- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (167 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (8 opinii)
- 3 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (106 opinii)
- 4 Najstarsza fontanna idzie do remontu (80 opinii)
- 5 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (141 opinii)
- 6 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (222 opinie)
Rejsy z Gdyni na przekop mierzei znowu przełożone
Już po raz drugi Żegluga Gdańska przekłada termin rozpoczęcia rejsów wycieczkowych z Gdyni na przekop Mierzei Wiślanej. Czy połączenie, na które bilet kosztuje 250 zł, w ogóle wystartuje?
Zmiana terminu pierwszego rejsu Gdynia - przekop Mierzei Wiślanej
Na początku kwietniu informowano, że rejsy z Gdyni do kapitanatu portu Nowy Świat na przekopie Mierzei Wiślanej wystartują przed majówką. Następnie uruchomienie połączenia przeniesiono na 27 maja. Obecnie armator, czyli Żegluga Gdańska, informuje o sobocie, 17 czerwca.
W przeciwieństwie do poprzedniego przesunięcia terminu tym razem nie podano konkretnego powodu opóźnienia pierwszego rejsu, poza "organizacyjnym".
Jeszcze w poniedziałek poprosiliśmy Żeglugę Gdańska o wyjaśnienie, dlaczego po raz kolejny nie udało się uruchomić połączenia w planowanym terminie. Takiej odpowiedzi jednak nie uzyskaliśmy.
Wysoka cena rejsu z Gdyni na przekop Mierzei Wiślanej
Wycieczka trwa łącznie osiem godzin: trzy godziny płynie się w jedną stronę, dwie godziny spędza w okolicach przekopu i trzy godziny wraca się do Gdyni.
Niewykluczone, że powodem, dla którego po raz drugi przełożono start połączenia, jest wysoka cena biletu na rejs do przekopu Mierzei Wiślanej. Armator ustalił ją na 250 zł (lub 200 zł za ulgowy) za rejs w obie strony. W tej cenie każdy pasażer może jednak zabrać na pokład rower.
Choć cena ma ekonomiczne uzasadnienie, bo wymaga zaangażowania katamaranu na cały dzień, w czasie którego nie wykona on już innych rejsów, może być barierą nie do przejścia dla wielu chcących przepłynąć się statkiem białej floty. Tym bardziej że za inne rejsy po portach Gdyni i Gdańska oraz po zatoce zapłacą oni bowiem sporo mniej.
Ceny innych rejsów po Zatoce Gdańskiej
- Za trwający 1 godzinę i 5 minut rejs z Gdyni do Helu zapłacimy 75 zł (ulgowy - 60 zł). Za bilet w obie strony - 125 zł (ulgowy 105 zł). Za bilet dla roweru trzeba dopłacić 30 zł (w dwie strony 40 zł).
- Prawie trzygodzinny rejs z Gdańska, przez Sopot do Helu, kosztuje 85 zł (ulgowy - 65 zł). Za bilet w dwie strony zapłacimy 140 zł (ulgowy - 120 zł). Za bilet na rower trzeb dopłacić 30 zł (w dwie strony 40 zł).
- Za godzinny rejs po porcie w Gdyni trzeba zapłacić 55 zł (ulgowy - 45 zł).
- Za 40-minutowy rejs z Targu Rybnego na Westerplatte trzeba zapłacić 55 zł (ulgowy - 45 zł). W dwie strony zapłacimy 75 zł (ulgowy - 60 zł).
Rejsy Żeglugi Gdańskiej po portach i Zatoce Gdańskiej
Przekop mierzei tuż przed otarciem (wrzesień 2022 r.)
Miejsca
Opinie (387) ponad 20 zablokowanych
-
2023-05-23 16:42
Opinia wyróżniona
Wątpliwość (27)
Cena z księżyca i niewspółmierna atrakcja do wartości biletu to głównie przyczyna dla których ten rejs jest pozbawiony sensu. Czteroosobowa rodzina musi zorganizować 1000 zł za wątpliwą atrakcję. To chyba gruba przesada.
- 414 26
-
2023-05-24 10:25
Cena pewnie adekwatna do kosztu świadczenie tej usługi
Ale sam pomysł chyba jednak nietrafiony. Kto chce spędzać 6h płynąc wzdłuż brzegu?
Nawet dla rowerzystów, którzy popłyną w jedną stronę i wrócą rowerem - sama koncepcja fajna, ale garowanie 3h na statku to nieakceptowalne.- 1 0
-
2023-05-23 22:57
Gdańsk nie potrafi zorganizować wody w fontannie a co dopiero jakiś rejs... (2)
- 6 6
-
2023-05-24 01:05
Ale to nie Gdańsk organizuje tylko prywatna firma. (1)
Co się wladz miasta czepiasz?
- 9 1
-
2023-05-24 08:46
Tak na zapas. Jak majay zrobić coś dobrze to zawsze zrobią gorzej ;)
- 2 1
-
2023-05-23 22:52
Nie mam wątpliwości. (4)
Abc, kup statek za miliony i organizuj konkurencyjne rejsy za 30 zł / os. Jeden rejs dziennie, 4 miesiące sezonu, Zapłać za załogę paliwo, serwis statku itp.
- 5 5
-
2023-05-24 11:03
zgodzilabym się, bo to co piszesz wydaje się być logiczne, ale... (1)
...czy miałaś/eś okazję płynąć tym statkiem? Być może ktoś mi powie, kiedy ostatnio były odnawiane?
Płynęłam ostatnio z Gdyni na Hel. 250 złotych za dwie osoby w dwie strony. Wchodząc pod pokład przenosisz się w czasie do czasów PRL. I zaznaczam, to nie jest statek stylizowany na ten okres. Na pokładzie ciężko wytrzymać bo oddychając wciągasz smród spalin z komina. Niech poprawią warunki a zapłacę nawet więcej niż 250.- 2 0
-
2023-05-24 12:21
Kilkukrotnie płynałem z Gdańska na Hel z rowerem
Przecież to atrakcja turystyczna więc katamaran z wystrojem z PRLu to dodatkowa "atrakcja". Tak jak stocznia Gdańska i wóz bojowy MO obok siedziby Solidarności w Gdańsku. Gdańsk z jednej strony pnie się do przodu jako nowoczesne miasto a z drugiej siedzi jeszcze w epoce ostatnich lat PRLu.
- 0 0
-
2023-05-24 01:07
Pytanie po co? Tu nie chodzi o cenę tylko o cel, a tego nie ma w tym kierunku. (1)
- 11 0
-
2023-05-24 14:52
dokładnie
Dokładnie, przecież nie chodzi o cenę tylko o miejsce docelowe. Po co ? Tam nie ma żadnej atrakcji, nawet statki tam nie przepływają :) . To i tak nie wypali, więc temat zamkniety.
- 1 0
-
2023-05-23 22:21
a może
jakieś wycieczki autobusowe? Na pewno wyjdzie taniej, no i będzie z tego jakiś sens tego przekopu, bo jakoś innego (poza turystyczną atrakcją) na razie dostrzec nie mogę. Aha, wzrosła przecież zdolność obronna naszego kraju! Hurra!
- 11 2
-
2023-05-23 22:10
Juz leca wyzwiska. Jak brak argumentow, to inwektywy.
- 2 3
-
2023-05-23 19:02
ale przeciez w cenie masz szukanie bursztynu. wszystko co znajdziesz jest twoje, a podobno tam jest z 2137 ton bursztynu (1)
- 22 5
-
2023-05-24 08:45
Ta i zakopana Bursztynowa Komnata :)
- 3 0
-
2023-05-23 18:00
Mrzonki ŻG
Chciałbym widzieć ten szrot-katamaran, jak przewozi choćby 50 rowerów
- 17 1
-
2023-05-23 17:42
Sprawdź ceny innych rejsów (12)
Sprawdź Osieleceny biletów innych rejsów statkiem. Dodaj skalkuluj a potem dyskutuj. Cymba.. le..
- 7 117
-
2023-05-24 14:24
Szwecja
za 300zł to można do Szwecji i z powrotem dopłynąć, więc tak cena od czapy
- 3 0
-
2023-05-24 14:06
w lustrze cymbała często widujesz majtku ?
Porównaj te ceny z cenami na zachodzie za podobne odległości i wtedy coś napisz
- 1 0
-
2023-05-23 19:40
Promy na Malcie (4)
Cena promu na Gozo ok 5km w dwie strony 5 euro. Szybki prom z Valletty ok 30km w 45 minut kosztuje w jedną stronę 7,5 euro. Ilość turystów odwiedzających Trójmiasto i Maltę rocznie podobna
- 26 1
-
2023-05-23 23:19
Do Tomek (1)
Promy z Gizo płyną 25 min. Mają 15 kursów dziennie każdy. Są dwa statki. Jeden Satek może zabrać 900 os. U nas statek ma 1 kurs dziennie, może zabrać nie całe 300 os.
- 8 2
-
2023-05-24 07:29
Czyli?
Wniosek taki, że połączenia w obrębie Zatoki Gdańskiej powinni robić Virtu Ferries a nie PŻB, bo po prostu wiedzą jak prowadzić biznes. Albo chociaż Stena Line: Gdynia-Karlskrona (10 godzin, rodzina 4 os. + samochód, 919 zł)
- 10 0
-
2023-05-23 20:12
to żadna tajemnica (1)
koszty wynikają z archaiczności i paliwożerności promów. Przelicznik spalania na osobę jest dramatyczny. To zabiło także tramwaj wodny.
- 26 1
-
2023-05-24 01:03
To zezlomowac i kupic nowsze z niskim spalaniem.
- 9 0
-
2023-05-23 19:02
sprawdziłem i co? plyniesz na przekop, modlisz sie dwie godziny i wracasz. (1)
zapisze sie do pisu, to moze ksiądz z parafii załatwi vouchery za free
- 42 9
-
2023-05-23 19:43
W cenie rozumiem jest bilet do cyrku - zobaczenie przekopu robionego dla wielkich statków.
Rozumiem, że to cena, jaką trzeba zapłacić, aby ten bareizm zobaczyć na żywo?
- 36 6
-
2023-05-23 17:57
(2)
Podali ceny innych rejsów i tu jest gruba przesada.
- 57 2
-
2023-05-23 21:52
Ale to niema być chyba atrakcja turystyczna? (1)
Skoro nie wiesz po co ten przekop to po co się udzielasz ?
- 3 19
-
2023-05-24 07:28
meiza i kukuła
Chce wiedzieć po co ??
- 2 0
-
2023-05-23 16:11
Opinia wyróżniona
(18)
Byłem, widziałem, robi wrażenie, ale zdaje się miało to to robić coś innego niż wrażenie.
- 293 45
-
2024-04-10 00:53
Trzeba rozbudować port w Elblągu. Zyski będą ogromne a po drogach będzie jeździło dużo mniej TIR-ów z kontenerami. Ale Elblągiem rzadzą ludzie z innej opcji politycznej, i nie chcą tego zrobić. Czytałem gdzieś że nabrzeża w mieście już są sprzedane. Trzeba będzie je odkupić. W Polsce jest za mało patriotów, którzy mają w sercu Polskę. Historia zatoczyła koło. Suwerenność, a potem wolność zostanie nam odebrana.
- 0 0
-
2023-06-18 11:42
Pytanie
Kupowałeś bilet wcześniej czy w dniu rejsu Dzięki za odpowiedz
- 0 0
-
2023-05-25 07:26
Jedna wielka betonoza
I kilku ludzi na etacie w porcie, ktorzy dostają pensje za siedzenie bez sensu w tym smutnym miejscu.
- 0 0
-
2023-05-23 22:03
Przepłacone i niepotrzebne (2)
Wrażenie to robi przekop Wisły z XIXw czy Kanał Augustowski, robiły wrażenie planu kanału Mazurskiego... ale to? Śmieszy mnie ta propaganda "sukcesu".
- 14 3
-
2023-05-24 08:54
Idea słuszna ale sam projekt nie jest ukończony. (1)
Tak więc aby zarabiał trzeba udrożnić drogę do portu w Elblągu i przejąć port. Trzeba udrożnić, odbudować kanały aby jachty z turystami bez problemu mogły wpływać na Mazury. Wcześniej myśleli o tym Niemcy, później władze PRL, które wówczas korzystały z doradztwa oficerów przedwojennej floty handlowej II RP. Projekt upadł. Nie było kasy. Tak więc PiS tutaj niczego nowego nie wymyślił ale też nic nie zrobił. Najzwyczajniej projekt nie jest ukończony i chyba nie ma już kasy.
- 0 3
-
2023-05-24 09:48
Przekop to dobry pomysł ale nie w takiej skali. To powinien być mały, turystyczny przekopik, dla mniejszych jednostek. Opowiadanie, że Elbląg stanie się portem morskim to absurd. Nawet ludzie w Elblągu się z tego śmieją.
- 1 2
-
2023-05-23 19:03
wplynales do elblaga z ropą i towarami z aliexpress?
- 2 2
-
2023-05-23 17:11
Tak naprawdę to nie mialo (4)
Nawet PIS-owcy wiedzieli, że ten przekop do niczego innego poza turystyką nie posłuży. Wbrew pozorom to nie są d**ile. Wiedzieli, że tam żaden statek nie wpłynie, że handlu morskiego w Elblągu nie będzie. Parę żaglówek wplywnie wtedy na Zalew Wiślany i tyle. Że 2 mld zł zmarnowane? No zmarnowane, ale przecież nie z ich pieniędzy:)
- 59 6
-
2023-05-23 19:04
2 mld? to tylko około 25 sasinow
o zmeczonym ministrze zdrowia od albanskiego dostawcy respiratorow nie wspomne
- 20 5
-
2023-05-23 17:39
Bo celem tej inwestycji był transfer środków.
Z kieszeni Polaków do kieszeni PiSowców. Inwestycja w pełni spełniła pokładane w niej oczekiwania.
A że nie potrzebna, cóż, trudno. Wybudujemy jakieś CPK albo fabrykę polskich samochodów elektycznych.- 41 7
-
2023-05-23 17:15
Ale to nawet turystyce nie służy. (1)
- 32 3
-
2023-05-23 18:23
Tak, gdyż nawet kajakiem bez radiotelefonu nie popłyniesz
- 17 3
-
2023-05-23 17:04
(2)
naprawdę miało to robić coś innego niż wrażenie?))
- 33 6
-
2023-05-23 17:14
Koniaczek? (1)
- 26 4
-
2023-05-23 19:12
Tak nalej stać mnie
- 11 2
-
2023-05-23 16:18
(2)
Jakie wrażenie?Chyba koszty.
- 48 7
-
2023-05-23 16:27
Chodzi chyba o dewacjacje srodowiska. (1)
- 43 18
-
2023-05-23 17:07
Chodzi chyba o
dewocjacje srodowiska. Amen. Masz dwa w jednym.
- 8 15
-
2023-05-23 16:23
Opinia wyróżniona
Możemy budować własną gospodarkę morską bez pytania Moskwy o zgodę (83)
Przekop otwarto prawie rok temu, ale niektórych widać boli to jeszcze do dzisiaj.
- 130 381
-
2023-05-24 13:41
Jaką gospodarkę. W weekend byłem przy przekopie przez godzinę. W tym czasie nic tamtędy nie przepłynęło.
- 1 0
-
2023-05-24 09:44
Boli wywalone ponad 2 miliardy po to tylko, by se można popatrzeć!! (1)
- 0 0
-
2023-05-24 10:22
Lubię patrzeć na ładne rzeczy!
- 0 0
-
2023-05-24 08:30
Ekonomia działa. To tak samo jak przywracanie po kilkudziesięciu latach połączeń kolejowych, gdzie musi być co najmniej porządny takt i przyzwoita cena
- 0 0
-
2023-05-24 08:20
Niby ok, ale byłem tam kilka razy i nie widziałem by tam coś przepływało.
Czy to jest MIŚ dla turystów?
- 1 0
-
2023-05-24 07:57
To z Lego sobie pobudujcie, a nie za nasze pieniądze.
- 1 1
-
2023-05-24 06:59
Mylisz pojęcia. Nie tym tu mowa. Dobrze że jest.
- 0 2
-
2023-05-24 05:54
Za głupotę budowy tego "pomnika" będziemy płacić przez wiele kolejnych lat.
- 2 0
-
2023-05-23 23:23
Taaak
Nie ,, niektórych ", tylko większość. A zamiast wygłaszać peany pochwalne, płyń sam, choćby codziennie.
- 0 0
-
2023-05-23 22:59
Własna gospodarka morska
Wożąc węgiel kajakami , super ! Będziemy potęgą w kajakarstwie !
- 4 1
-
2023-05-23 20:52
Bredzenie PiS
- 6 1
-
2023-05-23 20:16
Piszesz w imieniu mieszkancow Fromborka? Mozecie i budujcie.
- 1 2
-
2023-05-23 19:33
boli gdy dopłaca się do tego cudu z moich pieniędzy
- 11 2
-
2023-05-23 19:21
Mistrzu, mamy kilka dużych portów morskich, a ty chcesz rozwijać gospodarke morską przez kanalik na większe barki???
Sprawdź jakie statki mogą tamtędy pływać, o ile tor wodny będzie regularnie utrzymywany.
- 18 1
-
2023-05-23 19:16
Rok temu i nic się nie dzieje
Wywalone pieniądze na rów Kaczyńskiego, inaczej się tego nazwać nie da
- 15 2
-
2023-05-23 17:56
No to żeśmy się nagospodarowali, że ho ho
- 5 1
-
2023-05-23 17:52
Możemy budować gospodarkę bez sensu ekonomicznego. (5)
Potem przykładnie jak Gierek zbankrutować.
Przekop głupoty i lotnisko w Radomiu prawdziwe perełki.- 22 3
-
2023-05-24 08:56
Po Gierki sporo zostało: KRUS, pierwsza dwupasmówka robiona przez nas tzw. gierkówka. Huta Katowice, obecną LHS Rafineria Gdańska zniszczona za drugim dojściem obecnych do władzy , bo w latach 2004 h 2008 się nie udało. Pierwsza rodzimą mini ciężarówka czyli 126P.(sam woziłem po 400 kg zboża bez przyczepki.).
- 2 0
-
2023-05-23 21:27
Gierek akurat był jednym z bardziej racjonalnych komuchów (1)
Pech chciał, że po nim przyszedł sługus Moskwy, który zamknął nas na zachód i między innymi przez to zarżnął gospodarkę. Z inwestycji z czasów Gierka korzystasz do dzisiaj i one już dawno zdążyły zarobić na siebie.
- 4 3
-
2023-05-23 22:57
Towarzysz Gierek był kom uchem wyjątkowo służalczym wobec Moskwy
Dowodem wpisanie (z Jaruzelem na spółkę) armii radzieckiej do tekstu polskiej przysięgi wojskowej. Czego świadomy i patriotycznie nastawiony żołnierz nie wypowiadał podczas składania przysięgi na placu apelowym. Gomułka czegoś takiego by nie zrobił, Gierek i Jaruzel jak najbardziej, aby tylko przypodobać się Moskwie. Inne wynalazki Gierka i
Dowodem wpisanie (z Jaruzelem na spółkę) armii radzieckiej do tekstu polskiej przysięgi wojskowej. Czego świadomy i patriotycznie nastawiony żołnierz nie wypowiadał podczas składania przysięgi na placu apelowym. Gomułka czegoś takiego by nie zrobił, Gierek i Jaruzel jak najbardziej, aby tylko przypodobać się Moskwie. Inne wynalazki Gierka i Jaruzelskiego z II poł. lat 70-tych to np. kontynuacja WUML - wieczorowy uniwersytet marksizmu - leninizmu. Dla kadry zawodowej LWP. Uczestnictwo w tym zabierało czas wolny, ale pomagało w awansach. Wymyślone przez sta linistów, gdy Gomułka siedział latami w więzieniu bez wyroku. Za jego rządów to kontynuowano. I za twojego "racjonalnego" Gierka też.
- 2 4
-
2023-05-23 19:55
do listy dodałbym jeszcze hucznie zapowiadany CPL
- 6 1
-
2023-05-23 18:47
przypomne Tobie. ze obwodnica, port polnocny i rafineria to inwestycje zaczete za Gierka
- 6 6
-
2023-05-23 17:36
No właśnie to jest realizacja interesów Moskwy. (14)
Wywaliliśmy kasę w błoto i wywalimy jeszcze więcej. Te środki można o wiele lepiej zainwestować. Dodatkowo mamy kukułcze jajo w postaci kosztów ciągłego pogłębiania. Na Kremlu skakali z radości na wieść o tej inwestycji.
- 43 9
-
2023-05-23 17:49
Znowu ta sama śpiewka (7)
Odgradzanie i uniezależnianie się od rosji jest w interesie rosji. Wspaniała analiza.
- 8 18
-
2023-05-23 22:06
PIS jest największym interesem Rosji.
Niszczy Polskę i ruski oszczędzają amunicję.
- 7 1
-
2023-05-23 18:27
im więcej przeładunków będzie w Elblągu tym bardziej ruskie mają nas w szachu (2)
Elblag i przekop są za blisko granicy żeby uzależniać gospodarkę od transportu tamtędy. W razie wojny przekop będzie pierwszy zablokowany przez ostrzał artylerii. Do Gdańska czy Gdyni jest znacznie dalej i już tak łatwo by nie mieli. A więc tak, przekop realizuje interesy Moskwy za nasze pieniądze.
- 10 9
-
2023-05-23 21:23
No tak (1)
Bo przed wykonaniem przekopu nie było ryzyka zablokowania szlaku wodnego do Elbląga w razie wojny.
- 3 3
-
2023-05-23 22:07
No bez jaj
z tym szlakiem wodnym. Większy ruch jest we Władysławowie.
- 10 0
-
2023-05-23 17:57
Wydawanie przez Polskę 1 mld złotych na coś niepotrzebnego zamiast na obronność jest w interesie Moskwy. (2)
No chyba, że sądzisz, że gdy pieniędzy brak to wystarczy dodrukować. Za tę cenę masz trzy F-16 i jeszcze ci zostanie.
- 24 2
-
2023-05-23 21:21
Bez paniki
Za budżet MON można by było budować co roku sto przekopów
- 3 4
-
2023-05-23 20:17
Row kosztowal ponad dwa miliardy.
- 13 2
-
2023-05-23 17:41
No tak, poprzednicy...ci dopiero inwestowali! (5)
Tak inwestowali, inwestowali...I co po nich zostało?
- 6 42
-
2023-05-23 18:44
Chociażby w Gdańsku, ten krytykowany przez was prezydent Adamowicz (1)
Np rozbudowa ulicy Słowackiego, Armii Krajowej, obwodnica Południowa, trasa Sucharskiego, most wantowy, tunel pod Martwą Wisłą itd.
Obiekty sportowe jak baseny szkolne, hala na granicy z Sopotem, stadion na Mistrzostwa Europy, itd.
Europejskie Centrum Solidarności.
Marszałek- Pomorska Kolej Metropolitalna.
Rząd- autostrada z Gdańska do Torunia, muzeum II wojny światowej w Gdańsku.- 23 4
-
2023-05-24 06:44
Przecież to tak naprawdę kurdupel
Zrobił nie wiesz tego? Rękami Donalda ale to on sam. Taki dobry kurdupel
- 4 1
-
2023-05-23 18:02
..
... tunel w Świnoujściu?
- 12 2
-
2023-05-23 18:01
Autostrady.
- 21 3
-
2023-05-23 17:56
Czyli lepiej inwestować głupio niż nie inwestować?
Dla ludzi wydających cudze pieniądze tak to może wyglądać, a dla przeciętnego człowieka nie należącego do rodziny PiS już nie.
- 33 7
-
2023-05-23 17:16
Ten przekop nie ma zadnego zwiazku z gospodarką morską
Bedzie miał - oby - jakiś wpływ na turystykę, czyli gospodarkę gmin leżących nad zalewem. Ale gdyby na ich konta przelać połowę ceny przekopu, czyli 1 mld zł, to ten wpływ byłby wielokrotnie większy.
- 47 9
-
2023-05-23 17:08
co boli?
- 7 3
-
2023-05-23 17:07
to ciekawe co piszesz (3)
bo nadal prawie wszystkie przeładunki w porcie w Elblągu to ruch statków z i do Kaliningradu (pardon - Królewca!) i do tego nie jest potrzebny przekop Mierzei. A i buńczuczne słowa w stosunku do Rosji jakoś nie za bardzo.
- 50 10
-
2023-05-23 19:57
Sprawdź na mapach jaka jest głębokość toru wodnego w tamtym kierunku : 1,7- 2,5 m
Jakie statki ? Barki owszem. Pytam czy Rosjanie chętnie przepuszczają obce bandery z których nie mają interesu ?
- 5 7
-
2023-05-23 19:10
To prawda co piszesz?
Czyli Elbląg, port elblaski jest zainteresowany by Rosja była ich jedynym partnerem biznesowym!
O kurcze wspomagacze ruskich!- 8 10
-
2023-05-23 17:31
W sumie racja
Jeszcze trochę i może okazać się, że w Obwodzie Królewieckim będzie przebiegać polsko-litewska granica przyjaźni i żadne zgody ani przekop wtedy nie będą potrzebne.
- 19 4
-
2023-05-23 16:45
Nie boli tylko po co wyciąg narciarski na pustyni? (2)
- 48 6
-
2023-05-23 19:50
Zapytaj Arabów dlaczego zbudowali skocznię narciarską na pustyni : (1)
Bo ludzie tam przyjeżdżają i kasę zostawiają. Proste ?
- 4 16
-
2023-05-23 22:03
Byłeś
i zostawiłeś?
- 10 2
-
2023-05-23 16:28
(9)
Napiszesz tu jak od prawie roku wpływa to na gospodarkę morską? Może być w skrócie, w kilku punktach
- 66 11
-
2023-05-23 16:33
A Polsce jest gospodarka morska? (8)
Pokaż gdzie?
Przez 30 lat wszystko likwidowano, niszczono....a i tak wielu tego nie zauważyło i bredzi coś o gospodarce morskiej! Wirtualna rzeczywistość- 26 43
-
2023-05-23 19:52
no w porcie weglowym znaczy sie miałowym :)
- 12 5
-
2023-05-23 19:24
Co "likwidowano i niszczono"? (2)
Porty się rozwijały i rozwijają dalej.
Padły stocznie ze zbyt wielkimi załogami, robiące za komuny statki głównie dla ruskich.- 26 4
-
2023-05-24 14:50
do lat 80 liczba statków rosła. A co styropianowcy z komuchami zrobili?
1951 - 36 jednostek
1956 - 36
1961 - 70
1966 - 157
1976 - 176
1981 - 163
1986 - 110
1991 - 85
1999 - 18
2000 - 6- 1 0
-
2023-05-23 19:37
Teraz problemu nie ma ?
Ludzi do pracy brak.
Szkół zawodowych brak.
Terenów również brak.
100cznia jest !- 6 11
-
2023-05-23 16:46
Wielkość rocznych przeładunków w trójmiejskich portach w 2022 w porównaniu do roku 2016 (2)
Gdynia - wzrost o około 50%. Gdańsk - wzrost o około 80%.
- 38 8
-
2023-05-23 19:17
No i co to ma wspólnego z przekopem? (1)
- 16 10
-
2023-05-23 19:34
Elbląg gdyby chciał również by mógł zwiększyć przeładunki
Ale tego nie zrobi bo ani miasta na to nie stać ani prywatnych właścicieli. Wystarczy im to co mają. Bez inwestycji również wpada im pensja. Ale tylko im !!!
- 8 18
-
2023-05-23 16:35
Czemu mnie pytasz? Spytaj tego co mu przekop gospodarkę morską buduje
- 51 5
-
2023-05-23 16:27
No rok temu otwarte i widzisz jakieś tam statki morskie? (26)
- 142 15
-
2023-05-23 19:42
Spokojnie. Będą. (2)
Tylko mają mieć gdzie dopływać. Którędy już jest. A to najważniejsze.
- 5 22
-
2023-05-24 07:35
A którędy? Bo chyba nie przekopem. Tędy jedynie tratwą lub barką niskodenną ale tylko przy dobrej pogodzie.
- 8 3
-
2023-05-23 19:50
Tak taaaaak bambik
Będą na pewno.
- 27 4
-
2023-05-23 17:09
(2)
jak mu pokażą w tvpinfo, to powie, że widzi...
- 46 9
-
2023-05-23 19:46
Jakby natura chciała to by.... (1)
- 12 5
-
2023-05-24 08:34
To nie ma nic do rzeczy
- 0 0
-
2023-05-23 16:37
Statki morskie czy statki rzeczne, statki jeziorne (4)
Jaka jest między nimi różnica?
- 6 34
-
2023-05-23 21:59
Statki ciąg dalszy (1)
Dodaj jeszcze statki powietrzne i ,,statki na niebie,, do kompletu.
- 9 0
-
2023-05-24 07:32
Dodałbym jeszcze balony znad Białorusi.
- 5 1
-
2023-05-23 19:22
Wielkość przede wszystkim. (1)
- 14 0
-
2023-05-23 21:24
I dzielnosc morska
- 4 1
-
2023-05-23 16:28
A taką Gdynię to zbudowano od razu? (14)
- 25 98
-
2023-05-23 23:34
A
Ty mądry jesteś? Może niech przekop na Wolę od razu zrobią i tam założą Centralny Port Morski. Żeby nie zapomnieli spółki założyć i rżnąć kasę jak na CPK, po którym śladu nie widać, przynajmniej na razie.
- 20 4
-
2023-05-23 19:51
(6)
zanim wybudowali Gdynie to juz gospodarka morska tam kwitła ale co ty możesz wiedzieć siedząc w kieszeni jedynie słusznej partii pobierajac opłaty za bezsensowne klikanie w klawiature
- 34 10
-
2023-05-23 21:30
Gospodarka morska kwitła w Gdyni przed 1920 rokiem? (1)
Twoja wiedza historyczna jest tak samo dobra jak interpunkcja.
- 11 5
-
2023-05-24 07:31
Gospodarka morska? Chyba rybacka
- 3 2
-
2023-05-23 19:59
Tam, to znaczy w Danzing ? (3)
- 7 20
-
2023-05-24 05:57
Kłuje w oczka kmiotka miasto Hanzy z historią i dorobkiem?
- 12 1
-
2023-05-24 05:28
Zawsze Danzing
- 2 6
-
2023-05-23 21:31
W Gotenhafen.
- 10 2
-
2023-05-23 16:34
A co? Nie skończyli budować tego przekopu? (5)
- 82 12
-
2023-05-23 16:50
A tu chodzi o sam przekop? (4)
Czy może o rozbudowę portu w Elblągu?
- 18 46
-
2023-05-24 06:58
Portu w Elblążkowie nie otworzą
bo ich sołtys jest w sporze z rządem.
- 7 5
-
2023-05-23 17:18
Most kolejowy też zniknie w magiczny sposób? (2)
- 29 8
-
2023-05-23 19:45
I w czym problem ? (1)
Wszystko można zrobić. W okresie międzywojennym rozebrano most kolejowy pod Kwidzynem i przeniesiono do Torunia.
- 7 17
-
2023-05-23 20:53
Dzisiaj to się do Torunia transferuje miliony z budżetu dla jednego hochsztaplera.
- 38 5
-
2023-05-23 16:49
Ale totalnych donosicieli musi boleć, że udało się zrobić przekop (11)
Za czasów Ryżego było tylko że Pinindzy nie ma i nie będzie
- 22 45
-
2023-05-24 00:13
Radziłbym przestać pić, albo ćpać.
- 2 0
-
2023-05-23 20:32
Teraz są pieniądze?
Są rozkradane przez PiS!
- 2 3
-
2023-05-23 16:54
(2)
owszem, boli mnie to że moje pieniądze są wyrzucane w błoto
- 24 8
-
2023-05-24 10:29
Ciebie moze bolic tylko twoja głupota ten przekop dzbanku jest strategiczny (1)
- 0 1
-
2023-05-24 13:55
A do czegóżto, wielki strategu, ten przekop może służyć?
- 0 0
-
2023-05-23 16:58
Boli, ale będzie bardziej. (5)
Jak pogłbią tor wodny i statki zaczną wchodzić do Elbląga
- 6 17
Wszystkie opinie
-
2023-05-23 16:08
Już widze te tłumy na pokładzie. (2)
Powinni obowiązkowo zagonić wszystkich tych akolitów przekopu.
- 62 17
-
2023-05-23 19:10
Do Bałtijska by się przepłynął (1)
W strefie bezcłowej zaznać różnych stanów.
- 2 1
-
2023-05-23 19:18
Rejsy wolno cłowe.
Powrót kończył się stanem nieważkości.
- 3 1
-
2023-05-23 16:08
(11)
Ile teraz kosztuje bilet na prom do Szwecji? Tak tylko pytam
- 87 8
-
2023-05-23 16:17
(2)
300 pln w obie strony za jedną osobę
- 43 0
-
2023-05-23 16:39
Ulgowy, normalny 400,-PLN
- 11 6
-
2023-05-24 10:41
Kiedy niby???
- 0 0
-
2023-05-23 16:23
400 w dwie strony (4)
Ale za wszytko musisz płacić chcesz jeść płacisz, chcesz pić płacisz, chcesz się pobawić płacisz. Może w 900 sie zmieścisz
- 6 29
-
2023-05-23 16:35
No jasne.... (1)
podczas rejsu do pomnika bezsensu masz wszystko gratis!
- 35 5
-
2023-05-23 16:41
pomnik bezsensu
zmieścił ci się w głowie
- 13 26
-
2023-05-23 17:46
20 lat temu w czasie wycieczki objazdowej po Skandynawii, z wizytą i nad Morzem Barentsa parę razy promem się płynęło
Tallin - Helsinki, Lofoty - Bodo, Szwecja - Gdańsk (mniejsze po fiordach pomijając). I wszędzie kasę chcieli, za herbatę, piwo czy wino - to ostatnie już u naszych. Płaciliśmy bez gadania, bo wiesz co? Nigdzie nie było napisane, że na promach darmo takie rzeczy pić dają. Ani Finowie, ani Norwegowie, ani nasi. Czyżby w rzeczywistości, którą odwiedzałeś, było inaczej?
- 7 1
-
2023-05-23 21:34
Paprykarz i bułki zabiorę że sobą ,
zgrzewkę harnasia zabieram , muzykę puszczę z telefonu i się pobawię zmieszczę się w 430 złotych.
- 3 0
-
2023-05-23 17:46
Od 311 zł w jedną stronę. (2)
Od 311 zł w jedną stronę. W obydwie około 650 zł czteroosobowa rodziną 2600 zlCo jeszcze chciałeś wiedzieć tumanie.
- 4 18
-
2023-05-23 20:50
ja bym chciał wiedzieć czemu wyzywasz ludzi od tumanów?
- 13 1
-
2023-05-23 21:35
Ojciec tak na ciebie mówił?
- 7 0
-
2023-05-23 16:09
Cena za wysoka. (1)
A cel wycieczki mało atrakcyjny.
- 80 12
-
2023-05-23 17:49
Rejs powinien być z Gdańska albo z Sopotu. Za długi ten rejs. Będzie nudno w dodatku za wyższą cenę.
- 2 4
-
2023-05-23 16:09
(1)
250 złotych do Rowu Kaczyńskiego? No super atrakcja. Wolę zjeść obiad w dobrej knajpie.
- 129 32
-
2023-05-23 21:11
Co najwyżej nakupisz harnasiów i taniej kiełby w biedrze
- 7 3
-
2023-05-23 16:09
Hahahahaha.. bo "to jest symbol!", jak to powiedział Adrian na otwarciu. (2)
- 64 19
-
2023-05-23 23:01
Ty widać wolisz bardziej czerwone symbole.... (1)
- 3 2
-
2023-05-24 09:18
Czerwony to jest właśnie pis
- 0 1
-
2023-05-23 16:11
Za taka cene do Karlskrony plywam. (4)
Ze sniadaniem.
- 110 6
-
2023-05-23 16:48
Ale bez roweru (1)
- 8 4
-
2023-05-23 17:02
Mają tam autobusy i pociągi.
Także bez roweru można się spokojnie obejść. Szok, co?
- 13 1
-
2023-05-23 17:49
Kajakiem (1)
Chyba kajakiem Ośle
- 1 12
-
2023-05-24 06:23
Ha
Wejdź na stronę, zapoznaj się z cennikiem, najtańsza opcja Gdynia-Karlskrona to 35 euro. I kto tu jest osłem??
- 3 0
-
2023-05-23 16:11
Opinia wyróżniona
(18)
Byłem, widziałem, robi wrażenie, ale zdaje się miało to to robić coś innego niż wrażenie.
- 293 45
-
2023-05-23 16:18
(2)
Jakie wrażenie?Chyba koszty.
- 48 7
-
2023-05-23 16:27
Chodzi chyba o dewacjacje srodowiska. (1)
- 43 18
-
2023-05-23 17:07
Chodzi chyba o
dewocjacje srodowiska. Amen. Masz dwa w jednym.
- 8 15
-
2023-05-23 17:04
(2)
naprawdę miało to robić coś innego niż wrażenie?))
- 33 6
-
2023-05-23 17:14
Koniaczek? (1)
- 26 4
-
2023-05-23 19:12
Tak nalej stać mnie
- 11 2
-
2023-05-23 17:11
Tak naprawdę to nie mialo (4)
Nawet PIS-owcy wiedzieli, że ten przekop do niczego innego poza turystyką nie posłuży. Wbrew pozorom to nie są d**ile. Wiedzieli, że tam żaden statek nie wpłynie, że handlu morskiego w Elblągu nie będzie. Parę żaglówek wplywnie wtedy na Zalew Wiślany i tyle. Że 2 mld zł zmarnowane? No zmarnowane, ale przecież nie z ich pieniędzy:)
- 59 6
-
2023-05-23 17:15
Ale to nawet turystyce nie służy. (1)
- 32 3
-
2023-05-23 18:23
Tak, gdyż nawet kajakiem bez radiotelefonu nie popłyniesz
- 17 3
-
2023-05-23 17:39
Bo celem tej inwestycji był transfer środków.
Z kieszeni Polaków do kieszeni PiSowców. Inwestycja w pełni spełniła pokładane w niej oczekiwania.
A że nie potrzebna, cóż, trudno. Wybudujemy jakieś CPK albo fabrykę polskich samochodów elektycznych.- 41 7
-
2023-05-23 19:04
2 mld? to tylko około 25 sasinow
o zmeczonym ministrze zdrowia od albanskiego dostawcy respiratorow nie wspomne
- 20 5
-
2023-05-23 19:03
wplynales do elblaga z ropą i towarami z aliexpress?
- 2 2
-
2023-05-23 22:03
Przepłacone i niepotrzebne (2)
Wrażenie to robi przekop Wisły z XIXw czy Kanał Augustowski, robiły wrażenie planu kanału Mazurskiego... ale to? Śmieszy mnie ta propaganda "sukcesu".
- 14 3
-
2023-05-24 08:54
Idea słuszna ale sam projekt nie jest ukończony. (1)
Tak więc aby zarabiał trzeba udrożnić drogę do portu w Elblągu i przejąć port. Trzeba udrożnić, odbudować kanały aby jachty z turystami bez problemu mogły wpływać na Mazury. Wcześniej myśleli o tym Niemcy, później władze PRL, które wówczas korzystały z doradztwa oficerów przedwojennej floty handlowej II RP. Projekt upadł. Nie było kasy. Tak więc PiS tutaj niczego nowego nie wymyślił ale też nic nie zrobił. Najzwyczajniej projekt nie jest ukończony i chyba nie ma już kasy.
- 0 3
-
2023-05-24 09:48
Przekop to dobry pomysł ale nie w takiej skali. To powinien być mały, turystyczny przekopik, dla mniejszych jednostek. Opowiadanie, że Elbląg stanie się portem morskim to absurd. Nawet ludzie w Elblągu się z tego śmieją.
- 1 2
-
2023-05-25 07:26
Jedna wielka betonoza
I kilku ludzi na etacie w porcie, ktorzy dostają pensje za siedzenie bez sensu w tym smutnym miejscu.
- 0 0
-
2023-06-18 11:42
Pytanie
Kupowałeś bilet wcześniej czy w dniu rejsu Dzięki za odpowiedz
- 0 0
-
2024-04-10 00:53
Trzeba rozbudować port w Elblągu. Zyski będą ogromne a po drogach będzie jeździło dużo mniej TIR-ów z kontenerami. Ale Elblągiem rzadzą ludzie z innej opcji politycznej, i nie chcą tego zrobić. Czytałem gdzieś że nabrzeża w mieście już są sprzedane. Trzeba będzie je odkupić. W Polsce jest za mało patriotów, którzy mają w sercu Polskę. Historia zatoczyła koło. Suwerenność, a potem wolność zostanie nam odebrana.
- 0 0
-
2023-05-23 16:12
... (1)
Super. Biorę rower z Mevo i ruszam. Terminy uruchomienia pewnie się pokryją.
- 49 6
-
2023-05-23 16:44
Ani rower, ani terminy
Lepiej zostań w domu
- 2 4
-
2023-05-23 16:12
Nie ma chętnych na wycieczki do rowu Kaczyńskiego? (2)
Niech politycy PiS pojadą.
A nie, sorry.. oni siedzą w oryginale.- 84 27
-
2023-05-23 23:00
Gdańsk nie potrafi zorganizować wody w fontannie... (1)
A ty myślisz, że zorganizują jakiś rejs...
- 1 1
-
2023-05-24 07:17
Komentarz nie na temat.
- 0 0
-
2023-05-23 16:12
Tunel w świnoujściu zrobiony mierzaja dokończona (47)
Państwo stać na 800zl plus . Jakoś rząd daje radę polska rozwija się . Za tuska obiecanki zmiany zdania i pro niemieckie podejście a w Polsce bieda - pamiętamy ! I nigdy nie zapomnijmy tego nie jest idealnie ale państwo rozwija się
- 49 131
-
2023-05-23 16:17
(7)
I lotnisko w Radomiu otwarte, nie zapominaj o nim
- 43 5
-
2023-05-23 16:21
Lotnisko to jest POnownie otwarte (5)
Bo kopaczowa otwierała i POtem stało puste. Teraz beda samoloty latać
- 7 31
-
2023-05-23 16:36
Będą, bo LOT ma przymus je obsłużyć.
A, że się nie opłaca..
- 27 5
-
2023-05-23 17:06
będą, dwa))))
- 11 0
-
2023-05-23 18:13
Lotnisko w Radomi raz juz budował PiS w osobie prezydenta Radomia i po roku ogłoszono upadłość. Teraz nie zbankrutuje, bo Mateuszek dodrukuje pieniędzy lub podniesie podatki na benzynę i dołozy...
- 21 4
-
2023-05-23 23:51
Na Żoliborz chyba.....
- 3 0
-
2023-05-25 20:59
Takie z naciągiem na gumkę!
- 0 0
-
2023-05-23 17:44
chytra baba z Radomia czeka na bilety za darmo to się przeleci po Polsce....
- 8 2
-
2023-05-23 16:33
Na tunel w Świnoujściu PiS grosza nie dołożył. (12)
Zapłaciła UE i Miasto Świnoujście, więc nie pisz że to sukces PiSu.
- 42 10
-
2023-05-23 16:37
W tvpis powiedzieli, tam sama prawda. (1)
- 26 8
-
2023-05-23 17:06
jo))
- 8 4
-
2023-05-23 17:18
unia dolozyla? (5)
to dlaczego za PO nie wybudowano tunelu. Pieniadze to unia skad ma.
- 7 24
-
2023-05-23 19:30
Od Niemców, misiu.
Ci źli Niemcy wciąż są płatnikami netto do Unii.
- 13 7
-
2023-05-23 20:11
Tak jak 500+ (2)
Z moich podatków bo Ty siedzisz na zasiłku
- 10 2
-
2023-05-23 22:18
Rekordowa ilość Polaków pracuje. (1)
Pudło misiu.
- 2 7
-
2023-05-24 07:06
Pislamista to nie Polak, chyba
- 2 2
-
2023-05-23 23:56
Bo
wtedy dopiero drogi zaczęli budować. Rozumiem, że elektrownię w Ostrołęce, czy gdzieś tam, też można okrzyknąć jako sukces? A może nawet poświęcić i otworzyć?
- 3 1
-
2023-05-23 18:29
Oni
Żłobki i przedszkola budują.
Hahaha- 6 2
-
2023-05-23 22:15
No proszę, brawo PiS za załatwienie dofinansowania z Unii na tunel (2)
Coś czego totalni nie potrafili załatwić...ale jak to mawiają "obiecać dwa razy to jak dotrzymać słowa"
PiS obiecał tunel, minęło kilka lat i jest.- 3 7
-
2023-05-23 23:59
(1)
Budowę promów też obiecywali. I co? g*wno. Takie przykłady można mnożyć.
- 3 2
-
2023-05-24 07:08
100 tyś mieszkań i milion aut el
- 6 0
-
2023-05-23 16:39
Ogarnij się!!
- 5 4
-
2023-05-23 16:44
Sen
Każdy sen ma to do siebie że się kończy...a potem się okazuje że prawda jest inna. Rzeczywistość ostatnich lat jest na kredyt...
- 23 5
-
2023-05-23 16:45
Właśnie w tym problem, że nie stać na 800+ (1)
...przynajmniej dla nierobów.
- 25 5
-
2023-05-23 17:07
10/10
- 11 4
-
2023-05-23 17:39
Na tunel rzad nie dal zlotowki. (2)
80% łunja dała, reszta z budżetu miasta. Wołodarze tylko w propaganda tv wstegi przecinali.
- 19 4
-
2023-05-23 22:19
PiS obiecał tunel, minęło kilka lat i jest czego nie rozumiesz? (1)
- 4 3
-
2023-05-25 21:02
Czego?, że taki z ciebie bezmózgi kmiot!
- 0 0
-
2023-05-23 18:18
to jest rozumiem sarkazm? (2)
PIS nie ma kompletnie NIC wspólnego z tunelem i nie dał ani grosza
- 19 6
-
2023-05-23 22:21
Jakto nie ma nic wspólnego to kto go obiecywał? (1)
PiS potrzebował kilka lat żeby ten tunel powstał. Coś czego totalna opozycja nie potrafiła zrobić...
- 4 5
-
2023-05-23 22:47
kompromituj się tu publicznie, w końcu jesteś anonimowo
co mnie nie przeszkadza, ale gdybyś miał te bzdury pisać od swoim nazwiskiem, to pewnie nie byłbyś taki hop do przodu
- 4 3
-
2023-05-23 18:28
A ....? (1)
Parówka po 45 zł.
Brawo !- 6 2
-
2023-05-23 20:25
Na dodatek pęknięta.
Znaczy się wybuchnięta.
- 4 1
-
2023-05-23 18:52
Promy pobudowal w Szczecinie widziales przez mierzeje plywaja ,frekfecje robią
- 11 3
-
2023-05-23 18:59
(2)
Tak dla przypomnienia. Tunel w Świnoujściu powstał z pieniędzy samorządowych i unijnych. Polska nie dała ani złotówki.
- 10 4
-
2023-05-23 22:22
Tak dla przypomnienia. (1)
Te pieniądze załatwił PiS, coś czego totalna opozycja nie potrafiła zrobić. Kiedy zabrał się za sprawę tunelu sam Kaczyński, powstał w kilka lat.
- 5 7
-
2023-05-23 22:45
ty nadal niczego nie zrozumiałeś
nawet UE musiała skorygować oficjalnie te kłamstwa PIS
- 4 4
-
2023-05-23 19:13
Tylko chleb po 6 zł
- 5 2
-
2023-05-23 20:07
Za Tuska
Jak odkładałem pół roku na wakacje to pieniądz był tyle samo wart a Euro w wakacje spadało obecni złodzieje zPolskiego Ładu najpierw ci zabiorą a potem jak muszą oddać twierdzą że to ich sukces.
- 7 4
-
2023-05-23 20:23
Największy "sukces" PiSu (2)
to anulowanie przez Macierewicza zamówienia na rakiety, które miały bronić naszego nieba. Pamiętamy i odwdzięczymy się przy urnach.
- 10 4
-
2023-05-23 22:24
Największy sukces PO to obronne tablice Mendelejewa.... (1)
Które miały nam mówić co na nas spadło.
Pamiętajmy przy urnach.- 3 6
-
2023-05-24 07:20
Balon już znalazłeś?
- 3 1
-
2023-05-23 22:46
Tunel w Świnoujściu nie jest jedyny.
PiS wybudował jeszcze tunel na zakopiance, tunel w Warszawie i obecnie drąży tunel na ostatnim etapie autostrady VIA Carpatia na Podkarpaciu.
- 3 4
-
2023-05-23 23:50
A
w domu wszyscy zdrowi?
- 4 0
-
2023-05-24 06:50
Tunel za kasę bee UE
- 3 1
-
2023-05-24 06:52
A ty "mierzaja"
Cały czas w tym samym miejscu z pisaniem, poczekaj może dla oddanych pisowskich troli będzie w Toruniu kurs ortografii. Po co głupi napisał i głupi się z tym zgodzić nieważne jak napisane
- 2 0
-
2023-05-25 20:59
Nie rozumiesz kmiotku, że zadłużają nas na lata?!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.