• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21

Patryk Szczerba
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (313)
Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21. Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21.

Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.



Czy liczba połączeń ZKM między Sopotem i Gdynią powinna zostać przywrócona?

Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni



Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.

W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.

Trasa zlikwidowanej linii 21. Trasa zlikwidowanej linii 21.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji

Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21



Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.

- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna



Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.

- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.

- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).



Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach



Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.

Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (313) 7 zablokowanych

  • (3)

    Jestem mieszkańcem Gdańska od lat 70. Nie korzystałem z trajtka 21, ale to taka linia symbol. Była zawsze. To tak jakby w Gdańsku zlikwidować tramwaj 6, albo autobus 124. Widać, że źle się tam w śledziowie dzieje.

    • 55 3

    • (2)

      Ale zmieniono trasę 3 która niemal od zawsze jeździła ze Stogów do Brzeźna. Tak więc zostawmy sentymenty na boku.

      • 0 2

      • (1)

        Rozbawiłeś mnie. Długo mieszkasz w Gdańsku?

        • 3 0

        • a ty znasz całą historie komunikacji miejskiej? 101 też był kultowy tak jak P, T i wiele innych. Dodam iż większość linii z obecnymi numerami nie ma wiele wspólnego z pierwotnymi planami danych tras. Jeśli kult dla ciebie sprowadza się tylko do numeru to gratuluje

          • 0 0

  • Sopot może sobie chcieć. Jak Szczurek sie nie zgadza to nie ma rozmowy. (1)

    • 16 17

    • Sie postawi szlaban w Kolibkach.

      • 7 0

  • Polityka UM Gdynia wydaje się prosta

    Tak rządzić miastem, żeby zapanowała ogólna nienawiść. Zrzucić wszystko na Polski Ład i odwrócić uwagę od własnych potknięć, długów i nieudolności. Nawet do głów im nie przyjdzie, że wreszcie ktoś tupnie noga i pociągnie do odpowiedzialności za ostatnią dekadę! Nosił wilk razy kilka...

    • 68 5

  • 80 lat historii i cięcie (1)

    Niech zabiorą stołki dyrektorom i innym darmozjadom, wtedy kasa się znajdzie na komunikację miejską

    • 58 0

    • niech się pozbędą tego solidarnościowego Bonza to

      zobaczą zaraz na paskach wypłat ile co miesiąc im więcej kasy zostanie. A tak Taube żeruje na pensjach kierowców i żyje jak pączek w maśle.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jakby 21 udało się przywrocic (23)

    a nawet np. Gdańsk nakłonić do jej przedłużenia do np. Oliwy...
    A tak to mamy dwie osobne sieci komunikacyjne...

    • 253 22

    • Jeszcze jedno dodam (5)

      między Gdynią a Gdańskiem brakuje większej współpracy, takiej jak na linii 171 przez Chwaszczyno. Na tym wszyscy trójmieszczanie skorzystamy.

      • 57 4

      • Prezydencie ds. Jakości Życia w Gdyni !!!! (2)

        ... gdzie ty jesteś !!!!!!!!!!!

        • 12 0

        • A kto to taki? (1)

          • 2 0

          • Odpowiedź na stronach www GDYNI

            Jest nim Bartosz Bartoszewicz, jego email to sekretariat.bartoszewicz@gdynia.pl dane ze strony WWW

            • 1 0

      • (1)

        Dzięki, obędzie się. Za duży chaos biletowy.

        • 2 6

        • Jaki Chaos, jechałeś kiedyś 171, jeździsz zarówno na biletach gdyńskich i gdańskich i tak powinno być na ewentualnej nowej wspólnej linii

          • 8 1

    • Jest SKM (1)

      • 4 49

      • Niestety

        • 4 0

    • Będzie Fala (1)

      Jaśnie pan chyba może się przesiąść a autobusu na autobus

      • 0 40

      • a ta Fala jest potrzebna do przesiadki?

        • 33 0

    • Gdańsk się nie zgodzi, nic z tego nie zyska.

      • 2 0

    • Proponuję 21 na trasie Hel-Zakopane! Jak dublować kolej to na całego, a nie tylko SKM.

      • 5 26

    • (7)

      Jasne i przywrócić 101 jadący z Gdańska do Gdyni dobudować linie tramwajową do Sopotu... Podstawą jest SKM a reszta to uzupełnienie. W Gdańsku już to dawno zrozumiano więc nie ma szans na budowę linii tramwajowych wzdłuż właśnie SKM. Tymczasem w Gdyni na jednej trasie musi kursować kilka linii.

      • 3 17

      • W gdansku jest 1 bilet miejski

        W gdyni i sopocie Oddzielnie zkm i skm!!!

        • 4 3

      • (1)

        Powiedz to ludziom z wiecznie zatłoczonej Ski że to uzupełnienie

        • 6 0

        • skoro wiecznie zatłoczona to mniej osób jeździ autobusami i trolejbusami. Nie powiesz mi jednak iż jeżdżą 21 z Gdyni do Sopotu bo to strata czasu

          • 1 2

      • (3)

        Zapraszam Cię do SKM ze skręconą kostką lub będąc po 70. Świetnie się do niej wtedy dostać.

        • 5 0

        • (2)

          rozumiem że pociągami nie jeżdżą osoby starsze?

          • 2 1

          • (1)

            raczej nie, bo to bardzo niewygodne

            • 3 0

            • No to byś się zdziwił bo jadąc pociągiem widziałem wiele osób starszych

              • 0 2

    • Nie po to zwijali tramwaj z Sopotu, żeby teraz na szelkach jeździć. Mało kto pamięta, ale pętla 21 w Sopocie była w śladzie po pętli tramwajowej.

      • 4 0

    • W zamian za likwidację linii G, proszę przywrócić linie 21 z wydłużeniem jej do Zoo w Oliwie.

      • 2 0

    • kiedys był autobus 101 z Gdyni do Gdańska...

      Zawsze był pełny. Dzisiaj tez byłby...

      • 8 0

  • 3 RAZY 7 daje 21

    informacja do prezydenta gdyni.
    niech pan zwola mieszkańców gdyni i powie nam wszystkim jak juz jest zle z budżetem gdynskim na poczatku tego roku skoro targnął się pan na taka zecz !! likwidację lini 21.. to tak jakby wszystkie zdjęcia przedwojenne i powojenne były już nieaktualne w albumach gdynian . słabe to.

    • 53 1

  • Mówili nie kupuj auta masz komunikacje...to teraz jej nie masz

    Mówią kupuj elektryki zadbasz o przyrodę... też jej mieć nie będziesz

    • 45 0

  • Gdynia ma niedlugo oglosic bankructwo

    Uśmiechnij się jesteś zapłacisz niedługo za długi ekipy szczurka każdy od starca do niemowlaka po 6 tys na łebka.

    • 56 1

  • A gdzie się podziali radni? (1)

    Państwo Radni! Z Gdyni, Gdańska i Sopotu! Wy jesteście naszym głosem! Tak się z Nami liczą UM? To Wasza wina! Wy pozwalacie na "radosna twórczość", gdzie głupota, głupotę pogania! A może by tak ruszyć 4 litery i pozbierać podpisy pasażerów, tych w komunikacji i tych na przystankach? Może byście zapytali Związków Zawodowych w spółkach przewozowych czy poprą pasażerów? Może wreszcie ktoś będzie interweniował w Naszej słusznej sprawie?

    • 61 0

    • hahaha

      związkowe bonzy to liczą waszą kasę (kierowców związkowców) w swojej kieszeni i w głębi duszy się śmieją, że tak mają dobrze dzięki takim naiwniakom.

      • 0 0

  • Oddajcie jeszcze "W" złodzieje.

    • 58 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane