• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina. Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina.

Podwojenie w popołudniowym szczycie częstotliwości kursowania linii 147 oraz więcej kursów linii 140 w ciągu dnia to główne zmiany mające ułatwić podróż mieszkańcom Chwarzna i Wiczlina, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Autobusy według nowego rozkładu pojadą po raz pierwszy w poniedziałek.



Czy większa częstotliwość kursowania autobusów zmniejszy korki na dojeździe do Chwarzna?

Wzrastającą liczbę gdynian zamieszkałych na osiedlach określanych przez deweloperów jako Gdynia Zachód widać na drogach. Bywa, że rano korek na ul. Chwarznieńskiej sięga - mimo poszerzenia odcinka leśnego do dwóch pasów - nawet połowy jego odległości. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego praktycznie wszystkie ulice prowadzące przez Witomino do ul. Chwarznieńskiej są zakorkowane.

Samochody spowolnione, autobusy bez strat czasowych

Sytuacji nie ułatwiają remonty, których natężenie w ostatnich tygodniach jest w mieście wyjątkowo duże, co - zdaniem kierowców - nie usprawiedliwia indolencji władz miasta w szukaniu prawdziwego rozwiązania problemu.

Czytaj też: Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

W ostatnim czasie poprawie uległa za to sytuacja tych, którzy do podróży wybierają komunikację miejską. Ukończony prawie rok temu buspas na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni pozwala autobusom na swobodny przejazd do Witomina. Później pojazdy grzęzną w korkach, ale - jak przyznają kierowcy i pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina - oszczędność czasu i tak jest spora. Od poniedziałku dostępność komunikacji będzie jeszcze większa, bowiem ZKM podwoi popołudniami liczbę autobusów linii 147.

Zmiany, bo coraz tłoczniej

- Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej, więc - wprowadzając te zmiany - wychodzimy im naprzeciw. Zwłaszcza że odnotowujemy zwiększającą się liczbę pasażerów w autobusach jadących w tamtym kierunku. Nie bez znaczenia jest też w tym wypadku z pewnością buspas, z którego jesteśmy zadowoleni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, dodając, że większa częstotliwość oznacza też mniejsze spóźnienia.
Główną zmianą, która zacznie obowiązywać od poniedziałku jest podwojenie częstotliwości kursowania autobusów linii 147 w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego z 30 do 15 minut. Do obsługi linii 147 zostaną przez cały dzień skierowane autobusy przegubowe.

- To istotne zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dzięki temu zabierzemy więcej pasażerów. Do tej pory autobusy przegubowe jeździły na zmianę z pojedynczymi, ale w różnej konfiguracji - dodaje Gromadzki.
Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej
Przystanek, by było bliżej do autobusu

Zmiany nastąpią także w innych liniach. Od poniedziałku do Dworca Morskiego w Gdyni, zamiast przegubowców linii 147 kursować będą pojedyncze autobusy linii 160 - nadal co 30 minut. Na linii 140 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach między szczytami komunikacyjnymi w dniu powszednim.

Oprócz korekt w rozkładzie pojawi się także nowy warunkowy przystanek autobusowy o nazwie "Filipkowskiego 01" przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Dąbrowy, zlokalizowany na wysokości osiedla Wiczlino Ogród. Na przystanek w drugą stronę trzeba będzie poczekać - prawdopodobnie do końca roku.

- Do tej pory mieszkańcy tego osiedla musieli nadkładać drogi, by dojść do miejsca, gdzie mogli wsiąść w autobus. Chcemy im to ułatwić, stąd nowy przystanek. Stworzenia innych w najbliższym czasie na tej trasie nie planujemy - tłumaczy Gromadzki.
Zobacz rozkłady jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (136) 1 zablokowana

  • (1)

    Poszerzyć jak najszybciej ul. Chwarznieńską !!! W niedalekiej przyszłości również ulice Rolniczą i Małokacką !

    • 56 5

    • i przy okazji wyburzyć kilkanaście budynków?

      ty myślisz?

      • 15 9

  • słabe połonczenia

    autobusy k jezidzi zbyt rzadko,a linia x mija Chwarzno to jest apsurd

    • 32 9

  • 114 powinien częściej jeżdzić

    nie wiem po co parę zajazdów w ciągu dnia do Demptowa linii W i 102 jak lepiej jakby 114 jeździło co 10 minut w godzinach szczytu i około co 20 poza nim

    • 29 6

  • i bardzo dobrze - oby jak najwięcej leniwców przesiadła się na ZKM

    • 22 21

  • Cieszę się, ale

    czemu te zmiany są tak często? Kiedyś znałam poranny rozkład prawie na pamięć, a teraz to już chyba piąta zmiana w dość krótkim czasie. Najpierw zabierają, potem dodają... A dla mnie osobiście to ważniejszy jest inny problem, że w niektórych autobusach można zamarznąć, a w innych jest jak w saunie :) Ja niestety trafiam częściej na te pierwsze...

    • 26 9

  • 140 i 147 powinny zajeżdżać na pętlę Sokółka w obie strony. (2)

    Tam wsiada i wysiada najwięcej pasażerów...

    • 28 23

    • (1)

      taaa i do hali garażowej może jeszcze? trudno przejść te 500 m?

      • 16 9

      • a trudno posiedzieć w autobusie te 3 minuty dłużej?

        • 3 19

  • A gdańsk tylko opcina kursy niech bierze przykład z Gdyni

    • 23 20

  • a gda

    • 30 7

  • 140 i 147 nie powinny w ogóle zajeżdżać na pętlę Chwarzno Sokółka! (1)

    To niepotrzebna strata czasu dla pasażerów, którzy nie korzystają ze wspomnianego przystanku. A tych jest dużo więcej, niż pasażerów korzystających z tego przystanku.
    No a po za tym to mają tam 103 czy 160...

    • 56 13

    • 140 147

      Mam przystanek pod klatką i tak ma być !!!, to nie moja wina że masz kawał ze wsi :) i gnijesz w autobusie 30 min

      • 6 14

  • przyca Kameleon na Wiczlin Skodo Superb dojeżdża !

    • 21 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane