• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • ankieta (2)

    mieszkam na Chwarznie, 4 razy w tygodniu korzystam z km, kilka razy w tygodniu bywam na trójmiasto.pl i pierwsze słyszę o ankiecie... Chyba była tylko dla znajomych żeby wynik był pasujący do planów Urzędu Miasta.

    Największym problemem jest to, że mamy bezpośrednie autobusy do centrum albo do centrum i zawsze tą sama trasą. Od wielkiego dzwonu 121 (w godzinach rannych i popołudniowych). Brak połączenia z Chylonią, Oksywiem, Orłowem czy Sopotem- tylko przesiadki.

    Drugi problem to rozkład jazdy- jadą trzy autobusy tą samą trasą jeden po drugim a potem długo, długo nic. I znowu 3 autobusy jedne po drugim i znowu przerwa... Kto to układał? A potem im wychodzi, że w godzinach szczytu autobusy jeżdżą średnio co 7 minut...

    • 36 0

    • Ankieta (1)

      Na wiczlinie radny dzielnicy wysylal ankiete:) informacja byla na forum mieszkancow osiedla. Nie wiem jak to na sokolce czy chwarznie wygladalo?

      • 15 0

      • Ja też nic nie wiem o żadnej ankiecie. Ani nikt z moich sąsiadów.

        • 13 1

  • gdynia polnoc z kosakowo rewa i mosty tez chcr

    .... ale ma sie nas w 4 literach :(

    • 19 8

  • Chwarzno-Obłuże bezpośrednio obwodnicą!

    Takie połączenie jest nam potrzebne. Bez zahaczania o Chylonię autobusem K.

    • 18 11

  • Dzialac

    Wies czy nie wies-poprawa sytuacji komunikacyjnej sie przyda. Oby ruszyly jakies pomysly. Dzielnice zachod sa rozwojowe i nie ma co gadac o tym, ze " paniska poszly na wies"! Jak ktos chce zawsze moze zmienic miejsce zamieszkania i wybrac sie tam rowniez!:)

    • 21 6

  • G

    Prawda. Statystyki zmanipulowane

    • 27 0

  • ok, ale reszta dzielnic tez czeka

    i to nie na dodatkowe kursy,ale na porzadne drogi dojazdu np. Pogórze, Obłuze. Jezdzi sie jak po tarce, jednym pasem, w mega korkach

    • 24 6

  • Cóż wymgać od doktora Stępy skoro on ... (1)

    codziennie dojeżdża do firmy i przejeżdża przez totalnie sknocone skrzyżowanie { za jego kadencji zresztą przebudowane !} Chwarznieńska -Obwodnica !!! , tam aż się prosi aby byłto bezkolizyjny Węzeł bez regulacji świetlnej o płynnym bez potrzeby zatrzymywania się ruchu , Tak, tak ! jedziesz -stoisz tam na światłach to się przyjrzyj . Takie zresztą były plany budowniczych obwodnicy ,to wifać gołym okiem po po przygotowanym tam terenie. chodzi o to ,że bezkolizyjny zjazd z chwarznieńskiej w kierunku chyloni jadąc w kierunku Wiczlina powinien być przed dojazdem pod Obwodnice w prawo ,a zjazd w kierunku Gdańska po przejechaniu pod Obwodnicą też w prawo {przd l0ości0ołem } ! w tym samym miejscu powinny być zjazdy z obwodnicy !!! . To nawet paronasto letnia młodzież wie a nie wie pan doktór Stępa !!! . Nie tworzyły by się tam korki !

    • 19 8

    • Takie

      rozwiazanie potocznie nazywa się "koniczynka".
      Wystarczyło napisac ze należy zbudowac tam koniczynke, lub ze powinna tam byc pełna koniczynka.

      • 8 3

  • (1)

    Zacznijcie w końcu modernizację ul.Chwarznieńskiej. Poszerzyć ul.Małokacką i Rolniczą!!! Dopiero wówczas mają sens Buspasy.

    • 18 10

    • Dlaczego ludzie mają mieć pod oknami drugą Morską?

      Bo Wy chcieliście mieszkać z dala od hałasu? Ludzie przy Chwarznieńskiej mieszkają od lat i mają dość tych samochodów jeżdżących pod oknami. Chcesz mieszkać na wsi - znajdź sobie tam robotę a nie terroryzuj całe centrum swoimi pomysłami!

      • 13 1

  • Analizy, badania, projekty. Potem i tak wszystko zrobią pod samochody i będą dalej zdziwieni, że autobusami nikt nie jeździ. Za spadajaca liczbę osób w autobusach są odpowiedzialni tylko i wyłącznie urzędnicy. Od lat promują wszelkie udogodnienia dla samochodów, parkowanie na chodnikach i trawnikach. Teraz chcą budować 4.pasmowke w centrum. Przecież dalej robią to samo. Zakute łby

    • 18 9

  • tam gdzie powinien być wjazd na Obwodową jakiś Dureń postawił 5m wysokości ekran !!!

    • 20 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane