- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (167 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (63 opinie)
- 5 Nocna komunikacja do poprawki (252 opinie)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa
W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.
- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:
- rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
- budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
- przebudowa ul. Piotrkowskiej,
- budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.
Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.
Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.
Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.
Opinie (200) 4 zablokowane
-
2021-02-02 15:01
Bravo Gdańsk - ta inwestycja jest bardzo potrzebna dla mieszkańców Gdańska :) (6)
I to bardziej niż Centralny Port Lotniczy w Radomiu :)
- 158 53
-
2021-02-02 15:42
A co z Budowlanych? (1)
- 1 7
-
2021-02-02 22:15
Chyba na Kalendy Greckie.
- 0 0
-
2021-02-02 15:40
Dla słojów (2)
tam osiadłych z pewniścią niezbędna. Dla innych-raczej nie.
- 3 20
-
2021-02-02 19:29
Kartofel (lub jego starzy) jest prawdopodobnie z Podlasia (1)
lub wschodnich Mazur. Ja napisałbym "... mieszkańcom Gdańska". A Wy?
- 2 0
-
2021-02-02 20:44
Stara kartofla to była ukrainka
- 0 2
-
2021-02-02 15:31
Z Radomia będziesz mógł polecieć na prom do Szczecina XD
- 12 2
-
2021-02-02 16:05
(5)
Dlaczego Adamowicz nie jest przedłużana aż do Świętokrzyskiej tyko urywa się w okolicach szkoły?
- 24 2
-
2021-02-02 17:31
Oficer rowerowy tak chciał. (1)
Kazał zrobić asfalt do stawu przy Guderskiego. Ale tylko dla rowerzystów. To ma wszystkich zmusić do porzucenia samochodów i przesiadki na rowery...
- 1 0
-
2021-02-02 22:15
to mógł odrazu przytań dla kajaków zrobić na tym stawie ale przeprawę promową
- 2 0
-
2021-02-02 17:58
bo to jest pierwszy przystanek na Nowej Bulońskiej Południowej
w następnej perspektywie unijnej ma być realizowany dalszy odcinek do Świętokrzyskiej. Śledzę losy tej trasy, i oby się udało. Powoli do przodu.
- 4 0
-
2021-02-02 16:14
(1)
Bo jakiś niespełna rozumu planuje inwestycje od środka
- 7 2
-
2021-02-02 17:32
Prawidłowo
Od środka na zewnątrz.
- 1 0
-
2021-02-02 18:45
2km w dwa lata (1)
Jeśli tyle czasu zajmuje budowa odcinka to strach pomyśleć ile czasu zajmie linia do Wrzeszcza - o ile powstanie
- 11 2
-
2021-02-02 20:55
Nie za naszego życia
- 1 0
-
2021-02-02 18:39
Po co Nowa Unruga? Przystanek zaraz obok. pętli (1)
Przystanek zaraz obok pętli... Bez sensu, a potem tramwaj do Havla będzie 20 minut jechał zamiast 5. I pewnie co najmniej 5 mln będzie kosztować.
- 5 5
-
2021-02-02 20:54
Music być bo w okolicy są TBSy
Zgodnie z ustawą miasto może żądać większego czynszu jeśli jest komunikacja miejsca w pobliżu budynku TBS. Dla miasta zysk - dla ludzi strata. Zapłacą w biletach za bezsensowne martnotrastwo energi el. oraz czasem. Ale Dulkiewicz ma to w d*
- 1 0
-
2021-02-02 20:34
Wielka mi budowa.
My to budujemy międzygalaktyczny port lotniczi i przekop z Elbąga do Szwecji
- 3 4
-
2021-02-02 20:11
Termin oddania listopad 2022 ale widzac wykonawce bardziej wierze w listopad 2024...
- 5 1
-
2021-02-02 15:10
(4)
Jak będzie średnia prędkość przejazdu tramwaju? 10 km/h? 5 km/h?
- 18 6
-
2021-02-02 16:51
Akurat na tym odcinku ma szansę być wysoka jak na Gdańsk (1)
Brak skrzyżowań z głownymi ulicami - większa szansa na jakikolwiek priotytet dla tramwaju, co w Gdańsku jest rzadkością i rarytasem.
- 4 1
-
2021-02-02 18:43
Właśnie po co przystanek Nowa Unruga???
Zaraz obok pętli, szkoda kasy i tylko wydłuży przejazd.
- 1 1
-
2021-02-02 16:49
Gdzie ci się spieszy?
- 1 1
-
2021-02-02 16:03
W początkowej fazie będzie często 0 km/h. Jak znowu przyjdzie straszliwa bestia -1C ze wschodu czy latem afrykański skwar +20C to będzie tłumaczenie, że tory się wygły przez globalne ocieplenie.
- 10 0
-
2021-02-02 16:22
Po co wpinać następną jezdnię w Aleję Adamowicza? (2)
jak się wszystko korkuje na Morenie a samochody rozjeżdżają się po wąskich osiedlowych drogach Moreny a pas nieużytków od lat straszy pod wiaduktem przy Sądzie na Piekarniczej i można byłoby pociągnąć trasę od Kartuskiej do Trzy Lipy a dalej do Wrzeszcza i Gdańska
- 8 9
-
2021-02-02 16:47
To nie jezdnia, budują sam tramwaj (1)
Przeczytaj teskt, potem trolluj
- 7 0
-
2021-02-02 18:04
To budowanie sam-tramwaju jest i**otyczne
Bo i tak będą musieli dobudować ulice, 2× drożej
- 1 1
-
2021-02-02 18:02
Lokalne inwestycje są bardziej potrzebne i o wiele sensowniejsze niż megalomańskie inwestycje planowane prze państwo, np. centralne lotnisko.
- 4 8
-
2021-02-02 17:54
NP
A o Nowej Wyzwolenia ,mającej wyprowadzić ciężki transport z osiedlowej Wyzwolenia,dalej cicho........sza.Nowy Port czeka.
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.