- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (358 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Zrywają tory kolejowe w rok po ich ułożeniu
Na linii dalekobieżnej miedzy Sopotem a Gdynią Chylonia są zrywane tory. Powód? Prawdopodobnie użyto niewłaściwego tłucznia pod tory. Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji. Nie ma też utrudnień w ruchu pociągów.
Pierwsze prace już ruszyły. - Stoję na przystanku SKM w Chyloni i widzę, jak kolejarze zrywają położony zaledwie rok temu tor. Zniknął tłuczeń, a wraz z nim podkłady i szyny. Całość na odcinku 500 m - relacjonował pan Łukasz, czytelnik.
Z tego powodu została wyłączona jedna krawędź peronowa stacji od strony toru numer 2. Pociągi zatrzymują się przy północnej krawędzi.
Postanowiliśmy sprawdzić, co jest powodem tych prac. Skontaktowaliśmy się z zarządcą linii i okazało się, że podobne roboty zaplanowano jeszcze na innych odcinkach. - W Chyloni prowadzone są prace związane z regulacją toru. Wykonywane są one w ramach gwarancji. Nie płacimy za nie - uspokaja Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Podobne roboty będą wykonywane na stacji Gdynia Główna. W tym celu został jakiś czas temu zamknięty tor nr 10. Ponadto z ruchu od poniedziałku wyłączony jest tor między Sopotem a Gdynią Orłowo. Są to wszystkie planowe zamknięcia - mówi Jakubowski.
Torowcy jednak twierdzą, że regulacja torowiska to tylko słowo wytrych. Problem prawdopodobnie leży w niskiej jakości tłucznia, który trafił pod podkłady. - Był on zabrudzony m.in. ziemią. To oznaczałoby, że za jakiś czas tor zwyczajnie zarósłby roślinnością, która bardzo pogorszyłaby walory techniczne linii - opowiada nam torowiec, który chce pozostać anonimowy. - Wystarczyło tłuczeń dobrze przesiać przed położeniem i nie byłoby problemu - dodaje.
Prace prowadzone na linii dalekobieżnej w Gdyni póki co nie mają znaczenia dla ruchu pasażerskiego.
Opinie (203) 8 zablokowanych
-
2015-05-13 07:08
"Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji" - a co tu uspokajać. Nikt ze swojej kieszeni nie dołoży i jeśli jakakolwiek firma musi naprawić coś w akcji pogwarancyjnej to odbije to sobie gdzie indziej. Ktoś inny, gdzieś indziej zapłaci więcej a to i tak pójdzie z naszych (państwowych) kieszeni. Dziwi mnie ten brak znajomości relacji biznesowych.
- 18 0
-
2015-05-13 07:16
Ale wrzuta . Pisuarowo -kukizowa banda dostala temat na obrzyganie wszystkiego co (6)
w temacie i nie tylko .
- 9 46
-
2015-05-13 07:33
Jezu, człowieku, żeby mieszać w tę sprawę PIS i Kukiza. Nieźle odleciałeś w swoim postrzeganiu świata. (1)
- 17 3
-
2015-05-13 08:05
To nie jego wina.Od 8 lat nad tym pracowały różne TVN i GW żeby ludzi skłócić.
Przed wojna Piłsudski w Berezie Kartuskiej takich zamykał i leczył.
- 16 3
-
2015-05-13 08:37
Od kukiza 5 trampków w bok......................
- 7 2
-
2015-05-13 08:56
(1)
ok. zgadzam się zaprosić Ciebie i jeśli masz nawet z żoną (mężem) i dzieckiem do Sopotu na trzy dni, do mieszkania leżącego przy torach, podaj nr. telefonu, a chętnie ugościmy Was w pokoju z wygodami, który to graniczy z torami PKP :) w lato to propozycja nie do odrzucenia :) nawet zagwarantuje Ci wyżywienie :) Warunek najpierw zrobisz pomiar hałasu .....i mi udowodnisz, że nie jest on przekroczony, ale jeśli przegrasz , robimy umowę najmu i mi płacisz :) ? zgadzasz się ???
- 4 1
-
2015-05-13 11:03
Jak ci za glosno to sie wyprowadz !
- 1 4
-
2015-05-13 11:39
Yon, musisz przegonić dwa razy albo nawet trzy
bo za dużo szkodliwych frakcji. Rzuca się na mózg
- 3 1
-
2015-05-13 07:19
Jak to nie ma utrudnień
Zamiast jechać wygodnie regio do Chyloni w Gdańsku Głównym trzeba się na SKM przesiadać. I to akurat tak dziwnie między 11 a 25 maja
- 13 0
-
2015-05-13 07:22
PO kolesie
Bo kolesie musieli posmarować kolesiom. Jak w większości publicznych przetargów.
- 17 5
-
2015-05-13 07:27
zmiana koncepcji, (2)
tamtędy puszczą rzekę ....
Nauka radziecka zna takie przypadki- 15 4
-
2015-05-13 07:49
buuchachachachacha
- 5 5
-
2015-05-13 11:40
Zgadza sie. Vide: Jezioro Aralskie
- 3 0
-
2015-05-13 07:29
tory (2)
Właśnie dlatego musi wygrać Duda i zainicjować zmiany w Polsce które rozgonią tą skorumpowaną sitwę ulokowaną w wszystkich stukturach .Dopóki mają pieniądze z Unii nieżle się obłowią a krasj zostawią zadłużony na pokolenia !!!! Rodacy obudżcie się bo bedzie za pózno ,powtórzy się 1772 rok!!!!
- 13 13
-
2015-05-13 08:24
(1)
To ja chcę do zaboru austriackiego.
- 7 3
-
2015-05-13 08:38
A ja kukiza !
- 6 1
-
2015-05-13 07:29
Inspektor nadzoru.
Inwestor pewnie dobrze mu płaci. Zresztą nie tylko on jeden. Dlatego też inspektor nie może być wszędzie.
- 9 0
-
2015-05-13 07:32
Tanio
A kto powiedzial ze tanio to ma byc dobrze
- 10 0
-
2015-05-13 07:38
Tłuczeń to pikuś
Problemem jest to, że po takiej gruntownej i drogiej modernizacji, nie ma miejsca na nowe pociagi (PKM) miedzy Wrzeszczem a Głównym. Dalej na południe sa tylko dwa tory mimo tego, np pod forum Radunia PKP zażyczyła sobie rezerwy na 6. Dalej na poludnie od Pruszcza tylko 3 zamiast 4/6. Przbudowujemy linię za miliardy, w sposób jaki trafia się raz na 30/50 lat i zakładamy, że nie będziemy (poza malyi korektami) modyfikować przebiegu, dodawać torów. Robimy to na linii która w momencie powstania łączyła peryferia dwóch zaborców ale teraz jest to jedna z podstawowych magistral łącząca stolicę z jedna z kilku największych aglomeracji. Tłuczeń to pikuś.
- 26 0
-
2015-05-13 07:44
Niech dalej wybieraja Te skanskie nrd I inny firmu z zachodu co nas bedzie inny prezydrnt to sie moze skonczy
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.