potrwają od 4 do 23 października. Konieczne będą jednostronne zawężenia ul. Miszewskiego oraz częściowe zamknięcie chodników.

Przebudowa przejścia jest realizowana dzięki staraniom i dofinansowaniu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od kilku lat wskazywała na niebezpieczne zachowania kierowców w tym miejscu.


Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców. Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców.

Działania realizowane na wniosek i ze środków rady dzielnicy



W bieżącym roku z budżetu Rady będzie współfinansowany również montaż słupków w obrębie pobliskiego przystanku autobusowego "Uphagena"Mapka, gdzie kierowcy traktują chodnik jako dodatkową przestrzeń postojową.

Ponadto zgodnie z wnioskiem radnych dzielnicowych uporządkowana zostanie sytuacja parkingowa na drodze dojazdowej do wspomnianej szkoły podstawowejMapka.

Tu przewiduje się uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania oraz zabezpieczenie zieleni przed dalszą dewastacją przez kierowców, a docelowo jej rekultywację (w 2019 r. dzięki środkom Rady udało się już "odzyskać" część zniszczonej zieleni pod nasadzenia drzew).

Czytaj też:

Dwie strefy parkowania w Gdańsku opóźnione. Powód: za drogie parkometry

12:50 21 PAźDZIERNIKA 21

Po jednym pasie ruchu na Wyspiańskiego (23 opinie)

Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?
Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • (2)

    To przejście dla pieszych nie ma tam bytu. Kilkadziesiąt kroków jest przejście na światłach. Czy już wszyscy decydenci zgłupieli?

    • 9 14

    • Cały świat nie kręci się wokół kierofczyków. Kilkadziesiąt metrów dalej są też inne ulice. Jeździj sobie nimi, jak tu ci nie pasuje.

      • 9 1

    • Dla ciebie

      Dla mnie ma ogromne więc nie wypowiadaj się za kogoś

      • 2 1

  • Mogliby zlikwidować ten tandetny chodnik rowerowy i zrobić tam pasy ruchu dla rowerów w jezdni...

    ..jak w normalnym cywilizowanym mieście

    • 8 3

  • Kpiny z ludzi (2)

    Chciałbym podnieść przy okazji problem odwróconego kierunku ruchu na ul.Piramowicza. Właśnie przez to odwrócenie korki w godzinach szczytu sięgają ul. Kościuszki a spaliny walą na okoliczne domy. O to chodzi pani Dulkiewicz? Obiecywano przyjrzeć się problemowi i co? Minął rok i nic! Kierowcy obudźcie się, nie dajcie się wodzić za nos. Teraz zlikwidują jeszcze osobne pasy ruchu do skrętów z ulicy Miszewskiego.

    • 11 10

    • kogo obchodzą problemy kierofczyków

      masz obwodnice to sobie tam jeździj.

      • 5 4

    • kierowcy sami sobie gotują ten los

      naprawdę myślisz, że zmiana organizacji ruchu na Piramowicza coś pomoże w rozładowaniu korków? To nadmiar samochodów tworzy korki, a nie niedobór przepustowości skrzyżowań czy jezdni.

      • 0 0

  • przejscia ale i oswietlenia np.parkow.

    Poniewaz mam rodzine mieszkajaca przy ul,Tysiaclecia i dosc czesto korzystam z usytuwanego obok parku.Park ten jest ciemny o zmroku,brak jakiejkolwiek latarni,jest po prosu niebezpiecznie. Wysiadajac z tramwaju i wchodzac do parku jest tam rowniez stawek,mozne dostac w łeb troche tych chuligsnow jest. Prosze wladze miasta o zainteresowanie sie tym tematem i oswietlenie tego ladnego parku.dzi*kuje.mieszkanka gdanska.

    • 6 1

  • Głupi pomysł -lepiej zrobić światła.

    • 5 5

  • (1)

    Dlaczego zawężamy jezdnie, tego nie mogę zrozumieć?

    • 10 4

    • daj sobie wytłumaczyć, może zrozumiesz

      jezdnie zwężamy m.in. by skrócić czas potrzebny pieszym do ich przekroczenia. W wielu miejscach zwężamy jezdnie, bo są zbyt szerokie i prowokują do lekceważenia limitów prędkości, co jest przyczyną wypadków. Zwężamy jezdnie po to, by osoby korzystające z mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście (piesi i rowerzyści) mieli większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa w czasie poruszania się po mieście. Jak chcesz, mogę przedstawić jeszcze inne argumenty.

      • 1 1

  • Konkretnie (2)

    Ilu pieszych zostało tam potrąconych w ostatnich latach?

    • 9 4

    • nie chodzi wyłącznie o liczbę faktycznych wypadków, ale o wdrożenie sposobu, by ich tam nie było

      prewencja jest lepsza niż terapia. Chodzi o poprawę poczucia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, a nie tylko o poprawę "obiektywnie mierzonego" bezpieczeństwa.

      • 0 0

    • :)

      Mniej niż zero.

      • 0 0

  • A co z tą ul. Chwarznieńską ( witomino?)?

    Też miała być przebudowa tej Chwarznienskiej

    • 3 0

  • Spoko i tak wszystko stoi.

    Spoko i tak tam jest cały czas zakorkowane

    • 4 1

  • Dojenie (1)

    Dojenia kierowców ciąg dalszy. Wszystkie pasy zlikwidujcie najlepiej.

    • 6 4

    • kierowcy sami siebie doją na różne sposoby

      nadmiar samochodów to problem nie tylko dla kierowców.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane