- 1 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (56 opinii)
- 2 Kierowca prysnął gazem w radnego (277 opinii)
- 3 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (193 opinie)
- 4 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (127 opinii)
- 5 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (265 opinii)
- 6 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (61 opinii)
Umiarkowane zainteresowanie parkingami Park&Ride
Zaledwie kilkudziesięciu kierowców w ciągu każdego weekendu korzysta z darmowych parkingów Park & Ride przy Amber Expo i dojeżdża do centrum podstawionymi autobusami. - Zdawaliśmy sobie sprawę, że proces przyzwyczajania właścicieli aut do tego typu rozwiązań jest długi i musi potrwać, dlatego nie zrażamy się niską frekwencją. Ten model sprawdzi się już niebawem, gdy nastąpi otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą - przekonuje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przywiązani do samochodów
- W ciągu każdego weekendu w czasie trwania Jarmarku z parkingu i darmowego dojazdu do centrum korzysta kilkudziesięciu kierowców - mówi Piotr Grzelak. - Osób, które decydują się na takie rozwiązanie mogłoby być więcej, ale od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przekonanie kierowców do pozostawienia auta z dala od centrum musi potrwać. Docelowo ten model chcemy wdrożyć po otwarciu tuneli pod Martwą Wisłą, ale już teraz warto edukować kierowców i zmieniać ich przyzwyczajenia.
Pilotażowe wdrożenie parkingów P&R kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Władze miasta nie zrażają się jednak słabą frekwencją, której nie poprawiło nawet ostatnie powiększenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdańska. Przyczyna - zdaniem miejskich urzędników - nie leży też w niewystarczającym rozpropagowaniu pomysłu.
- Nie sądzę, by powodem była słaba promocja. Informacja o proponowanym przez nas rozwiązaniu znajduje się na stronie miasta, a także organizatora Jarmarku, czyli Międzynarodowych Targów Gdańskich, portalach społecznościowych i wśród wystawców. Moim zdaniem to po prostu czynnik psychologiczny, a zmiana przyzwyczajeń trwa zawsze najdłużej. Jestem pewien, że kierowcy z czasem się do tego przekonają.
Parking za daleko?
W komentarzach pod pierwszym artykułem o otwarciu parkingów P&R przy Amber Expo część kierowców przyznawała, że pomysł ma potencjał, ale jest mało atrakcyjny, ze względu na lokalizację parkingu oddalonego od centrum o 5 km.
Dla wielu kierowców - szczególnie spoza Trójmiasta - szkoda czasu i paliwa, by tracić kilkanaście minut na przejazd przez zakorkowane centrum (zwłaszcza po zamknięciu Huciska), a następnie wracać do Śródmieścia darmowym autobusem.
- Nie chcieliśmy organizować tego parkingu bliżej południa Gdańska i wjazdu od strony krajowej "7" czy autostrady A1 z co najmniej dwóch powodów: chcemy korzystać z już dostępnej infrastruktury parkingowej, a po drugie - musimy myśleć długofalowo i promować rozwiązania, które mają nam przynieść korzyści w przyszłości. Niegospodarnie byłoby otwierać parking bliżej Południowej Obwodnicy Gdańska czy ul. Elbląskiej np. na prywatnej posesji, podczas gdy mamy do dyspozycji nowoczesne parkingi w Letnicy - tłumaczy Piotr Grzelak.
Będą nowe trasy
Na wniosek osób, które już korzystały z parkingów, ale w rozmowie z ankieterami przyznały, że miały problem ze zlokalizowaniem autobusów, miejsca postojowe i przystanki zostały dodatkowo oznakowane.
Niewykluczone, że od nowego sezonu linia zostanie rozszerzona i autobusy poza dowiezieniem kierowców do centrum, pojadą też w innych kierunkach, np. na plaże w Brzeźnie i Jelitkowie. Część z nich może być też linią typowo turystyczną, której przystankami będą atrakcje Gdańska położone poza centrum, np. latarnia morska w Nowym Porcie. Warunkiem podstawowym wciąż jest jednak otwarcie tuneli pod Martwą Wisłą, które znów przesuwa się w czasie.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (249)
-
2015-08-11 10:00
(5)
U budynia wszystko przeciw mieszkańca banda urzedasow myśląca jak Bareja
- 11 1
-
2015-08-11 10:07
(4)
jak przeciw?
te parkingi są po to, żeby turyści nie wjeżdżali do centrum, czyli nie zajmowali mieszkańcom miejsc parkingowych, oraz nie zawalali chodników.
czyli chyba to dobre dla mieszkańców?- 2 6
-
2015-08-11 10:09
nie psuj mu zajawki na hejt
- 1 4
-
2015-08-11 10:21
hahahaha
a coraz więcej ulic w środmieściu lezy w strefie płatnego parkowania....
to NA PEWNO nie powoduje zajmowania miejsc parkingowych mieszkańcom....- 4 0
-
2015-08-11 11:33
Włącz myślenie, to nie boli, naprawdę.
- 2 0
-
2015-08-11 15:22
...
tylko najpierw muszą przejechać przez centrum a potem do niego wrócić, po zakupach dojechać z powrotem na parking i znów jadąc przez centrum wydostać się z Gdańska, kompletnie bez sensu
- 1 0
-
2015-08-11 10:06
(3)
wjazd na Stare Miasto powinni mieć tylko mieszkańcy, dostawy i najemcy lokali użytkowych. Dla innych powinien być zakaz.
- 6 3
-
2015-08-11 10:13
tak, tylko (2)
Czy wtedy centrum przyciagnie klientow? Tych pozadanych, bogatszych, bo studenci sie upic i drzec ryja przyjada tramwajem...
- 1 6
-
2015-08-11 10:59
no jasne bogaty nie drze ryja...
- 4 0
-
2015-08-11 11:31
A co ma zaparkować auto przy stoliku?
- 1 0
-
2015-08-11 10:08
jasne że kierowcy się przekonają
W jeździe samochodem po centrum miasta nie ma nic przyjemnego. Brawo Gdańsk
- 2 3
-
2015-08-11 10:09
Autobusy co 40 minut i tylko w weekend!
Może trzeba było uruchomić linię np. co 10-15 minut i we wszystkie dni tygodnia - może zainteresowanie byłoby większe! :)
- 8 1
-
2015-08-11 10:42
Zburzyć ECS i ludzie będą chodzić piechotą!
- 3 1
-
2015-08-11 10:59
....
Na miejscu starej zajezdni jana z kolna powstał piętrowy parking ...otwarty od dawna ... wieje pustką
- 7 0
-
2015-08-11 10:59
wprowadzic wysokie oplaty (1)
nic tak nie zmienia przyzwyczajen jak wysokie oplaty, przyklad: wysokie oplaty za bagaz wprowadzone przez ryanaira/wizzaira, rezultat: drastyczny spadek pasazerow podrozujach z bagazem rejestowanym
jak zniechecic do jazdy samocodem po centrum?
zrobic tak jak w szwajcarii: zmniejszyc liczbe miejsc parkingowych w centrum, znaczaco podwyzszyc oplaty za parkowanie, wprowadzic parkowanie czasowe (od 1 do 3 godzin, parkometry pamietaly by nr rejestracyjny pojazdu i przez godzine nie mozna kupic kolejnego biletu)- 3 3
-
2015-08-11 11:23
Tam mieszkają ludzie, to jedyna zresztą grupa stale płacąca za parkowanie w centrum Gdańska, nawet licząc ulgi z tego wynikające.
Natłok samochodów jest dopiero w weekendy i po 17-tej a więc w czasie kiedy za parkowanie się nie płaci wcale.
Wynika zatem, że pomysł (jeszcze Lisickiego) zrywający z dniem 1 lutego 2014 istniejące wtedy "wjazdówki" Straży Miejskiej, okazały się kompletnym NIEWYPAŁEM i jak na razie NIKT z miasta przyznać się do błędu nie zamierza.
To że płacze młody Grzelak tylko świadczy o zaciemnianiu obrazu, tu bowiem widać EWIDENTNIE że gminą zarządzają amatorzy, w dodatku gardzący własnymi mieszkańcami.
Te rzekome gigantyczne wpływy z turystyki to trafiają do tych co ich obsługują. Faktycznie w pośrednich dochodach gminy, zasilają ją w niewielkim stopniu i w kwocie zapewne porównywalnej do wydatków gminy na obsługę ECS-u, Teatru Limona, Filharmonii oraz spłaty zadłużenia oraz utrzymania stadionu w Letnicy w przeciągu roku. Wmawianie że jest inaczej jest li tylko zwykłym kłamstwem.
Rządzi nami banda nieudaczników i tyle.- 4 0
-
2015-08-11 11:44
nie po to mam samochód żeby jeździć autobusem
Co za głupi pomysł - nie po to mam samochód żeby jeździć autobusem!
- 4 4
-
2015-08-11 12:00
Urzędnicy na parkingi
Pomysł dobry, tyle że powinien dotyczyć wszystkich urzędników pracujących w centrum UM,UW,US, SĄD. Tak jak w całym cywilizowanym świecie, skoro ludzi Ci siedzą 8 godzin w pracy to powinni dojeżdżać na zewnętrzny parking i autobusem do pracy. Obecnie jako petent przedsiębiorca , oczywiście nie mam gdzie zaparkować aby załatwić najprostsze sprawy , bo wszystkie miejsca zajęte....przez pracowników. Chcecie przyzwyczajać kierowców do takich rozwiązań, zacznijcie od siebie
- 13 1
-
2015-08-11 12:20
tej patologi nie stac na auta
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.