• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • tristar

    Będą awarie elektroniki i totalny balagan. Nie wierzę ,że ten system poprawi jednonitkowość glównego traktu przez Trójmiasto. Do tego wystąpią nieprzewidziane zmiany w kierowaniu ruchem na skrzyżowaniach szczególnie gdy pojawi się komunikacja miejska czy sygnały niebieskie . oj będzie sie dzialo.

    • 32 21

  • ile ścieżek rowerowych można byłoby zbudowac za 100 mln (10)

    drugi Amsterdam.

    • 177 101

    • jak to sobie wyobrażasz? (3)

      przesuniesz budynki?
      poszerzysz estakadę?
      a może zwężasz chodniki i ulicę?

      zdziwisz się jak szybko te 100mln by wyparowało

      • 47 30

      • (2)

        Część chodników spokojnie można zawęzić. Można zlikwidować też trawniki, które znajdują się między jezdnią a chodnikiem.

        • 20 53

        • tak, pozbądźmy się wszelkiej zieleni, żeby cykliści mogli nie jeździć ścieżka rowerową, tylko ulica obok

          • 22 5

        • leming na to nie wpadnie, on zna jedno słowo i powtarza za plemielem nie da sie

          • 15 23

    • Przesiadłem się na rower w tym sezonie dojeżdżając do pracy. (2)

      Czasy:
      - auto: 15 min. jak jadę na 6:00, 35 minut jak jadę na 7:00
      - ZKM 40-45 minut
      - rower 28-35 minut zależnie od tempa, pogody, chęci...

      Gdzie się da jadę ścieżką rowerową. Gdzie się nie da - jadę chodnikiem, bo mając na względzie niektórych kierowców po prostu się boję o swoje zdrowie.
      Dziwne, że w innych miastach w Europie budowa ścieżek rowerowych to standard. Całe szczęście, że tutaj też coś takiego się dzieje.

      • 25 18

      • a ja idąc chodnikiem boję sie o swoje zdrowie :( (1)

        w pewnym wieku nie ma się refleksu nastolatka

        • 31 8

        • Myślisz, że wszyscy chcą cię rozjechać? Ja kiedy już muszę jechać chodnikiem uważam na pieszych, szanuję to, że mają przede mną pierszeństwo, potrafię się nawet zatrzymać, dziękuję jeśli ktoś zejdzie na bok bym przejechała.

          • 22 5

    • (2)

      precz z rowerzystami!! zmora cywilizowanych miast, na chodniku przeszkadzają pieszym, na ulicy samochodom, a jak jest ścieżka rowerowa to i tak jadą ulicą?!

      • 88 61

      • Precz z rowerzystami ? Gdzie, do samochodów ? Gdyby nie rower, tobym

        jeździł autem. Tego chcesz, więcej aut ? Zastanów się co piszesz.

        • 30 26

      • Zmorą cywilizowanych miast jest mentalność jeżdzenia wszedzie samochodem.

        • 53 42

  • Tristar

    on jest tylko po to by wydoić z was kasę.

    • 39 14

  • Pytanie pojazdy uprzywilejowane ?

    Czy jak będzie jechać karetka czy straż pożarna czy maja przy sobie pilota który zrobi zielona fale ?

    • 40 12

  • Pytanie do utrzymania tristara

    A co będzie jak system sie zawiesi ? Koparka przetnie przewód ?
    Zatrudnicie kogoś kto nie zna sie na ruchu ? Kogoś kto będzie tym zarządzać a nie będzie z 3 miasta . Gdzie do was zadzwonić aby określić wytyczne

    • 34 18

  • Nie podłączajcie tristara do świateł koło dworca

    Długo sie nie stoi a pieszy tez sie nie denerwuje

    • 32 19

  • Zamontujcie sekundniki obok świateł napewno to pomoże i uspokoi kierowców a nawet pieszych . Jazda będzie plynniejsza I z daleka będę wiedział czy już dojeżdżać do skrzyżowania ekonomicznie bez gazu czy normalnie i zdarze ! Bo teraz w obawie mandatu albo chaotycznie hamuje lub przyspieszam !

    • 33 19

  • Drogie Trójmiasto (3)

    W ankiecie powinna być opcja "nie wiem nie znam się na tym".

    • 75 19

    • zapomniałeś o podstawowej regule współczesnych mediów: "nie wiem więc się wypowiem"!! teraz ludzie są znani z tego że są znani, a nie z tego że na czymś się znają

      • 7 15

    • jak się nie znasz to się nie ankietuj, poczytaj :P

      • 16 11

    • No jak to się nie znasz??!! Jesteś Polakiem to znasz się na wszystkim !! :)

      • 33 11

  • Prima! (8)

    A niech stoją barany w korkach - cieszy mnie to.
    Jak się jest przyklejonym do swojego blachosmrodu,a komunikację miejską szerokim łukiem omija to niech nie narzeka jeden z drugim i niech tkwi idiotycznie w korku.
    Bo nie rozumie jeden i drugi,że to właśnie on m.in. ten korek generuje.
    Autobus zabierze 100 osób,a w co drugim samochodzie tylko kierowca...zatem?

    Korki dla idiotów!

    • 41 53

    • ty kierowca? (1)

      na pewno nie, dlatego że każdy kto ma auto ma wygodę, zawsze siedzące miejsce, czysto, brak uciążliwych współpasażerów, także panowanie nad własnym czasem i dojazd do samego celu niezależnie od pogody, czasem dla odmiany kierowcy przesiadają się na rowery lub motory, nie do autobusu, stój sobie dalej w korku w autobusie, z pachnącym bezdomnym, babcią dyszącą nad uchem bo chce usiąść, czasem z pijaczkami, czasem z chuliganami, czasem ze słuchaniem bluzgów, ja sobie posiedzę u siebie, z ulubioną muzyką, a gdy wyjadę z zakorkowanej ulicy ty pewnie będziesz przesiadać się na inny autobus gdy ja dojadę na swoje podwórko, powodzenia, dziś przed snem też możesz pomarzyć o tym żeby być kierowcą,

      • 20 12

      • No tak, grunt to nabrać przeświadczenia, że inni mi zazdroszczą :-D dla niektórych to jedyny sposób, by poczuć się lepiej.

        • 17 8

    • jesteś chamem

      • 15 16

    • Małomiejska (3)

      Ja jeżdżę przez otwarcie cudownej pętli tramwajowej Świętokrzyska, zabrali autobusy 213, 254 i 275 i wtłoczyli do jednego 154 bo 256 to częściej nie jeździ niż jeździ to niech się gonią! Mam 100litrów butle gazową i pelny zbiornik benzyny a to zatankowane u ruskich za 1,80 i 2,80, jakość nawet lepsza bo nie ma biodziadostwa i miesięcznie wychodzi 6zł drożej od miesięcznego!! Komfort i Szybkość a to wszystko dzięki ZTM GDAŃSK to właśnie oni mi nakazali myśleć kreatywnie! Trochę drożej ale za to szybko i konfortowo a nie przyklejony do drzwi autobusu 154. Jak będzie dodatkowy autobus do centrum z przystanku PTASIA w którym będzie można stać w miarę luźno to wrócę do ZTM a jak nie to nie łaski bez tylko nie narzekajcie ze moje auto jedzie na równi z autobusem w korku, bo ja nie lubię być przyklejony do drzwi bądź innej części autobusu. Nie musi być nawet dla mnie miejsca siedzącego ale zróbcie jakiekolwiek warunki do NORMALNEJ JAZDY KOMINIKACJĄ MIEJSKĄ

      • 26 8

      • (2)

        a nie lepiej podjechać w górę do pętli i przesiąść się tam na tramwaj?

        • 17 13

        • 3 godziny chcesz jechać do Centrum? (1)

          154 rozkładowo bez korków jedzie pod lot niecałe 10 minut, z opóźnieniami jedzie ok 25-30min., a np. Linia 6 z pętli świętokrzyska jedzie zawsze minimum 25 minut bo jakiś idiota zaplanował trasę przez ujeścisko zamiast wzdłuż małomiejskiej i potem nową sikorskiego do witosa, miej torów, mniejszy koszt, ale nie pod mieszkaniem wiceprezydenta...

          czyli suma-summarum szybszy jest 154 w korku niż dojazd do pętli + tramwaj, a jako wisienka na torcie dodam że linia 256 jedzie szybciej z pętli przez małomiejską i trakt niż 2/6/7, a jak nie ma korku to 256 jest trzy razy szybciej od tramwai ale by żyło się lepiej, orunia to przecież coś najgorszego i tam ludziom się nic nie należy... 90% południa byłaby szybciej w centrum gdyby linia tramwajowa przebiegała przez orunię, ba! Odetchnąłby też pruszcz, ale po co.

          • 21 10

          • linia 6 jeździ 21 minut. Jeżdżę codziennie, to i wiem. No i "szóstki" nie muszę parkować, tankować, ubezpieczać, naprawiać, chronić przed kradzieżą ani opon w niej wymieniać.

            • 19 9

    • promując sensowną refleksję nie musisz obrażać ludzi

      generalnie masz rację, ale nie ma potrzeby antagonizowania ludzi.

      • 26 10

  • Ciekawe kiedy w koncu nad Gdynia zaczna latac '' Drony monitorujace '' !!!!!!!!! (3)

    Drony sa przyszloscia ktore beda caly czas nadzorowac z powietrza !........a jak pijak bedzie pil browar idac ulica stwarzajac zagrozenie dla malych przedszkolakow to laser z drona mu wypali browar !. Drony tez moga rakietami usuwac samochody ktore sa kierowane bez kultury na drodze przez kobiety opetane rozmowa przez komorke z kochankiem .na zolto sie taka ubierze i szaleje na drodze ! Czas na Drony !!!!!!

    • 119 15

    • Jeszcze drony cysterny..

      ..powinni wprowadzić jakby komuś nafty zabrakło na skrzyżowaniu.
      Bo drona skupującego auta całe / powypadkowe już nie raz widziałem z tym,że to kosmity były bo miał tablice z Księżyca GKS czy jakoś tak

      • 16 5

    • szczegóły

      podaj więcej szczegółów , moja żona ubiera się na żółto

      • 17 5

    • w skm powinny być takie drony. Poki co łazi jeden wielki DRON grubas sekurikutas

      nie mający sił i chęci wszędzie zajrzeć a piwo chleją równo i jarają z rana...
      A DRON zalega w środku składu zwykle z taką chuderlawą sekurikutaską...i ją zabawia.
      SKM poranne w stronę Gdańska....

      • 20 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane