• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy

Krzysztof Koprowski
17 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.



Jak oceniasz stan bieżącego utrzymania torowisk tramwajowych?

Opera BałtyckaMapka, MickiewiczaMapka, Hucisko na skrzyżowaniu z Wałami JagiellońskimiMapka oraz przy Urzędzie MiejskimMapka - to tylko kilka przykładowych miejsc, gdzie stan przejść i przejazdów przez tory tramwajowe woła o pomstę do nieba.

Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.

W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.

GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco



- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające



  • Przejście przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Torowisko na Hucisku przy Urzędzie Miejskim

Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu



O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.

- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:

Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach



  • Skrzyżowanie Chłopska - Pomorska tylko częściowo wykonane z użyciem gumowych płyt.
  • Przejście i przejazd na ul. Mickiewicza - al. Hallera
  • Nowe torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Przejazd i przejście przez tory przy Operze Bałtyckiej

Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania



W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.

Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • Nowe też się sypie (1)

    Węzeł Groddecka, przy Forum Gdańsk. Dziura na dziurze, a tory położone od podstaw, wszystko nowe...
    Gdzie naprawy gwarancyjne, rozliczenie wykonawców itd. Lipa w Gdańsku, oj lipa..

    • 1 1

    • na pierwszej stronie jakiś matol pisał ,ze

      Raz na 30 lat robi się remont :)

      • 0 0

  • W tym przypadku

    nie zda egzaminu gumowa płyta , kostka czy asfalt , potrzebne jest wypełnienie z elastycznego betonu .

    • 1 0

  • Gait kłamie! Nie widziałem remontu nigdy koło opery kiedyś w wywiadzie czytalem że jest ok! Z resztą całe miasto jest prowizorką

    • 3 1

  • Tramwaje się nie sprawdzają (1)

    Przykra dla Gdańska prawda jest taka, że zamiast rozwijać ten środek transportu, powinno się go zwijać. W szczególności tam, gdzie współdzieli przestrzeń z ruchem kołowym, albo mamy tory blisko domów. Weźmy taki trolejbus lub autobus elektryczny - dużo mniej problemów infrastrukturalnych

    • 3 3

    • Dokładnie tak ale unas to norma ,że marnuje się kasę

      Na coś co jest bez przyszłości, i jest bardzo kosztowne.

      • 1 0

  • powiesic tam teczowa flage

    • 0 3

  • niech spytają Niemca jak on to robi (1)

    w końcu nie jeżdzą polskimi autami tylko niemieckimi z jakiegoś powodu

    • 3 1

    • Niemiec kupuje Polskie autobusy elektryczne zamiast tramwajów tak to robią Niemcy

      • 0 0

  • rowerem to strach jechać przy operze czy przy urzedzie miejskim

    niby centrum a jak w dzikiej Afryce

    • 1 1

  • Dramat!!

    Zróbcie coś z tym przejazdem przy operze Bałtyckiej bo moje Lambo tam prawie zgubiło zawieszenie.

    • 1 0

  • opinia

    Brawo Gdańsk
    Mało się mówiło o tramwajach PESA i ich konstrukcji ? to właśnie te nowoczesne tramwaje które prawidłowo działają tylko na desce kreślarskiej niszczą szyny. Ich konstrukcja jest przeznaczona do łagodnych długich łuków, wózki są sztywne skrętne razem z nadwoziem. To nie jedyny mankament tych tramwajów ale powoli wszystko wyjdzie.

    • 4 0

  • Tory ttamwajowe

    Przejazd na morenie niech będzie wzorem jak zrobić raz a dobrze, podkład betonowy do tej pory nie garbi się a ruch tutaj spory

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane