• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (643)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (643) ponad 20 zablokowanych

  • Ten 122 do lotniska jeździ raz na godzinę:) (2)

    Za to 199 to trasa krajoznawcza pod tytułem "Poznaj Przymorze Wielkie".
    Po zrobieniu buspasa powinna się zwiększyć ilość kursów, bo inaczej to nie ma sensu.

    • 25 2

    • To prawda, 199 przydaloby się wyprostować (1)

      Przynajmniej tak, żeby nie jechał przez dworzec, bo łapie korek na Dmowskiego. BTW - Na Dmowskiego to powinien być buspas

      • 2 0

      • I jest

        • 0 0

  • dobrze, że UM Gdańsk odkrywa buspasy

    uczy się od Gdyni :D. To naprawdę jest dobre rozwiązanie. Warto inwestować w komunikację publiczną

    • 2 30

  • (2)

    Tam jedzie autobus raz na 30 min to potrzebny pas jak.... No ale walnąć tam jeszcze strefę 30 i obowiązkowo z 3 przejścia naziemne minimum wybudować.

    • 23 1

    • (1)

      W szczycie co 10 minut, poza co 20 minut. Jak zrobią buspas, to będzie można zagęścić takt

      • 1 4

      • cały dzień jedzie co 20 min.

        • 1 0

  • EV

    Wystarczy sprawdzić na google ruch na przystankach. Przystanek autobusowy Abrahama przy Grunwaldzkiej ma obłożenie po za godzinami szczytu. Od Wojska Polskiego do Bałtyckiej w zasadzie przejezdny jest tylko środkowy pas. Urząd wie, że są tam jedynie 2 linie autobusowe - na głównej arterii miasta. Buspasem można jeździć elektrykiem. Urzędy mają dotacje na elektryki.

    • 17 1

  • A po roku.

    A po roku będzie gadka że jest za dużo samochodów, bo zobaczcie jakie korki się robią.

    • 14 1

  • Rozczulają mnie ludzie którzy stoją w korkach i pomstują na innych, że im te korki tworzą.

    • 8 14

  • Ola co wy tam bierzecie w tym urzędzie

    Zbiorkom,zielona energia,brak wlasnosci,praca w korpo za miske ryzu,podatki od wszystkiego.Jeszcze troche to bedzie jak w Korei Północnej jeden rower na rodzine do podziału.Obudz sie Pola NWO nas niszczy.

    • 34 2

  • wybory (1)

    Zaraz wybory. Głosujmy na program, nie na partie.
    Dulkiewicz udowodniła, że stanowisko ją przerasta, trzeba ją wymienić.

    • 35 0

    • Wybierzmy kogoś kto zadba o mieszkańców

      Dosyć ludzi, którzy realizują ideologię ekoterrorystów. Główna arteria miasta, równolegle jedzie tramwaj i kolejka SKM to na co tam autobus, na nic powinny tam mieć priorytet samochody

      • 0 0

  • Za nic mają zdanie ludzi

    Dalej głosujcie na tych co wiedzą lepiej i za nic mają głos ludzi

    • 19 2

  • ZTM i GZDiZ powinny przestać myśleć. Za każdym razem kiedy kończą to tzw. myślenie mieszkańcy dostają po d... Tu korek, tu autobus nie dojedzie bo za ciasno, tu 31 świateł na 10km drodze a tam może parkomat i nowe miejsca postojowe, które zasłonią widoczność... W tych miejscach pracują słabo wykształceni, zawistni ludzie, którzy robią wszystko, żeby swoje frustracje odbić na pozostałych.

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane