- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (41 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (108 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (42 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (22 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (134 opinie)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena i przy al. Grunwaldzkiej.
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-25 14:01
No tak, tramwaje są blokowane przez rowerzystów, a nie kierowców z prawkiem z czipsów.
- 8 5
-
2020-09-25 14:02
ZDIZ
Tak to jest jak barani z ZDIZ zamiast się zająć dziurami w pobliskim torowisku, zajmują się i**otyzmami rady dzielnicy. Albo kretyni tam pracują, albo nie mają co robić i jak tylko wpadnie jakaś robota to bez zastanowienia działają.
- 8 3
-
2020-09-25 14:04
rowerzysci w tym miescie na nikogo nie uwazają (1)
chodikiem tez bezpiecznie isc nie można.
Projektanci w Gdansku nie promują prostych rozwiązan. Np na Chlopskiej co kilkadziesiąt metrów chodnik przeplata się ze ściezką.
Rowerzysci nie muszą mieć zadnych uprawnien, a jezdzić mogą wszędzie. Po sciezkach, ulicach i chodnikach.
Nie bronię kierowców, bo wielu z nich to miszczowie szybko ale bezpiecznie, ale rowerzysci są grupą coraz bardziej roszczeniową i coraz bardziej nieodpowiedzialną. Grupa specjalnej troski- 19 7
-
2020-09-26 16:50
Dzieci mają jeździć chodnikiem. Dla rowerzystów jest jezdnia, DDR lub CPR. Przebudować miasto jak na Adamowicza lub z trzech pasów jezdni jeden dać rowerem, jeden autobusom a jeden zostawić osobówkom.
- 1 0
-
2020-09-25 14:04
kto bys się patolą w samochodach przejmował (1)
niech zaczną najpierw przestrzegać przepisów i zaczną płacić podatki za hałas smród wypadki zniszczone chodniki i trawniki, paraliż miasta i opóźnienia komunikacji publicznej to pogadmy.
- 8 18
-
2020-09-25 22:26
Rowerzyści niech płacą podatki za drogi rowerowe a piesi za chodniki.
- 0 1
-
2020-09-25 14:05
2 sprawy (1)
Zgłaszałem kilka spraw do inżynierii ruchu i nigdy nie zrobili tak jak proponowałem. Raz zupełnie mnie olali postaram się żeby dzięki temu byli sławni na całą Polskę :-). Jest w TV taki program o absurdach drogowych :-). Podejrzewam że to "elyta" i oni są najmądrzejsi. A na pytanie dlaczego odpowiedź zawsze jest taka sama "dla bezpieczeństwa"
Odnośnie przejazdu rowerowego to ja jako kierowca ostatnio mam więcej uwag nie do rowerzystów tylko do hulajnóg elektrycznych. I tak się zastanawiam czy właśnie hulajnogi nie są przyczyną zmiany organizacji ruchu w omawianym miejscu. To dziadostwo jest mniejsze niż rowerzysta, prędkość podobna tylko gorsze hamulce.- 16 1
-
2020-09-25 17:02
i co ? kierofczyk ma problemy z wyobraźnią?
problemy z zauważeniem, że oprócz samochodów w mieście pojawiają się osoby wybierające inny sposób poruszania się po nim? Nagroda Nobla czeka!
- 0 4
-
2020-09-25 14:06
ładny nagłowek, a gdzie fakty?
- 4 2
-
2020-09-25 14:08
Proste rozwiązanie
Wytyczyć jeszcze 1 pas do skrętu w lewo na torach tramwajowych, obecny lewy do skrętu w lewo i w prawo i prawy tylko w prawo i będzie po problemie. Tylko wydłużyć zielone, żeby tramwaj zdążył zjechać jak stanie za samochodami i powinno grać. (Tanie rozwiązanie, tylko pomalowanie linii, a jak się sprawdzi można pomyśleć o przebudowie kosztem prawoskrętu w stronę Opery.)
- 3 5
-
2020-09-25 14:10
Ciekawe co za VIP mieszka na Piramowicza
- 10 4
-
2020-09-25 14:12
A ja walczę z głupotą ( nie ma przemocy słownej jest tylko prawda) (2)
Następnym razem zastanów sie na kogo zamierzasz głosowac w wyborach do Rady miasta, bezradni radni którzy nie potrafią w sprawie tak oczywistej cokolwioek zdziałać ( ie myślę tutaj o żadnym piśmie ( papie wszystko przyjmie) Opinia ludzi też sie nie liczy- warto zwrócić uwage,że w dyskusji są same negatywne opinie dotyczące wprowadzonych zmian ( także rowerzystów ). a przecież wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice i bedzie bezpiecznie, A może w ramach absurdu zrobić mostek dla rowerów!!! W tym mieście z taką władzą wszystko możliwe.... A mieci cuchną i zalewają Gdańsk Ot myślenie
- 6 4
-
2020-09-25 14:39
wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice
Niezgodnie z przepisami. Jesteś kierowcą? Jeśli tak, to dla dobra innych przestań.
- 3 1
-
2020-09-25 15:45
Propozycja znaku stop w ciągu Grunwaldzkiej jest błędna. To Piramowicza przecina ciąg pieszo-rowerowy, więc jeśli wróciłby poprzedni kierunek jazdy, stop powinien być na Piramowicza, jeśli w ten sposób chcemy zwiększać bezpieczeństwo.
- 4 0
-
2020-09-25 14:12
ZDiZ wie lepiej
kropka
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.