• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata

Michał Stąporek
8 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.



Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.



Czy polityka drogowa Gdańska jest przemyślana?

To ostatni etap trwających od 11 lat zmagań Gdańska z budową trasy, która połączy śródmieście z dzielnicami górnego tarasu i jednocześnie poprowadzi ruch tranzytowy drogą szybkiego ruchu.

"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.

W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.

Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.

- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.

Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?

Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:

- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • Obietnice czyli wybory tuz tuz (8)

    • 62 43

    • Głupi wybór w ankiecie (4)

      odpowiedź "tak, ale trudno szybko naprawić wszystkie błędy poprzedników" jest bez sensu bo poprzednikami juz długie lata są obecnie piastujący stanowiska. To nie kto inny tylko administracja Budynia obiecywała, że taka W-Zka czy Łostowicka zostanie oddana do użytku najpierw w 2005, potem 2007 roku. A jak jest - widać gołym okiem - za 2 lata w końcu zostanie ukończona.... Żałosne jest to, że w Gdańsku nie ma sensownej alternatywy dla skompromitowanej ekipy Adamowicza.

      • 11 3

      • (3)

        Nie pleć. Nie ma niezastąpionych.

        • 3 3

        • Ale w kolejce tylko gorsi.... (1)

          W tym sęk. Niestety od dawna nikt sensowny nie pretenduje do stanowiska prezydenta Gdańska

          • 3 0

          • Bo wiedzą ,że gda ńskimi PO wcami w walce o stołek szans nie ma. Zwarta i zadzziorna klika

            • 0 0

        • No to kim byś go zastąpił??

          • 1 1

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 0 0

    • zawsze są jakieś wybory

      jak nie prezydenckie, to samorządowe, albo parlamentarne. Nic na to nie poradzimy, że są wybory. I dobrze że są. A inwestycje... One planowane sa dużo wcześniej. Nagłaśniane sa przed wyborami i nie ma co się dziwić. Może wreszcie doczekamy się, że politycy czy lokalni, czy też szerszego "formatu" będą się spierać na inwestycje a nie na to czy są partiotami prawdziwymi czy też nie. Czy dziadek był w wermahcie czy armi czerwonej. Mnie to nie interesuje, Mnie interesuje, żeby moje miasto, mojna dzielnica, mój region rozwijał się jak najdynamiczniej. Abym ja i mojka rodzina i znaijomi mogli cieszyć się i korzystać z dostępnej infrastruktury. I tylko to mnie obchodzi. A spory historyczne i polityczne... toczmy w przyjaznych okolicznościach przytrody ;))) i ten - "niepowtarzalnych" ;))))

      • 6 1

    • Jakbyś umiał czytać, to byś się dowiedział że umowa została już podpisana i w środę ruszają prace. To nie są żadne obiecanki cacanki tylko normalna inwestycja, na którą Gdańsk czekał nie potrzebnie kupę lat.

      • 12 7

  • ta "Nowa Myśliwska" to gdzie dokładnie będzie? Będzie lecieć przez poligon do Bulońskiej? (11)

    • 9 9

    • Ona miała lecieć przez stary poligon...... (1)

      Nowa Bulonska miała lączyć się z Kartuska w okolicy Zaborni. Poligon... mialo byc Tivioli Park..... pieknie by tam było, pełna rekaacja... a teraz wybudujemy tam pewnie domy, wielkie osiedla i piekny zakatek Gdanska znowu szlag trafi....
      pewnie zmieni sie plam zagospodarowania przestrzennego...
      Chopaki Prezydenciaki dadza rade... w Gdańsku by zylo sie lepiej.....

      • 5 0

      • Żadnych parków - i tak tylko quady tam jeżdżą

        trzeba ucywilizować ten kawałek Gdańska.

        • 1 1

    • (8)

      tak, dokładnie to bulońska - poligon - karczemki - i dalej jakoś na kowale (cały czas ulica Nowa Bulońska)

      • 3 0

      • (7)

        no to jestem ciekaw jak to rozwiążą, obecnej myśliwskiej nie da się poszerzyc..spowoduje to MEGA korki na bulońskiej do rakoczego

        • 4 2

        • ma powstać dwupasmowa Bulońska (4)

          • 2 3

          • Tak ale (2)

            od Jabłoniowej do obecnej Bulońskiej do skrzyżowania z Myśliwską. Ale to wszystko nie ma znaczenia bo korki na Bulońskiej zaczną sie od słynnego skrzyżowania z ul.Rakoczego do Jabłoniowej-brak przepustowości skrzyżowania-dzisiaj tylko samochody z obecnej Myśliwskiej już zapychaja to skrzyżowanie.
            Nowa Bulońska nie zmnieszy korków na Morenie.

            • 4 1

            • (1)

              myślę, że tu nie chodzi o komfort mieszkańców myśliwskiej i moreny w ogóle, tylko ułatwiony wyjazd z wrzeszcza przez morenę w kierunku obwodnicy-odciążenie skrzyżowania kartuskiej/nowolipia i potokowej/słowackiego:)

              • 0 2

              • Wyjazd-

                ale jest też powrót i o tym piszę wyżej.Nie będzie powrotu tylko postój w korku na Bulońskiej.

                • 1 0

          • Bulonska jest 2 pasmowa

            • 4 3

        • ma powstac dwupasmowa bulońska (1)

          • 1 2

          • bulonska jest juz 2 pasmowa, ale rozjazd w rakoczego jest jakis pomylony !! do tego zwezka na mysliwskiej

            • 5 0

  • Nie mogę się doczekać. (4)

    • 44 4

    • buhahahahahahha

      propaganda działa !

      • 0 0

    • podejrzewam, że na czekaniu się skończy:)

      ale kto to wie...

      • 0 0

    • następnej wizualizacji?

      Będzie najdalej pojutrze. :)

      • 6 0

    • Ja też :)

      • 0 0

  • tak 3mać (14)

    oby wszystko poszło zgodnie z planami. Pozdrawiam

    • 176 12

    • (7)

      A co z torami na skrzyżowaniu z 3 Maja? Po remoncie dziury na jakiś czas zniknęły, ale jak bujało, tak buja. Kto to projektował? Tory pochylone na skręt w lewo, przeciwnie do profilu jezdni. Jedyne wyjście - zlikwidować skręt z góry w 3 Maja.

      • 3 6

      • Dla jasności - mówię o skręcie tramwaju z Chełmu w 3 Maja. Stawiającym minusy proponuję obserwację jak przez tory przejeżdżają TIR-y w kierunku Chełmu, i kiedy następny remont skrzyżowania.

        • 1 0

      • codiennie mówią o tym co bedzie robione a nigdy o tym co już zrobione (5)

        • 4 1

        • powiem tak: (2)

          jestem młody, ale chyba czasów oddania tej trasy nie dożyję !

          • 5 3

          • Ok, WZ-ka jest wazna ale (1)

            reszta tematow jest wzglednie stymulujaca

            • 2 0

            • tak...

              • 0 0

        • (1)

          A o czym mówić?

          • 4 2

          • o tym co zrobione

            skoro nie ma o czym pisac to pisza futurystyczne wizję jakichś urzędasów , a robić ni ma komu

            • 2 1

    • moze doganimy Bydgoszcz i Lublin powoli (3)

      w koncu zaczeto budowac drogi w Gdansku - byle jak najwiecej!

      • 5 5

      • Chyba chłopie w Lublinie nigdy nie byłeś!!! (1)

        • 4 0

        • Bywam kilka razy w roku. Pamiętam np. plany budowy tunelu pod starym miastem. Sprzed 40 lat mniej więcej. Historia lubelskiej trazy W-Z też sięga 40 lat. Do tej pory początkowym odcinkiem nie da się jechać szybciej jak 50 km/h. A nowa ulica od Klina do dworca? Może jeszcze wspomnę o lubelskich stadionach, halach sportowych. Widziałeś któryś z bliska?

          • 1 1

      • A w czym chcesz Lublin gonić?

        • 2 0

    • 3mać

      a może kmać

      • 1 1

    • Tranzytem do centrum

      Panie Stąporek. Gdzie na drodze kończącej się w centrum miejsce na ruch tranzytowy? Tranzyt z założenia ma omijac centrum miasta.

      • 4 1

  • Pełna "koniczynka" wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. To co będzie na tym węźle jest dużo lepsze. Ale nie wierz facetowi przebranemu za księdza tylko poszperaj w sieci.

    Co do pomysłu burzenia budynków w centrum żeby robić miejsca na bezkolizyjne węzły powiem tak: nie wiem co paliłeś ale podziel się.

    • 1 4

  • udrożnienie buractwa przy auchan

    wczoraj idąc do Auchan, jakiś "macho" za kółkiem busa tocząc się w korku, zaczął gruchać i pohukiwać coś do mnie - pewnie taki rodzaj podrywu. Nie było to przyjemne.

    • 1 2

  • hahahah

    do usra*nej śmierci tego nie skończą ;)
    a jak skończą to będę miło zaskoczony!

    • 2 3

  • prezentacja na 5

    Brawo dla realizatora prezentacji, wszystko jasno objaśnione, widać co gdzie coś zastąpi,nie ma do czego przyczepić się, oby w rzeczywistości wyglądało to również tak dobrze.
    Szkoda tylko że trzeba będize tyle męczyć się korkach zanim się tego doczekamy

    • 4 0

  • Sopot to dziura komunikacyjna, tutaj nic nikt nie robi, nie ma jak dojechać do Obwodnicy

    buduja w Gdańsku, Gdyni brawo........ a Sopot nie ma dróg dojazdowych....nic sie nie dzieje, nic nie planuja w najbliższym czasie .
    Najważniejsze sa drogi.
    Trzeba chwalić tych co potrafia pozyskać fundusze i ganić tych co pierdza w stołki.!

    • 3 0

  • 2,2 km w dwa lata - imponujące tempo

    2,2 km w dwa lata - imponujące tempo

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane