- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (396 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej . Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.
- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.
- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".
Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego , choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).
- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Materiał z lipca br.
Inwestycje
Opinie (356) 1 zablokowana
-
2017-08-27 19:37
W centrum powinny dominowac przejscia naziemne. Te zasade wprowadzaja w innych duzych miastach w Polsce. Gdansk jak zawsze na szarym koncu.
- 11 14
-
2017-08-27 19:39
(2)
Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
dlaczego nie napiszą, żę to na potrzeby forum radunia- 18 4
-
2017-08-27 19:46
(1)
a co ma do tego galeria radunia? to kawał dalej
- 1 6
-
2017-08-27 20:52
kawał dalej, po drugiej stronie ulicy!
- 5 0
-
2017-08-27 19:48
Jeszcze niech będzie przejście od strony Armii Krajowej.
Tam też mają być te głupie tunele. Żeby przejść z autobusu na tramwaj trzeba będzie latać kilka metrów w dół a potem w górę...
- 3 7
-
2017-08-27 19:51
wreszcie są nazwiska i wiadomo na kogo głosować lub nie
pomysł chory, moim zdaniem, ale przynajmniej wiem w czyich głowach się zrodził
- 13 8
-
2017-08-27 19:52
mafia samochodowa w Gdańsku ma się dobrze
- 6 12
-
2017-08-27 19:52
w gdańsku dla urzędników
Liczy się. Tylko to żeby. Do centrum handlowego było. Dogodne dojście a już. Czy tramwaje będą. Stały. Na światłach. Które. Już. Teraz są. Długie. Nie wspomnę. O ruchu samochodowym. Wciskają. Nam takie bzdury a 100m dalej jest takie przejście. Teraz będą. Co 50m ale co tam komunikacja miejska co tam korki szkoda słów.
- 16 3
-
2017-08-27 19:54
przecież to przejście podziemne, miało być wyremontowane przed otwarciem galerii (czyli do wiosny).
proponuję się nie migać, tylko wziąć się do roboty
- 13 1
-
2017-08-27 20:04
kolejne światła dla tramwaju.. następne minuty (7)
tramwaje coraz wolniejsze, chyba trzeba wrócić do samochodu...
- 19 6
-
2017-08-27 20:13
(6)
Jakoś wykonane przejście naziemne przez tory właśnie w tym rejonie nie wydluzylo czasu pezejazdu. Magia, co?
- 3 5
-
2017-08-27 20:16
ale jak będą dwa
W obrębie. 100m na pewno wydłuży
- 5 1
-
2017-08-27 20:22
to wytłumacz mi dlaczego 4 przystanki, od Okopowej do Stoczni, już teraz jadę 9 minut ? (4)
Magia co ?
A może jednak światła ?- 5 1
-
2017-08-27 20:25
po ich zmianach ➕ galeria będziesz jechał 20
- 3 2
-
2017-08-27 20:57
(2)
Akurat na nowym przejściu przez tory nie ma świateł, więc bzdury pleciesz.
- 0 2
-
2017-08-27 21:05
tu jest mowa, o przejściu przez jezdnię (bez świateł w tym miejscu się nie da) (1)
a nie jakimś przejściu przez tory przy przystanku
- 2 0
-
2017-08-28 05:38
Nie da się, to polizac łokcia. Na Siedlcach zdjęto sygnalizatory na przejściach przez tory tramwajowe.
- 0 1
-
2017-08-27 20:05
już teraz widzę samobójców (4)
Wybiegającymi na jezdnię. Po to by zdążyć. Na autobus czy tramwaj a co to dopiero będzie. Gdy zobaczą zebrę. Na jezdni a ludzi będzie. Tam sporo jak otworzą. Tego kloca
- 19 7
-
2017-08-27 21:27
(1)
Bo tam jeżdżą wariaci po 80 i więcej, tam powinno byc 40 i to max! Koniec z ta autostrada nareszcie sie zbliża. Przejście i tak będzie, możecie sobie jedynie pomarudzi tutaj.
- 9 1
-
2017-08-27 21:49
co ty z tą autostradą, to nawet porządna krajówka nie jest. a ci radni to pisowcy.
- 1 0
-
2017-08-27 22:21
(1)
a teraz nie wbiegają? za mało tam bywasz widać
- 3 0
-
2017-08-28 20:03
już teraz widzę samobójców
czytaj ze zrozumieniem
- 0 0
-
2017-08-27 20:12
proponuję jeszcze zburzyć wiadukt na stogi (3)
I zrobić. Tam światła. Z przejściem dla pieszych po co samochody i tramwaje mają. Jechać. Jak mogą. Stać.
- 15 2
-
2017-08-27 20:14
(1)
Popieram. Ta estakada to relikt przeszłości, a dojście do SKM wymaga teraz absurdalnego schodzenia do tunelu, by zaraz wyjść na powierzchnię i znowu zejść pod ziemię.
- 5 0
-
2017-08-27 20:17
to była aluzja
- 0 2
-
2017-08-27 22:23
Jego dni są policzone.Cierpliwości.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.