• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki wciąż niszczą ulice w Nowym Porcie. Plan już jest, ale kiedy wejdzie w życie?

Maciej Naskręt
6 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ciężarówki na ul. Wyzwolenia w Nowym Porcie. Film naszego czytelnika.



Mieszkańcy Nowego Portu denerwują się, bo drogowcy wciąż nie ustawili przy ul. Wyzwolenia znaku, który miał zakazać wjazdu ciężarówkom jadącym do elewatorów zbożowych. ZDiZ zapowiada, że ciężarówki niebawem będą omijać ulice Nowego Portu.



ZDiZ obiecał, że postawi znak już kilka miesięcy temu. Dlatego mieszkańcy Nowego Portu pytają, dlaczego wciąż nie stanął on przy ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, skoro zapowiadano, że znak pojawi się do 8 września.

- Dziś poruszanie się samochodem po ul. Wyzwolenia jest ryzykowne. TIR-y nie tylko ją zapychają, ale tez niszczą nawierzchnię. Znak zakazu ma temu zaradzić. - mówi Łukasz Hamadyk z Rady Osiedla Nowy Port.

O opóźnienie zapytaliśmy władze Zarządu Dróg i Zieleni, które odpowiadają za sytuację na ulicach Gdańska. - Problem ten planujemy rozwiązać bardziej kompleksowo. Nie będziemy ograniczać się wyłącznie do ustawienia znaku - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Tylko co to znaczy?

- Lada dzień podpiszemy z Zarządem Portu Morskiego Gdańsk porozumienie polegające na oddaniu ul. Handlowej zobacz na mapie Gdańska, która znajduje się w obrębie portu, pod nasz nadzór. Na przejętą przez nas drogę będą mogły wjechać ciężarówki ze zbożem. Dzięki temu ominą ul. Wyzwolenia - mówi dyrektor ZDiZ.

Zamiar włączenia ul. Handlowej do zasobu miasta potwierdzają władze Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Sprawa jest skomplikowana, bo występują w niej trzy podmioty. Port, zarządca drogi i spółka Gdańskie Młyny, czyli właściciel elewatorów, do którego ustawiają się kolejki pojazdów. Rozpatrujemy także urządzenie parkingu dla kierowców ciężarówek oraz toalet i śmietników przy ul. Śnieżnej - mówi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZPMG.

Czy drogi na twoim osiedlu są rozjeżdżane przez ciężarówki?

Władze spółki Gdańskie Młyny, która zarządza elewatorem 3 i 4, deklarują chęć rozwiązania problemu. - Pozostaje nam jedynie czekać na porozumienie Zarządu Dróg i Zieleni wraz Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Jestem przekonany, że wypracowany wspólnie plan sprawdzi się - mówi Kazimierz Meier, kierownik elewatorów.

W tłustych miesiącach przez oba elewatory przewija się ok. 27 tys. ton zboża. Jeśli na każdy z pojazdów załadujemy ok. 20 ton towaru, przez ul. Wyzwolenia w Nowym Porcie przewija się ok. 1350 pojazdów ciężarowych w miesiącu.

Problem z ciężarówkami ustawiającymi się w kolejce do portowych elewatorów ciągnie się od kilku dobrych lat. Miejscy drogowcy w obawie przed szybkim zniszczeniem wyremontowanej ul. Marynarki Polskiej zlecili wykonanie miejsca do ważenia pojazdów i ustawienie zakazów zatrzymywania się. Ciężarówki jednak nie zniknęły z ul. Marynarki Polskiej, dowodzą temu zdjęcia. Nie pomaga też karanie mandatami kierowców ciężarówek.

Pojazdy z naczepami wypełnionymi po brzegi zbożem tamują ruch. Co gorsza, niszczą jezdnię. Ul. Marynarki Polskiej wygląda jeszcze przyzwoicie. Jednak ul. Wyzwolenia usiana jest dziurami i wybojami.

Miejsca

Opinie (85) 3 zablokowane

  • Tylko parking z prawdziwego zdarzenia moze tutaj pomóc !

    Zakazy na nic się zdadzą bo w zasadzie nie ma gdzie tych ciężarówek pomieścić. I to jest problem a nie żaden znak ! Panie Hamadyk

    • 14 1

  • Przeciez obok jest sporej powierzchni plac -pozostalosci po CPN-ie wiec miejsca by sie znalazlo

    • 3 3

  • Hola,po to płacą podatek w paliwie,podatek drogowy i viatola

    By panstwo naprawialo po nich,a nie tylko wlasne kieszenie napychali!

    • 12 2

  • Wystarczą wagi dla tirów a za przeciążony skład zabieranie prawa jazdy na 5 lat (12)

    • 8 4

    • Waga jest, ale co z tego skoro prawie jej nie używają ?

      taka akcja

      • 4 0

    • (10)

      Raczej kary finansowe dla firm transportowych. Co Ci da, że zabierzesz PJ kierowcy takiej ciężarówki, skoro firma w jego miejsce zatrudni następnego i dalej będą jeździć przeładowane.

      • 1 3

      • gwarantuje Ci że pod groźbą takiej kary żaden kierowca nie weźmie przeciążonego zestawu za który normalnie dostaje premie !!! (9)

        • 3 1

        • Ptasie móżdżki! Wiecie, kto zostanie tak naprawdę ukarany? Wy, ja, pan, pani, wszyscy. (8)

          Koszty transportu przerzucane są na fabryki, hurtownie i sklepy. A na kogo one przerzucają? Na tych którym sprzedają. W ostateczności na klientów detalicznych. Więc dręczenie tirowców jest zawsze dręczeniem niewinnych ludzi. Chcecie mieć niskie pensje i wysokie ceny, czy odwrotnie? Jeśli to drugie, dbajcie by tirowcy mieli jak pączek w maśle.

          Trzeba tylko pomyśleć.

          • 2 4

          • co ma kierowca tira do mojej pensji ? jak wszyscy kierowcy tirów tak rozgarnięci jak ty, to ja rozumiem skąd biorą się sreotypy (7)

            A ceny detaliczne mnie nie interesują mniej konsumuje mam więcej w portfelu mniej niszczycie drogi mniej podatków państwo pobiera na ich remont i mam więcej w portfelu !

            • 3 1

            • Duzo! Bo każdy pracodawca korzysta z jakiejś firmy transportowej. (6)

              Jeśli ta zażyczy sobie więcej, odbije sobie ina pracownikach, i na klientach. A zażyczy, jeśli będzie zmuszona do większego haraczu.

              Żywisz się wodorostami jak Koreańczycy Północni? Reszta społeczeństwa, nie.

              Trzeba tylko pomyśleć.

              • 0 4

              • czy każda firma transportowa korzysta z ciągników z wielotonowymi naczepami ??? (5)

                • 4 1

              • Nawet jeśli nie ta, z której korzysta twoja firma, to na pewno (4)

                firma, która jest klientem twojej, albo zleceniobiorcą twojej. Wszystkie skutki dręczenia firm transportowych ostatecznie ponosi klient detaliczny.

                Trzeba tylko pomyśleć.

                • 0 3

              • np. mój kolega ma szklarnie towar rozwozi do sklepów tranzitem do 3,5t (3)

                ... takich przykładów jest o wiele więcej niż tego o czym piszesz a piszesz głównie o imporcie który powinien iść koleją !!!

                • 0 1

              • Transport kolejowy jest opłacalny tylko w wielkich ilościach. (2)

                I nie wszędzie dotrze. Twój kolega nie kupuje niczego w sklepie? Absolutnie niczego? Hurtownik, który zaopatruje tenże sklep, musi korzystać z ciężarówek. Torpeduj je, zabuli hurtownik. A wtedy sklep, a po nim kolega. A wtedy klienci kolegi etc. Gospodarka bez transportu jest jak ciało bez kropli krwi. Torpedowanie tego co najważniejsze, torpeduje wszystko. Kraje z dobrobytem, to kraje w których transport wszystkich i wszystkiego jest szybki, tani i bezproblemowy. W krajach trzeciego świata, transport jest luksusem.

                Trzeba tylko pomyśleć.

                • 0 3

              • Transport tak ale nie przeładowanymi tirami które są w opłakanym stanie i niosą śmierć na drogach z chamami za kierownicą (1)

                w cywilizowanym kraju nie do pomyślenia jest przeładowany TIR a kierowca takiego pojazdu powinien być traktowany jak przestępca !!!

                • 3 1

              • Karaj tak, aby nie zapłacili niewinni.

                Wyjaśniłem ci dlaczego za te mandaty w rzeczywistości zabuli nawet taka osoba, która poprzysięgła nawet na auto nie popatrzeć.

                Trzeba tylko pomyśleć.

                • 0 1

  • pp

    wreszcie ktos sie tym zajol;]

    • 4 1

  • ZSM

    Pozdrawiam wszystkie morświny z ZSM :D !!!!!!!!!!

    • 0 1

  • a

    Jakim trzeba być "społeczniakiem" żeby nagrywac takie filmy i wysyłać do redakcji?! Ludziu, nudzi Ci się w domu?! to zacznij robić na drutach.

    • 0 10

  • Nie rozumiem ...

    jak papier (karnet TIR) może niszczyć drogę... chyba komuś coś się pomyliło

    • 1 3

  • A GDZIE POLICJA ????

    wpadną raz na cały dzień i ok ....
    KARAĆ KIEROWCÓW ZA ŁAMANIE PRZEPISÓW....
    STRAŻ MIEJSKA UMYŁA RĘCE OD TEGO ...
    DO ZWYKŁEGO KIEROWCY BY ZAMÓWILI LAWETĘ ABY USUNĄĆ Z MIEJSCA POSTOJU ....
    SAME DZIURY I POŁAMANE PŁYTY CHODNIKOWE .....

    ŚMIERDZI MOCZEM NA ODLEGŁOŚĆ NA UL. WYZWOLENIA ....

    • 4 2

  • Kompleksowo załatwią problem

    CO za szybka reakcja zarzadu drug -pierwszy artykól z czerwca 2009 R Gratulacje
    Niestety Port chce zarabiac ale do drug i parkingów dołozyć to już niebardzo
    oPodobna sytuacja w elewtorz esłodowym na Przeróbce
    a mostv siennicki miasto wyremontuje w końcu to Portowe miasto
    A coz samochodami z obszaru celnego
    dobrze ze terminal kontenerowy rozjerzdza tylko budowe Sucharskiego
    Moze by warto jednak cos dołożyc PKP na tory troche tego towaru wrzucić chyba wyszło by taniej
    Od taka polityka państwa prorodzinna i transportowa.
    3 lata mysla o jednej uliczce ile to urzedniczych myslogodzin
    Chyba zburzenie estakady na Okopowej rozwiaze ten problem 1350 tirów. Przejada one do New Port przez te wszystkie przejszcia dla pieszych naziemne.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane