- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (50 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (314 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (277 opinii)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 21:30
Nowe też się sypie (1)
Węzeł Groddecka, przy Forum Gdańsk. Dziura na dziurze, a tory położone od podstaw, wszystko nowe...
Gdzie naprawy gwarancyjne, rozliczenie wykonawców itd. Lipa w Gdańsku, oj lipa..- 1 1
-
2020-08-17 22:29
na pierwszej stronie jakiś matol pisał ,ze
Raz na 30 lat robi się remont :)
- 0 0
-
2020-08-17 21:50
W tym przypadku
nie zda egzaminu gumowa płyta , kostka czy asfalt , potrzebne jest wypełnienie z elastycznego betonu .
- 1 0
-
2020-08-17 21:59
Gait kłamie! Nie widziałem remontu nigdy koło opery kiedyś w wywiadzie czytalem że jest ok! Z resztą całe miasto jest prowizorką
- 3 1
-
2020-08-17 22:08
Tramwaje się nie sprawdzają (1)
Przykra dla Gdańska prawda jest taka, że zamiast rozwijać ten środek transportu, powinno się go zwijać. W szczególności tam, gdzie współdzieli przestrzeń z ruchem kołowym, albo mamy tory blisko domów. Weźmy taki trolejbus lub autobus elektryczny - dużo mniej problemów infrastrukturalnych
- 3 3
-
2020-08-17 22:27
Dokładnie tak ale unas to norma ,że marnuje się kasę
Na coś co jest bez przyszłości, i jest bardzo kosztowne.
- 1 0
-
2020-08-17 23:35
powiesic tam teczowa flage
- 0 3
-
2020-08-17 23:50
niech spytają Niemca jak on to robi (1)
w końcu nie jeżdzą polskimi autami tylko niemieckimi z jakiegoś powodu
- 3 1
-
2020-08-18 11:07
Niemiec kupuje Polskie autobusy elektryczne zamiast tramwajów tak to robią Niemcy
- 0 0
-
2020-08-17 23:51
rowerem to strach jechać przy operze czy przy urzedzie miejskim
niby centrum a jak w dzikiej Afryce
- 1 1
-
2020-08-18 06:57
Dramat!!
Zróbcie coś z tym przejazdem przy operze Bałtyckiej bo moje Lambo tam prawie zgubiło zawieszenie.
- 1 0
-
2020-08-18 07:01
opinia
Brawo Gdańsk
Mało się mówiło o tramwajach PESA i ich konstrukcji ? to właśnie te nowoczesne tramwaje które prawidłowo działają tylko na desce kreślarskiej niszczą szyny. Ich konstrukcja jest przeznaczona do łagodnych długich łuków, wózki są sztywne skrętne razem z nadwoziem. To nie jedyny mankament tych tramwajów ale powoli wszystko wyjdzie.- 4 0
-
2020-08-18 08:01
Tory ttamwajowe
Przejazd na morenie niech będzie wzorem jak zrobić raz a dobrze, podkład betonowy do tej pory nie garbi się a ruch tutaj spory
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.