• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • Wystarczy wytyczyć bus/trampas na torowisku w jezdni i problem z blokowaniem tramwajów zniknie

    i tak na większości odcinków samochody nie mogą jechać po torowisku, ze względów bezpieczeństwa.

    Tymczasem nadal pomijana jest kwestia istotnej poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz uspokojenie ruchu na lokalnej ulicy.

    • 5 8

  • Skrót był, jest potrzebny

    Ten skrót naprawdę rozładowywał korki ale kierowcy mieli w poszanowaniu sprawę bezpieczeństwa.
    Temp 30 to fikcja, wymuszanie pierwszeństwa na rowerzystach to inna sprawa. Sami sobie kierowcy są winni, jak zwykle.

    • 8 8

  • Sprawa odwrócenia to patologia miasta Gdańsk w pigułce. Więcej zarządzających miastem po socjologii to będzie więcej takich kwiatków. A Wy się babrajcie w popisie i zlewajcie tych co rządzą miastem. Tylko nie marudźcie później jak jest taki bałagan jak obecnie...

    • 9 3

  • KORKI (1)

    bezsens dwie ulice są puste nikt nimi nie jeżdzi,czy tak trudno to zrozumieć że korki będą większe ale nie rwa mać

    • 7 8

    • Fajnie że poruszasz temat tego skąd się biorą korki. Ale widać sam tego nie rozumiesz, może zapytaj kogoś dorosłego?

      • 4 1

  • jesień idzie i 99% rowerzystów przesiądzie się do aut lub komunikacji miejskiej. Ciekawe czy będą pochwalać tą zmianę jak będą stać w korkach

    • 15 7

  • Gdy odwrócą piramiowicza to dopiero będą korki, bo rowerzyści i piesi nie darjuą tego posunięcia zagrażającego ich życiu. Będzie totalna blokada.

    • 6 9

  • Zakładam że lobby samochodowe wymusi zmiany

    Niemniej jest czas - właśnie teraz - na ustawienie na Piramowicza dwóch fotoradarów na każdej prostej i kamery przed skrzyżowaniem z Grunwaldzką.

    • 5 12

  • Się pytam czy tam kiedyś doszło do potrącenia rowerzysty?? (9)

    Czy chodzi o to aby rowery mogły zap....rdzielać jak wściekłe po przejściu

    • 14 13

    • Tak (5)

      Ja zostałem tam potrącany dwa razy. W 2015 i 2015. Raz uszkodzony łokieć, a raz połamane żebra. W obu przypadkach jechałem do pracy z prędkością około 15km/h żeby nie spocić się. Jeden przypadek z kierunku od opery, a drugi Wrzeszcza. W pierwszym przypadkach kierowca nawet nie zwolnił tylko wpadł na drogę dla rowerów, a w drugim kobieta jechała wolno, ale patrzyła tylko w lewo.

      • 7 3

      • Z tego co piszesz wynika że nie powinieneś jeździć rowerem. (2)

        Skoro jadąc 15km/h masz problemy zatrzymać się gdy widzisz że samochód wiechał na przejazd.

        • 6 13

        • Sytuacji że zatrzymuję się bo kierowca wymusił mi pierwszeństwo na przejeździe albo na światach mam 1-2 dziennie. Gdyby rowerzyście jeździli jak samochody, czyli po prostu przemykali kiedy mają pierwszeństwo to trup słał by się gęsto. Zgodnie z twoim rozumowaniem mnóstwo kierowców nie powinno mieć prawa jazdy jeżeli nie potrafi ustąpić pojazdowi z pierwszeństwem.

          • 8 0

        • Ciekawe, czy Ty jadąc czywkolwiek w metr wychamujesz 15 km /h.

          • 0 0

      • skrajny przypadek... a gdzie zdrowy rozsądek ? (1)

        prawie codziennie trafiam na tych patrzących w lewo, oczywiście wiem że z tym złomem nie mam szans, ale ja (w przeciwieństwie do ciebie) w takiej sytuacji naciskam na hamulec

        • 4 2

        • Ty nawet roweru nie masz

          • 1 2

    • W zasadzie codziennie

      • 4 0

    • Moja koleżanka miała tam wypadek

      Samochód zatrzymał się przed ścieżką i nagle ruszył, gdy ona właśnie wjeżdżała na przejazd. Skończyło się na uszkodzonym rowerze i potłuczeniach. Samochód odjechał. Ja dzisiaj prawie zostałem potrącony kilka ulic dalej już w Głównym Wrzeszczu, samochód skręcający w prawo zatrzymał się, kierowca się rozejrzał po czym wjechał mi pod koła. Kolizji nie było, jechałem wolno i zdążyłem się zatrzymać. Problemem jest to, że nawet jeśli jeden na 10 kierowców robi takie rzeczy będzie się to kończyło groźnymi wypadkami z dużą regularnością. Piramowicza w ogóle nie nadaje się jako wyjazd, chyba że będzie DDR z obu stron na skrajnym pasie Zwycięstwa. Przypominam, że oficjalna polityka miasta zakłada priorytet komunikacji rowerowej nad samochodową.

      • 2 1

    • Myślę, że minimum raz na miesiąc.

      • 0 0

  • Nie narzekać, urzędas który 2 razy w życiu przejeżdżał obok wie lepiej.

    • 7 4

  • Najpierw rozjeżdżali pieszych na przejściu na Hallera, potem rowerzystów na Piramowicza (1)

    teraz blokują tramwaje.
    I jeszcze marudzą, że im się należy.

    • 18 13

    • no popatrz

      tyle razy cie rozjeżdzali i nic ci się nie stalo

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane