- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (139 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (71 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (108 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (53 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (213 opinii)
Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21
Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.
Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni
Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.
W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.
Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji
Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21
Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.
- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna
Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.
- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.
- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).
Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach
Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.
Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (313) 7 zablokowanych
-
2023-01-31 17:19
Niech przywroca tą linię 21 (2)
Każdy tłumaczy się rosnącymi cenami paliwa i prądu ok ja to rozumiem ale do Sopotu zostały tylko 2 linie 31i S, więc niech władze obu miast w końcu podejmą decyzję i uruchomia ponownie tą linię byłoby naprawdę wspaniale
- 28 1
-
2023-01-31 18:38
181 jeszcze ale on jeździ Sopocka, to taka kultowa linia dla starych mieszkańców Karwin i Dąbrowy taki autobus licealno imprezowy, ale tez teraz w godzinach szczytu puszczają krótkie gdzie zawsze jeździły przegubowe
- 5 0
-
2023-01-31 20:39
Jest jeszcze SKM
- 1 2
-
2023-01-31 17:19
Pomysły urzędu miasta
Dziwicie się. Przecież wiadomo że jaśnie panującą władza w Gdynii nic nigdy nie zrobi. Przypomnijcie sobie ile to już było planów na różne rzeczy i ile wywalili na to kasy. Pokazali że coś robią, plany są, ale niestety nie ma kasy. I tak w kółko. Jak mieszkańcy zaczynają gadać, że w Gdynii nic się nie robi, to gadają że zlecają plan na roboty, a potem plan do szafy i nadal można obijać się przez pół roku
- 33 0
-
2023-01-31 17:25
Celowa gdynia celowi wyludzacze
Jest jak rak-atakuje szybko i znienacka! Chodzilo tylko i wylacznie o wyludzenie pieniedzy z sopotu! Wiedzieli, że to jedna z głownych linii połączeń. Wiedzieli, że sopocianie się wkurzą i wiedzieli jak typowa mafia- ze trzeba zabrać cos cennego żeby wydębić haracz z kasy sąsiada. Słow brak! gruszecka i ziomale to mistrzowie fuszery w białych rękawiczkach. A jak tam CBA i kontrola gruszki?
- 27 2
-
2023-01-31 17:25
30 lat
Po kolejnych wyborach za 1.5 roku Szczurek będzie łącznie rządził Gdynią ponad 30 lat, do roku2029 , ale jaja to są, Dubaj północy normalnie
- 32 0
-
2023-01-31 17:29
(2)
A inni proponują damową komunikację dla wszystkich. Najwyższy czas rozliczyć obecne władze
- 32 2
-
2023-01-31 17:54
(1)
To się nie uda w większych miastach gdzie koszty komunikacji miejskiej są ogromne
- 1 6
-
2023-02-01 01:05
To czemu tylko wąska grupa ma to utrzymywać i płacić za wszystkich innych którzy jeżdżą za free, niech płacą mniej ale wszyscy a przynajmniej niech płaci większość jak było kiedyś
- 1 0
-
2023-01-31 17:33
Rozkład jazdy został w tyle za zmianami
Odkąd ceny biletów na linie pośpieczne i zwykłe praktycznie się zrównały do tego istnieje mozliwość przesiadek sens istnienia wielu lini praktycznie dublujacych trasę stracił racje bytu. Dyskusja pownna toczyć się nad częstotliwoscią kursów a nie numerkami na wyświetlaczu.
- 0 22
-
2023-01-31 17:42
(2)
Zlikwidowac transport publiczny i zmusic ludzi do kasowania biletow za wyjscie z domu w tedy sie dogodzi tym darmozjadom
- 13 5
-
2023-01-31 18:56
Kasować dwa razy - za wyjście z domu i wejście do domu.
- 5 0
-
2023-01-31 19:32
W tedy? WTF?
- 2 0
-
2023-01-31 17:45
Generalnie w kominikacji (1)
wszystko na gorzej w tej Gdyni a co mają powiedzieć mieszkańcy co mieszkają na jakiś wzniesieniach lub trzeba iść długimi schodami na górę dla ludzi chorych lub starszych tragedia np w Gdyni na pętlę Tuwima w niedzielę będzie masakra a w sobotę dojazd jak na wieś.
- 22 0
-
2023-01-31 19:34
Na jakichś wzniesieniach... jakichś.
- 2 0
-
2023-01-31 17:49
Likwidacja lini to doskonała zachęta, żeby jeździć komunikacją miejską
- 20 4
-
2023-01-31 17:51
Brak wpływu do budżetu wystarczająco a dalej dzieci maja jeździć za darmo?
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.