• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21

Patryk Szczerba
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (313)
Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21. Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21.

Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.



Czy liczba połączeń ZKM między Sopotem i Gdynią powinna zostać przywrócona?

Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni



Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.

W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.

Trasa zlikwidowanej linii 21. Trasa zlikwidowanej linii 21.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji

Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21



Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.

- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna



Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.

- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.

- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).



Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach



Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.

Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (313) 7 zablokowanych

  • Niech przywroca tą linię 21 (2)

    Każdy tłumaczy się rosnącymi cenami paliwa i prądu ok ja to rozumiem ale do Sopotu zostały tylko 2 linie 31i S, więc niech władze obu miast w końcu podejmą decyzję i uruchomia ponownie tą linię byłoby naprawdę wspaniale

    • 28 1

    • 181 jeszcze ale on jeździ Sopocka, to taka kultowa linia dla starych mieszkańców Karwin i Dąbrowy taki autobus licealno imprezowy, ale tez teraz w godzinach szczytu puszczają krótkie gdzie zawsze jeździły przegubowe

      • 5 0

    • Jest jeszcze SKM

      • 1 2

  • Pomysły urzędu miasta

    Dziwicie się. Przecież wiadomo że jaśnie panującą władza w Gdynii nic nigdy nie zrobi. Przypomnijcie sobie ile to już było planów na różne rzeczy i ile wywalili na to kasy. Pokazali że coś robią, plany są, ale niestety nie ma kasy. I tak w kółko. Jak mieszkańcy zaczynają gadać, że w Gdynii nic się nie robi, to gadają że zlecają plan na roboty, a potem plan do szafy i nadal można obijać się przez pół roku

    • 33 0

  • Celowa gdynia celowi wyludzacze

    Jest jak rak-atakuje szybko i znienacka! Chodzilo tylko i wylacznie o wyludzenie pieniedzy z sopotu! Wiedzieli, że to jedna z głownych linii połączeń. Wiedzieli, że sopocianie się wkurzą i wiedzieli jak typowa mafia- ze trzeba zabrać cos cennego żeby wydębić haracz z kasy sąsiada. Słow brak! gruszecka i ziomale to mistrzowie fuszery w białych rękawiczkach. A jak tam CBA i kontrola gruszki?

    • 27 2

  • 30 lat

    Po kolejnych wyborach za 1.5 roku Szczurek będzie łącznie rządził Gdynią ponad 30 lat, do roku2029 , ale jaja to są, Dubaj północy normalnie

    • 32 0

  • (2)

    A inni proponują damową komunikację dla wszystkich. Najwyższy czas rozliczyć obecne władze

    • 32 2

    • (1)

      To się nie uda w większych miastach gdzie koszty komunikacji miejskiej są ogromne

      • 1 6

      • To czemu tylko wąska grupa ma to utrzymywać i płacić za wszystkich innych którzy jeżdżą za free, niech płacą mniej ale wszyscy a przynajmniej niech płaci większość jak było kiedyś

        • 1 0

  • Rozkład jazdy został w tyle za zmianami

    Odkąd ceny biletów na linie pośpieczne i zwykłe praktycznie się zrównały do tego istnieje mozliwość przesiadek sens istnienia wielu lini praktycznie dublujacych trasę stracił racje bytu. Dyskusja pownna toczyć się nad częstotliwoscią kursów a nie numerkami na wyświetlaczu.

    • 0 22

  • (2)

    Zlikwidowac transport publiczny i zmusic ludzi do kasowania biletow za wyjscie z domu w tedy sie dogodzi tym darmozjadom

    • 13 5

    • Kasować dwa razy - za wyjście z domu i wejście do domu.

      • 5 0

    • W tedy? WTF?

      • 2 0

  • Generalnie w kominikacji (1)

    wszystko na gorzej w tej Gdyni a co mają powiedzieć mieszkańcy co mieszkają na jakiś wzniesieniach lub trzeba iść długimi schodami na górę dla ludzi chorych lub starszych tragedia np w Gdyni na pętlę Tuwima w niedzielę będzie masakra a w sobotę dojazd jak na wieś.

    • 22 0

    • Na jakichś wzniesieniach... jakichś.

      • 2 0

  • Likwidacja lini to doskonała zachęta, żeby jeździć komunikacją miejską

    • 20 4

  • Brak wpływu do budżetu wystarczająco a dalej dzieci maja jeździć za darmo?

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane