• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zrywają tory kolejowe w rok po ich ułożeniu

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zdemontowane torowisko przy stacji Gdynia Chylonia. Zdemontowane torowisko przy stacji Gdynia Chylonia.

Na linii dalekobieżnej miedzy Sopotem a Gdynią Chylonia są zrywane tory. Powód? Prawdopodobnie użyto niewłaściwego tłucznia pod tory. Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji. Nie ma też utrudnień w ruchu pociągów.



Czy zamówienia udzielane na podstawie przetargów są dobrze wykonywane?

Wiosną 2014 r. zakończyła się przebudowa linii dalekobieżnej (LCS Gdynia) o długości ok. 14,5 km. Prace trwały nieco ponad trzy lata na odcinku między przystankiem Gdańsk Oliwa a Gdynia Chylonia. Za kwotę 456,9 mln zł i przy 85-procentowym dofinansowaniu Unii Europejskiej zmodernizowano m.in. 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych. Teraz okazuje się, że część z nich nadaje się do wymiany.

Pierwsze prace już ruszyły. - Stoję na przystanku SKM w Chyloni zobacz na mapie Gdyni i widzę, jak kolejarze zrywają położony zaledwie rok temu tor. Zniknął tłuczeń, a wraz z nim podkłady i szyny. Całość na odcinku 500 m - relacjonował pan Łukasz, czytelnik.

Z tego powodu została wyłączona jedna krawędź peronowa stacji od strony toru numer 2. Pociągi zatrzymują się przy północnej krawędzi.

Postanowiliśmy sprawdzić, co jest powodem tych prac. Skontaktowaliśmy się z zarządcą linii i okazało się, że podobne roboty zaplanowano jeszcze na innych odcinkach. - W Chyloni prowadzone są prace związane z regulacją toru. Wykonywane są one w ramach gwarancji. Nie płacimy za nie - uspokaja Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Podobne roboty będą wykonywane na stacji Gdynia Główna. W tym celu został jakiś czas temu zamknięty tor nr 10. Ponadto z ruchu od poniedziałku wyłączony jest tor między Sopotem a Gdynią Orłowo. Są to wszystkie planowe zamknięcia - mówi Jakubowski.

Torowcy jednak twierdzą, że regulacja torowiska to tylko słowo wytrych. Problem prawdopodobnie leży w niskiej jakości tłucznia, który trafił pod podkłady. - Był on zabrudzony m.in. ziemią. To oznaczałoby, że za jakiś czas tor zwyczajnie zarósłby roślinnością, która bardzo pogorszyłaby walory techniczne linii - opowiada nam torowiec, który chce pozostać anonimowy. - Wystarczyło tłuczeń dobrze przesiać przed położeniem i nie byłoby problemu - dodaje.

Prace prowadzone na linii dalekobieżnej w Gdyni póki co nie mają znaczenia dla ruchu pasażerskiego.

Opinie (203) 8 zablokowanych

  • "Zarządca linii uspokaja twierdząc, że prace naprawcze są realizowane w ramach gwarancji" - a co tu uspokajać. Nikt ze swojej kieszeni nie dołoży i jeśli jakakolwiek firma musi naprawić coś w akcji pogwarancyjnej to odbije to sobie gdzie indziej. Ktoś inny, gdzieś indziej zapłaci więcej a to i tak pójdzie z naszych (państwowych) kieszeni. Dziwi mnie ten brak znajomości relacji biznesowych.

    • 18 0

  • Ale wrzuta . Pisuarowo -kukizowa banda dostala temat na obrzyganie wszystkiego co (6)

    w temacie i nie tylko .

    • 9 46

    • Jezu, człowieku, żeby mieszać w tę sprawę PIS i Kukiza. Nieźle odleciałeś w swoim postrzeganiu świata. (1)

      • 17 3

      • To nie jego wina.Od 8 lat nad tym pracowały różne TVN i GW żeby ludzi skłócić.

        Przed wojna Piłsudski w Berezie Kartuskiej takich zamykał i leczył.

        • 16 3

    • Od kukiza 5 trampków w bok......................

      • 7 2

    • (1)

      ok. zgadzam się zaprosić Ciebie i jeśli masz nawet z żoną (mężem) i dzieckiem do Sopotu na trzy dni, do mieszkania leżącego przy torach, podaj nr. telefonu, a chętnie ugościmy Was w pokoju z wygodami, który to graniczy z torami PKP :) w lato to propozycja nie do odrzucenia :) nawet zagwarantuje Ci wyżywienie :) Warunek najpierw zrobisz pomiar hałasu .....i mi udowodnisz, że nie jest on przekroczony, ale jeśli przegrasz , robimy umowę najmu i mi płacisz :) ? zgadzasz się ???

      • 4 1

      • Jak ci za glosno to sie wyprowadz !

        • 1 4

    • Yon, musisz przegonić dwa razy albo nawet trzy

      bo za dużo szkodliwych frakcji. Rzuca się na mózg

      • 3 1

  • Jak to nie ma utrudnień

    Zamiast jechać wygodnie regio do Chyloni w Gdańsku Głównym trzeba się na SKM przesiadać. I to akurat tak dziwnie między 11 a 25 maja

    • 13 0

  • PO kolesie

    Bo kolesie musieli posmarować kolesiom. Jak w większości publicznych przetargów.

    • 17 5

  • zmiana koncepcji, (2)

    tamtędy puszczą rzekę ....
    Nauka radziecka zna takie przypadki

    • 15 4

    • buuchachachachacha

      • 5 5

    • Zgadza sie. Vide: Jezioro Aralskie

      • 3 0

  • tory (2)

    Właśnie dlatego musi wygrać Duda i zainicjować zmiany w Polsce które rozgonią tą skorumpowaną sitwę ulokowaną w wszystkich stukturach .Dopóki mają pieniądze z Unii nieżle się obłowią a krasj zostawią zadłużony na pokolenia !!!! Rodacy obudżcie się bo bedzie za pózno ,powtórzy się 1772 rok!!!!

    • 13 13

    • (1)

      To ja chcę do zaboru austriackiego.

      • 7 3

      • A ja kukiza !

        • 6 1

  • Inspektor nadzoru.

    Inwestor pewnie dobrze mu płaci. Zresztą nie tylko on jeden. Dlatego też inspektor nie może być wszędzie.

    • 9 0

  • Tanio

    A kto powiedzial ze tanio to ma byc dobrze

    • 10 0

  • Tłuczeń to pikuś

    Problemem jest to, że po takiej gruntownej i drogiej modernizacji, nie ma miejsca na nowe pociagi (PKM) miedzy Wrzeszczem a Głównym. Dalej na południe sa tylko dwa tory mimo tego, np pod forum Radunia PKP zażyczyła sobie rezerwy na 6. Dalej na poludnie od Pruszcza tylko 3 zamiast 4/6. Przbudowujemy linię za miliardy, w sposób jaki trafia się raz na 30/50 lat i zakładamy, że nie będziemy (poza malyi korektami) modyfikować przebiegu, dodawać torów. Robimy to na linii która w momencie powstania łączyła peryferia dwóch zaborców ale teraz jest to jedna z podstawowych magistral łącząca stolicę z jedna z kilku największych aglomeracji. Tłuczeń to pikuś.

    • 26 0

  • Niech dalej wybieraja Te skanskie nrd I inny firmu z zachodu co nas bedzie inny prezydrnt to sie moze skonczy

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane