• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • No tak, tramwaje są blokowane przez rowerzystów, a nie kierowców z prawkiem z czipsów.

    • 8 5

  • ZDIZ

    Tak to jest jak barani z ZDIZ zamiast się zająć dziurami w pobliskim torowisku, zajmują się i**otyzmami rady dzielnicy. Albo kretyni tam pracują, albo nie mają co robić i jak tylko wpadnie jakaś robota to bez zastanowienia działają.

    • 8 3

  • rowerzysci w tym miescie na nikogo nie uwazają (1)

    chodikiem tez bezpiecznie isc nie można.
    Projektanci w Gdansku nie promują prostych rozwiązan. Np na Chlopskiej co kilkadziesiąt metrów chodnik przeplata się ze ściezką.
    Rowerzysci nie muszą mieć zadnych uprawnien, a jezdzić mogą wszędzie. Po sciezkach, ulicach i chodnikach.
    Nie bronię kierowców, bo wielu z nich to miszczowie szybko ale bezpiecznie, ale rowerzysci są grupą coraz bardziej roszczeniową i coraz bardziej nieodpowiedzialną. Grupa specjalnej troski

    • 19 7

    • Dzieci mają jeździć chodnikiem. Dla rowerzystów jest jezdnia, DDR lub CPR. Przebudować miasto jak na Adamowicza lub z trzech pasów jezdni jeden dać rowerem, jeden autobusom a jeden zostawić osobówkom.

      • 1 0

  • kto bys się patolą w samochodach przejmował (1)

    niech zaczną najpierw przestrzegać przepisów i zaczną płacić podatki za hałas smród wypadki zniszczone chodniki i trawniki, paraliż miasta i opóźnienia komunikacji publicznej to pogadmy.

    • 8 18

    • Rowerzyści niech płacą podatki za drogi rowerowe a piesi za chodniki.

      • 0 1

  • 2 sprawy (1)

    Zgłaszałem kilka spraw do inżynierii ruchu i nigdy nie zrobili tak jak proponowałem. Raz zupełnie mnie olali postaram się żeby dzięki temu byli sławni na całą Polskę :-). Jest w TV taki program o absurdach drogowych :-). Podejrzewam że to "elyta" i oni są najmądrzejsi. A na pytanie dlaczego odpowiedź zawsze jest taka sama "dla bezpieczeństwa"

    Odnośnie przejazdu rowerowego to ja jako kierowca ostatnio mam więcej uwag nie do rowerzystów tylko do hulajnóg elektrycznych. I tak się zastanawiam czy właśnie hulajnogi nie są przyczyną zmiany organizacji ruchu w omawianym miejscu. To dziadostwo jest mniejsze niż rowerzysta, prędkość podobna tylko gorsze hamulce.

    • 16 1

    • i co ? kierofczyk ma problemy z wyobraźnią?

      problemy z zauważeniem, że oprócz samochodów w mieście pojawiają się osoby wybierające inny sposób poruszania się po nim? Nagroda Nobla czeka!

      • 0 4

  • ładny nagłowek, a gdzie fakty?

    • 4 2

  • Proste rozwiązanie

    Wytyczyć jeszcze 1 pas do skrętu w lewo na torach tramwajowych, obecny lewy do skrętu w lewo i w prawo i prawy tylko w prawo i będzie po problemie. Tylko wydłużyć zielone, żeby tramwaj zdążył zjechać jak stanie za samochodami i powinno grać. (Tanie rozwiązanie, tylko pomalowanie linii, a jak się sprawdzi można pomyśleć o przebudowie kosztem prawoskrętu w stronę Opery.)

    • 3 5

  • Ciekawe co za VIP mieszka na Piramowicza

    • 10 4

  • A ja walczę z głupotą ( nie ma przemocy słownej jest tylko prawda) (2)

    Następnym razem zastanów sie na kogo zamierzasz głosowac w wyborach do Rady miasta, bezradni radni którzy nie potrafią w sprawie tak oczywistej cokolwioek zdziałać ( ie myślę tutaj o żadnym piśmie ( papie wszystko przyjmie) Opinia ludzi też sie nie liczy- warto zwrócić uwage,że w dyskusji są same negatywne opinie dotyczące wprowadzonych zmian ( także rowerzystów ). a przecież wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice i bedzie bezpiecznie, A może w ramach absurdu zrobić mostek dla rowerów!!! W tym mieście z taką władzą wszystko możliwe.... A mieci cuchną i zalewają Gdańsk Ot myślenie

    • 6 4

    • wystarczy postawić znak stop dla rowerzystow przed przejazdem przez ulice

      Niezgodnie z przepisami. Jesteś kierowcą? Jeśli tak, to dla dobra innych przestań.

      • 3 1

    • Propozycja znaku stop w ciągu Grunwaldzkiej jest błędna. To Piramowicza przecina ciąg pieszo-rowerowy, więc jeśli wróciłby poprzedni kierunek jazdy, stop powinien być na Piramowicza, jeśli w ten sposób chcemy zwiększać bezpieczeństwo.

      • 4 0

  • ZDiZ wie lepiej

    kropka

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane