- 1 Kierowca prysnął gazem w radnego (240 opinii)
- 2 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (191 opinii)
- 3 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (36 opinii)
- 4 Spór o władzę w zarządzie województwa (46 opinii)
- 5 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (54 opinie)
- 6 Tak działa ogród deszczowy (54 opinie)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena i przy al. Grunwaldzkiej.
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-25 15:53
Ojj ziomeczki beda musialy
Oddać "przysługę", bo jednak plan "po znajomości" się nie powiódł.
Straszne te układy i ukladziki, tak beszczelni, że nic ich już nie powstrzymuje, kto bogatemu zabroni zmienić ruch na ulicy według swoich potrzeb...- 6 3
-
2020-09-25 13:13
(2)
Tą osobę która to wymusiła zwolnił bym każe już takich głupot nie robiła
- 46 13
-
2020-09-25 15:52
Kiedyś na statkach na środku oceanu
marynarze mówili, że za złe decyzje to oni "za hu*a i do wody" z urzędnikami też tak powinno być
- 4 0
-
2020-09-25 13:20
W Polsce urzędnicy państwowi nie ponoszą żadnych konsekwencji za swoje złe decyzje. Przykładowo Jacek Sasin wydał 70 mln zł na organizację wyborów, które się nie odbyły i nie poniósł żadnych konsekwencji.
- 11 1
-
2020-09-25 15:49
co oni tak z tymi interpelacjami się obudzili?
Kacper składa interpelację ... i to chyba nie jedną, Emila teraz też ... coś się szykuje? czy chcą narobić hałasu i pokazać, że coś robią?
- 1 2
-
2020-09-25 15:48
Jak dla mnie rozwiązanie jest proste.
Zaślepić Piramowicza, a tych z Hallera można puścić Uphagena.
Wilk syty i owca cała.- 5 3
-
2020-09-25 14:12
A ja walczę z głupotą ( nie ma przemocy słownej jest tylko prawda) (2)
Następnym razem zastanów sie na kogo zamierzasz głosowac w wyborach do Rady miasta, bezradni radni którzy nie potrafią w sprawie tak oczywistej cokolwioek zdziałać ( ie myślę tutaj o żadnym piśmie ( papie wszystko przyjmie) Opinia ludzi też sie nie liczy- warto zwrócić uwage,że w dyskusji są same negatywne opinie dotyczące wprowadzonych zmian ( także rowerzystów ). a przecież wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice i bedzie bezpiecznie, A może w ramach absurdu zrobić mostek dla rowerów!!! W tym mieście z taką władzą wszystko możliwe.... A mieci cuchną i zalewają Gdańsk Ot myślenie
- 6 4
-
2020-09-25 15:45
Propozycja znaku stop w ciągu Grunwaldzkiej jest błędna. To Piramowicza przecina ciąg pieszo-rowerowy, więc jeśli wróciłby poprzedni kierunek jazdy, stop powinien być na Piramowicza, jeśli w ten sposób chcemy zwiększać bezpieczeństwo.
- 4 0
-
2020-09-25 14:39
wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice
Niezgodnie z przepisami. Jesteś kierowcą? Jeśli tak, to dla dobra innych przestań.
- 3 1
-
2020-09-25 15:21
Nigdy nie mialem tam problemu z przejazdem rowerem (1)
Trzeba tylko zwolnic ale takich miesc do zwalniania na całej al. Grunwaldzka i zwyciestaw jest od groma. A miasto wybralo akurat ten punkt na zmainy... Headbang.
- 10 8
-
2020-09-25 15:44
nie zmyślaj.
tam zwolnienie nic nie dawało.
na całej grunwaldzkiej nie ma żadnego takie przejazdu z tak słabą widocznością i nigdzie nie ma też barierki. i nigdzie nie trzeba zjeżdżać na chodnik żeby wyminąć się z innym rowerzystą.
to miejsce jest patologiczne. dobrze że kierunek zmienili. pytanie kiedy zniknie ta barierka na środku trasy,- 5 1
-
2020-09-25 15:41
Przecież oni tego nie zmienią. Oni robią wszystko tylko po to żeby zareklamować ruch na drogach. Mają to gdzieś że ludzie stoją w gigantycznych korkach. Dulkiewicz i całą świąt do dymisji, nie nadajecie się na swoje stanowiska.
- 6 3
-
2020-09-25 15:39
Wystarczy żeby autobusy jechały po torowisku
I miały priorytet na światłach. Proste jak budowa cepa. Działa w wielu miejscach na świecie.
- 5 0
-
2020-09-25 15:36
To jest własnie przykład terroru kierowców
Jakie autobusy tan jeżdżą? Jeżeli ktoś blokuje tramwaj to trzeba go karać zgodnie z kodeksem wykroczeń a nie mu pobłażać. A problemem jest to, że jest za dużo samochodów a nie jakiś skrót.
- 7 3
-
2020-09-25 15:27
Co to za problem postawić tam policjanta (1)
i wlepiać wszystkim mandaty za blokowanie tramwaju. proste.
- 10 7
-
2020-09-25 15:33
Policja ma ważniejsze zadania, wrogów publicznych wyłapuje
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.