• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie strefa pieszych i buspasy?

Patryk Szczerba
31 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Opracowanie nowych koncepcji drogowych potrwa cztery lata. Potem ma przyjść czas na ich realizację. Opracowanie nowych koncepcji drogowych potrwa cztery lata. Potem ma przyjść czas na ich realizację.

Prace nad utworzeniem wolnej od samochodów strefy ruchu pieszego, buspasów oraz kolejne inwestycje w komunikację trolejbusową - to część założeń unijnego projektu Civitas Dynamo. Gdynia uczestniczy w nim razem z trzema innymi europejskimi miastami: niemieckim Akwizgranem, Koprivnicą z Chorwacji i hiszpańską miejscowością Palma de Mallorca.



Czy wydzielone buspasy sprawdziłyby się w Gdyni?

Założenia projektu są proste: przełom w miejskich systemach transportowych poprzez wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w tej dziedzinie. O szczegółach mają zdecydować poszczególne samorządy przy realnym wsparciu mieszkańców.

Jak podkreślają urzędnicy, jest to projekt badawczy. O terminie wprowadzenia konkretnych rozwiązań na razie nic nie wiadomo.

- Mamy konkretne założenia, nad którymi będziemy debatowali. Wśród nich jest rozwinięcie i sformalizowanie Planu Zrównoważonego Transportu Miejskiego oraz włączenie gdynian do konsultacji na temat usprawnienia ruchu w mieście. W realizacji całości pomagają Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata. Wiadomo, że w Gdyni dotyczyć będą m.in. utworzenia pierwszej strefy pieszej. Według wstępnych założeń mogłaby objąć ulicę Starowiejską i Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. W projektach mają znaleźć się także buspasy z systemem pozwalającym wykryć pojazdy nieuprawnione do korzystania z nich.

Czytaj także: zabronić parkowania na Skwerze Kościuszki?

Dodatkowo wdrożony ma zostać również system wykrywania wypadków i innych zdarzeń drogowych, wspomagający Tristar. Pilotażowo w mieście pojawią się dwie kamery w najbardziej niebezpiecznych miejscach, a każde zdarzenie drogowe ma być rejestrowane, automatycznie przesyłane do operatora systemu, skąd kierowana ma być pomoc. Gdynia chce także w przyszłości ważyć pojazdy ciężarowe w ruchu. Zmiany czekają też komunikację trolejbusową.

Czytaj też: Tristar wystartuje z miesięcznym opóźnieniem

- Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji. Takie trolejbusy zasilane kondensatorem planowane są w dzielnicy Cisowa. Planujemy także przygotować się do zainstalowania na sieci superkondensatora zmniejszającego pobór energii przez pojazdy o ok. 20 proc. - tłumaczy Dorota Gajda.

Projekt potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzyma na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.

Miejsca

Opinie (213) 1 zablokowana

  • i po co to komu czuby zajmijcie się tym co jest i co się sypie

    • 1 3

  • teraz kolejny projekt

    SEGMENT to trzyletni projekt, który ma na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. Skoncentruje się na punktach zwrotnych w życiu, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. Projekt wykorzysta segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością. Gdynia oraz 6 europejskich miast partnerskich zastosuje założenia projektu do sprawdzenia przyjętej metodologii, a w szczególności ustali, czy założony cel może być osiągnięty na podstawie ograniczonych danych rynkowych. SEGMENT zbuduje fundamenty do wdrażania skutecznych kampanii marketingowych kształtujących pożądane zachowania transportowe w całej Europie.


    Rezultaty:

    Uniwersalny model segmentacji marketingowej i metodologia gromadzenia i_analizy danych maksymalizuje integrację pomiędzy wartościami życia i_punktami zwrotnymi w życiu. Model zostanie przetestowany i wdrożony w Gdyni oraz 6_miastach partnerskich projektu, po czym będzie mógł zostać dopasowany i_wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.

    Skuteczne kampanie marketingowe odpowiednio skierowane do określonej grupy docelowej wdrożone w_Gdyni i 6 miastach partnerskich projektu, rozpoczną zmiany w postawie społeczeństwa (percepcji, satysfakcji, świadomości, przychylności, aspiracji, wartości) i zachowaniu wobec zrównoważonego transportu (mierzone poprzez porównanie wyników badań monitorujących z zebranymi wcześniej danymi z każdego miasta).

    Rozwój kompetencji i zdolności transportowych w Europie w celu zwiększenia i_przyspieszenia podejmowania i_wymiany najlepszych praktyk europejskich przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii marketingowych, udoskonalonych poprzez wykorzystanie mieszanki technik marketingowych dla ściśle określonych grup społecznych zdefiniowanych przez punkty zwrotne w życiu.


    Tytuł projektu


    SEGMENT SEgmented Marketing for ENergy efficient Transport

    Data podpisania umowy o dofinansowanie;

    numer projektu i/lub umowy


    Projekt otrzymał nr IEE/09/759/SI2.558247

    Umowa o dofinansowanie została podpisana dnia 14 kwietnia 2009r.

    Źródło dofinansowania

    (Nazwa programu, Priorytetu, Działania, Poddziałania)


    Program Inteligentna Energia Europa 2007-2013

    CIP IEE-2009.3.1 Promotion and Dissemination projects




    Okres realizacji

    (miesiąc, rok)


    36 m-cy

    okres realizacji 20.04.2010-20.03.2013


    Wnioskowana lub przyznana kwota dofinansowania


    Wnioskowana kwota dofinansowania dla całego projektu -1.345.336,00 EUR,

    w tym wnioskowana kwota dofinansowania dla Gminy Miasta Gdyni 115 663,91


    Całkowity koszt projektu


    całkowity kosztu projektu - 1.793.783,00, w tym całkowity koszt realizacji części gdyńskiej 161 384,00


    Kurs przeliczeniowy euro


    szacunkowy kurs euro 4 PLN


    Cel, zakres rzeczowy Projektu i planowane rezultaty


    Projekt ma odpowiednio zachęcić mieszkańców Gdyni do zmiany negatywnych przyzwyczajeń transportowych i zmotywować do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.

    Gdynia planuje zwiększyć świadomość komunikacyjną i wpłynąć na zachowania transportowe wybranych grup społecznych poprzez zastosowanie segmentacji marketingowej.

    (Wybrano następujące grupy docelowe:

    1) uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,

    2) osoby rozpoczynające nową pracę,

    3) rodziców noworodków podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia.

    Opracowano odpowiednią ankietę, przeprowadzono badania przyzwyczajeń komunikacyjnych powyższych grup, wyłoniono segmenty, dla których opracuje się i przeprowadzi odpowiednie kompanie marketingowe. Po kampaniach ponownie przeprowadzi się badania.)




    Lider

    Projektu


    London Borough of Hounslow


    Partnerzy
    w Projekcie


    Utrecht, Sofia, Almada, Ateny, Centrum Badań Transportowych z Uniwersytetu w Aberdeen; Europejska Platforma Zarządzania Mobilnością (EPOMM) oraz Gdynia

    .


    Koordynator Projektu oraz osoba do kontaktów
    w sprawach Projektu w wydziale/jednostce organizacyjnej

    (imie i nazwisko, stanowisko, nr tel., adres e-mail)


    Alicja Pawłowska,

    Starszy Inspektor, tel. 58 761 20 38,

    e-mail: a.pawlowska.@.zdiz.gdynia.pl

    zakończył się projekt więc ja pytam się jakie są jego efekty?

    • 9 2

  • taka kamera wykrywajaca dziala juz od dobrych 3-4lat (1)

    zamontowana jest na wielkopolskiej tuz przy obwodnicy - lewo/prawo skret > obwodnica kierunek chylonia.

    system nazywa sie autoscope i nie jest czyms nowym :) wykrywa wypadek, stluczke, inny kierunek jazdy

    wazne aby instalujac takie systemy swiatla byly inteligentnie sterowanie w zalerznosci od natezenia ruchu.

    • 1 0

    • chyba Chwaszczyńskiej...

      • 0 0

  • ?

    a wiecie jak to jest jak " superkondensator " rąbnie?

    • 0 0

  • PO CO TO WSZYSTKO Z KSIĘŻYCA?????????????????????

    po co to wszystko obiecać z księżyca jeżeli już teraz jest do zrobienia prymitywna rzecz a nikt nie chce lub nie potrafi tego zrobić ŻENADAAAAAAAAAAAAAAAA DO KWADRATUUUUUU dotyczy ulicy WŁADYSŁAWA IV odcinek od Wzgórza nowo zrobiony do Batorego , na światłach trzeba się zatrzymywać co-najmniej 3 razy nieraz i więcej , a powinno się kilkaset metrów przejechać bez zatrzymywania ,przecież to ścisłe centrum Gdyni,czy nikt z urzędu miasta o tym nie wie????????????dalej paralitycy i dyletanci rządzą miastem??????????łatwiej za 8mln zł. zbudować infobox potrzebny dla mieszkańców jak buda dla psa niż ułatwić realne życie dla mieszkańców ----to tyle

    • 1 2

  • wieś

    Gdynia to wieś z trolejbusami.

    • 2 0

  • TAXI

    Trzeba będzie poszukać koguta TAXI :-)

    • 0 0

  • Tak sobie marze

    Mam takie marzenie w zwiazku z Nowym Rokiem; w Urzedzie coraz mniej petentow poniewaz nowy zarzad i urzednicy robia swoja prace efektywnie a nie efektownie.
    Czy nie czas na emerytury dla niektorych zasiedzialych tam urzedasow?Nioc nie wnosza poza coraz wiekszym balaganem.
    Tak tylko pytam.

    • 2 2

  • i jeszcze trzeba wybudować mur na granicy Gdyni

    na górze muru druty kolczaste i odłamki butelek.

    ewentualnie fosa z korkodylami, oczywiście podgrzewana, by się biedne zwierzątka nie poprzeziębiały

    pasażerowie jadący komunikacja miejską spoza Gdyni, powinni przesiadać się ze złych, nie-gdyńskich autobusów, do dobrych kondensatorowych gdyńskich (dla niepoznaki nazywanych trolejbusami), po drodze można by wyrywkowo zrobić niektórym rewizję osobistą z badaniem ginekologiczno-koprologicznym, oczywiście dla ogólnego bezpieczeństwa i szczęśliwości

    co tam wspólny bilet trójmiejski, znacznie mniej zabawny

    • 1 3

  • to jest pewne :-D

    Szczurek mozesz byc pewny że Ciebie odwiedzę jak w Gdyni powstaną buspasy :-D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane