• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Buspas dla dwóch autobusów jadących raz na pół godziny w szczycie (1)

    Brawo urzędnicy

    • 59 8

    • 199

      199 w szczycie co 10 min. Co prawda co drugi tylko do dworca Wrzeszcz. A do tego 122

      • 0 0

  • Spoko, będę jeździł tymi autobusami uprzywilejowanymi (8)

    Zróbcie tylko porządek z samymi autobusami, śmierdzącymi menelami którzy nimi jeżdżą bez biletu, pasażerami którzy zabawiają innych swoimi rozmowami przez telefon, chamską młodzieżą która zajmuje miejsca siedzące swoimi buciorami i zabawia się kocią muzyczką puszczaną na głos z telefonów.
    Eeech, kogo ja oszukuję, nic z tego nie będzie. Zostaję przy aucie

    • 62 7

    • Dawno cię nie było w autobusie i nigdy nie miałeś zamiaru się do niego przesiąść (3)

      • 8 13

      • On zna życie i świat z perspektywy kulawego z Nowogrodzkiej - czyli autobus widział tylko w TV a zakupy w sklepie (1)

        to dla niego kosmos jak dla kulawego :))))))))))))))))))))))))))

        • 1 10

        • Kulawy ?

          Czy to twoja rodzina ?

          • 5 0

      • I dobrze robi

        Patrząc kto tym jeździ

        • 3 1

    • Śmierdzący menele ? Nie każdy jeździ limuzyną z szoferem na koszt podatnika pomimo że zachowuje się jak zwykły menel.

      Wolę śmierdzącego menela niż człowieczka o światopoglądzie menela przebranego w garnitur który i tak wygląda w tym garniaku jakby miał za chwilę zagrać w programie `rolnik szuka żony` :)))))))))

      • 2 13

    • Dokładnie (1)

      Autobus to transport dla Patologi, dlaczego zmusza się normalnych ludzi do korzystania z tego? Czy po to się rozwijamy tyle lat, aby teraz jeździć autobusami ze smierdziuchami ?

      • 4 5

      • Obrażasz ludzi dzięki którym nie stoisz w jeszcze dłuższych korkach.

        Lepiej stań sobie przy Grunwaldzkiej w godzinach szczytu, weź głęboki wdech i przemyśl - kto tu śmierdzi bardziej.

        • 2 4

    • Widać że dawno nie jechałeś autobusem do Oliwy

      Każdy ma telefon droższy od twojego auta.

      • 0 2

  • Co to za tragiczny pomysl!!! (1)

    Dwa Autobusy kosztem gigantycznych korków. Tragedia!!!

    • 72 6

    • Dofinansowanie z Unii

      Tylko o to, tu chodzi, no i nagrody dla urzędników nierobów

      • 8 1

  • Nie! Proszę! (5)

    codziennie stoję w korkach, chcecie zrobić jeszcze gorzej?

    • 50 6

    • To przesiądź się na cos co w korkach nie stoi, chyba że lubisz marnować swój czas

      • 9 8

    • (3)

      Czas przejazdu a fizyczna długość korka to nie to samo. Jak skrzyżowanie ma przepustowość 40 samochodów na cykl świateł, to bez znaczenia czy masz korek 150 samochodów na 2 pasach czy 100 samochodów na 3 pasach. Taki korek jest dłuższy ale węższy, a prawdziwym ograniczeniem jest skrzyżowanie.

      • 7 5

      • No to zabrać jeszcze jeden pas, bo to nic nie zmieni, a korek będzie jeszcze węższy . Logika godna władz miasta. (2)

        • 2 0

        • Dokładnie tak, przyjmując hipotetycznie że to jest tylko długa prosta bez skrzyżowań, nic by się wtedy nie zmieniło. (1)

          Korek z jedynego pasa na 200m przed skrzyżowaniem rozjechałby się na 3 pasy. Skrzyżowanie nie jest w stanie przepuścić na jednej zmianie świateł wszystkich z tego 200-metrowego odcinka. Nic się nie zmieni.

          • 0 1

          • Aaa, to pewnie dlatego "nie" zaleca się jazdy na zamek/suwak,

            żeby korek skracać, wykorzystując całą dostępną powierzchnię drogi i nie blokować niepotrzebnie wcześniejszych skrzyżowań?

            wg twojej logiki to przecież bzdurne podejście...

            • 0 0

  • Gdansk tak dba o mieszkancow

    Ze przydalaby sie akcja rozliczenia pita w innym miescie

    • 59 1

  • bierzemy farbę i malujemy buspas (1)

    i cyk- pora na CS.

    "Wdrażamy systemowe rozwiązania dla zwiększenia liczby osób korzystających z komunikacji
    -jakie?
    -malejemy farbą buspasy
    -a co z poprawą samej komunikacji?
    -wdrażamy systemowe rozwiązania dla zwiększenia liczby osób korzystających z komunikacji"

    • 36 1

    • Uczą się od mistrzow z Gdyni

      • 2 0

  • (22)

    Jedyna główna przelotowa droga , dwa autobusy na krzyż (tramwaj jeździ, SKM itp) i oczywiście jakiś mało rozgarnięty umysłowo urzędnik (inaczej tego nazwać nie można) dochodzi do wniosku - zrobimy bus pas, a co tam, niech kierowcy stoją w korkach. Tam trzy pasy ledwo wyrabiają. Wiem, bo jeżdżę codziennie z uwagi na brak alternatywnego transportu z południowych dzielnic Gdańska (brak PKM południe). Gdzie konsultacje? Gdzie głosowanie mieszkańców?>

    • 255 28

    • nie kłam, że nie ma alternatywy (9)

      Skoro na tym samym oddechu wymieniasz SKM, tramwaj i autobusy. Po prostu nie chce ci się czterech liter przesiąść.

      • 13 37

      • I bardzo dobrze (2)

        Ma prawo wyboru I nie być zależnym, od gburowatego kierowcy i śmierdzących meneli.

        • 16 6

        • Ależ oczywiście że masz prawo wybrać samochód. Tylko wtedy nie masz już prawa narzekać na korek który sam tworzysz. (1)

          • 2 1

          • Oczywiście że ma prawo, bo powiększony korek tworzą włodarze jego miasta.

            W imię ideologii, a nie sensu.

            • 0 0

      • (5)

        Przeczytaj jeszcze raz skąd dojeżdża!

        • 17 1

        • A musi koniecznie dojeżdżać autem od drzwi do drzwi? (4)

          Nie może przesiąść się gdzieś pod drodze i zostawić samochód, tak jak codziennie robią to miliony ludzi na całym świecie?

          • 5 13

          • A musimy równać w dół zamiast w górę? (1)

            Skoro szybciej, wygodniej i bezpieczniej jest samochodem, to ułatwić nimi jazdę zamiast przymuszać do gorszych rozwiązań.

            • 6 1

            • Jak chcesz jeszcze bardziej ułatwić? Droga prowadzi dosłownie pod każde drzwi. Czego więcej chcesz?

              Dróg nie da się poszerzyć bo po pierwsze nie ma miejsca, po drugie to skrzyżowania są krytyczne a nie długie proste. Jedyne co można jeszcze zrobić, to zmniejszyć ilość samochodów na drogach. Jeśli ci, którzy mają alternatywę, zrezygnują z samochodu, to ci, który tej alternatywy nie mają i muszą korzystać z samochodu, będą mieli lepiej. W interesie kierowców jest aby jak najmniej osób korzystało z samochodów.

              • 1 1

          • Pewnie że mógłby. (1)

            Zaparkuje na najbliższym bezpłatnym ( z biletem na ztm/skm) parkingu park & ride i przesiądzie się na komunikację miejską!

            A, nie, czekaj, przecież parkingów nie ma, bo likwidujemy...

            • 0 0

            • Co to za farmazony?

              Zobacz ile jest P&R, a ile ludzi z nich faktycznie korzysta. Przyspawani do siedzenia nawet nie myślą o park & ride.

              • 0 0

    • (2)

      Cel jest taki aby zlikwidować własność prywatną, zaczynając od samochodów. To się nazywa socjalizm, juz to przerabialismy. Niestety Polacy cały czas wybierają albo socjalistów z lewej strony albo narodowych socjalistów z PIS. Więc szans na kurs w kierunku wolnosci nie widze.

      • 28 9

      • "patrzy na efekty kapitalizmu":

        Ratunku socjalizm!!!

        • 3 14

      • to nie jest socjalizm w socjalizmie Polska wybudowała fabryki samochodów to śmierdząca bolszewizmem komuna z początków czyli lata po rewolucji w Rosji to dyktatury w Korei czy w Kambodży

        • 11 1

    • Teksty o tym że ktoś kogo nie znasz jest mało rozgarnięty to zwykły hejt.

      To że tobie się wydaje że to zły pomysł to... w sumie prawda. Wydaje ci się.

      • 9 32

    • Dofinansowanie z Unii

      Logika się nie liczy

      • 12 4

    • Tam nie ma tramwaju

      • 2 2

    • Jakby ci tramwaj zbudowali pod blok to bedziesz krzyczał, że miejsca parkingowe likwidują

      • 1 4

    • amen (3)

      Tam przecież żadne autobusy nie jeżdżą. Niech za tą zmianą idzie choć rozbudowanie komunikacji autobusowej, szczególnie z południowych dzielnic. Po co ten bus pas? dla taksówek i elektryków?

      • 8 1

      • (2)

        Linie 122 i 199 (oraz do czasu poprawienia Bażyńskiego 149/249) tam jeżdżą.

        • 1 2

        • (1)

          no, raz na 30 minut xD rewelacja

          • 2 0

          • 199 raz na 10 minut.

            • 2 2

    • Dokładnie!

      Jest tyle miejsc gdzie pełno autobusów stoi a Ci robią buspas tam gdzie są tylko dwie linie autobusowe!

      • 3 0

  • Zbiorkom terror (4)

    Fajne te argumenty, takie niezbyt mądre.....
    Jeśli już bawimy się w matematykę: oszczędność 92 h (x60) to 5.520 minut.
    Dziennie 2300 osób.
    Czyli każdy pasażer "zaoszczędzi" 5.520/2300 = 2,4 min czyli 2 minuty i 24 s. !!!

    W ciągu miesiąca (przeciętnie 20 dni roboczych) 2,4x20 = 48 min......
    Czy ktoś równie mądrze policzył o ile wzrośnie czas przejazdu dla pozostałych uczestników ruchu?

    BRAWO!!!!!!

    • 66 9

    • Ile osób jedzie autobusem? (1)

      A w kazdym samochodzie jedna osoba.

      • 4 14

      • i co w związku z tym?

        Przecież geniusze odnieśli swoje obliczenia do ilości osób.
        2300 dziennie.

        Liczyłeś samochody? Tam w ciagu godziny tyle jeździ

        • 14 2

    • nie wiem kto jest lepszy, czy autor tego komentarza, czy ci, co mu dają kciuka w górę...

      W jaki niby sposób zaoszczędzony czas przejazdu autobusu rozkłada się na wszystkich pasażerów autobusu? :D Jak pojadę autobusem 122 po buspasie sam, to oszczędzę 10min, a jak z czterema współpasażerami, to już tylko 2 minuty? :D:D:D

      • 1 1

    • 45min a 1,5 godz

      to może inaczej. Jeżdżę 199 Suchanina na Przymorze wielkie. Gdy nie ma korków dojazd zajmuje 45min. Z korkami 1,5 godz. Pasuje?

      • 0 0

  • Punkt wrzenia...

    to nawet nie jest on

    • 10 0

  • Zostawcie jeden pas najlepiej (4)

    Bo jeszcze trzeba zabrać jeden pas dla rowerów

    • 52 1

    • nie podpowiadaj :D

      • 8 0

    • No przydałoby by się, na tym odcinku jeżdżą chodnikiem

      • 4 1

    • Nieironicznie dobry pomysł (1)

      Codziennie stoję na przystanku i widzę sznur wielkich aut w każdej jedna osoba. To dosłownie blokowanie miasta lepsze niż rolnicy. Trzeba to ukrócić w końcu

      • 0 5

      • To zarób i też sobie kup.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane