- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (100 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (58 opinii)
- 3 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (242 opinie)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (88 opinii)
- 5 Do czerwca skażona ziemia znknie z Gdańska (43 opinie)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (166 opinii)
SKM może zaoszczędzić 16 mln na remontach peronów "stoczniowych"
Sześć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i przeprowadzenie remontów peronów SKM Gdańsk Stocznia i SKM Gdynia Stocznia. Budżet obu inwestycji to w sumie ponad 42 mln zł. Większość propozycji mieści się w ustalonych kwotach.
Szybka Kolej Miejska zdecydowała się ogłosić jedno postępowanie dla oby przystanków, gdyż ich parametry są bardzo podobne, tak samo jak zakres prac. Podzielono go jednak na dwa zadania.
Wybrani wykonawcy będą musieli zaprojektować, a potem wykonać przebudowę peronów SKM Gdańsk Stocznia oraz SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski.
Oferty na SKM Gdańsk Stocznia
- Porr - 13 098 270 zł
- Colas Rail Polska - 13 810 440 zł
- Torhamer - 16 357 493 zł
- Rajbud - 17 460 268 zł
- Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 19 039 785 zł
- Konsorcjum spółek Roverpol - 21 734 100 zł
Budżet SKM - 19 926 000
Oferty na SKM Gdynia Stocznia
- Porr 13 090 890 zł
- Colas Rail Polska - 15 370 080 zł
- Rajbud - 15 807 568 zł
- Torhamer - 17 218 494 zł
- Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 21 119 309 zł
- Konsorcjum spółek Roverpol - 25 411 800 zł
Budżet SKM - 23 001 000
Najtańsze oferty pozwolą zaoszczędzić 16 mln zł
W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. A oferty spółek Roverpol są jedynymi, które nie mieszczą się w budżetach.
Jeśli wybrane zostaną najtańsze oferty, SKM wyda na prace ponad 16 mln zł mniej, niż planowało.
Wybrani wykonawcy będą mieli w sumie dwa lata na uporanie się z pracami. Z tego pierwszych 10 miesięcy przeznaczonych będzie na prace projektowe.
SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:
- wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
- budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
- montaż windy na peron,
- wymiana szyn wzdłuż peronu,
- konserwacja sieci trakcyjnej,
- montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.
SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:
- rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
- przebudowa schodów,
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
- wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
- montaż windy przy kładce po północnej stronie,
- montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
- konserwacja sieci trakcyjnej.
Miejsca
Opinie (81) 1 zablokowana
-
2023-05-23 07:07
No świetnie..... (3)
A co z remontem kładki na przystanku Gdańsk Stocznia, miasto wyremontowało swoją część kładki, a co zresztą zrobi PKP.
- 3 0
-
2023-05-23 07:19
Miasto nic nie wyremontowało. (2)
Na razie tylko SKM zrobiła schody.
- 1 0
-
2023-05-23 10:34
(1)
te schody są po remoncie?!?!
- 1 0
-
2023-05-23 17:19
Tylko te schody od strony ul. Jana z Kolna
Tam każdy element inny właściciel :)
- 0 0
-
2023-05-22 20:06
Nowa Letnica (1)
Czekamy ciągle na reaktywację kolejki SKM przez Nową Letnicę. PiS przecież obiecał !!!
- 6 0
-
2023-05-23 17:15
Pod warunkiem że miasto zamierza puścić składy na tej linii
Nie tylko w dni meczowe
- 0 0
-
2023-05-22 17:43
Jechałam dzisiaj skmką (1)
Ze stoczni właśnie do Orłowa. W Orłowie ładnie w Gdańsku Stoczni brzydko.
Po remoncie będzie ładnie i tu i tu.- 10 0
-
2023-05-23 17:14
Orłowo już zakończony remont?
- 0 0
-
2023-05-22 16:56
Montaż windy do kładki na Gd.Stocznia? (2)
Przecież ta kładka ledwo trzyma sie kupy, zwłaszcza między peronami a zejściem na al. Zwycięstwa. tamtędy strach iść, wszystko trzeszczy, i chyboce
- 17 1
-
2023-05-22 17:20
(1)
Ten odcinek nie należy do skm
- 1 1
-
2023-05-23 17:13
Dlatego miasto zamyka kładkę jak przewiduje że więcej ludzi będzie wysiadac
Gdańsk stanu umyslu
- 0 0
-
2023-05-23 13:55
o oszczędnościach można mówić jak skończą.
często brakuje kasy na dokończenie albo nie ma kogo ścigać.
- 1 0
-
2023-05-23 10:19
(1)
A może lepiej wybrać ofertę, która wygrywa jakością a nie ceną? Czy jednak lepiej po taniości?
Słaby artykuł. Autor sugeruje, że oszczędność to strona, w którą powinno iść SKM, a potem będą artykuły o tym, że zbudowano szajs i bez sensu wydane pieniądze.- 18 2
-
2023-05-23 12:09
Nigdy nie wygrywała tylko cena.
Każda firma, żeby wystartować w przetargu musi wykazać się odpowiednim doświadczeniem, kadrą i środkami finansowymi. Dopiero wtedy liczy się cena.
- 1 2
-
2023-05-23 11:47
ciekawa rozbieżność wycen od 13 do 21 baniek
oni to liczą czy te ceny z choinki biorą ?
- 1 0
-
2023-05-23 10:33
"montaż przysiadaków". PO CO?! Więcej normalnych ławek. Żeby można było czekając usiąść jak człowiek, a nie się gimnastykować na tym kompletnie bezużytecznym badziewiu, wymyśle nowoczesnych urbanistycznych psychopatów.
- 14 3
-
2023-05-23 09:35
Czym oddycha PORR?
PORRnosem :)
- 1 0
-
2023-05-23 08:58
Peron skm stocznia to historia polski i powinien byc
Nietkniety!!! Gdzie jest konserwator zabytkow???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.