• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tylko jak tam dojść...

K.K.
31 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Budowa podnoszonej przeźroczystej kładki dla pieszych łączącej ulicę Grodzką z Ołowianką była tematem wczorajszego spotkania w Gdańskim Centrum Muzyczno-Kongresowym na Ołowiance.

Usprawniłaby ona komunikację nie tylko ludziom zmierzającym na koncerty i spotkania. Przejście od Dworca Głównego trwałoby około 15 minut. Posiadacze samochodów, po zaparkowaniu w okolicy Długiego Pobrzeża, również korzystaliby z kładki. Nie mówiąc o mieszkańcach wyspy, którzy nocą odcięci są od centrum.
Decyzja budować, czy nie budować jeszcze nie zapadła.

W XIV i XV wieku w tym miejscu, po lustrze wody biegła kładka łącząca wyspę z położonym na przeciwległym brzegu zamkiem krzyżackim. Po wojnie kursował tędy prom, który uległ zatopieniu wraz z ludźmi w 1966 roku. Autor koncepcji kładki, główny projektant centrum, arch. Marcin Kozikowski, wzorował się na podobnych rozwiązaniach w Amsterdamie i w Londynie. Przewidywany koszt budowy urządzenia wyniesie około 3 - do 6 milionów złotych. Dla prównania kilometr autostrady kosztuje 30 mln euro. Pieniądze pochodzić powinny z kasy miejskiej, od firm sponsorskich i z funduszów Unii Europejskiej.

Grzegorz Sulikowski kierownik Zespołu Ochrony Dziedzictwa Kulturowego i Rewitalizacji w Biurze Rozwoju Gdańska stwierdził, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzenego dopuszcza budowę takich urządzeń. Z kolei inspektor do spraw zabytków nieruchomych pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków Grzegorz Tusk użył sformułowania, że jest to problem bardzo drażliwy. Skłaniał się raczej do uruchomienia na tej trasie promu. Nie rozwiązałoby to jednak problemu, ponieważ zimą kanał Motławy zamarza. Całoroczne przeprawy drogą wodną były możliwe, gdy funkcjonująca elektrociepłownia wylewała do nurtu ciepłą wodę. Mieszkańcy okolicznych domów są wielkimi zwolennikami budowy kładki.

- Apeluję do mieszkańców, w tym melomanów, aby wyrażali opinie na temat projektowanej inwestycji - powiedział Roman Perucki, dyrektor Naczelny Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina. - Zakończenie budowy naszej siedziby powinno się zbiec ze skomunikowaniem wyspy. Chcielibyśmy wszystkie prace zrealizować do przyszłego roku. Wszystko zależy od środków pozyskiwanych z Unii Europejskiej.

Opinie na temat "Budować, czy nie budować kładkę?" można też wyrazić przez ankietę na stronach www.filharmonia.gda.pl

Symulacje kładki (klijnij aby powiekszyć)
Głos WybrzeżaK.K.

Miejsca

Opinie (83)

  • Budować !!

    • 0 0

  • Przezroczystość doskonała !

    Jest juz w Gdańsku wiele innych inwestycji tego typu. Wszystkie są przezroczyste, hłe hłe hłe ...

    • 0 0

  • moja dysza jeszcze dyszy
    przepachaj se OPONY MÓZGOWE:)
    cieciu:)

    • 0 0

  • nie widze przeciwwskazan

    zeby komunikacje miedzy Wyspa a stalym ladem prowadzic jak kiedys taborem promowym w kazdy razie do pierwszego ladolodu.

    W okresie zalodzenia mozliwe jest dostanie sie na wyspe pieszo po krze.
    A zaoszzcedzone pieniadze nalezy przekazac na fundusz niepelnosprawnych

    • 0 0

  • a mama to jak zechce sama
    i byle ktyo jej nie będzie mówił co ma robić...

    • 0 0

  • Ta kładka nie jest najgorsza; gdyby tylko utrzymana była w nieco powściągliwszej formie, takiej, którą można by lepiej pogodzić z historycznym otoczeniem, to byłbym za. :)

    • 0 0

  • kładka

    Jestem bardzo, bardzo za

    • 0 0

  • Ochyda

    Nie powinni tego budować w samym centrum miasta!

    • 0 0

  • no proszę
    doszedł projekt
    jakoś mi jednak do otoczenia nie bardzo pasuje nastrojem
    i gdzie jest wejście na tą kładkę bo widzę że jest zdrowo ponad głowami
    i niech mi kto wytłumaczy dlaczego ma byc przeźroczysta??

    • 0 0

  • ta kladka podoba mi sie i uwazam ze wogole nie przeszkadza historycznej zabudowie, jest tak delkatna i koronkowa ze daje ozywienie w tej okolicy:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane