• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazd tunelem pod Martwą Wisłą będzie bezpłatny

Maciej Naskręt
11 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Powstanie tunelu pod Martwą Wisłą może sprawić, że Prom Wisłoujście będzie kursował już tylko jako atrakcja turystyczna. Powstanie tunelu pod Martwą Wisłą może sprawić, że Prom Wisłoujście będzie kursował już tylko jako atrakcja turystyczna.

Przejazd autem przez tunel pod Martwą Wisłą będzie wolny od opłat. Zobacz, co jeszcze powstanie w ramach budowy tunelu, którym pojedziemy nie wcześniej niż za 4 lata.



Przy tunelu powstaną trzy budynki techniczne do jego obsługi. Przy tunelu powstaną trzy budynki techniczne do jego obsługi.
- Budowa tunelu pod Martwą Wisłą będzie kosztować ok. 600 mln zł. Czy wiadomo, ile będzie kosztowało jego roczne utrzymanie? Nie chce mi się wierzyć, by tunelem można było jeździć za darmo - napisał do nas pan Władysław z Sopotu.

Obawy kierowcy są uzasadnione. Prawo pozwala na wprowadzenie opłat za poruszanie się autem w tunelach i na mostach zarządzanych przez samorządy. - Władze Gdańska mają prawo ustawić bramki przed projektowanym tunelem pod Martwą Wisłą - zapewnia Agnieszka Serbeńska, redaktor serwisu dla drogowców edroga.pl.

A jednak obejdzie się bez tego. Portal Trojmiasto.pl jako pierwszy otrzymał zapewnienie, że przejazd tunelem pod Martwą Wisłą nie będzie płatny. - Nie przewidujemy umieszczania żadnych bramek i wprowadzania jakichkolwiek opłat za przejazd. Tunel będzie w całości utrzymywany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - zapewnia Antoni Pawlak, rzecznik prasowy prezydenta miasta Gdańska.

Tak naprawdę tunele będą dwa - po wydrążeniu pierwszego maszyna wiercąca (więcej o niej w ramce pod tekstem) zawróci i zacznie wiercić drugi. Każdym z nich auta pojadą tylko w jednym kierunku. W obu kanałach znajdą się po dwa pasy ruchu o szerokości ok. 3,5 m. W tunelu nie będzie dodatkowego ograniczenia prędkości, jechać będzie można z prędkością 50-60 km na godzinę. W tunelu nie będzie chodników dla pieszych, ani ścieżki rowerowej.

Tuż przy obu wlotach do tunelu - od strony zachodniej będą to okolice ul. Wielopole zobacz na mapie Gdańska, zaś od wschodniej okolice ul. Kujawskiej zobacz na mapie Gdańska - powstaną budynki techniczne, w których znajdą się urządzenia sterujące instalacjami umieszczonymi w tunelu: wentylacyjną, przeciwpożarową, monitoringiem. Przy budynkach technicznych znajdą się też wyjścia awaryjne, umożliwiające ucieczkę z tunelu na powierzchnię w przypadku pożaru czy wypadku.

Projekt (warto dodać, ze jeszcze nie w pełni ukończony) tunelu pod Martwą Wisłą przewiduje też budowę osobnego budynku całodobowej obsługi i łączności służb ratunkowych. Budynek wzniesiony zostanie w rejonie projektowanego węzła Marynarki Polskiej z ul. Uczniowską.

W lipcu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 ogłosiła przetarg ograniczony na budowę tunelu. Wpłynęło 13 wniosków od firm i konsorcjów, które chcą budować tunel pod Martwą Wisłą wraz z drogami dojazdowymi. Rozpoczęcie budowy zaplanowano w połowie przyszłego roku. Tunelem pierwsze auta pojadą w 2014 r. Inwestycja pochłonie 600 mln zł. Ok. 37 proc. tej kwoty dofinansuje Unia Europejska.

TBM (Tunnel Boring Machine) wydrąży pod Martwą Wisłą dwa tunele o średnicy ok. 12 m każdy. TBM (Tunnel Boring Machine) wydrąży pod Martwą Wisłą dwa tunele o średnicy ok. 12 m każdy.
Jak będzie drążony tunel pod Martwą Wisłą?

Najcięższa pracę wykona maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), która przy użyciu tarczy tnącej będzie wiercić i przerabiać grunt spod rzeki. Maszyna-kret będzie wykonywać wykop w ziemi ze średnią prędkością 5-6 metrów dziennie. Już w chwili wgryzania się, ziemia będzie łączona z zawiesiną bentonitową. Mieszanka wody, gruntu i właśnie bentonitu pompowana będzie rurociągiem do zakładu oczyszczania, który zlokalizowany będzie w pobliżu budowy. Oczyszczalnia stanowi część wyposażenia maszyny TBM. Tam nastąpi odseparowanie bentonitu od wydrążonego gruntu. Wydobyta i odzyskana ziemia posłuży przy budowie Trasy Słowackiego na innych odcinkach. Ściany wydrążonego przez TBM otworu będą wzmacniane prefabrykowanymi płytami żelbetowymi.

Miejsca

Opinie (210) ponad 20 zablokowanych

  • widzialem juz: (1)

    -wenecje w Gdansku
    -slowackiego robiona
    -tramwaje na morene
    -baseny

    a jest : hmmmm.... jeden wielki korek na slowackiego.

    Zmiana prezydenta przyszpieszy budowe tunelu. to co jest teraz w gdansku to dzielo adamowicza. wybierz adamowicza a bedzie tak jak jest. wizualizacje gratis co tydzien na trojmiasto.pl

    • 13 7

    • Wybierz Kurskiego, a będziesz miał w mieście las. Las krzyży.

      • 1 5

  • Zaćmienie myślowe

    Panie prezydencie a jak tak Pan planował trasę Słowackiego to miał Pan zaćmienie no bo takie fopa zabrakło tuszu na Nową Kościuszki! Brak tego odcinka to to samo co obecna Słowackiego - najpierw pięć minut jedziesz a potem 1 godz. stoisz. Gratuluję pomysłowości - wybory za pasem.

    • 8 1

  • To nie jest kret. Twórcy TBM wzorowali się na dżdżownicy.

    Zasada działania jest identyczna. Autorze! Wystarczy przyjrzeć się zdjęciu. I uważać na biologii.

    • 3 1

  • A to ktoś przewidywał że przejazd powinien być płatny ????????????

    Paranoja.

    • 5 1

  • brawo pan pawlak
    wszystkie pawlaki to dobre miśki są i chcą dobrze!!
    tak się cieszę, że bede mógł darmo jeździć tym tunelem, już sie nie moge doczekać, żona mi mówi żebym włożył nogi do miski z zimną woada, a ja jej na to, że ją tym tunelem przeniose w te i we wte na barana
    najpierw zbiegne z nią nową słowackiego, a potem to już pestka
    zaoszczędzimy w ten sposób dyche i wydamy ją w muzeum solidarności
    czekam kiedy mi władze gdańska zafundują mi darmowy lot na marsa, bo to jest właśnie żart z tej kategorii - kosmicznych jaj

    • 6 5

  • Pesymiści

    Dlaczego tyle pesymizmu w tych wypowiedziach? Czy już nie potrafimy się z niczego cieszyć?

    • 4 7

  • TBM - Kret i Napoleon (1)

    oby Kret nie znalazł kilku cegieł, bo zaraz znajdą się archeolodzy i konserwator zabytków, którzy wstrzymają na następne kilka lat tak potrzebną inwestycję z powodu znalezienia ceglanego kibla na którym s**** Napoleon Bonaparte. Wtedy to dopiero będzie atrakcja turystyczna.

    • 13 2

    • to może podaj przykład inwestycji którą "na kilka lat wstrzymali archeolodzy"

      No chyba że tak sobie tylko głupoty wyPiSujesz by ponarzekać i trysnąć jadem

      • 2 1

  • A nowa Słowackiego??

    A nowa Słowackiego też będzie bezpłatna? Ja Wojtek Szperacz JAKO PIERWSZY donoszę, że będzie!! :-)
    Ach te media, coraz bardziej widać, że mają nas za takich głupiutkich....
    Obudźcie się ludzie i porównajcie sobie to co jest w mediach a to co każdy z nas widzi swoimi oczami!

    • 6 3

  • No dobra, to zestawmy te informacje:

    1. "...Władze Gdańska mają prawo ustawić bramki przed projektowanym tunelem pod Martwą Wisłą - zapewnia Agnieszka Serbeńska, redaktor serwisu dla drogowców edroga.pl...."

    2. "...A jednak obejdzie się bez tego. Portal Trojmiasto.pl jako pierwszy otrzymał zapewnienie, że przejazd tunelem pod Martwą Wisłą nie będzie płatny. - Nie przewidujemy umieszczania żadnych bramek i wprowadzania jakichkolwiek opłat za przejazd. Tunel będzie w całości utrzymywany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - zapewnia Antoni Pawlak, rzecznik prasowy prezydenta miasta Gdańska..."

    No i pytanie; czy portal trojmiasto.pl jest tak naiwny i wierzy zapenieniom jakiegoś zastępcy pionka, czy bierze aktywny udział w kampanii wyporczej Pana Pawła Adamowicza ???????

    PRECZ Z BUDYNIEM !!!!!!

    • 14 3

  • Trochę szkoda ,że będzie bezpłatny można by w ten sposób zakorkować to miasto jeszcze skuteczniej .

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane