• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Złe ustawienie świateł blokuje skrzyżowanie w Chyloni?

Patryk Szczerba
13 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na skrzyżowaniu Kartuskiej z Morską kierowcy wciąż widzą niedociągnięcia. Tym razem w zakresie ustawień sygnalizacji świetlnej. Na skrzyżowaniu Kartuskiej z Morską kierowcy wciąż widzą niedociągnięcia. Tym razem w zakresie ustawień sygnalizacji świetlnej.

Zmiany na skrzyżowaniu ulic Kartuskiej i Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni nastąpiły jesienią. Początkowo kontrowersje wywołało ograniczenie przejazdu na wprost. Kierowcy do nowej organizacji przyzwyczaili się, ale zwracają uwagę na inny problem związany z regulacją świateł na skrzyżowaniu.



Często widzisz kierowców stwarzających zagrożenie pośpiechem i brawurą na skrzyżowaniach?

Przypomnijmy, że kosztujące 4 mln zł prace na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni były prowadzone na odcinku od ul. Morskiej do Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni, gdzie powstała m.in. nowa - wydzielona z chodnika - droga rowerowa. W zakres inwestycji weszła też m.in. budowa jednokierunkowej trasy rowerowej o szerokości 1,5 metra i dwukierunkowej o szerokości 2 metrów, korekta skrzyżowania Kartuska-Chełmińska-Raduńska zobacz na mapie Gdyni, gdzie zamontowano sygnalizację świetlną. Pojawiły się nowe miejsca postojowe dla rowerów, przebudowane i wyremontowane zostały też chodniki.

Problemy już jesienią

Dla kierowców najważniejszą negatywną zmianą, obok zmniejszenia liczby miejsc parkingowych na ul. Kartuskiej, okazało się być ograniczenie jazdy na wprost przez skrzyżowanie z Morską. Do czasu rozpoczęcia prac remontowych taka właśnie jazda - dla kierowców jadących ul. Kartuską od strony dworca w Chyloni zobacz na mapie Gdyni - była możliwa dwoma pasami. Od października już tylko jednym pasem, co od razu spowodowało groźne sytuacje na drodze.

Kierujący przekonywali, że wcześniej było lepiej, bo dzięki rozwiązaniu przejeżdżało więcej samochodów. Urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni odpowiadali, że decydujące było bezpieczeństwo kierujących, które w momencie zwężenia za skrzyżowaniem do jednego pasa było wcześniej zagrożone. Dowodem ma być zmniejszenie liczby kolizji w tym miejscu. W ostatnim czasie doszło do nich kilkukrotnie, ale większość była związana z naruszeniami przepisów drogowych.

Kierowcy: Za krótko zielone światło

Większość do zmian przywykła, ale - jak sygnalizują kierowcy - pojawiły się kolejne problemy. Chodzi o sygnalizację świetlną, która została ustawiona według nowego cyklu po zakończeniu kolejnego remontu w okolicy, czyli modernizacji ul. Jaskółczej, która skończyła się w listopadzie.

- Teraz, żeby wyjechać w lewoskręt z ul. Kartuskiej na Morską (w kierunku obwodnicy) o godzinie 7 możemy czekać nawet 4-5 zmian świateł. I może nie byłoby w tym nic zdrożnego, ale taka jedna zmiana to ok. 4 minut, co łatwo przeliczyć na cenny czas, szczególnie rano, kiedy mamy mocno natężony ruch samochodów - wyjaśnia pani Ewa, która zgłosiła się do nas z tym problemem.
Po kilku tygodniach zdarza się też wciąż, że kierowcy jeżdżą na pamięć, nie zwracając uwagi na pasy ruchu. Po kilku tygodniach zdarza się też wciąż, że kierowcy jeżdżą na pamięć, nie zwracając uwagi na pasy ruchu.
Podkreśla, że obserwowała sytuację przez kilka dni. Zawsze z tym samym skutkiem, gdzie obok straty czasu kierowców, zagrożone było też ich bezpieczeństwo.

- Czasami na jednej zmianie przejeżdżają tylko 2-3 samochody, ponieważ zanim będziemy mogli skręcić w lewo, musimy najpierw przepuścić samochody oraz pojazdy ZKM jadące od dworca PKP w Chyloni na wprost ul. Kartuską. Może warto wydłużyć chociaż o 30 sekund zielone światło tylko dla tych do lewoskrętu z ul. Kartuskiej w Morską. To mogłoby wpłynąć korzystnie na sytuację na skrzyżowaniu i bezpieczeństwo kierowców - dodaje.
Urzędnicy: Rano zielone światło trwa 33 sekundy

- Długość sygnału zielonego dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Kartuskiej jest zmienna i waha się w granicach 25-39 sekund w zależności od natężenia ruchu. Pojazdy na ul. Kartuskiej mogą otrzymać mniej niż 20 sekund sygnału zielonego jedynie nocą. W szczycie porannym, gdy ruch wyjazdowy jest najbardziej intensywny, zielone światło trwa średnio 33 sekundy, natomiast po południu - 29 sekund - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Zdaniem magistratu problemu nie ma także na środku skrzyżowania, gdzie przecinają się drogi i - jak relacjonują czytelnicy - dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.

- Na wlocie od strony dworca PKP zielone światło kończy się nieco wcześniej, aby umożliwić opuszczenie skrzyżowania przez większą liczbę kierowców jadących od strony Pustek Cisowskich, przede wszystkim tych skręcających w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. W godzinach szczytu ten odstęp czasu zapewniający bezkolizyjny wyjazd wynosi maksymalnie 16 sekund. Długość cyklu sygnalizacji wynosi maksymalnie 120 sekund. Należy pamiętać, że każdorazowe wydłużenie zielonego światła dla ul. Kartuskiej wiąże się ze skróceniem pozostałych faz sygnalizacji i ograniczeniem przepustowości głównego ciągu ul. Morskiej - uzupełnia Drausal, dodając, że czas pozostawiony kierowcom jadącym z Kartuskiej został wydłużony w ostatnich latach o 10 sekund.

Opinie (87) 3 zablokowane

  • Autobus 114

    w godzinach 15-16.30 jeździ na czuja. Czasami swiatla dwa razy się zmieniają, a autobus przez skrzyżowanie nie może przejechać.

    • 3 1

  • W czym jest problem żeby zmienic tam na sygnalizator kierunkowy do skrętu w lewo. (3)

    30 sekund dla jednych i 30 sekund dla jadących z na przeciwka, przecież to takie proste rozwiązanie i nie ma stania po kilka zmian świateł.

    • 5 1

    • brakuje pasa skrętu w lewo lub prawo jak kto woli (2)

      żeby był kierunkowy sygnalizator musieliby wyznaczyć oddzielny pas do skrętu w lewo wtedy pas jazdy na wprost byłby ten sam co skrętu w prawo co by blokowało auta w stronę miasta.

      • 1 0

      • nie prawda (1)

        wystarczy kierunkowy na jednym pasie do skrętu w lewo i do jazdy na wprost i masz skrzyzowanie bezkolizyjne

        • 0 0

        • Wtedy nie trzeba sygnalizatora kierunkowego

          tylko dla jednej strony światło zielone reszta skrzyżowania stoi. Tyle ze takie rozwiązanie powoduje ze na ponowne zielone będziesz czekać conajmniej 4 do 5 min za każdym razem, czyli czas oczekiwania będzie taki sam jak nie dłuższy biorąc pod uwagę priorytet przejazdu dla Morskiej

          • 0 0

  • Lewoskręt z morskiej w kartuską w strone dworca

    Na tym cyklu przejeżdżają 4do5 aut ,a w godzinach szczytu w wakacje korek do lewoskrętu od obwodnicy. Jeżdżę tędy często, jak któryś kierowca "zaśpi" lud jest jakiś obładowany dostawczak do przejeżdżają maks. 3 auta. Ten cykl powinien być dłuższy. Lub po 23:00 stoję mimo tego że nic nie jedzie ,pulsacyjne żółte załatwiło by sprawę. Nie na takiego tristara liczyłem :(

    • 4 2

  • Jak się rusza spod świateł jak ostatnia **** to i 5 minut zielonego nie pomoże

    • 11 1

  • w Gdyni znaczy gorsze

    wydano 4 mln zł na remont a skutki są takie: rowerzyści mają ścieżkę z zawsze czerwonym światłem przy Chełmińskiej więc wolą jechać jezdnią, jest dużo mniej miejsc parkingowych na Kartuskiej i szczególnie wieczorem mieszkańcy mają problem z zaparkowaniem; jadąc Kartuską z Pustek w stronę dworca trudniej jest przejechać prosto gdyż nawet jedno auto skręcające w prawo blokuje prawy pas (doklejono ścieżkę rowerową do przejścia i żaden samochód się już nie schowa przed przejściem) natomiast z lewego pasa nie można skręcić do Rumi bo od strony dworca wszyscy przeciskają się jednym ,środkowym pasem; od strony dworca zawsze były dwa pasy na wprost i jakoś auta opuszczały skrzyżowanie za nim należało zjechać na jeden pas gdyż przeszkadzało drzewo do poszerzenia jezdni, drzewo ścięto ale kilka dni temu, już po zakończonym remoncie. Teraz wystarczy że 1 auto skręcające w lewo do centrum nie dojedzie do środka skrzyżowania i kompletnie blokuje ruch w lewo ,na wprost oraz ograniczając widoczność z Pustek w lewo w stronę Rumi. Po co więc takie kosztowne i bezmyślne remonty ? ...........dla urzędasów

    • 9 0

  • Remont jaskółczej nie skończył się w listopadzie.

    Skończył się tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

    • 6 0

  • A ja jeżdżę codziennie rano i jakoś nie zauważyłam z tym problemu.
    Przecież kierowcy jadący od Dworca Chylonia do Pustek CIsowskich mają czerwone szybciej niż kierowcy jadący w drugą stronę, przez co właśnie ma możliwość przejechania kilka aut.

    • 1 3

  • praktyczne rozwiazanie

    Na skrzyżowaniu morska kartuska w Chyloni powinien być zamontowany normalnie lewoskręt z kartuskiej w morska w stronę obwodnicy , i czas 20 sekund i problem jest rozwiązany. Może to i wydłuży czas dla jadących ulicą morska prosto,ale wszyscy na drodze powinni być ròwni.

    • 3 1

  • robiono remont....

    i nie usunięto dużego drzewa,które uniemożliwiało poszerzenie pasa w kierunku Pustek. Remont się skończył drzewo wycięto-gdzie tu logika przebudowy skrzyżowania

    • 9 0

  • (1)

    Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste i oparte na zasadach zawartych w elementarzu polityki komunikacyjnej. Należy zlikwidować ulice, ponieważ one potwornymi sznytami tną tkankę miejską, miasto dzieli się na getta i w konsekwencji umiera. Potrzebna jest szeroka debata na temat zrównoważonego rozwoju, w której może uczestniczyć każdy, pod warunkiem, że popiera zrównoważony rozwój. Inaczej miasto umrze. Jak Detroit.

    • 0 5

    • myślisz, że na twojie pierre dolenie się ktoś nabierze?

      wszyscy wiedzą, że do kibla jeździsz betką, a na forum próbujesz jedynie ośmieszać tych, którzy naprawdę podchodzą do sprawy wyważenie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane