• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Michał Brancewicz
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku. Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku.

W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.



Którymi środkami komunikacji podróżujesz najczęściej w ramach jednego miasta?

Wykonawcę linii tramwajowej, która połączy al. Havla z al. Adamowicza, udało się wyłonić dopiero przy czwartym podejściu. Zostało nim konsorcjum firm MTM i Rajbud, które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:

  1. rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
  2. budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
  3. przebudowa ul. Piotrkowskiej,
  4. budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.

Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.

Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.

Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.

Opinie (200) 4 zablokowane

  • (1)

    Nowa świętokrzyska zdecydowanie ważniejsza. To co dzieje się na tej drodze to dramat. Do tego zła synchronizacja świateł i próg zwalniający zaraz za skrzyżowaniem i masz epopeje na drodze.
    Po drugie znowu ci partacze z mtm?

    • 22 6

    • SKM Południe...

      ...ważniejsze od Nowej Świętokrzyskiej. Tylko to da gwarancję szybkiego dojazdu do biurowców w Oliwie.

      • 6 3

  • MTM jedyna słuszna firma (3)

    Ciekawe ile płacą naszym włodarzom za kolejne kontakty, które kończą się bublami budowlanymi

    • 11 8

    • Załóż firmę i stań do przetargu (2)

      Kolejny "ja bym ze szwagrem za flaszkę wódki"

      • 3 2

      • (1)

        Lucek co Ty się tak tu produkujesz? Magistrat Ci płaci za te głupoty?
        Każdy kto ma pojęcie o budowlance i przyglądał się remontom mtm wie, że to partacze straszni.

        • 1 2

        • Wkurza mnie durne gadanie

          Partactwo tego czy innego wykonawcy to jedno. Prawo Zamówień Publicznych do drugie. Tak, mnie też wkurza, że Nextbike może jak gdyby nigdy nic stanąć do przetargu na Mevo 2. I to mimo początkowo negatywnej decyzji samorządu (nakazała tak Krajowa Izba Odwoławcza). Zmiana PZP zależy od parlamentu, m.in. wprowadzenie realnych narzędzi wyrzucania z przetargów partaczy.

          • 2 1

  • Alternatywa dla samochodu ?

    Super! Problem z ta inwestycja jest taki, że przejazd tramwaju z havla do pkmki na morenie zajmie pewnie z 40 minut :D Czy to jest alternatywa dla samochodu ? Nie sądze.

    • 17 7

  • Tyle razy powtarzam (2)

    Jaka nowa warszawska? A jest stara linia tramwajowa na warszawskiej? Nowa warszawska to miała się nazywać droga która miała być wybudowana równolegle do istniejącej ul. Warszawskiej

    • 29 7

    • No właśnie (1)

      Artykuł jest tak napisany, jakby była mowa o budowie za 60 mln zł nowej drogi z linią tramwajową a będzie tylko to drugie.

      • 11 2

      • I bardzo dobrze, budowanie obu to marnowanie kasy

        Skoro budujemy tramwaj, to po to, by ludzie jeździli tramwajem. Budowanie nowej drogi obok nowego tramwaju to kanibalizacja własnej inwestycji. Drogi budujmy tam (najlepiej z buspasami), gdzie tramwaju nie planujemy. Przynajmniej na razie, póki nie mamy kasy na wszystko.

        • 3 10

  • (2)

    Troszkę zbyt drogo

    • 5 11

    • Masz rację, jakby było 59 800,00 zł to by było OK (1)

      • 6 1

      • 59.844

        Wystarczy przeczytać cały artykuł, a nie tylko nagłówek.

        • 0 0

  • Tak tylko pytam (1)

    Po co jest ten przystanek "Nowa Unruga"? Skoro kilkadziesiąt metrów dalej jest przystanek na węźle?

    • 20 5

    • Deweloper rządzi

      Gdańsk nie potrafi budować tramwaje i to będzie kolejna inwestycja, która to potwierdzi.

      • 4 2

  • I super, tak trzymać

    Alleluja i do przodu

    • 8 2

  • PO tym co

    te barany wyprawiają z budową prywatnej szkoły na Zaspie niedługo trzeba będzie budować Nową Pilotów!

    • 6 6

  • O matko jak drogo...szok

    • 5 6

  • Skąd pieniądze mata???

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane