- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (707 opinii)
- 2 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (347 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (251 opinii)
- 4 Dwa dni zwężenia estakady Kwiatkowskiego (17 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (108 opinii)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (11 opinii)
Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21
Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.
Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni
Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.
W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.
Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji
Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21
Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.
- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna
Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.
- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.
- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).
Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach
Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.
Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (313) 7 zablokowanych
-
2023-01-31 17:52
akurat tej linii
nie żal, wlecze się 40 min na calej trasie wobec 13 minut skm-ką w zasadzie na tej samej trasie.
- 4 37
-
2023-01-31 17:53
Napiszcie
Prawdę czy Gdynia nie chciała partycypować w kosztach z Sopotem a Sopot odwrócił się zadem
- 20 1
-
2023-01-31 17:58
niech się Sopot dokłada więcej a nie jakieś orzeszki idą
- 20 6
-
2023-01-31 18:09
dlaczego
Trudno mi pojąc dlaczego zlikwidowano linie 21? Przecież dzięki Ukraińcom jest nas znacznie więcej i oni tez korzystają z usług komunikacji miejskiej . Mało tego zmniejszono liczbe połączeń, a wautobusach/trolejsbusach robi sie tłoczno. A mówi sie o pandemii, zarazkach, ...
- 24 1
-
2023-01-31 18:11
Powinny być linie autobusowe czy trolejbusowe (3)
Łączące Gdańsk z Gdynia. Taka linia21 byłaby idealna, kolejka nie wystarcza. Gdynia z Sopotem ma połączenie, Gdańsk z Sopotem też ale bezpośrednio brak.
- 28 2
-
2023-01-31 20:12
Jest linia 171
Jezdzi z okolic Dabrowy co pol godziny przez Chwaszczyno i codziennie tkwi w mega korkach
Moglaby obwodnica- 3 0
-
2023-01-31 20:41
I może powiesz że będziesz jeździł prawie godzinę zamiast 20 min SKM?
- 1 1
-
2023-02-01 00:48
Trajtek 31 jedzie praktycznie do Jelitkowa/ Żabianka tyle że on nie jedzie z Gdyni tylko z Dąbrowy przez Orłowo no ale zawsze to bezpośrednie połączenie Gdyni z Gdańskiem poza 171
- 0 0
-
2023-01-31 18:24
tą linią jeździłem w latach 80 -tych. (1)
to aż nie możliwe jak nisko władze gdynii upadły.
- 27 1
-
2023-01-31 19:35
Niemożliwe? Gdyni!
- 2 0
-
2023-01-31 18:29
Dajcie przegubowce na S! (5)
Tłok jest niesamowity! Zwiększyć częstotliwość kursów S i dać przegubowce, większość i tak wolała jechać S niż 21 który dubluje się z S niepotrzebnie. Lepiej dać jedną mocną linię niż żeby się dublowały
- 22 7
-
2023-01-31 19:33
(1)
Niewykonalne. Umowa z Irex jest na krótkie pojazdy i tak pozostanie.
- 3 1
-
2023-02-01 00:55
W d to powinniśmy mieć, to ich problem wtedy niech puszczają dwa autobusy pod rząd, traktują ludzi jak towarowe bydło i tak ich też przewożą
- 1 0
-
2023-01-31 20:33
Odnośnie pomysłu wprowadzenia przegubowców na linii S (1)
Przy obecnej małej wydolności pętli na "Sopot Reja" to jest po prostu nierealne.
- 1 3
-
2023-02-01 00:56
181 jakoś dają radę czy nie??
- 2 0
-
2023-01-31 21:47
Ja wolałem 21
W S jest głośno i śmierdzi spalinami. Poza tym ta opcja z kursami na Skwer Kościuszki była rewelacyjna.
- 1 1
-
2023-01-31 18:32
To tylko w Trojmiescie mozliwe
Zamykają istniejące kilkadziesiąt lat połączenie autobusowe, a potem chcą jego przywrócenia, bo nie pomyśleli. Mistrz Karnowski. Współczuje takiego prezydenta
- 15 2
-
2023-01-31 18:33
Jakim sposobem te dziady narobiły takie długi że nawet na podstawowe funkcje miejskie jak zapewnienie mieszkańcom komunikacji nie starcza, to się w głowie nie mieści, co to za ludzie siedzą w tym Urzędzie
- 27 0
-
2023-01-31 18:36
21 nie powiela SKM i S
Argument, że 21 jest zbędna, bo mamy SKM albo S, to nieprawda.
SKM ma przystanki co 2-3 km, do których trzeba najczęściej dotrzeć pokonując dużą liczbę schodów. Nie wszędzie są windy, a jak są-często nie działaj. Do tego trzeba pokonać ziejącą przepaść między pociagiem a peronem. Dla osób z trudnościami w poruszaniu się przejazd SKM to wyczyn.
21 ma przystanki co kilkaset metrów i tabor niskopodłogowy. Zatrzymuje się wszędzie, a czas przejazdu niewiele dłuższy niż S, ktora zatrzymuje się na niektorych przystankach- 40 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.