• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • tristar

    wydaja kase na cos co nie dziala i tylko hamuie ruch tworzy korki tylko glupcy tkwia w bledzie gdzie nowe ulice buduja nowe osiedla a drogi nie tylko farba i drogie zabawki

    • 7 1

  • Przecież Tristar nigdzie nikomu nie przyniósł poprawy!! Za wyjątkiem finansowej, ale to nie użytkownikom.

    Tristar,to system, który działa gorzej, niż system informacji o odjazdach komunikacji miejskiej. Nigdzie, nikomu nie przyniósł stałej poprawy.
    Kupa szmalu wywalona na instalacje, kupa szmalu wywalona na użytkowanie, kupa szmalu wywalona na konserwacje. A w przypadku problemów technicznych - chaos na drogach. No, ale u nas ciągle dotacje unijne rozumiane są jako kasa za free, z nieba. Otóż nigdy tak nie było, nie jest i nie będzie. Za te niby dotacje unijne też płacimy ogromne kwoty.

    • 10 1

  • Jaki Tristar? Na Władysława IV stoi się 4 razy do góry, W dół nic lepiej. Ruszasz z Piłsudskiego i na Traugutta masz czerwone. Za chwile stoisz na Kilińskiego. To tylko jedna ulica. Na pozostałych nic lepiej. Ile to zbędnego paliwa idzie na marne.

    • 15 0

  • ile juz kasy wydano na farbę, ścieranie dawnych pasów i dziwne buspasy, po których i tak wszyscy śmigają

    to nic nie da. kucyk nie idź tą drogą. Tylko przebudowa pomoże.

    • 3 1

  • Czy sa wiarygodne dane pokazujace skuteczność Tristara? (1)

    Mam wrażenie, że w Gdańsku ten system nic nie daje.

    • 13 0

    • Do danych kont bsnkowych ma dostęp właściciel i KAS

      Pytaj tam jak skutecznie Tristar je zapełnił.

      • 0 1

  • Kupa kasy poszła w błoto bo system nie działa (1)

    • 11 1

    • Gdzie poszła tam poszła, nie interesuj się.

      ;)

      • 4 0

  • Przecież od dawna wiadomo, że Tristar nie działa poprawnie. Wręcz przyczynia się do tworzenia korków.

    • 12 1

  • Gdynia planuje

    Cały czas żartujecie

    • 10 0

  • Do bałwanów

    Tu nie potrzebny jest żaden tristar tylko inna ulica/droga na Oksywie/Obłuże lub druga estakada. Jakiś osioł zlikwidował zieloną strzałkę a dołożył żółty zjazd na 3 pas w stronę Oksywia. "Korzystają " z niego głównie GPU i GWE by za 50m pakować się na pas do Oksywia. I macie bałwany zakorkowaną ulicę. Z przystanku Obłuże centrum autobusy na Obłuże i Pogórze muszą przejechaćc przez 3 pasy by stamtąd odjechać.

    • 14 1

  • A co do tej pory robił ?

    Gikqcja za duze pieniądze

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane