- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (601 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (204 opinie)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (155 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Tramwaje dojadą do przystanku SKM na Żabiance
Za kilka lat tramwajem dojedziemy wprost pod przystanek SKM Gdańsk Żabianka-AWFiS. Takie założenie transportowe pojawi się w nowej koncepcji miejscowego planu zagospodarowania dla tej części miasta. Utworzenie w tym miejscu krańcówki jest niezbędne dla obsługi dodatkowych składów z planowanej trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej.
Istnieje jednak silna determinacja miasta, aby taką inwestycję przeprowadzić w najbliższych latach. Planowana budowa trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej od al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża i dalej wzdłuż najdłuższego falowca do ul. Chłopskiej wymusza bowiem potrzebę znalezienia dodatkowego miejsca w północnej części Gdańska, gdzie można odstawić i zawrócić dodatkowe pojazdy szynowe.
Jak będzie wyglądać Droga Zielona z tramwajem? Poznaliśmy oczekiwania urzędników
Niezbędne miejsce do zawracania tramwajów z Drogi Zielonej
- Już dzisiaj w północnej części Gdańska mamy problem z zakończeniem biegu tramwajów ze względu na zbyt małą liczbę krańcówek. Bardzo dużo linii jest kierowanych do Jelitkowa, gdzie w efekcie jest "nadpodaż" oferty komunikacyjnej na ul. Pomorskiej. Nie możemy też kierować nowych linii z Przymorza do Oliwy, bo tamtejsza pętla jest pełna - wyjaśniał podczas komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska Michał Tusk z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Warto zauważyć, że kolejna znacznie już oddalona pętla - Strzyża PKM, z zaledwie dwoma torami - nie jest przystosowana pod względem układu torowego do zawracania od strony Przymorza i Oliwy. Nawrót tramwajów może być realizowany wyłącznie przez zajezdnię, co z kolei koliduje z typowym ruchem technicznym i postojem jednostek na terenie bazy tramwajowej.
- Ponadto budowa nowej trasy na Żabiance oraz Zielonym Bulwarze [Drodze Zielonej - dop. red.] pozwoli zastąpić linię autobusową 148 nową linią tramwajową, której trasa będzie niemal w całości pokrywać się z trasą autobusu - dodaje Michał Tusk.
Rozkład jazdy tramwajów i autobusów w Gdańsku
Tramwaj w jezdni, a następnie na wydzielonym torowisku
Zgodnie z koncepcją planu zagospodarowania autorstwa Biura Rozwoju Gdańska oraz wizją ZTM-u tramwaj pod przystanek SKM będzie wjeżdżał na skrzyżowaniu Subisława - Pomorska, gdzie planowana jest budowa układu torowego z pełnymi relacjami, pozwalającymi na wjazd i wyjazd zarówno od strony Przymorza, jak i Oliwy.
Następnie tramwaj przez ok. 400 m będzie poruszał się na zasadach ogólnych ruchu bezpośrednio w jezdni ul. Subisława wraz z kierowcami aut osobowych.
- Na tym odcinku niemożliwe jest wydzielenie torowiska. Brakuje pod taki cel miejsca, a ponadto zależy nam na ochronie istniejącego drzewostanu - wyjaśnia Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG.
Tuż przed deptakiem prowadzącym do przystanku SKM, torowisko zostanie wyprowadzone z jezdni na nowy przystanek tramwajowy - przesiadkowy na miejską kolej.
Tory odstawcze i możliwość przedłużenia trasy w przyszłości
Następnie już wydzielonym torowiskiem wzdłuż Subisława, przy maksymalnym zachowaniu drzew, pojazdy szynowe będą docierać do ul. Rybackiej. Tu planowany jest przystanek końcowy oraz tory odstawcze (bez tradycyjnej pętli) dla tramwajów dwukierunkowych. Będzie to zatem rozwiązanie zbliżone do krańcówek Brętowo PKM lub Lawendowe Wzgórze.
Układ torowy będzie pozwalał w przyszłości na ewentualne przedłużenie tramwaju pod Ergo Arenę, ale obecnie takie rozwiązanie nie jest brane pod uwagę w planach inwestycyjnych miasta.
Tak może zmienić się otoczenie Ergo Areny: budynki, parkingi oraz szerokie drogi
Nowy parking w rezerwie węzła autostradowego Drogi Czerwonej
Realizacja nowej trasy tramwajowej będzie wiązała się ze zmianami w zakresie postoju pojazdów. W tym celu przewiduje się utworzenie nowego parkingu do 195 stanowisk w pobliżu planowanego przecięcia Drogi Zielonej z Drogą Czerwoną (rejon skrzyżowanie Subisława - Rybacka).
Wygospodarowanie w tym miejscu dodatkowego parkingu możliwe jest dzięki obniżeniu klasy Drogi Czerwonej do klasy zbiorczej i zastąpienia bezkolizyjnego węzła autostradowego z Drogą Zieloną zwykłym skrzyżowaniem.
Dodatkowy parking pod nowym układem transportowym
Jednocześnie w ramach planu dopuszczona została możliwość realizacji parkingu podziemnego pod nowym układem drogowo-tramwajowym. Jego budowa wydaje się jednak mało prawdopodobna ze względu na znaczne koszty finansowe i niskie uzasadnienie przy węźle komunikacyjnym o zasięgu lokalnym, do którego większość pasażerów dociera pieszo, rowerem czy hulajnogą (w koncepcji planu uwzględniono parking na minimum 200 jednośladów).
Przebudowa i modernizacja boiska przy Subisława
Celem sporządzania nowego planu jest ponadto wprowadzenie zapisów, które pozwolą na przebudowę i modernizację boiska sportowego przy ul. Subisława na potrzeby Zespołu Szkół Sportowych i Mistrzostwa Sportowego.
Obowiązujący plan znacznie ogranicza takie działania ze względu na docelowe przeznaczenie transportowe tego obiektu sportowego. Nowa propozycja urbanistów to usługi związane ze sportem i rekreacją (w tym zawiera się dalsze funkcjonowanie boiska po modernizacji), a także w sąsiedztwie deptaka tzw. usługi społeczne (zdrowia, opieki nad dziećmi, oświaty itp.), kultury oraz gastronomii.
Wczesny etap prac nad planem zagospodarowania
Plan zagospodarowania jest obecnie na etapie koncepcji. Jest to wczesny etap prac - jeszcze przed wyłożeniem dokumentu do publicznego wglądu oraz dyskusją publiczną. Uchwałę o przystąpieniu do sporządzeniu planu podjęto na sesji Rady Miasta Gdańska w październiku ubiegłego roku.
Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (248) 9 zablokowanych
-
2022-10-14 11:21
Opinia wyróżniona
Czas wykreślić rezerwę drogi Czerwonej z planów miasta (19)
Środek metropolii, wzdłuż torów Gdańsk - Gdynia i jaka tam panuje patologia przestrzenna. Zrobić park liniowy, wygodne chodniki, ścieżki rowerowe, a w miejscu węzłów autostradowych - miejską zabudowę.
- 152 66
-
2022-10-16 10:23
Patologią jest Grunwaldzka w swoim obecnym kształcie.
Cały ruch powinien być właśnie przerzucony na DCz po jej wybudowaniu, jak najszybszym!!! Pomysły masz rodem z Podlasia.
- 2 4
-
2022-10-14 21:40
Tory kolejowe powinny być wkopane pod ziemię. Miasto przestałoby być podzielone koleją. (3)
W to miejsce - bulwary, parki, ścieżki rowerowe
- 4 5
-
2022-10-15 14:44
wystarczy zwiększyć liczbę komfortowych i bezpiecznych przepustów dla pieszych i rowerzystów pod linią SKM/PKP
W ten prosty sposób zwiększając konkurencyjność połączeń rowerowych w stosunku do przejazdów samochodem.
- 1 0
-
2022-10-14 23:12
moje miasto kolejka podzielone (1)
to nasza sprawa
- 4 1
-
2022-10-15 14:46
Trójmiasto jest podzielone głównie drogami o przekroju 2x2 pasy
Kolejka SKM bardziej łączy niż dzieli, choć przydałoby się zadbać o częstsze i bardziej wygodne przepusty dla ruchu pieszego i rowerowego co najmniej w pobliżu stacji SKM (np. na stacji Gdańsk Oliwa czy Gdańsk Stocznia)
- 2 6
-
2022-10-14 15:40
te ich marzenia o dziwnych siatkach polaczen to glupota
juz dzisiaj wladze nie ogarniaja konserwacji i bezpieczenstwa przejazdow
- 8 1
-
2022-10-14 15:13
Czas to ją wybudować w końcu
- 7 9
-
2022-10-14 13:03
Apage!
---
- 6 5
-
2022-10-14 12:37
Wyprowadzić się
Na swoją wioskę.
- 12 12
-
2022-10-14 12:28
i wybiegi dla zapchlonych psów
- 13 10
-
2022-10-14 12:25
(3)
a nie chcial bys sie wykraslic z klientow dostawcy internetu?
- 19 9
-
2022-10-14 15:58
chcialbym (2)
mam zamowic vectre czy upca? :P
- 0 2
-
2022-10-14 19:39
(1)
dial-up w tpsa
- 0 2
-
2022-10-14 23:11
co to tpsa?
- 0 1
-
2022-10-14 11:37
Rowerostrada (4)
Tam powinna iść rowerostrada. Bez kolizyjnych skrzyżowan. A nie wzdłuż grunwaldzkiej gdzie się wdycha spaliny a hałas i smród jest nie do zniesienia
- 37 33
-
2022-10-14 17:21
(1)
i przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną aby rowerzyści mieli bezwzględne pierwszeństwo
- 3 13
-
2022-10-15 14:43
kontakt wzrokowy pieszego i rowerzysty wystarcza w większości przypadków sytuacji potencjalnie kolizyjnych
kontakt wzrokowy pieszego z kierowcą jest dużo trudniejszy, zwłaszcza w sytuacji nagminnego lekceważenia limitów prędkości przez kierowców na ulicach o przekroju 2x 2 pasy, których domagają się osoby cierpiące na samochodozę.
- 2 4
-
2022-10-14 14:07
Pieszostrada (1)
Dosyć tych rowerów
- 27 6
-
2022-10-15 14:41
gdy powstanie rowerostrada, piesi będą mieli bardziej komfortowe i bezpieczne warunki do poruszania się po mieście
ważne, by była ona częścią szerszego planu uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących (często na chodnikach) samochodów.
- 3 4
-
2022-10-14 11:29
Opinia wyróżniona
(14)
a nie lepiej od razu przedłużyć go do ergo areny? może częściowo rozwiązałoby problem z parkowaniem gdzie popadnie podczas eventów
- 201 25
-
2022-10-15 10:29
O pętli Zaspa zapomniano...
- 2 2
-
2022-10-15 08:54
Ale po co akurat tam ?
Żeby większość czasu wozić powietrze ?
- 5 1
-
2022-10-14 15:32
jestescie tak niewiarygodni jak tylko sie da
No tak oszczedzaja urzednicy w gdansku
- 1 4
-
2022-10-14 14:19
A co to som eventy?
pytom po raz enty
- 9 5
-
2022-10-14 12:26
(1)
petla tramwajowa przy ergo mogla by byc w przyszlosci wykorzystana przez Sopot
- 18 0
-
2022-10-14 13:05
Od strony Sopotu...
...to tam są tylko ogródki działkowe i hipodrom. Trochę mało. Trasa musiałby iść wgłąb Sopotu. Pytanie czy "Sopot" tego chce i czy ich na to stać?
- 5 4
-
2022-10-14 12:01
Tramwaj powinien dojeżdżać do Ergo Areny (5)
Z Gdyni jeździ trolejbus do Ergo Areny, a nie ma do niej bezpośredniego dojazdu z Gdańsku. Poza tym taka pętla trolejbusowo-tramwajowa mogłaby być przydatnym węzłem przesiadkowym.
- 40 4
-
2022-10-14 21:29
Można by zrobić pętlę przez Gospody do Subisława
- 0 1
-
2022-10-14 14:16
Nie ma czegos takiegi co opisujesz
Jest PrzedRumie lub Zasopocie. A tam jest tak biednie że trolejbusy zostaną zastąpione omnibusami. parterowymi. i jest to ekonomiczne dla Zasopocia. Przy obecnych cenach prądu i węgla... taniej jest palić owsem... No to taki kuń zeżre mniej owsu niż cena prądu co nie? A i guano można przetworzyc na ekologiczny kompost pod warzyw albo inny metan. No i tankować gaz do woli, hehe
- 3 7
-
2022-10-14 13:48
(1)
Jak nie ma dojazdu? Wysiadasz przy osiedlu Wejhera i masz 5 min drogi do Ergo. Ale każdy przecież musi dojechać pod same drzwi........
- 26 4
-
2022-10-14 18:28
No taki jest sens węzłów przesiadkowych
A jak trzeba chodzić między przystankami albo czekać na wiecznie spóźnioną skmkę (albo raczej komunikat o awarii) to nic dziwnego że ludzie wybierają samochód
- 6 2
-
2022-10-14 12:20
To może...
...niech trolejbus dojedzie do nowego przystanku końcowego tramwajów.
- 14 3
-
2022-10-14 11:42
Chciałbym że była uliczna pęlta jak u Nowym Portcie i Brźenie (1)
Jak zastąpić linię autobusową 148
Czy Linia 148 miała nową trasą lub likwidacji lini
Linia 48 Tramwajowa albo 1X lub 2X
Przystanki jak 148 jedził bez PCK i Dworska i Zespół Szkół.... ,Wyzwolenia
148 że jedzi innym Żabianka SKM prze Brzeźno i Nowy Port myślę Żabianki do Dzielnicy Gdańska np.Jasień,Siedlce, Olszynka,Śródmieście, Suchanino, Orunia Górna- 3 22
-
2022-10-14 13:19
czy w niedziele sklepy będa otwarte. sprawdz czy w niedziele zrobisz zakup. zobacz liste sklepów otwartych w niedziele
- 7 2
Wszystkie opinie
-
2023-08-30 14:39
Subisława
"Układ torowy będzie realizowany w sposób maksymalnie chroniący istniejący drzewostan". Brak słów... Drzewa, nie ludzie, najważniejsze! Drzewa można wyciąć i posadzić nowe. jaki problem? Część, zresztą ,sama schnie.
- 0 2
-
2022-11-29 15:38
NIE
Żabianka nie chce tramwaju pod oknami, odczepcie się !
- 4 0
-
2022-10-14 11:04
(4)
Nareszcie myślenie o tym, jak poprawić ofertę komunikacyjną zamiast propozycji półkilometrowych przesiadek z przejściami podziemnymi.
- 28 24
-
2022-11-29 15:33
?
Zrób sobie tory pod własnym oknem, zabierajcie miejskie łapy od jeszcze spokojnej i cichej Żabianki !
- 0 1
-
2022-10-14 15:18
to absurd. te pare minut spacerkiem to samo zdrowie. (1)
Wiec po co? Kto ma w tym interes?
- 5 4
-
2022-10-14 16:37
Super, to zlikwidujmy przystanki Os. Wejhera i Helska. Z przystanku na Pomorskiej jest blisko do plaży, spacer jest zdrowy a ja nie będę musiał słyszeć tramwaju przy otwartym oknie.
- 2 3
-
2022-10-14 15:33
pomarzcie sobie.
tramwaje i tak nie dojada bo juz teraz awarie na kazdym kroku
- 2 3
-
2022-11-03 22:52
Pomyłka czy żart?
Miejsce w którym planuje się tą inwestycję jest dzięki SKM i autobusom miejskim już teraz bardzo dobrze skomunikowane. Z najdalszego punktu u zbiegu Rybackiej i Subisława jest do tramwaju najwyżej 10 min więc po co w tym miejscu miałby jeździć tramwaj?
Znacznie bardziej przydałby się on w przedłużeniu trasy biegnącej ulicą Chłopską do ERGO Areny.
Umożliwiło by to sprawny dowóz uczestników imprez organizowanych w ERGO i zmniejszyło zatłoczenie dolptowych ulic i obłożenie osiedlowych parkingów przez auta przybyszów.
Problem z zaparkowaniem na osiedlu rzez
mieszkańców podczas atrakcji w ERGO nie został rozwiązany. Straż miejska już nawet nie udaje, że pilnuje wjazdu na osiedle.
Więc może by zweryfikować pomysł na tramwaj, tak żeby rozwiązać problem, który przyniosła budowa hali ERGO.?- 4 0
-
2022-10-23 00:07
Co myślę Co robili Tramwaje aż do Gdyni
Jaką trasą niewiem ile pęlti Tramwajową w Gdyni będą?
- 0 0
-
2022-10-22 14:41
wiem jaka będzie zastąpić linię 148
to linia 14 która będzie jechać żabianka skm do nowego portu
- 0 0
-
2022-10-14 12:39
bzdura kolejna naszych włodaży (3)
Przecież autobus 148 jeździ. Można się przesiąść z tramwaju w autobus i dojechać bezproblemowo do SKM Żabinka, i odkąd pamiętam wiele lat tak było, a teraz jakiś młot chce wywalać kasę na linię tramwajową. A czy wziął pod uwagę że nasze gdańskie tramwaje lubią ulegać różnego rodzaju awariom i wtedy jest paraliż w mieście. Lepiej tworzyć BUS pasy inwestować w autobusy czy to normalne, czy elektryczne które jak ulegną awarii można szybko zastąpić, ominąć i jechać dalej!
- 41 12
-
2022-10-20 18:35
pętla w Oliwie
czy przypadkiem w planach nie ma projektu zabudowania części terenu przy pętli w Oliwie i to jest główny powód szukanie nowych terenów do zbudowania pętli, bo bardziej racjonalna jest budowa torów na Gospody do Ergo
- 1 0
-
2022-10-14 13:05
Można dołożyć nowe przystanki autobusowe wzdłuż falowca,i to wystarczy.
- 2 5
-
2022-10-14 12:50
"Przecież autobus 148 jeździ."
To przestanie.
Tak jak przestał jeździć 142 i wiele innych.- 10 4
-
2022-10-19 13:34
Może przysłośc Tramwaje Do Sopotu aż do Gdyni
Pęlte Tramwajowe mogą być w Sopocie
Reja , Kamienny Potok SKM, Osiedle Przylesie Santarium Leśnik , Uliczna Pęlta Dolny Sopot Haffnera
A Gdyni Pęlte do Redłowo, Witomino,Kacki,Karwiny,Śródmieście, Okyswie,Obłuże, Dąbrowa, Pogórne,Chyloni , Cisowej , Grabówki , Leszczynki , Orłowa- 4 1
-
2022-10-15 11:11
Na temat (1)
Nie zgadzam sie na likwidacje linii 148,jak wtedy dostanę się z zabianki do Nowego Yorku?
- 12 0
-
2022-10-18 10:57
Tramwajem po trasie autobusu 148 i samolotem.
- 0 0
-
2022-10-14 11:05
Nie łatwiej puścić skład SKM to torach tramwajowych? (7)
- 10 45
-
2022-10-17 11:38
szczyt astronomicznej glupoty jak zwykle lipa
A moze tramwaj po torach skm ;) jak zwykle lipa a tak notabene ten pan, co zeznawal, ze lipa to nie siedzi?
- 0 0
-
2022-10-14 11:21
Co? xD (4)
SKM ma inny rozstaw osi. Tory tramwajowe i ich podbudowa nie jest w stanie przenieść ciężaru SKMki xD
- 11 3
-
2022-10-15 20:01
I sieć trakcyjna SKM ma inne napięcie (3 kV ) niż tramwajowa (600V)
- 0 0
-
2022-10-14 11:36
(1)
inny rozstaw? to dziwne
tramwaj: 1435 mm
kolej w PL (poza kilkoma odcinkami wąskotorówki czy LHS): 1435mm
może chodziło o puszczeniu tramwaju po torach SKM- 7 2
-
2022-10-14 13:33
Niecale półtora metra?
Ja tyś to obliczył?
- 3 6
-
2022-10-14 11:41
xD
Dobrze że mamy takich wybitnych specjalistów jak Ty!
- 13 0
-
2022-10-14 12:48
Nie!
Pomimo, że szerokość torów jest taka sama (1435mm), to promienie łuków są inne. Tramwaj przejeżdża przez łuk o promieniu 20m, a pociąg 250m. Poza tym rozstaw osiowy torów tramwajowych też na to nie pozwala - pociągi są szersze - zahaczałby o słupy, a na łukach nawet same o siebie. Kolejna sprawa to wysokość pociągów - nie zmieściłyby się pod większością wiaduktów. No i jeszcze napięcie w sieci trakcyjnej - tramwaj 600V=, pociąg 3000V=. Itd.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.