• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Paranoja (1)

    Z całym szacunkiem - ale to nie jest normalne....2 linie które jezdza rzadko...Pomysl nie trafiony.

    • 21 2

    • 199 co 10 min

      199 w godz szczytu co 10 min

      • 0 0

  • Nareszcie.

    Pomysł z buspasem niby oczywisty, a pojawia się dopiero teraz. Zdecydowanie ruch w dobrą stronę. Dwa pasy wciąż zostają dla kierowców. Oczywiście zaraz odezwie się kolektyw kierowców odworzących dziennie 3 babcie, dwie pralki, i tych którzy ab so lut nie codziennie muszą jechać samochodem, bo codziennie robią zakupy budowlane i 10 zgrzewek wody w plastiku, ale oni sami dla siebie są największym problemem.

    • 10 29

  • Buspas na drodze tranzytowej :o (2)

    Ta osoba, która to wymyśliła to:
    Po 1 chyba nigdy nie jechała ul. Grunwaldzka, bo na tym odcinku korki są przez większą część dnia
    Po 2 chyba miał "pałe" z matematyki, bo geometrycznie dłuższy, wiąże się z dodatkowymi skrzyżowaniami do pokonania, co na logikę już wydłuża czas przejazdu z automatu!!!

    Pomysł buspasa dla dwóch autobusów i to na takim odcinku to ewidentnie uderzenie w tysiące kierowców. Jak im zależy na pasażerach to by zagęścili ilość autobusów, ale jak wiadomo i widzę, bo jeżdżę codziennie tą drogą, że z autobusów ludzie się nie "wysypują", więc nie bardzo widzę sens.

    jestem zdecydowanie na nie!

    zmieńcie trase, albo zróbcie 4 PAS!

    • 29 9

    • tranzytowa to jest obwodnica

      • 8 3

    • Dla jakich dwóch autobusów? To, że na przystanku są dwa numerki, nie znaczy, że jeżdżą tam dwa autobusy.

      • 3 2

  • Rozwoj elektromobilnosci (1)

    Po bus pasie będą śmigać elektryki, Jakiś pomysł na zachętę kupna elektryka

    • 4 14

    • Niestety . Elektryki to ślepa gałąź motoryzacji. Rozwiązanie tymczasowe. Jak żarówki energooszczędne. Ale trzeba nabić kasy ile się da zeby się koszta zwróciły i kasa na kontach zgadzała. Inna technologia przed nami.

      • 0 0

  • W końcu (3)

    Może to zniechęci część kierowców do zatruwania miasta.

    • 6 25

    • Ale co w zamian (2)

      Jaka alternatywa geniuszu? Autobus co 30 minut?!

      • 7 3

      • (1)

        199 jest co 10 - 20 minut

        • 3 5

        • co 20 cały dzień

          • 2 0

  • Potrzebna zmiana (2)

    Choć prędzej buspasy przydałyby sie w innych miejscach Gdańska

    • 3 5

    • Gdzie? (1)

      • 1 0

      • Na Trakcie św. Wojciecha.

        • 2 1

  • Geniusze

    Od upadku PRL mamy samych geniuszy jeśli chodzi o planowanie przestrzenne. Główne droginpozostawione , wybudowanie setki nowych bloków i osiedli bez zapewnienia odpowiednich dojazdów a teraz zwęrzanie ledwo przepustowych dróg i likwidacja przejść podziemnych (większy koszt sygnalizacji świetlnej i zagrożenie wypadkami, spowolnienie ruchu). Brawo oby tak dalej, Jesse trochę takich pomysłów i pieszy pasażer będzie szybszy od samochodu.

    • 21 3

  • Ludzie piszą że,złe rozwiązanie,odioci wprowadzają je,w życie!

    Czy wy za tych Tusków czy dulkiewiczów dacie się pokroić i oby tylko nie pis zagłosujecie kosztem nawet innych,normalnych ludzi!Ludzi którzy chcą normalnie działać na rzecz nas,którzy chcą normalnie,żyć,nic więcej nie oczekują! Czy wy tak ślepi jesteście i nie widzicie że to komuną w nowym wydaniu,ta stara była chyba lepsza ,bo,wpier(...)li pałąk i tule,a ci nas gnębią ile wlezie!Ludzie,pobudka!!!

    • 13 3

  • Buspas dla dwóch autobusów xD Co za cymbały.

    • 14 4

  • Jestem całym sercem za buspasami (2)

    Ale nie da dwóch linii. To powinno być minimum 5-6

    • 8 5

    • Każda co 2 godziny?

      • 2 0

    • Nawet jakby tam jeździła jedna linia, to buspas miałby sens. Musiałaby natomiast kursować przynajmniej co 10 minut. To nie liczba numerków na rozkładzie świadczy o jakości transportu zbiorowego.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane