• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet dla Trójmiasta: 150 zł miesięcznie, 75 zł ulgowy

Maciej Korolczuk, Piotr Weltrowski
11 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego. Na wspólnym bilecie będzie można jeździć na terenie 14 gmin Obszaru Metropolitalnego.

150 zł za bilet na SKM, PKM oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie. Po wielu latach w całym Trójmieście w końcu ma zacząć działać wspólny bilet - być może od 1 lipca 2020 r. Decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie w środę.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy skorzystasz z biletu za 150 zł na całe Trójmiasto i metropolię?

Zaznaczmy: to na razie propozycja, ale poważna. Z naszych informacji, potwierdzonych w kilku źródłach wynika, że popierają ją Gdynia, Sopot oraz samorządowe stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdynia Gdańsk Sopot.

Samorząd województwa się waha. Stanowiska Gdańska nie znamy.

Aktualizacja: kilka minut po publikacji naszego artykułu, prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz wyraziła się o inicjatywie pozytywnie:

- Mamy to Kochani! - napisała na swoim profilu FB.

Szczegóły propozycji zostaną zaprezentowane 12 lutego podczas spotkania członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (MZKZG).

My przedstawiamy je już dziś.

Wspólny bilet: 150 zł miesięcznie



Wspólny bilet na wszystkie środki komunikacji miejskiej i kolejowej (SKM, PKM, Polregio) będzie obowiązywał w 14 gminach, wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego. Miesięczny bilet normalny będzie kosztował 150 zł, a ulgowy 75 zł. Gminy będą też solidarnie i proporcjonalnie ponosić koszty dopłat dla przewoźników.

- Wprowadzenie ujednoliconego biletu i - przede wszystkim - ujednoliconej taryfy to wydarzenie epokowe, które nie dzieli, a łączy i buduje prawdziwą metropolię. Bardzo się cieszę, że w sprawę zaangażowanych jest tyle podmiotów i nie ma podziałów na małe i duże Trójmiasto, wszyscy działamy wspólnie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Koszty jeszcze nieznane, prawdopodobny termin: 1 lipca 2020 r.



Na razie nie wiadomo, ile poszczególne gminy miałby kosztować ten pomysł. Przypomnijmy, że szacunkowy koszt wprowadzenia wspólnego biletu SKM, PKM i ZTM tylko w Gdańsku wynosi ok. 6,5-9,4 mln zł.

Rozszerzenie propozycji na całe Trójmiasto i ościenne gminy będzie z pewnością dużo droższe. Oficjalne stanowisko magistratów mamy poznać najpóźniej w środę.

Nie wiadomo także, kiedy taki bilet mógłby zacząć obowiązywać. Wymaga to nie tylko decyzji politycznej przedstawicieli zainteresowanych gmin, ale także zgód rad miasta lub rad gmin poszczególnych samorządów.

Obniżka ceny o 80 zł



Jeśli wspólny bilet za 150 zł wszedłby w życie, pod dużym znakiem zapytania stanie oferta Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. W tej samej cenie oferuje on obecnie bilety łączące ofertę komunikacji miejskiej z kolejową tylko na terenie Gdańska i Sopotu lub Gdyni i Sopotu.

Rozkłady jazdy: tramwaje, autobusy, trolejbusy i pociągi


Aby podróżować wszystkimi środkami transportu na terenie całego obszaru MZKZG obecnie trzeba zapłacić aż 230 zł miesięcznie. To o 80 zł więcej, niż propozycja nowego biletu.

Zmiana w stosunku do sytuacja z końcówki 2019 r.



Przypomnijmy: pod koniec 2019 r. Gdańsk poinformował, że w porozumieniu z samorządem województwa pomorskiego, wprowadzi wspólny bilet na komunikację wszystkimi środkami komunikacji zbiorowej - także na trasach SKM i PKM - na terenie całego miasta. Za taką możliwość pasażerowie zapłacą od kwietnia br. 99 zł miesięcznie.

Prezydenci Gdyni i Sopotu poczuli się wówczas dotknięci, że propozycję ogłoszono bez ich udziału i nie objęła ona ich miast.

Fala wciąż aktualna



Warto dodać, że opisana przez nas propozycja jest niezależna do trwających prac nad wdrożeniem wspólnego systemu sprzedaży biletu Fala. Obecnie trwa drugi przetarg na wykonawcę tego systemu. Otwarcie kopert z ofertami ma nastąpić z końcem marca.

Opinie (481) 8 zablokowanych

  • ja chcę ten za 99

    Dojechać z Chełmu do Oliwy trajem + skm. Za 150 to niech se wsadza w d***

    • 2 1

  • Metropolitarny Bilet

    A Kartuzy, Kościerzyna i Żukowo ?

    • 1 0

  • Bilet miał kosztowac 100 zł ale po roku sie dogalali podniesli cene biletu o 50% i ogłosili sukces :) (3)

    To dla waszego dobra lemingi będzie drożej ,i pamiętajcie to wina Pisu :)

    • 3 7

    • To kłamstwo. Mówisz o innym bilecie

      • 1 0

    • W Gdańsku PO rządzi

      • 2 0

    • macie to

      naznaczona przez drelicha z pis.

      • 0 0

  • W Warszawie za 3 miesieczny na wszystkie trasy to 250 ziko. (3)

    Dlatego mieszkam i zarabiam w stolicy. Pracuje w korpo. 12 klocków na miesiac na rękę plus sluzbowy samochod plus bonus za wyrobione targety. Do Trojmiasta przyjezdzam na weekendy czasami.

    Robert z Warszawy

    • 4 7

    • Dziewczyny z trujmiasta już sie nie mogą doczekać o boski

      • 2 1

    • Malo

      Ja na kanale yt zarabiam 23k miesięcznie. Plus patronite mam i z tego 8k. Razem 31k co miesiac

      • 0 2

    • na reke klocki?

      • 0 0

  • Dulkiewicz pisze że będzie obowiązywać w...

    Miasto Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Miasto Pruszcz Gdański, Reda (miasto), Rumia, Wejherowo, Żukowo, Szemud.
    Jeśli tak, to jestem pod wrażeniem.

    • 5 0

  • Czteroosobowa rodzina wyda 4x150 = 600 PLN za co mogłaby kupić 120l etyliny 95 i przejechać (przy spalaniu 6l/100km) 2000km (2)

    Zapłacimy wam za dwa tysiące kilometrów. To 100km dziennie. Jak to skalkulowano ????????

    • 5 5

    • Ale będą pili tę etylinę?

      • 1 0

    • Musieliby jezdzic wszedzie razem

      • 4 0

  • Kolejna monumentalna rzeźba ze stolca

    • 2 1

  • Harty czy ślimaki

    Wspólny bilet metropolitarny powinien być wprowadzony w dużym i małym trójmieście od 1 maja 2020 roku! To świadczyło by, że wybrani do samorządów rzeczywiście zajmują się sprawami mieszkańców niezależnie od opcji politycznej. Ten krok powinien wpłynąć na częściowe ograniczenie ruchu samochodów osobowych z jednym kierowcą szczególnie w szczytach porannych i popołudniowych oraz ułatwić turystykę. Rzetelne badania potrzeb przewozowych komunikacją masową, nie co 5 lat ale coroczne, wskazywanie nowych wspólnych miejsc przesiadkowych dla coraz większych strumieni podróżnych z nowych dzielnic i obszarów urbanizowanych do ośrodków pracy typu biurowce w Oliwie czy uczelni powinno być podstawą do planowania rozkładów jazdy aby dało się bez zbędnej zwłoki przesiąść w parę minut na wspólnych przystankach czy dworcach. Nowoczesny transport masowy w tym brakujące linie metra pod wzgórzami morenowymi i dzielnicami wyżej położonymi dostosowany do ilości podróżnych dzisiaj i za 50 lat aby w godnych warunkach poruszać się sprawnie i punktualnie po całym obszarze, to jedyny sposób na przyjazne miasta pomorskie i ich realny rozwój.

    • 0 0

  • A przejażdżki Rydwanem śladem Santo Subito Patrona Deweloperów?

    • 6 0

  • a czy Wejherowo to Trójmiasto?

    a możne to i lepiej, że też się załapią na taki bilet. Zostawia swoje Passerati pod swoimi domami

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane