• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21

Patryk Szczerba
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (313)
Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21. Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21.

Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.



Czy liczba połączeń ZKM między Sopotem i Gdynią powinna zostać przywrócona?

Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni



Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.

W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.

Trasa zlikwidowanej linii 21. Trasa zlikwidowanej linii 21.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji

Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21



Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.

- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna



Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.

- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.

- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).



Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach



Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.

Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (313) 7 zablokowanych

  • Żeby dojechać z Gdyni do Sopotu pozostała obsługiwana przez krótki autobus linia "S", która i tak, była dotychczas przeładowana. Linia 21 jest niezbędna., a linia "S" powinna być obsługiwana przez przegubowiec.

    • 12 0

  • Społeczna analiza?

    Tej kobiecie chyba kokarda na szyi powoduje niedotlenienie kryptomózgu...

    • 6 0

  • cięcia ekonomiczne buhahahaha

    a bizancjum UM w Gdyni szasta pieniędzmi dla swoich na lewo i prawo

    • 8 1

  • Mam propozycję oszczędności budżetowych (1)

    - przestać finansować Arka Gdynia
    - olać Opener
    A zamiast tego sprawna komunikacja co 10 minut, sporo pośpiesznych i autobus z Chyloni do Oliwy na przykład

    • 23 2

    • Openera bym zostawił, jednak miejscowy biznes zarabia. Ale Arka??? Do totalnego wycięcia!!!

      • 2 1

  • Likwidacja parkingów skłóciła rowerzystów z kierowcami (1)

    Jana z Kolna a la Picasso wystraszyła kupców, kupujących i ludzi mających małe dzieci, ale likwidacja 11 linii komunikacyjnych zjednoczyła wszystkich, poza uwikłanych w RM i Urząd z jego licznymi filiami.

    Trzeba wdrożyć oszczędności? Proszę zwrócić sto milionów wyrzuconych w błoto pod pozorem zorganizowana konkurencyjnego względem Rębiechowa portu lotniczego, kilka milinów za infobox i resztę długu wynikającego z niegospodarności czy zwykłego szachrajstwa na szczytach waadzy.. I zaraz na owe 11 linii znajdą się finanse.

    Gdyby nasi współmałżonkowie patrzyli na niegospodarność w prowadzeniu gospodarstw domowych, pogoniliby nas hanajem, gdzie pieprz rośnie.

    • 10 1

    • Brawo! Święta prawda!

      • 1 0

  • Wiem, że żadne zmiany nie są dobrze przyjmowane (1)

    Mi też się one nie podobają. Ale prawda jest taka, że najbardziej dokuczliwe dla co niektórych to likwidacja kursie nocnych. Bo pizga tylko taxi lub podobne cuda. Zmiana w liniach dziennych może być dokuczliwa, ale mamy tu pokrycie w innych możliwościach, jak S zamiast 21, 105 zamiast W, 32 zamiast 152 na odcinku południowym itp. Reasumując, może dojdzie przesiadka, może innemu przesiadka odejdzie, natomiast biorąc po uwagę inflację nie dziwmy się, że a cięcia co więcej, cieszmy się, że tylko tyle. Bo może by tak zrezygnować z darmowych przejazdów osób po 70, dzieci i młodzieży szkolnej? Naprawdę czasem warto spojrzeć dałej niż koniec swojego nosa

    • 1 21

    • Ty "Mi". Do książek!

      • 0 0

  • Gruszecka-Spychała dawno powinna być zdymisjonowana (2)

    Gdynia nie ma szczęścia do włodarzy, ale nigdy nie było tak niekompetentnego wiceprezydenta jak Gruszecka-Spychała. Nie wspominając o jej cechach charakteru, braku empatii, z kulturą też bywa różnie.

    • 61 1

    • Nie tylko ona. Wszyscy jak jeden mąż!

      • 1 0

    • To chyba już wszyscy wiedzą

      • 6 0

  • APEL (1)

    Apeluję wszystkich zirytowanych decyzjami Szczurków do wystawienia negatywnej opinii dla urzędu miejskiego w Gdyni na google.

    • 50 0

    • A oni by nie chcieli podać się do dymisji?

      • 0 0

  • (4)

    Teraz niech władze Sopotu podadzą do sądu władze Gdyni o odszkodowanie.

    • 56 16

    • a to jest jakiś paragraf za zamknięcie linii 21? (1)

      • 10 0

      • Jest

        • 0 0

    • Ale że niby za co?

      • 9 1

    • Władze Sopotu nic innego nie robią

      tylko zadymy w Warszawie, a mieszkańcy zostawieni na pastwę losu.

      • 13 1

  • Jest kasa na linię 21!

    Wczoraj Sopot się chwalił że dostał 10 milionów z unicef na Jacka nowych mieszkańców. To może dorzucić coś z tej kasy na trajtek? Nowi też sobie pojeżdżą...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane