• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki do poprawy. Poważne błędy w wykonaniu

Maciej Naskręt
23 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji. Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji.

Poważny błąd wykonawczy na budowie Węzła Karczemki. Niestarannie wykonany nasyp oraz złe odwodnienie spowodowały, że jezdnia już się ugięła i stoi na niej woda. Budimex ma to naprawić jak tylko polepszy się pogoda, choć jego przedstawiciele zarzekają się, że wszystkie prace wykonali zgodnie z projektem.



Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej. Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej.
Są kłopoty przy budowie Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Wykonawca niestarannie wykonał nasyp na zjeździe w relacji Żukowo - Gdynia. Grunt zarwał się, a jezdnia znacząco ugięła się pod ciężarem przejeżdżających samochodów.

Kolejnym błędem było niestaranne wykonanie odwodnienia węzła, umożliwiającego zjazd z obwodnicy do centrum handlowego Auchan przy ul. Szczęśliwej. Z tego powodu wody opadowe zalegają na jezdni i poboczu.

- Rzeczywiście doszło do ugięcia jezdni. Obecnie jezdnia już nie osiada. Sytuacja jest monitorowana przez geodetów, którzy wykonują cyklicznie pomiary. Jej stan nie zagraża bezpieczeństwu ruchu. Przed zakończeniem budowy zostanie naprawiona. Musimy jednak zaczekać na sprzyjające warunki pogodowe - tłumaczy Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimex S.A.

Jak często przejeżdżasz przez Węzeł Karczemki?

- Jeśli chodzi o zjazd do Auchan, to zaistniały tam mały problem z odwodnieniem został już usunięty - dodaje rzecznik.

Sprawę związaną z zapadniętą jezdną przedstawiliśmy też inwestorowi - gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W trybie pilnym zwrócił się on do nadzoru budowy o szczegółowe wyjaśnienie sytuacji.

Jeszcze nie wiadomo, ile pochłoną koszty naprawy uszkodzonego nasypu ani kto za to zapłaci. Władze spółki Budimex podkreślają, że prace zostały wykonane zgodnie z projektem. Gdzie zatem popełniono błąd? - Trwa ustalanie bezpośrednich przyczyn usterki - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W miejscu, gdzie doszło do uszkodzenia jezdni, w dolnej części nasypu, znajduje się przepust. Ten jednak jest we właściwym miejscu. Problem tkwi zatem nieco wyżej, pomiędzy nawierzchnią jezdni a właśnie przepustem - dodaje Michalski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane Budimex. Za realizację zadania otrzyma 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja rozpoczęła się wiosną 2010 r. i potrwa do maja 2012 r. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy, z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd do Centrum Handlowego Auchan.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Czy w tym kraju nie może być normalnie??? (2)

    Czy zawsze wszystko musi być albo opóźnione albo spartaczone??? Czy przy każdej publicznej robocie osoby trzecie muszą się wzbogacić, czy nie może być normalnie, po prostu uczciwie z każdej strony. Uczciwa praca nagrodzona uczciwą płacą?????

    Kiedy ten cyrk sie skończy???

    Chyba jak wróci tu niemiecki bauer i zaprowadzi porządek jak za Bismarcka.

    • 22 2

    • co do niemieckiego porządku...

      Bismarck, o którym wspomniałeś, powiedział kiedyś bardzo mądre zdanie: ,,Jeżeli chcemy w jakiś znaczący sposób zaszkodzić polakom, pozwólmy rządzić się im samym...''

      • 0 0

    • Znowu prusak pokrętnie o tym, by Gdańsk "wrócił" do niemieckiej ojcowizny.

      • 0 0

  • łatwo się domyślec jak ta częśc obwodnicy będzie wyglądała za jakieś 3 lata (1)

    no ale wtedy znowo ci sami ludzie wydadza nasze pieniadze na "inwestycje" chlebiąc się że ciagle sie "coś buduje" ...no i jak to Grzesiu Lato mówił na tzw. taśmach PZPN "od 5-10%".

    • 65 5

    • A żaden knut urzędniczy za to nie beknie

      no bo jak to można swoim nóż w plecy wbijać, za to napiszemy jakie grzechy popelniają pasażerowie komunikacji miejskiej i będzie cacy. Ciągle tylko chcecie i chcecie od państwa, a skąd państwo ma mieć, z tych waszych podatków? - ledwo co na pensje dla biurw starcza

      • 0 2

  • Zdziwieni? Ja nie.

    Za jakie pieniadze inwestycja wykonana na tyle doskonała. Gdyby w Polsce istnialo przekonanie ze jezeli w budownictwie powinno sie 3 razy wszystko sprawdzac to by nie było problemu. Trzeba brac przykład z innych miast i wybierac w przetargu te firmy ktore maja duze doswiadczenie i charakteryzuja sie starannoscia wykonanych miast. Szerokiego bujania na karczemkach. Misiu

    • 1 0

  • (1)

    W Polsce to normalne. Grunt się zapada, asfalt pęka, studzienki nagle są niżej niż jednia i tak można wymieniać w nieskończoność.

    • 2 0

    • W Polsce to normalne

      że najpierw budują - remontują a po tygodniu budzi się gazownia dialog itp że kabli czy rur nie położyli i już kopią łatają :)

      • 0 0

  • ACTA (2)

    ACTA to nie tylko ograniczenie wolności w necie
    dotyczy też likwidacji tanich zamienników oryginalnych tuszy, tanich odpowiedników drogich lekarstw itp.
    ocknijcie się ludzie

    • 3 0

    • komentarz zablokowany przez ACTA (1)

      • 2 0

      • Komentarz zablokowany przez ACTA

        Ale jednak się ukazał shakowany przez naszych polskich specjalistów :)

        • 1 0

  • panowie drogowcy (1)

    panowie drogowcy aby do Euro wytrzymało prawda?????

    • 2 0

    • haha

      a tu Ojro za 6 miesięcy a to już nie trybi :) wszystko tylko w okół euro się kręci. A po euro wróci do porządku dziennego czyli syf kiła i mogiła :)

      • 0 0

  • Jest na co ponarzekać!

    Hura!

    • 0 0

  • Panie Nastręt! Pan znów panikujesz i podpuszczasz czytelników. Czy wiesz Pan co znaczy w budownictwie poważny błąd? Na naukę zawsze jest czas - Panie Macieju Nastręt.

    • 3 6

  • Niedostateczne zagęszczenie, lub zamienniki kruszywa. Jeżeli stosowano certyfikowane materiały i był właściwy nadzór inwestorski, nie miały prawa dziać się te przypadłości. Projektant w takim miejscu raczej nośność podbudowy sprawdzał kilka razy. Zresztą, komputer sie nie myli! Naprawa nie jest kłpotliwa i wykonawca sobie szybko z tym poradzi i pokryje koszty swojej niedoróbki.

    • 5 0

  • Wy tu o pierdołach a w internecie stan wojenny!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane