• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • (3)

    Hahaha nic nie dostaniecie

    • 24 13

    • Pekin trzeba utrzymać

      • 21 1

    • szczur brawo ty :)!

      • 18 5

    • Meksyk też trzeba utrzymać

      • 1 1

  • wszystkie pieniadze ida na korupcje w ARCE na buus nie ma (1)

    • 31 11

    • Ale za to szczur ma ich głosy.

      • 17 0

  • na kij wam drogi spoleczniacy i autobusy smierdziele , na piechote lazic

    • 21 12

  • Częśc zabierających tu głos nie jeździ autobusami (2)

    Rano autobus jest pełny czasami na przystanku przy radiostacji (byłej) nie można wsiąść. To samo po 16:00 przy Wzgórzu często ludzie sie nie mieszczą. Kursowanie autobusów jest źle ustawione , czasami w przeciągu 3 minut od dworca jadą trzy autobusy a potem przez 12 minut nic. Brak połączenia z Chylonią jak i z cmentarzem Witominskim - niby blisko a trzeba sie przesiąść albo na piechotę. Linia 141 powinna zostać przedłużona do Sokółki. Po co pętla przy Sosnowej. Bus pass na Rolniczej jest konieczny , na Chwarznienskiej sie nie da po ci co planowali przestrzeń miasta porobili pełno błędów . Po co kładka przy z windami na Chwarznienskiej jak przecież ukształtowanie terenu pozwalało zrobić przejście podziemne . Teraz nie można poszerzyć ulicy bo jest kładka itd.

    • 41 7

    • bo stępa

      miał kolesia a ten robił kładki i jest kładka a że bez sensu i publiczne pieniądze w koszu i nie tylko w koszu to już inna sprawa

      • 15 0

    • jesli jest tlok to powinny czesciej kursowac rano

      • 11 3

  • Gdynia zachód

    To spore wyzwanie aby ta dzielnica dalej się rozwijała

    • 21 9

  • Potrzeba szerszych drog a nie buspasow (1)

    Mieszkam na jednym z osiedli w Wiczlinie i pracuję w Gdańsku. Dojazd komunikacją to dramat i strata czasu, ze wzgledu na konieczne przesiadki. Zostaje samochód. Te osiedla to sypialniane i większość ludzi dojeżdża do pracy samochodami. Moim zdaniem dlugofalowo pomoże tylko poszerzenie Chwarznienskiej do 2 pasów na zachód od obwodnicy i odkorkowanie Witomina nową drogą przez las.

    • 33 11

    • Przeprowadz sie do redlowa i przestan fanzolic!

      • 6 5

  • Dwa pasy lub obwodnica Witomina.

    Tylko takie rozwiazania maja sens. Wydzielenie buspasa spowoduje zwiekszenie korkow. W takich dzielnicach wiekszosc ludzi jezdzi autami a zabranie pasa tylko pogorszy sprawe.

    • 34 8

  • dlaczego nie bierzemy przykładu od lepszych? , ciągle wymyślamy jakieś g*wnianne polskie patenty (5)

    a nieuki i nieudacznicy sprawujący władze je akceptują i zatwierdzają . w takich np.Niemcach -zanim zaczną budowę osiedla to wpierw budują główne ciągi {drogi } dojazdowa oraz przygotowują całą infrastrukturę komunikacyjną dla przyszłego osiedla, i ciekawostka -układanie i budowę chodników zostawiają na koniec ! , wiecie dlaczego ? , bo czekają aż ludzie wydepczą ścieżki i dróżki i wówczas w tym miejscu kładą chodnik !!! . a u nas ?, na odwrót najpierw idiota budowlaniec kładzie chodnik a dopiero potem ludzie chadzają tam gdzie im wygodnie ,gdzie potrzebują i gdzie najkrócej !...Jeżeli Miasto planowało Gdynie -Zachód to najpierw trzeba było zacząć od budowy dróg , obwodnic ,skrótów itd. dopiero potem dać deweloperom zezwolenie na budowę Osiedli ! .Jest np. Fajny skrót jadąc od Chwarzna przed Domem Starców skręcamy w lewo w las i wyjeżdżamy na Demptowie ,często jadę tam rowerem ! dlaczego nikt nie pomyśli o zbudowaniu tam normalnej użytkowej drogi? albo np. wjazd w ul Spółdzielczą przy Klifie w Orłowie i wyjazd przy cmentarzu w Kacku przy Spokojnej ... takich zagadek w obrębie miasta jest kilka ! ale to trzeba wiedzieć i chcieć to realizować i budować ! .pamiętam z 30 lat temu ulice Kielecka i Małopolskie to były leśne dukty i ścieżynki !-na Witomino dojeżdżało się tylko ul. Witomińską !

    • 35 5

    • masz racje i to potwierdza ze w UM Gdynia pracuja idioci ktorzy nie maja wizji miasta

      i jeszcze ida w zaparte i panaceum na problemy komunikacyjne wg nich to rowery.

      • 12 1

    • Odpowiem Tobie krotko (3)

      Bo w Gdyni nie ma takiej swobody projektowania, 360 stopni, jak w innych miastach Europy, czy Polski. Zauwaz, ze nasze miasto powstalo wzdluz waskiego korytarza polnoc poludnie, a do tego jeszcze przyklejonego cala wschodnia sciana do "lustra wody". I jak tutaj projektowac po europejsku ? Dostrzegasz roznice ? Jest zwyczajnie ciasno, a do tego centrum miasta jest z gdzies z boku, zamiast na srodku.
      Co do lesnego lacznika Witomino Sosnowa - Demptowo. W tym jest caly ambaras, aby takim postepowaniem jak tutaj zaproponowales nie doprowadzic do kasacji calego lasu (Parku Trojmiejskiego) co by zapewne po wybudowaniu ruchliwej arterii szybko mialo miejsce.

      • 8 6

      • czyli tak jak twierdzi UM Gdynia ... nie da sie (2)

        i wszystko na ten temat.

        • 0 13

        • Jestes w bledzie (1)

          Miasto Gdynia to jedno (faktycznie ciagle nie da sie), a swoboda projektowania i przede wszystkim kasa to drugie. Skad wziac pieniadze, pomyslmy. Nad ta kwestia sie troche pochylmy...

          • 6 5

          • wg obecnych urzedasow slysze od lat ze nie da sie.

            Czy UM miasta robi cos zeby byla kasa? Chyba wylacznie probuje pozyskac kase sprzedajac tereny przemyslowe pod deweloperke i nie rozumiejac ze kase przynosi przemysl ktory trzeba przyciagnac do miasta. To nie moze byc uzdrowisko ani nigdy nie bedzie Lazurowe wybrzeze.

            • 7 4

  • (1)

    Podejrzewam, że ludzie woleliby poszerzenie dróg, budowę nowych i zrobienie SKM. Ale nie ma jak opierać głównie tezy o 1000 mieszkańców, gdzie mieszka kilkadziesiąt

    • 21 10

    • Alez oczywiscie. Mieszkancy wlasnie woleliby SKM,

      ale czego tutaj wymagac ? Budowy nowej nitki, skoro "Oni" nie potrrafia puscic pociagu po juz istniejacych torach do polnocnej Gdyni / Kosakowa.

      • 12 0

  • Przestancie z tym Piesiewiczem i lewactwem, bo to jest juz nudne. (1)

    Fakty sa takie, ze zarowno drogowo jak i komunikayjnie (zbior-kom) Gdynia lezy. I nie pomoze tu zadna legenda o naszym miescie z najlepsza komunikacja w kraju. Co bylo, a nie jest nie pisze sie w rejestr - zapewne znacie to powiedzenie.
    Niestety, od dluzszego juz czasu samorzad Gdyni nie robi nic, co by moglo zmienic ten stan. Powodem tego zapewne jest pusta kasa.
    Za to planowania mamy pod dostatkiem, ale od tego korkow nie ubywa.

    Skoro wiec nie ma ktoredy jezdzic i po czym jezdzic, to chyba sluszna jest droga ograniczania ruchu samochodow osobowych w centrum oraz na dojazdach do niego, np. na korzysc zbior-komu ? No tak czy nie ?
    W kazdym razie ja postepowanie Miasta Wspolnego rozumie i mu kibicuje,
    bo nie widze dzisiaj zadnej szansy na budowe drog, ktore pomoglyby w szybkim dostaniu sie autem z peryferii do centrum. Pozostaje wciaz jednak alternatywa - zbior-kom - rozwiazanie, ktore daje nam szanse na szybki uprzywilejowany przejazd do centrum .
    Z pustego to i Salomon nie naleje - jak mowi inne przyslowie. Ludzie obudzcie sie i sami ocencie to na trzezwo, bo przy takim tempie rozbudowy Gdyni Zachod za rok czy dwa wogole do centrum Gdyni nie dojedziemy.

    • 25 9

    • wąskie gardło, to Rolnicza i Chwarznieńska

      przydałby się dodatkowy pas, to samo Chwarznieńska do skrzyżowania z Niską.
      Po prawej stronie Kieleckiej ( w dół) powinien być pas, bo jest tam wąsko, a wszyscy tną w dół pow. dopuszczalnej prędkości.

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane