• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • kto się pomylił w ankiecie przez złą kolejność odpowiedzi? ;(

    Od kiedy w ankiecie odpowiedzi są Nie, Tak, a nie - tak, nie?
    oszustwo

    • 2 3

  • tu wszystko długo i ciężko jak kasy brak to w kieszeni flak

    • 4 0

  • A może zasypać wszystkie tunele? (1)

    Co to za pomysły z przejściami naziemnymi. Chyba wymyślają to osoby, które skończyły inżynierię metodą on-line !!! Zobaczcie jak korkuje się przy Łąkowej !!! Czy urząd chce sparaliżować całe miasto?! Cały czas powołują się, że jest tunel pod Martwą Wisłą . Tunelem z dzielnic np.Stogi i okolice,Sobieszewo nie dojedziemy do Akademii Med, Orunii. itp. A zobaczcie jak korkuje się, gdy w Rafinerii kończą pracę - ok.godz.15-16

    • 31 7

    • tunel miał być połączony z trasą Słowackiego, a tak cały ruch z niego utyka na Czarnym Dworze albo Klinicznej i Hallera

      • 0 0

  • Miasto nie liczy się z głosem ludzi

    Gdy ten głos nie pasuje do założeń włodarzy.
    I ja too szanuje!

    • 13 4

  • Ono musi powstać

    Jak najszybciej !

    • 3 13

  • (1)

    a może by tak troszkę większy parking przy dworcu ,bo nie ma nawet jak pasażerów odprowadzić na dworzec , Jakaś masakra tam jest.

    • 17 4

    • A no tak przydał by sie parking rowerowy i do zostawienia hulajnogi ,ale to łatwo zmienic

      po prostu wydzielić go zmiejsc dla blachosmrodów

      • 3 2

  • Po co pytać o zdanie ludzi skoro i tak zrobią po swojemu...

    Wyborów też nie róbmy

    • 15 3

  • Będzie obok kaplica i jakiś plac do palenie zniczy?

    • 14 4

  • teraz zaden argument ze miasto musi podnosic oplaty (1)

    skoro lekka reka wydaje 400 tys na nikomu nie potrzebny projekt

    • 21 4

    • w świetle treści wypowiedzi pojawiających się na tym portalu

      ten projekt jest potrzebny bardzo wielu mieszkańcom Gdańska i wielu przyjezdnym. Wyzwanie polega na tym, że jest spora liczba internautów, którzy mają trudności ze zrozumieniem, że jego realizacja poprawi jakość życia również wielu innym mieszkańcom Gdańska, wypowiadającym się na tym portalu krytycznie o tym projekcie. Warto im wyjaśniać, z czego to wynika i na czym te niedostrzegane przez nich korzyści polegają.

      • 2 1

  • Hahaha (1)

    "Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników."
    No gdyby się kierować internetowymi wypowiedziami i ankietami to korwin król dawno by już rządził Polską, a jednak w wyborach zdobywa 1% XD. Błagam, przecież takie ankiety zaznacza jakieś 0,0001% mieszkańców trójmiasta, na dodatek są to specyficzne janusze uwielbiające brauna i widzący tęczową propagande w kolorowej parasolce. No ludzie, bądźmy poważni. Żeby mówić tutaj o opinii mieszkańców należałoby zrobić porządną ankietę wśród wszystkich mieszkańców Gdańska.

    • 7 14

    • lepszą metodą jest tzw. panel obywatelski

      poprawa komfortu pieszych przy węzłach przesiadkowych takich jak dworce PKP i stacje SKM powinno być działaniem stanowiącym fragment większej całości : wizji stopniowego uwalniania miasta od nadmiaru samochodów.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane