• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (643)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (643) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bus pasy tak ale nie tam (40)

    bus pas dla 2 lini to kuriozum. Jest wiele innych miejsc w miescie gdzie jezdzi 4-5 linii co 5min a nie ma bus pasow. A robi sie go dla 2 lini, ktore jezdza co 20min albo co 30 poza szczytem. żarty

    • 334 25

    • Jest SKM (1)

      Buspas w miejscy, gdzie równolegle jedzie SKM? To Pani Dulkiewicz taka mądra?

      • 30 7

      • Za pewne tak

        Tak wybierają lewicowi Gdyńszczanie

        • 20 6

    • Zgadzam się, to jakaś bzdura (7)

      Dla dwóch linii? Tą drogę ludzie pokonują skm lub tramwajem, kto tam jeździ autobusem?

      • 35 7

      • (6)

        Mieszkańcy Przymorza np jadący do Wrzeszcza lub na Polibudę/UG. Autobus 199 pusty nie jeździ. 122 także.

        • 11 6

        • (5)

          Na UG? Wygodniej, szybciej tramwajem lub kolejką, tak samo PG.

          • 6 1

          • O, po Kołobrzeskiej jeździ tramwaj czy kolejka? (4)

            • 8 1

            • A nie można podejść 10 minut na tramwaj? (3)

              Lenistwo czy głupota?

              • 3 5

              • LOL typ jeżdżący samochodem od drzwi do drzw (2)

                wypomina innym lenistwo ze przecież zamiast bez przesiadek i dojścia mogli by jeździć z przesiadkami i dojściem.
                Jak pierdzie nie wiem czy tym ma aż takie siano w mózgu czy jest tak bezczelny i cyniczny.
                Choć sadze ze to pierwsze

                • 3 2

              • LOL typ narzucający innym komunikację miejską i to, jak mają się poruszać po mieście (1)

                wypomina komuś, że zapytał o bycie leniem, jeśli miałby podejść na przystanek. Wiadomo, że autobus powinien zatrzymywać się pod jego klatką, a tramwaj najdalej na końcu jego bloku, żeby się biedak nie przemęczył zbytnio.

                Ja pierdzie, nie dość, że leń, siano w mózgu, to jeszcze i bezczelny i cyniczny.

                • 0 0

              • narzucający komunikacje?

                typie z przeciągiem miedzy uszami - ja autobusem ostatni raz jechałem jakieś chyba 5 lat temu. A tramwajem to nawet nie pamiętam bo ich totalnie niecierpie :D
                Koleją jechałem w wakacje.
                Po prostu mam bekę z kierowców którzy robią pod siebie bo usłyszą o buspasie :DDDDD

                • 0 0

    • Bus tak ale od galerii bałtyckiej do manhattanu (4)

      • 13 3

      • W miejscu, gdzie jest tramwaj który nie stoi w korku?

        • 5 0

      • Dla jednej linii? :D (2)

        • 3 0

        • (1)

          Tak, jeżdżącej w szczycie co 10 minut.

          • 0 4

          • To tyle samo co 199 na tym buspasie co ma być xD

            • 1 0

    • No to dawaj, konkretnie (9)

      Gdzie Twoim zdaniem należy wyznaczyć buspasy?

      • 2 19

      • (6)

        Już kiedyś jakiś geniusz tu w komentarzach twierdził, że buspasy należy wyznaczać tam gdzie nie ma dużego ruchu samochodowego, żeby nikomu nie przeszkadzały.

        • 10 7

        • (5)

          nie biedaku tam gdzie są duże potoki autobusów gdzie jeździ 10 czy 15 linii a nie tu

          • 14 3

          • Czyli gdzie? (4)

            • 1 4

            • (3)

              czyli nigdzie patałachu bo plebs autobusowy w świetle prawa nie jest i nie powinien być uprzywilejowany wobec ludzi jadących autem to są tacy sami obywatele płacą te same podatki ci z samochodów nawet większe jeśli się komuś spieszy proszę bardzo można pojechać 3 autobusy wcześniej żaden problem to tylko we łbie tych chorychy umysłowo komunistycznych retardów mogą się roić myśli że jakiś tam autobus mający przystanki może być szybszy niż samochód nigdy nie jest i nie będzie nawet na rowerze da się przegonić te wasze autobusy

              • 8 9

              • O, ulało się ;)

                • 8 5

              • (1)

                Na rowerze można też bardzo łatwo wyprzedzić stojących w korku na Grunwaldzkiej kierowców :)

                • 3 3

              • Tych samych, którzy później bez problemu dogonią cię na Słowackiego, nawet pełznąc w korku :)

                • 0 1

      • Moim zdaniem to nigdzie

        • 4 2

      • Na Słowackiego.

        Na grunwaldzkiej od Słowackiego do Jaśkowej.
        Na potokowej od salonu alfy do ronda de la salle.
        To takie pierwsze z brzegu.

        • 3 1

    • Kuriozum (12)

      Buspas w tym miejscu dla 2 mało ważnych linii, gdzie równolegle kursuje skm-ka to kuriozum. To jest celowe dzialanie przeciwko kierowcom. Zdecydowanie odradzam głosowanie na obecną ekipę rządzącą Gdańskiem. Teraz widać jak bardzo brak Adamowicza... co by o nim nie mówić miał facet wizję rozwoju miasta. Pani Dulkiewicz niestety nawet nie panuje nad urzędnikami, bo tyle afer co za jej krótkiej kadencji to jeszcze nie bylo. Zajmijcie się realnymi problemami Gdańszczan, a nie utrudniajcie nam życia!

      • 42 9

      • "To jest celowe dzialanie przeciwko kierowcom." (8)

        Tak. Gorąco popieram działanie przeciw kierowcom, ponieważ samochody trują, hałasują i zajmują dużo miejsca. Zdecydowanie rekomenduję głosowanie na obecną ekipę rządzącą Gdańskiem.

        • 5 17

        • (7)

          Samochody generują za to coś czego wy ped**arze nigdy nie wygenerujecie. Dochody.
          Cykliści, rowery, DDRy itd nie generują jakichkolwiek przychodów i nigdy nie będą. Pieniądze idące na was to dosłowne marnotrawstwo milionów złotych.
          Macie multum przywilejów i dosłownie wszystko za darmo i jeszcze macie czelność narzekać. Nie dokładacie się wcale do budowy i utrzymania np dróg rowerowych.
          Absolutna większość mieszkańców sponsoruje wam to durne hobby bo was jest w porywach 4%, i to tylko i wyłącznie latem.
          Jesteście definicją pasożytów.

          • 12 5

          • (6)

            Kierowcy nie generują dochodów, a jedynie w niewielkim stopniu dokładają się do milionów idących na utrzymanie i budowę dróg.

            • 4 12

            • (1)

              Ten "niewielki stopień" jest i tak nieporównywalnie większy od ped**arzy gdyż wy nie generujecie nawet złotówki przychodu. I nigdy się to nie zmieni, no chyba, że wprowadzi się abonament za korzystanie z dotychczas darmowej infrastruktury. Na chwilę obecną jeden kierowca generuje większe dochody niż wszyscy rowerzyści w Polsce razem wzięci.
              Powtórzę raz jeszcze: pasożyty.

              • 4 5

              • czy do twoje pustego łba dociera

                ze miasto nie ma zysku z kierowców?
                Ze podatki jakie odprowadzane sa z VAT na paliwie i akcyzy nie trafiaja do miasta?
                Ze do przejazdów samochodami miasto dopłaca tak samo jak dopłaca do przejazdu rowerem?
                Różnica jest tak ze do przejazdu rowerem dopłaca mniej.

                • 0 1

            • Ale to w skrócie nieprawda

              Jesteś niedoinformowany czy kłamiesz?
              Sprawdź budżet Państwa:)

              • 2 1

            • Hehe, ale wydatnie dokładają się do budowy kolei. (2)

              Sprawdź na co idą pieniądze z podatków w paliwie.

              I sprawdź na co idą pieniądze z opłat za parkowanie w Gdańsku - z czego są budowane te wasze śmieszki i przejścia naziemne.

              • 1 2

              • tyyy ale o czym ty bredzisz? (1)

                Podatek drogowy i akcyza idzie do gddkia na krajówki itd.
                Drogi miejskie czy gminne sa utrzymywane z PIT mieszkańców. Samo odśnieżanie dróg kto koszt niewiele mniejszy niz wpływy za parkowanie. Do tego dodaj remonty, utrzymanie modernizacje i rozbudowę.
                Wybacz misiu ale koszty jakie miasto ponosi na utrzymanie dróg to jest pryszcz przy tym co ma z opłat za parkowanie.

                A wiesz czemu wspiera budowę DDRów? Bo w przeliczeniu na jeden przejazd utrzymanie infrastruktury rowerowej jest znacznie tańsze niz samochodowej.
                Miasto nie zarabia na kierowcach tak samo jak nie zarabia na rowerzystach - ale mniej wydaje na jeden przejazdy rowerzysty niż na jeden przejazd kierowcy.

                znaj proporcje.

                • 0 1

              • budowadrów czyli szlaczków i esków floresków torów do slalomu giganta to jest wspieranie transportu? Te godne pożałowania ścieżki projektowane przez kaleki unysłowe to czysta ideologia tak naprawdę to jazda po tych g..wnach powoduje spowolnienie jazdy na rowerze i zwiększa ryzyko wypadków

                • 0 0

      • (2)

        3 pasy dla samochodów w tym miejscu, gdy równolegle kursuje SKM-ka i tramwaj, to kuriozum.

        • 4 6

        • To po co buspas w takim razie, skoro kursuje tramwaj i skmka?

          Chociaż tramwaj to tak chyba nie koniecznie na całości...

          • 1 0

        • Nie, bo to jedyna trasa w tym kierunku- nie ma alternatywy

          • 0 0

    • W Gdyni na Wielkopolskiej

      Zastosowano rozwiązanie, mianowicie buspas obowiązuje w danych godzinach, w tym przypadku nie pamiętam dokładnie ale jest to chyba od 15 do 17? Jak dla mnie dobry kompromis jeżeli ten buspas faktycznie ma już powstać

      • 11 2

    • nie wiesz kto jeździ tym autobusem

      ja wiem

      • 4 1

  • Tragedia (5)

    Korek się rozciągnie do Sopotu

    • 130 11

    • tylko geometrycznie! (3)

      Śmiechłem ogólnie z tego tłumaczenia.

      • 18 1

      • Ważniejszy jest dla ciebie czas przejazdu w minutach czy długość korka w metrach? (2)

        • 3 9

        • Przecież to bzdury

          "eksperci" bredzą

          • 9 0

        • A o ile powiększą się korki tych stojących na poprzecznych drogach?

          Co z tego, że "tylko geometrycznie" się wydłuży na Grunwaldzkiej, jak "algebraicznie" wydłuży się na wszystkich poprzecznych poprzedzających to zwężenie?

          • 2 0

    • Ale za to będzie bezpieczniej

      bo pojedziecie wolniej no i będziecie mogli "oddać" się swojemu ulubionemu zajęciu podczas prowadzenia samochodu, czyli "strzelaniu" zdjęć, pisaniu smsów czy rozmawianiu przez telefon. No i dachy waszych limuzyn nie będą porysowane od jazdy na ...nich.

      • 2 7

  • Opinia wyróżniona

    Korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam (43)

    Niech ktoś ty wytłumaczy

    • 352 33

    • Tu nie ma co tłumaczyć (1)

      To jest po prostu głupie stwierdzenie.

      • 39 5

      • Wrecz przeciwnie

        Bus będzie stał dłużej w korku, aby dojechać do bus pasa

        • 26 6

    • dodawanie robił socjolog

      • 29 1

    • To jest straszne że ludzie tego nie rozumieją. Tłumaczę więc (10)

      Przed skrzyżowaniem ze Słowackiego, licząc od Garnizonu masz 3 pasy. Na jednej zmianie świateł nie przejadą wszystkie samochody stojące od Garnizonu do Słowackiego. To się nie zmienia. I teraz przed Garnizonem masz korek na 300 samochodów - albo na 3 pasach po 100 na każdym, albo na 2 pasach po 150 na każdym. Teraz odpowiedz na pytanie: ile samochodów mniej przejedzie przez skrzyżowanie ze Słowackiego, gdy przed Garnizonem będą 2 pasy zamiast 3?

      • 26 11

      • Bzdury (7)

        Masz 3 pasy po 100 samochodow. Zakladajac, ze na 1 zmianie swiatel przejezdza 20 samochodow. To ostatni beda czekac na 5 zmiane swiatel. Teraz jak beda 2 pasy po 150 aut to dalej przejedzie 20 aut na kazdej zmianie swiatel z tym, ze ostatni beda czekac do 8 zmiany swiatel na przejazd. Jakim wiec cudem nie wydluzy to czasu przejazdu?

        • 34 6

        • orły z ztm maja inna matme zeby nie było gorzej zielen dla grunwaldzkiej powinno sie wydłuzyc

          • 12 1

        • dla ułatwienia można podać skrajniejszy przykład (5)

          na światłach stoi 1000 samochodów na 2 pasach i 1000 samochodów na 100 pasach, te drugie zjadą na jednych swiatłach, te pierwsze będą się bujały kilka zmian

          • 12 2

          • Nie zjadą na jednych światłach, bo skrzyżowanie ma 3 pasy, a różnica jest tylko w drodze dojazdowej do skrzyżowania. (4)

            Skrzyżowanie ma 3 pasy na długości 200m przed skrzyżowaniem i przepuszcza 50 samochodów na cykl. Wcześniej, przed tymi 3 pasami, masz albo 1000 samochodów na 2 pasach które rozjeżdżają się na 3 pasy, albo 1000 samochodów na 100 pasach które zwężają się do 3 pasów. Przepustowość skrzyżowania się nie zmienia. Czas stania w korku się nie zmienia.

            • 1 13

            • bzdura (1)

              Bzdura - większość pojazdów nie będzie wjeżdżać na prawy pas bo nie będzie miała takiej potrzeby. Skutek będzie taki, że prawy pas praktycznie wyłączony zostanie z ruchu, za wyjątkiem pojazdów które skręcają w prawo. Skręcający w prawo zaś, będą musieli bez sensu stać w tym wydłużonym korku na pasie do jazdy na wprost i dopiero przed skrzyżowaniem wjeżdżać na prawy pas. Bałagan się zwiększy, czas przejazdu wydłuży.

              • 7 0

              • Żart polega na tym (i chyba z tego wynika pewność urzędników że będzie OK) że ten prawy pas już teraz jest wyłączony

                Bo praktycznie zawsze stoi tam kolejka skręcających w prawo. Tam nie ma pasa osobnego do skrętu w prawo. Więc rzeczywiście może być tak, że po prostu w dłuższym korku będziemy jechać trochę szybciej. Ba, zważywszy na to, że obecnie z prawego pasa cwaniaki się wbijają na środkowy przez Galerią (bo prawy stoi zablokowany przez skręcających) to może to nawet iść sprawniej niż dzisiaj. Tzn korek się zacznie np. przy Castoramie, ale będzie szedł znacznie szybciej niż dzisiaj.

                • 0 1

            • Chyba właśnie odkryłeś świętego gralla przepustowości. (1)

              Po co budować drogi kilkupasmowe, jak można budować jednopasmowe i tylko wielopasmowe same skrzyżowania...

              Drogi buduje się takie, jaka ma być ich przepustowość, a nie dopasowuje do obecnie panującej ideologii.

              • 10 0

              • Dokładnie tak, to jest św gral i tak się właśnie robi :)

                Popatrz na skrzyżowania przez które przejeżdżasz, choćby Słowackiego / Grunwaldzka. Od strony Oliwy masz 3 pasy drogi i 5 pasów na skrzyżowaniu (2 lewoskręty). Od strony Wrzeszcza 3 pasy drogi, 6 pasów przed skrzyżowaniem. Od strony Hynka 2 pasy drogi, a skrzyżowanie 5 pasów chyba, wliczając jeden pas wiaduktem. Od strony Niedźwiednika 2 pasy drogi, a przed skrzyżowaniem 4 pasy plus wiadukt czyli 5. Od lat buduje się drogi właśnie tak jak opisałeś i to tylko potwierdza, że ilość pasów na drodze dojazdowej nie ma większego znaczenia, 2 pasy są optymalne.

                • 0 4

      • Przed Garnizonem zostaną 3 pasy (1)

        Jest w artykule - buspas nie będzie do samego skrzyżowania, skończy się z pewnej odległości od niego, więc nadal tyle samo aut przejedzie

        • 0 6

        • Nie, bo nie każdy bedzie zmieniał pas na krótkim odcinku,

          skoro i tak bedzie miał zielone jadąc środkowym- tylko skręcający.
          Także w praktyce prawy bedzie wyłączony

          • 7 0

    • A co, czytać nie umiesz ? (15)

      Jeszcze raz :
      "buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego"

      • 12 45

      • i co z tego a po drodze nie ma innych skrzyzowań?

        • 6 0

      • (13)

        Czyli teraz specjalnie nie jest wykorzystywana pełna przepustowość, żeby były korki. Czyli coś spie*rzyć żeby spektakularnie to naprawić

        • 23 4

        • Bzdura. Jest wykorzystywana i będzie wykorzystywana dokładnie tak samo, to się nie zmienia. (12)

          Zmienia się wyłącznie fizyczna długość ciągu samochodów, ale nie ich ilość

          • 7 12

          • (10)

            ok, zmienia się długość ciągu samochodów = korek się wydłuża, przepustowość skrzyżowania kończącego bus pas się nie zwiększa, więc czas przejazdu się znacznie wydłuża, dodadkowo wiele skrzyżowań i dojazdów na wcześniejszym odcinku ucierpi

            • 16 3

            • oj tak, kierowcy będą cieprieć (3)

              wcale nie dlatego że będą stać dłużej bo nie będą, będą cierpieć widząc autobusy ich wyprzedzające, już teraz nie mogą przecież wytrzymać na tym odcinku gdy widzą mknących obok rowerzystów i dlatego tak często wymuszają pierwszeństwo na przejazdach rowerowych żeby choć trochę spowolnić tych paskudnych rowerzystów co to są zbyt szybcy i wyprzedzają korek, dobrze że nie ma przejazdów kolejowych bo w pociągi też by wjeżdżali żeby przypadkiem nikt pociągiem tego korka nie wyprzedzał

              • 4 12

              • nie będą cierpieć patrząc na autobusy, bo autobusy tam nie jeżdżą (2)

                właśnie dlatego ta zmiana jest bez sensu, o ile nie zwiększy się częstotliwość kursowania

                • 8 0

              • Samo 199 jeździ popołudniu (jak jest korek) co 10 minut (1)

                122 nie liczę, bo to rzeczywiście jakieś widmo linii, a nie linia, ale od żaka jest jeszcze 158 który też często jedzie.

                • 1 2

              • No i 258

                • 0 0

            • Dlaczego czas miałby się znacznie wydłużyć? (5)

              Skoro skrzyżowanie przepuszcza x samochodów niezaleznie od tego jak wygląda droga dojazdowa, to dlaczego jeśli ta sama liczba samochodów będzie stała w węższym ale dłuższym korku to czas miałby się wydłużyć?

              • 3 10

              • Bo najpierw musisz dojechać do tego korka. Skoro wczesniej z trzech pasów robią się dwa,

                to chyba logicznym jest, że nie przejedziesz zwężenia w takim samym czasie jak przy 3 pasach, zakładając takie samo natężenie ruchu? Po prostu - będziesz wcześniej stać dłużej w oczekiwaniu na dojazd do zwężenia. Czyli zwiększy się korek, wydłuży czas, ucierpią skrzyżowania wcześniejsze, a to wszystko dla 2300 (wg artykułu) osób na dobę i dwóch linii autobusowych.

                Mam przeświadczenie graniczące z pewnością, że na godzinę przejeżdża tam więcej pojazdów, nawet zakładając tylko samego kierowcę w pojeździe, niż przez całą dobę autobusy przewiozą pasażerów.

                Co z tego wynika? Za wszelką cenę próbuje się w Gdańsku utrudnić korzystanie z prywatnego transportu, a w magistracie odkrywają nowe prawa fizyki.

                • 11 1

              • (2)

                skoro prędkość jest ta sama a długość korka dłuższa to by przejechać dłuższą drogę potrzeba więcej czasu. t = S/v

                • 4 1

              • Prędkość będzie większa o 50% (1)

                Po prostu środkowy pas rozjedzie się na dwa pasy te 200m przed skrzyżowaniem ze Słowackiego.

                • 0 3

              • prędkość będzie ta sama

                korek będzie dłuższy. Jedynie na słowaka się poluźni ale to nic nie zmienia dla tych którzy stoją wcześniej na 2 pasach

                • 2 0

              • bo niektórzy nie dojadą do tego skrzyżowania, bo zablokują ich ci skręcający w Kościuszki i w Wyklętych. Ich jest więcej niż te 300m

                • 7 0

          • Wiec zwieksza się czas przejazdu

            • 13 0

    • Lewackiej ideologi rządzących miastem nie ogarniesz

      • 33 11

    • zdałeś test nie jesteś lewakiem

      • 13 3

    • Myśliciel

      Matematyka to nieodgadniona Enigma.

      • 1 2

    • (7)

      dłuższy korek = dłuższa droga, czas przed = czas po. Celem pokonania dłuższej drogi w tym samym czasie należy zwiększyć prędkość pojazdów. Czy zabranie jednego pasa zwiększy prędkość pojazdów? Nie sądzę.

      • 30 1

      • oczywiście że zabranie jednego pasa zwiększy prędkość w korku bo trzeci pas będzie wracał zaraz przed Słowackiego

        a przecież to światła przy Słowackiego generują ten korek i tylko one

        • 2 16

      • (4)

        Jak kupisz spodnie kilka rozmiarów węższe w pasie to też się w nie zmieścisz? Przecież masz tak samo długie nogi. X ilość samochodów jakie przejadą pasem ruchu przez światła. 3 pasy ruchu dają 3X przepustowości. 2 pasy dają 2X przepustowości. Oprócz długości drogi jest jeszcze jej przepustowość albo jak wolisz szerokość.

        • 3 4

        • Ale skrzyżowanie ma cały czas 3 pasy. Jedynie droga dojazdowa ma 2 zamiast 3. Nikt nie zwęża skrzyżowania. (3)

          • 0 12

          • (1)

            jak nie ?! Skrzyżowanie z Abrahama zwężone, tak samo z Wojska Polskiego czy Szymanowskiego !!!

            • 5 0

            • Ale one nie powoduję korków

              Korek powoduje skrzyżowanie przy Galerii. Te wcześniej tylko zatrzymują na chwilę przesuwanie się korka.

              • 0 2

          • co z tego ze skrzyżowanie ma 3 pasy skoro auta tłoczą się na dwóch

            ruch będzie płynny tylko na skrzyżowaniu a stać się będzie dłużej bo prędkość ta sama ale koras dłuższy

            • 6 0

      • Tak, zwiększy prędkość o 50%. Oczywiście mówimy o średniej prędkości w korku, a nie prędkości na pustej drodze.

        Korek jest spowodowany przez skrzyżowanie, a nie przez długą prostą. Samochody jadąc dwoma pasami zamiast trzech, 300m przed skrzyżowaniem i tak się "rozleją" na 3 pasy i wypełnią całą przeznaczoną dla nich przestrzeń. Wniosek z tego taki, że tymi dwoma pasami muszą jechać 50% szybciej niż trzema. Czyli realnie masz 3 pasy jadące 2 km/h albo 2 pasy jadące 3 km/h.

        • 1 8

    • Nie rozumiecie. Samochody będą stały dłużej, autobus krócej. To wyjdzie na jedno w rozumieniu Urzędu! Ja mam dwie nogi, mój pies cztery to wychodzi ze mamy po trzy nogi! Statystyka Panie!

      • 42 4

    • Ot i cała mądrość w ZDiZ...

      • 2 0

  • Czyli będą jeszcze większe korki. Jeżeli Państwo chce ograniczyć ruch samochodowy w Mieście to jest prostszy sposób niż kolejne (8)

    buspasy czy też kolejne przejścia dla pieszych na newralgicznych drogach. Wystarczy że Państwa walnie taki podatek na producentów aut że na auto stać będzie tylko najbogatszych i cofniemy się w ruchu samochodowym na ulicach do lat 80-90 :)))))))))))))))))))))))))

    • 72 29

    • Komunista

      W twojej krwi

      • 9 3

    • Zapraszam z takim mysleniem na Kubę albo do Putina.

      • 8 2

    • Jakby była taka komunikacja miejska jak w tych latach to prosze bardzo. (5)

      • 2 0

      • no więc chyba buspas jest właśnie próbą (4)

        zbudowania szybszej i bardziej punktualnej komunikacji.

        • 1 4

        • Ale dla linii, które są niepotrzebne, bo jeździ tam tramwaj i skm (3)

          • 1 0

          • To dlaczego jeżdżą nią tłumy? Dlaczego do 199 przy OBC ledwo możesz się wcisnąć po 16tej? (2)

            • 0 1

            • Bo nikt nie przewidział...

              ...skutków budowy biurowych molochów w jednym miejscu.

              • 0 0

            • Może dlatego, że jeździ za rzadko, przez pół Gdańska i umożliwia przesiadki?

              • 0 0

  • (3)

    Ależ się ten Gdańsk rozwija za obecney kniazini....zaraz przeskoczy Czikago i Niu Jork)

    • 108 12

    • Gdańsk rozwija się 10 razy szybciej niż Polska za kulawego :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) (1)

      • 3 20

      • Idź się wreszcie leczyć...

        • 13 2

    • Jak ditrojt.

      • 0 0

  • (4)

    Jak już zrobią ten niby buspas to przydałoby się zamontować jakąś kamerę i karać tych cwaniaków którzy będą po nim jeździć nie uprawnionymi pojazdami

    • 28 66

    • Tęsknicie za totalitaryzmem? (3)

      Od razu snajpera, przy okazji będzie strzelał do tych co przechodzą na przejściu na żółtym i nie sprzątają po psie.

      • 9 6

      • (1)

        Totalitaryzm jest wtedy, gdy wymaganie od posiadaczy prawa jazdy przestrzegania przepisów. Tak było, nie zmyślam.

        • 7 5

        • totalitartzym jest wtedy kiedy grupa paranoików uważa miasto za swoją własność i rządzą się w nim nie pytając nikogo o nic

          • 1 0

      • A gdzie jest to przejscie z zoltym siatlem ?

        • 0 0

  • Ile jeszcze demolowania Polski przez ten nierząd koalicji tuska 13 grudnia 2023? (8)

    Jak najszybciej do dymisji! Precz z komuną w Polsce!

    • 88 62

    • Polska od kilku miesięcy idzie w dobrym kierunku - docenia to cały Świat i UE - żadna propaganda kulawego z Nowogrodzkiej (2)

      tego nie zmieni :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • 9 24

      • W dobrym kierunku (1)

        A już CPK i elektrownie wstrzymał rząd fałszywego niemieszka

        • 15 8

        • Bo "piniędzy ni ma i ni będzie "jak mawiają platformersi.

          • 7 0

    • a co ma do tego Tusk? (1)

      To lokalne władze, które już za bardzo usadowiły się na stołkach i oderwały się od realnych problemów

      • 9 11

      • Przez niego jest rujnowana Polska! Odpowie cała zgraja 13 grudnia 2023 za to rozwalanie Polski!

        • 1 0

    • Wyszedłem dziś rano na ulicę. (1)

      Normalnie cała Polska zdemolowana! Szerokie ulice, wszędzie nowe budynki, nowe tory, nowe pociągi jadą po równych torach. Sąsiad mówi dzień dobry, robię zakupy w czystym i nowoczesnym sklepie. płacę kartą w kasie samoobsługowej (ona może tam być, bo nikt nie kradnie). Odbieram paczkę z paczkomatu do którego nikt się nie włamuje, mijam sklepy, które nie mają pobrudzonych sprejem fasad. Gasną ledowe latarnie, bo robi się jasno.

      Jednym słowem - ruina.

      • 5 9

      • To Polacy zbudowali a ta banda anty Polska 13 grudnia zaczęła rozwalanie tego co właśnie opisałeś!

        • 0 0

    • to nie jest pisane ani z nienawiścią ani hejtem, prawda panowie z trojmiasta? To czysta miłość, to i komentarze wręcz grzejące samym dobrem, rozsądkiem i miłością. Czy wy naprawdę macie tam jakiś sensowny program do wyłapywania hejtu i nienawiści? Czy tylko brzydkie słowa za które karze pani w przedszkolu? Bo to co czytam to z pewnością prawdziwa miłość. Fanatyków

      • 0 1

  • (4)

    I bardzo dobrze. Kierowcy i tak nie potrafią jeździć po trzech pasach. Wielu i tak jest przekonanych, że pas najwolniejszy do ten środkowy.

    • 30 97

    • Lewy jest najwolniejszy w trojmiescie (1)

      • 1 0

      • Fakt, z Niemcami nawet Wawrzyniak szybciej biegał i to mimo, że sprokurował bramkę dla nich.

        • 0 0

    • Akurat na tym odcinku (od wojska polskiego do Słowackiego) zazwyczaj rano najszybszy jest lewy, po południu prawy:)

      • 0 0

    • co za dzban. Przecież jest ograniczenie do 50? To tym prawym to ile się powinno jeździć 20?

      • 0 1

  • To jest kpina! (7)

    Może jeszcze parking na drugim pasie zróbcie.
    Podziękujemy wam w kwietniowych wyborach!!!

    • 168 15

    • Dziwię się, że takie rzeczy przed wyborami. (3)

      Przecież to zdenerwuje tyle ludzi, że głowa mała, Ola chyba nie podumała...

      • 18 0

      • Wszystko wskazuje na układ Hołowania-PO - poparcie Dulkiewicz to oczywista wtopa więc musieli to zaplanować (1)

        Chcą nam wstawić na stołki ludzi Hołowni z PL 2050 - tych co popierają Zielony Ład i zakaz wjazdu autem do miasta. To sie przeliczą... każdy tylko nie Andrzej Pecka i nikt z PL 2050 / droga trzecia noga czy jak im tam

        • 11 2

        • Tymczasem Hołownia zapowiada obronę Zielonego Ładu

          Co na to kandydat od PL 2050 - Andrzej Pecka ?

          • 3 0

      • Bo dumać trzeba umieć.

        • 0 0

    • Rozsądni Gdańszczanie wybiorą na pewno obecne władze.

      I dobrze, czym się kończy wybór piso-podobnych, widzieliśmy w skali kraju , przez ostatnie 8 lat. Tak więc jak się nie podoba....to nie zatrzymujemy.

      • 2 14

    • Przecież w Oliwie już Tak Zrobili!!!!

      W stronę Centrum zaraz po Pętli Tramwajowej.
      Jakże trzeba miec zjaeane pod beretem vy tworzyć takie cuda na głównej magistrali łączacej Całe Trójmiasto!

      Wkrótce pewnie zrobią to samo i zostanie 1 Bus Pas i 1 pas do jazdy a prawy dla parkowania platnego zresztą...

      • 10 0

    • I tak zagłosuja ponownie nanich wszyscy gwarantuje te straszenie tutaj nic nie daje

      • 0 0

  • Jedynym rozwiązaniem pozostanie Gender (4)

    i identyfikowanie się jako autobus

    • 116 9

    • Otóż to:) (2)

      Od dziś moje auto identyfikuje się jako autobus :) a wszelkie wątpliwości skierowane do mnie będą traktowane jako brak tolerancji i napaść na tle kulturowo-wyznaniowo-płciowo-etycznym.
      Precz z preczem!!!!
      Wolność dla szyszek i żołędzi!!!

      • 31 2

      • (1)

        Będzie śmiesznie, bo od policji i tak dostaniesz mandat za jazdę buspasem, ale za to krokodylki zatrzymają pojazd za jazdę bez uprawnień( na autobus).

        • 1 3

        • Mandat do Trybunału

          Dyskryminacja i homofobia. Co za zaściankowy kraj .Dla uwiarygodnienia identyfikacji z autobusem zainstaluje kasownik do biletów na desce rozdzielczej:D. Tylko te prawo jazdy ......

          • 2 0

    • Xenopłciowość (xenogender) to określenie tożsamości płciowej osób, które wiążą ją ze zwierzętami, roślinami, rzeczami czy innymi pojęciami

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane