• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa niebezpiecznego przejścia we Wrzeszczu. Prace ruszą w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
3 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena we WrzeszczuMapka. Piesi w tym miejscu muszą pokonywać bez sygnalizacji świetlnej dwukrotnie dwa pasy ruchu, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Po zakończeniu robót zlikwidowany zostanie prawoskręt, a lewoskręt będzie przesunięty za przejście.



Jak oceniasz bezpieczeństwo na przejściach w Trójmieście?

Przejście u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena jest niezwykle ważne z lokalnego punktu widzenia.

W pobliżu znajdują się m.in. szkoła podstawowa, placówka szkolenia zawodowego, uczelnia wyższa, dyskont spożywczy, park Uphagena oraz 10-kondygnacyjny biurowiec. Z przejścia korzystają również osoby udające się na pobliski rynek przy ul. Wyspiańskiego.

Obecny kształt przejścia nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa pieszym, bowiem muszą oni dwukrotnie przejść przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji świetlnej, z czego w obu kierunkach jeden pas jest "głównym", zaś drugi służy jako lewo- lub prawoskręt.

- Z tego powodu dochodzi tutaj do niebezpiecznych sytuacji - nieustąpienia pierwszeństwa pieszym czy nawet wyprzedzania na przejściu - zwraca uwagę Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rynek na Wyspiańskiego jak pudełko czekoladek. Wspomnienia mieszkańców.



Po jednym pasie ruchu w każdym kierunku



Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:
  • jadąc od al. Grunwaldzkiej skręt w ul. Uphagena będzie odbywał się z pasa ruchu do jazdy prosto w stronę ul. Wyspiańskiego,
  • początek lewoskrętu w kierunku al. Grunwaldzkiej (i dalej al. Zwycięstwa) zostanie przesunięty o kilka metrów - za przejście dla pieszych.

Więcej miejsca dla pieszych, oznakowany przejazd rowerowy



Ponadto zostanie poszerzony azyl dla pieszych na środku przejścia oraz chodnik po stronie ul. Uphagena. Rowerzyści zyskają natomiast wyraźnie zaznaczony czerwoną farbą przejazd rowerowy. W przebudowanej nawierzchni chodnika ułożone będą też płytki fakturowe dla osób niewidzących i niedowidzących.

Prace drogowe potrwają od 4 do 23 października. Konieczne będą jednostronne zawężenia ul. Miszewskiego oraz częściowe zamknięcie chodników.

Przebudowa przejścia jest realizowana dzięki staraniom i dofinansowaniu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od kilku lat wskazywała na niebezpieczne zachowania kierowców w tym miejscu.


Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców. Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców.

Działania realizowane na wniosek i ze środków rady dzielnicy



W bieżącym roku z budżetu Rady będzie współfinansowany również montaż słupków w obrębie pobliskiego przystanku autobusowego "Uphagena"Mapka, gdzie kierowcy traktują chodnik jako dodatkową przestrzeń postojową.

Ponadto zgodnie z wnioskiem radnych dzielnicowych uporządkowana zostanie sytuacja parkingowa na drodze dojazdowej do wspomnianej szkoły podstawowejMapka.

Tu przewiduje się uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania oraz zabezpieczenie zieleni przed dalszą dewastacją przez kierowców, a docelowo jej rekultywację (w 2019 r. dzięki środkom Rady udało się już "odzyskać" część zniszczonej zieleni pod nasadzenia drzew).

Czytaj też:

Dwie strefy parkowania w Gdańsku opóźnione. Powód: za drogie parkometry

12:50 21 PAźDZIERNIKA 21

Po jednym pasie ruchu na Wyspiańskiego (23 opinie)

Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?
Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • Bardzo dobrze, przejście jest faktycznie niebezpieczne. Może gdybyście mieli kierowcy większa kulturę jazdy, nie byłoby problemu

    • 7 5

  • ZDiZ dalej spowalnia ruch (2)

    Zaproponowane rozwiązanie znacząco spowolni przepustowość pojazdów w tym miejscu. To miejsce jest prawie zawsze zakorkowane od ronda Komorowskiego do Grunwaldzkiej a ZDIZ przez lata NIC nie zrobiło, żeby na tym kawałku upłynnić ruch pojazdów. W końcu to nie urzędnicy ponoszą wysokie koszty korków. Może czas to zmienić i zażądać od miasta Gdańsk odszkodowań za stanie w korkach, których być nie powinno?

    • 10 6

    • A ja poproszę McDonaldsa o odszkodowanie za otyłość.

      • 3 2

    • ruch spowalnia nadmiar samochodów

      spróbuj uruchomić roszczenie wobec podobnych Tobie orłów jadących po papierosy do kiosku położonego 800 metrów od domu. Podobnie działają rodzice dowożący swoje pociechy do szkół położonych w odległości do 4 km od domu.

      • 0 0

  • "dochodziło do wielu niebezpiecznych sytuacji" (2)

    A do ilu wypadków doszło?

    • 6 3

    • ważne jest nie tylko liczba faktycznych kolizji (1)

      ważne jest poczucie bezpieczeństwa pieszych - inaczej kierowcy (powodujący korki) nie przesiądą się na komunikację miejską lub rowery bo nie będą się czuli bezpiecznie chcąc dotrzeć do przystanku lub do ostatecznego celu podróży.

      • 1 1

      • Na drodze poczucie bezpieczeństwa...

        ... Jest przyczyną wypadków.
        Dlatego tam chyba nic nigdy się nie wydarzyło.

        • 1 1

  • Mam nadzieję, że niebawem...

    ... Samorządowcy skutecznie odcięci zostaną od kasy.

    • 4 2

  • Przejście z sygnalizacja jest 50 m w jedna i 50 m w drugą stronę po c...j robicie znów bałagan na drodze?

    • 3 5

  • K...a, rada dzielnicy...., banda starych pierdól co nie ma co robić i wymyśla różne bzdury...

    • 4 5

  • Ja pier..., co za idioci, kolejne korki i opóźnienia , skąd sie biorą de.bile?, z rady dzielnicy wychodzą co chwile.... (1)

    • 5 5

    • Skąd się biorą takie trolle przyspawane mentalnie do fotela samochodu?

      • 2 0

  • Rowerzyści z chodników! (4)

    Gdzie policja? Gdzie straż miejska? Po chodnikach wzdłuż dróg prowadzących do morza nie można swobidnie przejść. Tabuny rowerów rozpedzonych, dzwoniących na pieszych. O hulajnogach nie wspomnę. Są ścieżki rowerowe, asfalt, zakaz jazdy po chodniku a proceder "chodnikowy rowerzysta" trwa.

    • 7 8

    • Umiesz w ogóle jeździć na rowerze?

      • 4 1

    • jak

      zes zaparkowal na chodniku to nie masz jak przejsc

      • 2 1

    • Normalnie przechodzę nie mam problemów z rowerzystami, co ty wymyślasz?

      • 1 1

    • Tam jest znak nakazu jazdy rowerem po chodniku!

      pretensje powinieneś mieć do urzędników i roszczeniowych kierowców którzy nie dopuszczają innych uczestników ruchu do jezdni.

      • 1 1

  • Uuu... (1)

    Uuu to szykują się jeszcze większe korki w tym miejscu, już teraz lewoskręt w Grunwaldzką mocno tamuje ruch. Nie mniej przebudowa tego przejścia jest jak najbardziej wskazana, ale można by było tego dokonać w "ciut" lepszy sposób.

    • 2 4

    • a co konkretnie proponujesz?

      Kiedy zaczniesz rozumieć, że to nadmiar samochodów najbardziej utrudnia jazdę innym kierowcom?

      • 0 0

  • (2)

    Przejście prowadzące do Lidla i w 99% używane przez jego klientów, będzie się działo ale co tam można postać w korku by osoba lobbująca zmiany, ulepszenia w ruchu drogowym w UM miała pole do popisu. A gdzie jest przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Korzennej i Heweliusza? nie ma nawet śladu na asfalcie, nie ma żadnego znaku a ludzie idą na i z dworca jak owce na pożarcie.

    • 24 10

    • Będzie w końcu spokojniej. Może nawet i korki się zmniejszą, bo ruch będzie płynniejszy a nie rwany i cwaniakowany. Nigdy nie lubiłem jechać orzez to skrzyżowanie, a już wyjazd z bocznej to jakiś koszmar (niestety tuaj nic nie zmienią).

      • 1 4

    • Korzenna i Heweliusza to ulice w strefie skrzyżowań równorzędnych i uspokojonego ruchu

      w takich rejonach miasta nie ma potrzeby malowania przejść dla pieszych: mogą oni przechodzić przez jezdnię w dowolnym miejscu, co radykalnie ogranicza skłonność kierowców do lekceważenia limitów prędkości. Jak na razie komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych jest odpowiednie - poprawiło się po uspokojeniu ruchu m.in. na skrzyżowaniu Rajskiej i Heweliusza.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane