• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali

Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.



Czy po roku od uruchomienia systemu Tristar odczuwasz na co dzień jego działanie?

Oto jego list:

Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska przez Bulońską zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w kierunku Niedźwiednika.

Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.

"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.

"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.

Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.

Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).

Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).

Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?

Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (223)

  • Tak

    Popieram audytora całym sercem. Też chciałam pisać w tej sprawie.

    • 3 1

  • tristar spełnia swoje zadanie, dał dobrze zarobić i nadal daje :o)

    trzeba się tylko podłączyć do odpowiedniej spółeczki. Płaci podatnik europejski i polski - czyli nikt istotny.

    • 5 1

  • Niemoc osob odpowiedzialnych

    zastanawiam sie czy ktos z urzedu odpowiedzialny za to wie o tym chaosie w sygnalizacji i dlaczego nic sie nie poprawia !!!
    Ponoc sa kontrole sprawdzajace dzialanie tych "swiatel"
    Naprawde tak musi byc ,ze urzednik nie odpowiada za to co robi
    wykonuje swoja prace!!!!
    Przeciez podobne absurdalnie zmieniajace sie swiatla sa nagminne w wielu miejscach.
    Szlag czlowieka trafia kiedy ruszasz i juz z daleka widzisz kolejne czerwone zamiast odwrotnie.

    • 5 1

  • to miejsce

    Nie jest w tristarze...

    • 2 1

  • Gdańszczanie i przyjezdni stojąc w korkach z mojego powodu (2)

    wytwarzają dochód narodowy i napełniają budżet państwa akcyzą, VATem i innymi podatkami spalając paliwo i zużywając hamulce,
    a budyniowi urzędnicy czują się potrzebni bo będą w pocie czoła rozwiązywać problemy, które sami stworzyli.

    • 1 1

    • lepiej zaorac

      zlikwidować sygnalizację i wprowadzić wolną amerykankę - powodzenia wszystkim życzę

      • 0 2

    • to nie kupuj samochodu

      Wszystkim będzie lepiej i nikt na tobie nie zarobi, a jak na drdze będzie mniej samochodów to wszysby będą zadowoleni. Najtańsza jest jazda rowerem i chodzenie pieszo, ewentualnie hulajnoga lub rolki. I zdrowszy będziesz....

      • 1 1

  • poprawić transport zbiorowy (3)

    liczba samochodów ciągle rośnie i żaden układ ani organizacja ruchu nie jest wstanie tego obsłużyć Budując nowe połączenia i usprawniając zarzadzanie ruchem możemy rozwiązać problemy jedynie punktowo - punktowo poprawimy dostępność i przepuścimy więcej samochodów a wtedy korki przeniosą się w inne miejsce. Trzeba podejść kompleksowo, samo sterowanie ruchem i zarządzanie nim nie wystarczy....

    • 2 1

    • co mi po tramwaju który ma krótsze światła niż samochód (2)

      W Oliwie tramwaj może włączyć się tylko przez pierwsze parę sekund, potem pasażer może obserwować jadące samochody w tym samym kierunku. Do tego dodaj postoje na przerzucanie wajchy, przystanki, opóźnienia, awarie bez komunikacji zastępczej. Transport zbiorowy jest zawodny.

      • 0 0

      • poprawić niezawodność (1)

        Poprawić dostępność, poprawić rozkłady jazdy, skoordynować rozkłady jazdy w węzłach przesiadkowych (również z SKM) i wtedy nadawać priorytety.... Ludzie niestety muszą być przekonani, że transportem zbiorowym się opłaca i że jest szybciej niż samochodem....wtedy samochodów będzie mniej....

        • 0 0

        • można już teraz poprawić...

          • 0 0

  • Zielona strzalka (1)

    Jadąc w stronę Gdańska, przy kfc, powinna byc zielona strzałka do skretu z Rakoczego w Bulońską.

    • 1 2

    • a bezpieczeństwo?

      • 1 1

  • systemy sterowania ruchem

    Są już we wszystkich większych polskich miastach (nie wspominam o krajach stojących wyżej technologicznie, gdzie są od kilkudziesięciu lat -trzeba je dalej rozwijać biorąc pod uwagę wszyskich podróżujących - pieszych, rowerzystów, podróżujących transportem zbiorowym i kierowców. Trzeba jednak również podejmować inne działania porządkujące działanie transportu, również takie, które zahamują wzrost liczby pojazdów na drogach - bez tego żaden z wymienionych powyżej grup podróżujących nie będzie zadowolony....

    • 1 0

  • generalnie zasada jest taka (1)

    Większa przepustowość - mniej bezpiecznie.... Co ważniejsze?

    • 2 4

    • Jak mniemam odezwała się osoba od Jamrozego

      • 0 0

  • TRISTAR to wywalone pieniądze. (1)

    A sprzęt który miał je zwrócić nie może działać zgodnie z obowiązującym prawem.
    Kamery miały wyeliminować przejazdy na czerwonym świetle, a sensory prędkości wyeliminować "szybkich i wściekłych". I co?
    Wyszło jak zawsze.

    Lobby zadziałało i mamy dalej bezkarność.

    • 2 0

    • Może kiedyś się znowu zmieni prawo?

      Na szczęście w Trójmieście sprzęt służy innym elementom systemu (np. mierzy czasy i pokazuje na tablicach zmiennej treści), W innych miastach stoi i czeka...(np. Koszalin, Łódź, Poznań

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane