• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina. Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina.

Podwojenie w popołudniowym szczycie częstotliwości kursowania linii 147 oraz więcej kursów linii 140 w ciągu dnia to główne zmiany mające ułatwić podróż mieszkańcom Chwarzna i Wiczlina, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Autobusy według nowego rozkładu pojadą po raz pierwszy w poniedziałek.



Czy większa częstotliwość kursowania autobusów zmniejszy korki na dojeździe do Chwarzna?

Wzrastającą liczbę gdynian zamieszkałych na osiedlach określanych przez deweloperów jako Gdynia Zachód widać na drogach. Bywa, że rano korek na ul. Chwarznieńskiej sięga - mimo poszerzenia odcinka leśnego do dwóch pasów - nawet połowy jego odległości. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego praktycznie wszystkie ulice prowadzące przez Witomino do ul. Chwarznieńskiej są zakorkowane.

Samochody spowolnione, autobusy bez strat czasowych

Sytuacji nie ułatwiają remonty, których natężenie w ostatnich tygodniach jest w mieście wyjątkowo duże, co - zdaniem kierowców - nie usprawiedliwia indolencji władz miasta w szukaniu prawdziwego rozwiązania problemu.

Czytaj też: Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

W ostatnim czasie poprawie uległa za to sytuacja tych, którzy do podróży wybierają komunikację miejską. Ukończony prawie rok temu buspas na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni pozwala autobusom na swobodny przejazd do Witomina. Później pojazdy grzęzną w korkach, ale - jak przyznają kierowcy i pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina - oszczędność czasu i tak jest spora. Od poniedziałku dostępność komunikacji będzie jeszcze większa, bowiem ZKM podwoi popołudniami liczbę autobusów linii 147.

Zmiany, bo coraz tłoczniej

- Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej, więc - wprowadzając te zmiany - wychodzimy im naprzeciw. Zwłaszcza że odnotowujemy zwiększającą się liczbę pasażerów w autobusach jadących w tamtym kierunku. Nie bez znaczenia jest też w tym wypadku z pewnością buspas, z którego jesteśmy zadowoleni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, dodając, że większa częstotliwość oznacza też mniejsze spóźnienia.
Główną zmianą, która zacznie obowiązywać od poniedziałku jest podwojenie częstotliwości kursowania autobusów linii 147 w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego z 30 do 15 minut. Do obsługi linii 147 zostaną przez cały dzień skierowane autobusy przegubowe.

- To istotne zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dzięki temu zabierzemy więcej pasażerów. Do tej pory autobusy przegubowe jeździły na zmianę z pojedynczymi, ale w różnej konfiguracji - dodaje Gromadzki.
Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej
Przystanek, by było bliżej do autobusu

Zmiany nastąpią także w innych liniach. Od poniedziałku do Dworca Morskiego w Gdyni, zamiast przegubowców linii 147 kursować będą pojedyncze autobusy linii 160 - nadal co 30 minut. Na linii 140 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach między szczytami komunikacyjnymi w dniu powszednim.

Oprócz korekt w rozkładzie pojawi się także nowy warunkowy przystanek autobusowy o nazwie "Filipkowskiego 01" przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Dąbrowy, zlokalizowany na wysokości osiedla Wiczlino Ogród. Na przystanek w drugą stronę trzeba będzie poczekać - prawdopodobnie do końca roku.

- Do tej pory mieszkańcy tego osiedla musieli nadkładać drogi, by dojść do miejsca, gdzie mogli wsiąść w autobus. Chcemy im to ułatwić, stąd nowy przystanek. Stworzenia innych w najbliższym czasie na tej trasie nie planujemy - tłumaczy Gromadzki.
Zobacz rozkłady jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (136) 1 zablokowana

  • (1)

    Poszerzyć jak najszybciej ul. Chwarznieńską !!! W niedalekiej przyszłości również ulice Rolniczą i Małokacką !

    • 56 5

    • i przy okazji wyburzyć kilkanaście budynków?

      ty myślisz?

      • 15 9

  • Do ZKM Gdynia bardzo bym prosił w imieniu mieszkańców Małego Kacka o zwiększenie częstotliwości w kursowaniu autobusu linii 252 . np żeby on kursował od poniedziałku do piątku od godz: 7:20 do godz: 19:30 z częstotliwością co godzinę lub co godzinę i 20 minut. I dobrze by było aby on kursował też w soboty od godz: 8:00 do godz: 17:00 z częstotliwością co półtorej godziny.

    • 31 8

  • Oby nie skończyło się tak jak z połączeniem kolei "metropolitalnej " (Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna).

    • 27 13

  • (1)

    Martwicie się o Chwarzno czy Wiczlino a wyjechać z ulicy Miętowej to problem rano mnóstwo samochodów osobowych przez Dąbrowę korki niesamowite bo gnają przez nasze osiedle niestety gorzej dla nas mieszkam tu 26 lat drogi te same nie z gumy

    • 36 10

    • tam by się przydały swiatła.

      I lewoskręt z Nowowiczlińskiej w Rdestową i od razu byłoby lepiej.

      • 9 0

  • Hehe

    Chwarzno jest w takiej samej odległości od centrum Gdyni jak Obłuże, bliżej niż Dąbrowa. Nie rozumiem tego zbulwersowania i wyzwisk w stronę mieszkanców...

    • 44 11

  • Przydałoby się przedłużyć (2)

    linię 141 do Sokółki. Nie mozna dostaać sie na ulicę Morska lub cmentarz bez przesiadki.

    • 43 10

    • Oczywiście, że tak (1)

      A 147 wydłużyć do Maciejewicza kosztem 103 i 182 (282). Jest jednak pytanie: Który kierowca wytrzyma tak długą trasę ?

      • 11 1

      • I jeszcze kwestia opóźnień na takich dystansach

        Ale tego typu problem poprawiłaby duża częstotliwość kursów odzyskanym taborem.

        • 11 1

  • problem leży w tym że (4)

    należało poszerzyć ulice na Witominie a nie na odcinku leśnym tam nie mialy prawa tworzyć sie korki bo nie było żadnych skrzyżowań , budowanie ulicy która nic nie rozwiązywała było głupotą.

    • 44 14

    • Korki były przez zawalidrogi jadące 40km/h, przed nim pusto za nim sznur aut i nie da rady wyprzedzić

      • 9 4

    • Glupcow i cwaniakow w um niestety nie brakuje. Az nadto wrecz

      • 9 6

    • Zrobić buspas z chwarzna do witomina na prawym pasie chwarznienskiej

      I z redlowa do witomina na malokackiej (jeśli się zmieści). Autobusy zyskają w korkach co najmniej 10 min w jedną stronę.
      Auta niczego nie stracą, będą stały tak samo jak teraz, lub mniej jeśli szybszy autobus kogoś zachęcić do przesiadki na zbiorkom.

      • 11 2

    • Tak, masz racje

      Czym blizej centrum, tym szersze jezdnie i wiecej pasow, ale......
      przy (w) samym centrum musza byc najpierw przeprowadzone inwestycje w duze parkingi dla dojezdzajacych tam samochodow.
      Inaczej sparalizowalbys miasto.

      • 8 2

  • (3)

    Nasza dzielnica MAŁY KACK to już powoli schodzi na psy bo nie dość że mamy mało autobusów to nawet w naszej dzielnicy nie ma paczkomatu inpostu a naprawdę taki paczkomat by się przydał w naszej dzielnicy np mógł by stać na ul. Sandomierskiej niedaleko poczty.

    • 31 10

    • (2)

      Paczkomat masz przy Auchan na ul Gorskiego za stadionem Bałtyku to jeszcze Maly Kack...

      • 3 4

      • (1)

        No i co z tego ale to bardzo daleko zresztą do tego centrum handlowego Riviera jest kiepskie połączenie autobusowe. A tak jak by na ul. Sandomierskiej stał ten paczkomat inpostu to mieszkańcy Małego Kacka mieli by blisko aby odbierać swoje paczki a ja to już wogule miał bym blisko bo mieszkam na Ul. Kaliskiej.

        • 5 0

        • To napisz do InPostu. To chyba nie jest wina Miasta?

          • 4 3

  • Co to za zasieki? (1)

    Na zdjęciu za autobusem?

    • 31 5

    • Piszę się zacieki naucz się ortografii.

      • 11 11

  • (1)

    I bardzo dobrze. Rozbudowa infrastruktury drogowej nic nie da bez sprawnej komunikacji. Te podstawy niestety jeszcze nie dotarły do władz Gdańska, gdzie zamiast dokonywać usprawnień zamknięto kilka połączeń na liniach Wrzeszcz Morena, Wrzeszcz - Matarnia.

    Aktualnie w tym rejonie mamy codziennie gigantyczne korki i brak perspektyw na zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych ludzi, jako że komunikacja miejska jest droga, wolna, niewygodna (wymuszanie przesiadek) i tym samym nie istnieje w świadomości posiadających samochód jako jaka kolwiek, dla niego, alternatywa.

    • 31 11

    • przepraszam, co skasowano z odcinka Wrzeszcz-Matarnia? Są te same linie i te same częstotliwości a dodatkowo uruchomili PKM..

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane