• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Bez przesady

    Ludziom z Chwarzna to się naprawdę w d... poprzewracało. Ciągle chcecie więcej autobusów a do mnie na Leśniczówkę w niedzielę po południu i wieczorem w dni robocze jeździ tylko 150 i dajemy radę. Było kupić mieszkanie w Centrum to byście korków nie mieli. Wybraliście lokalizację na wygwizdowie a teraz terroryzujecie całe miasto !!!

    • 16 19

  • Tak to jest, jak najpierw się buduje, a potem odkrywa, że są problemy z dojazdem. Ot Polandia. Ciekawe kiedy ktoś chociażby obejrzy archiwalne fotografie, na których widać wytyczone ulice w szczerym polu. Najpierw projekt potem budowa. Kwiatkowski i Wenda w grobach się przewraca.

    • 13 17

  • mieszkancy dobrzewina i bojana tez domagaja sie większej ilosci autobudow. (1)

    • 19 9

    • to niech ida do swojego sołtysa bo nie słyszałam o takich dzielniach gdyni

      • 13 0

  • tak zgadzam się...niech zorganizują sobie komunikację w ramach SOKOŁKA PATIO czy tam

    WICHROWE WZGÓRZA

    • 20 6

  • O, mieszkańcy Chwarzna! To tylko półśrodki.

    Jest Was coraz więcej, mieszkacie coraz dalej centrum. Praktycznie jesteście oddzielnym miastem. I macie własne biedronki.

    Każcie sobie zrobić PKM. Czyli rozwidlenie linii nr 201 w Małym Kacu w Waszą stronę które po przejściu przez Was, Wiczlino i może Koleczkowo wróciłoby do linii nr 201 w Wielkim Kacu. Tak na skromny początek.

    Każcie se zrobić linię skm wzdłuż Obwodnicy. Mieszkać w jej pobliżu to masakra bo jest diabelnie daleko od kolei. A tyle tam centrów handlowych. Od Cisowej po Pryszcz tak wiele wiele węzłów a przy nich tak wiele osiedli, centrów handlowych i innych miejsc pracy. Atrakcyjnych tylko dla tambylców. Mieszkać u Was, a pracować w Pryszczu lub Wejherowie przestanie być wyczynem.

    Zagłosujcie na tych, którzy mają plan na PKM. Dotychczasowy samosąd już nawet nie próbuje kłamać, że coś zrobi.

    • 17 10

  • wszystkie pieniadze ida na korupcje w ARCE na buus nie ma

    • 19 8

  • 172 do Rumi przez Łężyce

    • 20 3

  • Tylko 10% mieszkańców wyraziło swoją opinie.

    "...udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie."
    No ja nie wiem, czy jest się czym chwalić. Należałoby dotrzeć do znacznie większej ilości mieszkańców.

    • 21 3

  • proponuję

    kolejkę szynową podziemną lub naziemną, powietrzną lub loty balonem. z punktu A (Sokółka) do centrum bezpośrednio, np pod stację Dworca Głównego.

    • 17 6

  • Hmm

    Tj. ktoś mądry w tych komentarzach napisał powodem korków było, jest i będzie WITOMINO !!
    Po drugie jak ktoś chce mieszkać poza miastem, i mieć bardzo dobrą komunikacje z centrum Gdyni, polecam Wejherowo.
    Mają fajne połączenia :)

    • 18 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane