• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • ... (1)

    Tam naprawdę zatrudniają tylko ludzi ograniczonych. Nie ma innej opcji.

    • 28 3

    • jest inna opcja, i do tego prawdziwa:

      robią to bo muszą i bo mogą: religia klimatyczna każe i Unia każe ograniczać transport samochodów osobowych, muszą więc raportować do zwierchnikó w brukseli i berlinie. Mogą to robić bo Gdańszczanie na złość kaczorowi dali im swoją wyborczą kartkę i mogą bo w państwie tuska prawo jest tylko takie jak rozumie je tusk i bodnar. Więc wszyscy im teraz możemy skoczyć.

      • 2 1

  • Brawo. I jeszcze kamery nagrywające cwaniaków jadących po bus pasie.

    I siekać mandaty az bedzie furczało. Autobus stoi w korku a kazdym samochodzie jeden bosy Antek.

    • 4 25

  • No geniusze (9)

    "zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni"
    Ktoś matematyki nie ogarnia?

    • 98 9

    • (3)

      No chyba Ty nie ogarniasz, 150m przed światłami będzie można znowu rozjechać się na trzy pasy i czekać na zielone świało na trzech pasach, a to właśnie światła są powodem korków w tym miejscu.

      • 12 8

      • (1)

        To geniusz , trzeba zwiększyć prędkość poruszania się na odcinku zwężonym . Zasada przepływu - jak zmniejszasz przekrój to musisz zwiększyć prędkość . Ale jak się prac domowych nie ma to potem takie bzdury pisze

        • 3 3

        • Zgadza się, w takim przypadku prędkość korka na 2 pasach jest 50% większa niż korka na 3 pasach

          Nie ma w tym nic dziwnego. Dlatego właśnie czas przejazdu się nie zmieni gdy zamiast 3 pasów będą 2.

          • 0 5

      • To po co wcześniej ten buspas? Jak nie ominie żadnych korków

        • 2 0

    • No właśnie chyba ty :) (1)

      Obszar zajęty przez samochody się nie zmieni, prędkość jego przesunięcia się przez miasto się nie zmieni, natomiast zmieni się jego kształt. No chyba że zrobiłeś własne badanie ruchu i przedstawisz dowód, że czas wydłuży w każdym testowanym przypadku

      • 4 12

      • No wydłużony kształt powoduje

        Zwiększenie zatorów w ulicach poprzecznych na dłuższym odcinku. I nie, jeśli prędkość się nie zmieni, to przepustowość nie pozostanie taka sama.

        • 2 0

    • no... ktoś tu faktycznie "matematyki nie ogrania"

      Zator jest spowodowany niewystarczającą przepustowością skrzyżowania, jeśli ta przepustowość faktycznie pozostanie taka sama (bo buspas ma się kończyć wcześniej) to czas przejazdu zbytnio się nie zmieni.

      Wzrośnie jedynie długość korka bo ta sama liczba samochodów będzie musiała zmieścić się na dwóch a nie na trzech pasach.

      • 3 4

    • oj z fizyki to się uciekało co?

      jednak ma znaczenie czy kilometrowa kolumna jedzie z prędkością 40km/ h czy 500 metrowa z prędkością 10km/h

      • 0 2

    • wazne

      Może i matematycznie się nie wydłuży ale ku...jaki sens jest budowa bus pasa dla 2 autobusów jeżdżących prawie co 1 h!!

      • 0 0

  • Szalenstwo panny z dzieckiem (1)

    Zator się wydłuży , ale tylko geometrycznie :), czas przejazdu się nie zmieni:).
    Głosujcie na tych szaleńców dalej!

    • 55 4

    • Hehe, wiecie, rozumiecie, bo jak panna z dzieckiem to znaczy że szalona i głupia.

      Coś jak ta od Jezusa, wariatka jedna.

      • 1 1

  • Logika urzędników?! (5)

    "choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni" Ja się pytam jak oni to policzyli? Jest korek, nieważne jak długi to czas przejazdu ten sam?! Pała z fizyki i geometrii. Poproszę nazwisko tego urzędnika by w przyszłości rozliczyć go za te wnioski.
    Co to za sformułowanie "wydłużyć geometrycznie"? Chodzi o figury płaskie czy przestrzenne?
    O mój ...

    • 35 4

    • Tak, wystarczy pomyśleć (4)

      Skrzyżowanie przepuszcza 40 samochodów na cykl świateł. Korek na 3 pasach będzie 3x krótszy niż korek na jednym pasie, ale czas przejazdu będzie taki sam. To nie droga dojazdowa jest przyczyną spowolnienia, tylko skrzyżowanie.

      • 2 3

      • (2)

        Przy jednym pasie przejedzie 20 samochodów, a przy trzech 3 razy więcej tzn 60 samochodów, mędrcu od siedmiu boleści po zdalnym nauczaniu lub 30% maturze

        • 3 2

        • Matko jacy ludzie są niekumaci (1)

          Skrzyżowanie z trzema pasami przepuszcza 40 aut na cykl licząc wszystkie te pasy razem.Te 3 pasy ciągną się od 200m przed skrzyżowaniem. Przed tymi trzema pasami możesz mieć jeden pas długi na 100 samochodów, a możesz mieć 10 pasów i 10 samochodów na każdym. I niezależnie od tego czas przejazdu tych 100 samochodów przez skrzyżowanie się nie zmieni.

          • 0 0

          • Ale tam nikt, kto jedzie prosto, nie będzie zjeżdżał na prawy pas przed skrzyżowaniem ze Słowackiego,

            bo to nie będzie miało sensu, żeby dodatkowo niepotrzebnie stać i czekać za skręcającymi! Zjadą tylko ci, któzy skrecają w prawo w Słowaka. Gros ruchu na wprost pozostanie na dwóch pasach - lewym i środkowym - to po pierwsze.

            Po drugie - wydłuży się korek, więc automatycznie przeniesie się na wcześniejsze skrzyżowania. Wjeżdżający na Grunwaldzką z poprzecznych będą czekać o wiele dłużej na przejazd, właśnie przez ten wydłużony zator. Ci stojący na Grunwaldzkiej jeszcze przed skrzyżowaniem i późniejszym zwężeniem również będą dłużej czekać, bo z poprzecznych będzie większy ruch się wciskać na 2 pasy, więc nie wiem co za cymbał to liczył i komu niby się nie zwiększy czas przejazdu.

            Po trzecie - autobus może zyska czas na samym przejeździe tego odcinka, ale ile straci na wydłużonym wcześniej korku - tego nikt nie policzył. W najlepszym wypadku wyjdzie na zero.

            • 0 0

      • ale z ciebie ułomek xD

        haha i tacy jak ty dochodzą do władzy i rządzą XD

        • 2 0

  • Haha

    Zamiast zająć się poważnymi sprawami to lepiej rozwiązać problem którego nie ma :)

    • 27 0

  • (5)

    Tomasz Rakowski kandydat z PiS zapowiadał, że nie będzie jego zgody na takie elementy walki z kierowcami, jak zwężenia dróg, szykany, parkingi na pasach, itd. Przynajmniej tylko od niego to słyszałem. Ale mieszkańcy i tak wybiorą po linii partynej, a potem będą narzekali. Szkoda.

    • 36 4

    • pisowcy zawsze jedno mówią drugie robią

      to żadna alternatywa

      • 5 6

    • (2)

      Niestety ale trzeba wprowadzać zmiany na rzecz odkorkowania miasta, przymilanie się kierowcom wychodzi na razie tak jak widac - korki i korki, bo jada takie samochody wożące tylko jedną osobę i tworzą zatory

      • 4 6

      • (1)

        To robienie buspasów, ograniczenia do 50km/h na głównej arterii i robienie zwężeń (Oliwa) to jest ten sposób?
        Arteria to arteria, tu powinno być płynnie, sprawnie, uspokajać ruch mozna na dojazdach.

        • 3 2

        • Tak, te działania, które wymieniłeś, mają przywrócić miasto mieszkańcom, a nie tylko kierowcom. "Arteria" to nie ma być autostrada przez środek miasta, gdzie będziesz sobie latał 90km/h...

          • 0 2

    • Dlatego na niego zaglosuję. To inżynier i ma własny biznes. Nie było dawno takiego kandydata.

      • 2 1

  • (2)

    Kierowcy będą pamiętać przy wyborach!

    • 34 3

    • Kierowcy głosują sobie w Żukowach i niech tam siedzą. My w mieście mamy komunikację miejską i nie musimy jak na wsi wszędzie jeździć furmanką

      • 1 6

    • nie będą

      jedyny sposób to wyprowadzić się za tego chorego folwarku panny z dzieckiem, będzie tylko gorzej

      • 1 0

  • Może mózg można Zwężyci komuś (1)

    Może mózg można Zwężyci komuś,
    Tam i tak się robią duże korki i będą większe brawo.

    Czas budować drogi pod drogami albo nad.

    Albo zabudowywać Gdańsk na obrzeżach tak by były drogi dojazdowe, a nie pozwalać dewelopera na samowolkę.

    • 16 2

    • To bierz łopatę i już dzisiaj zacznij budować

      • 0 0

  • DE-bilnych (1)

    Pomysłów ciąg dalszy.

    Tylko czemu nikt nie rozumie, że to zwiększy ruch i "korki", co za tym idzie, autobus będzie miał dłuższy czas dojazdu do buspasa?

    • 31 3

    • To nie pomyłka, to celowe działanie

      Masz mieć gorszy komfort życia w imię komunistycznych wizji ideologów z urzędu.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane