- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (201 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (96 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (86 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (684 opinie)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (108 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (195 opinii)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-05-31 10:29
Z Chwarzna na Karwiny przez centrum
Nie ma połączenia inaczej niż do centrum i potem trajtek na Karwiny. W drugą stronę to samo 147 do pętli potem trajtek ale nie w godzinach wczesno porannych czyli jakby połączenie do pracy wcale nie istniało. A dla tych co uważają że chwarzno to nie miasto przypomnę że płacimy takie same podatki jak wszyscy w Gdyni. Więc dobrze byłoby te pieniądze wydać również na komunikację do zaraz największej dzielnicy tego miasta.
- 23 0
-
2017-08-24 22:37
ZKM Stryjska tylko 192 na Witomino a na Chwarzno nie ma nic
- 18 5
-
2017-10-25 10:12
Przedluzyc trase autobusu 141
Przedluzyc trase autobusu 141, zero kosztow a niech ma petle na sokolce, zamiast w lesie na witominie.
- 15 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.