- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (190 opinii)
- 2 Promenada po remoncie hitem sezonu (64 opinie)
- 3 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (197 opinii)
- 4 Obława w Letnicy. Służby nie komentują (21 opinii)
- 5 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (128 opinii)
- 6 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (118 opinii)
Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata
W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.
Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.
"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.
W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.
Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.
- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.
Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.
Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?
Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.
- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-08 14:20
Tylko po co 2 dodatkowe wiadukty - zamiast pełnej koniczyny??? (3)
Czy nie taniej jednak by było zrobić pełną koniczynę i nie budować 2 dodatkowych wiaduktów dla jednej pojedynczej nitki z Gdyni do centrum Gdańska?
- 1 13
-
2010-06-08 15:27
widać tamtoto ze nie masz pojecia o zwiazku miedzy natezeniem ruchu dla poszczegolnych relacji skretnych a wyborem typu wezla
- 3 0
-
2010-06-08 14:30
(1)
Kolejny superznającysięnawszystkim inżynier.
Jak mówił dyrektor firmy, w której kiedyś pracowałem: oszczędzać to trzeba k***a umieć.- 7 1
-
2010-06-08 15:17
noo.....
;-) - i dlatego już tam NIE pracujesz.......... :-/
- 1 5
-
2010-06-08 15:02
no to kolejny etap, (1)
wiadukt na wysokosci Lostowickiej a pozniej nad kartuska w kierunku Moreny i bedziemy miec calkiem przyzwoite rozwiazania na poziomie europejskim!
- 7 1
-
2010-06-08 15:24
heh
mażenia
- 0 2
-
2010-06-08 15:10
wczorajszy wypadek na obwodnicy
nie pozwala mi sie cieszyc z jakiejkolwiek drogi ! jedno czy dwukierunkowa czort z nimi ,wypadki na każdej niestety sie zdarzają.
- 2 4
-
2010-06-08 14:19
tyle razy prosiłem - zaznaczajcie propagandowe artykuły, sponsorowane przez budynia i spólkę ... (1)
- 29 26
-
2010-06-08 15:06
a ty swoich głupawych komentarzy nie zaznaczasz...
- 5 12
-
2010-06-08 14:49
I po co to wszystko budować
Zamiast tych dróg czteropasmowych, skrzyżowań bezkolizyjnych i wiaduktów wystaczyłoby pobudować ronda turbinowe - ten cud twórczości gdańskiego ZDiZ. Cztery takie rondata na trasie WZ i Gdańsk stoi zakorkowany. Potem się pokaże symulację, na której będzie widać coś zupełnie innego niż w rzeczywistości. Tylko ronda turbinowe Panie i Panowie. Wszystkie im. Budynia.
- 12 10
-
2010-06-08 14:48
WWA stolica kochana
- 1 1
-
2010-06-08 14:44
Pozdrawiamy Pana Dąbrowskiego
i trzymamy kciuki za powodzenie inwestycji
- 8 2
-
2010-06-08 14:40
40 lat trwa budowa ulicy - skandal
- 18 5
-
2010-06-08 14:25
Pojedziesz za dwa lata...
Doopą po zmarzniętej szynie...
- 6 15
-
2010-06-08 14:23
"tak, ale trudno szybko naprawić wszystkie błędy poprzedników"
jakich poprzedników? budyń jest nie pierwszą kadencję....
- 14 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.