• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • Naród nie dorósł do takiego luksusu

    najpierw musi wzrosnąć sprzedaż środków higieny osobistej i zmaleć sprzedaż fajek i piwa...

    • 8 2

  • Ech, słabe siedzenia

    Szkoda, że te siedzenia coraz bardziej niewygodne, nie da się oprzeć głowy i odpocząć.

    • 1 1

  • Bez drzwi między wagonami :-) (2)

    Widać odrazu, że jest bezpieczniejsza.

    • 99 3

    • Wysuwany stopień!!! (1)

      Ale jak to? To można zrobić wysuwany stopień i zmniejszyć tą ogromną dziurę między pociągiem i peronem??? Naprawdę jest to możliwe???

      • 30 1

      • Poczekamy ze dwa lata jak się stopień zacznie zacianć i pociąg będzie 5 minut ruszał z peronu

        • 8 1

  • (2)

    Na trasie z Wejherowa do Tczewa tzn. te pociągi to tak co 3-4 h będzie można uświadczyć, gratulacje postępu technologicznego...
    PS: Z Wejherowa do Tczewa bezpośrednio się nie dojedzie, więc pewnie jeden będzie leciał Wejherowo - Gdańsk, a drugi Gdańsk - Tczew.

    • 29 3

    • Optymista (1)

      Przy dwóch pojazdach trudno jest włączyć je do eksploatacji z pełna prędkością, gdyż rozklad mozna ułożyć dla jednego pojazdu a drugi bedzie jeździł tak jak stare kible. Sukces!

      • 0 0

      • Dobra uwaga, to tak jak w kompach, problem wąskiego gardla, można mieć super procek ale jak np. grafika słaba to procek się będzie "nudził".

        • 0 0

  • Ilosc miejsca

    Ile jest miejsc siedzących i teoretycznie stojących w tych nowych składach a ile w tych składach po modernizacji? Mam nadzieję, że nie mniej bo wtedy trzeba bedzie omijać te nowe szerokim łukiem w godzinach szczytu.

    • 3 0

  • Otwieranie drzwi

    A system otwierania będzie taki do d*py jak teraz że nie są blokowane drzwi tylko przyciski do ich otwierania? Dzięki temu trzeba czekać do ostatniej chwili aż się aktywują przyciski żeby dopiero można je nacisnąć i łaskawie otworzyć drzwi - to bezsensu.

    • 5 1

  • Ładne kolory

    Kolorystyka jak we włoskich pociągach. Dobrze , że zrezygnowano z tej drewno podobnej okleiny

    • 2 3

  • Kloszardzi i żule już swiętują

    ...i wszy... Dlaczego na fotelach tapicerka? Będzie syf i ruja za rok góra dwa.

    • 10 1

  • Płać za bilet i marznij...

    Ciekawe czy w tych luksusowych wagonikach w dalszym ciągu wyłączać będą ogrzewanie od stacji Rumia w stronę Wejherowa. Jakoś nie trafia do mnie argument, ze tor SKM się kończy i jest inna, droższa taryfa za prąd.

    • 4 0

  • Co to da...

    przyjda wandale i bedzie juz po wszystkim...
    ;)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane