- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (79 opinii)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (83 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (141 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (656 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (339 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (193 opinie)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-04-30 13:02
stępa (6)
zajmij się wreszcie drogami, jeździsz codziennie autobusikiem z Chwarzna do UM Gdynia i nie widzisz co zrobiłeś? Gigantyczne korki, dziury na drogach jak po wojnie a ty zajmujesz się prawo i lewoskrętami i buspasami. Twoje rozwiązania grogowe nie sprawdziłyby się nawet w XX wieku. Nawet dziecko wie, że przyczyną korków na drodze Chwarzno-Gdynia było i jest Witomino. A ty zbydowałeś kilometrową atostradę zamiast rozwiązać problem Witomina. O kładce nie wspomnę - po nie całym roku ustawiłeś 150 metrów dalej światła. Tak się marnuje miliony.
- 71 8
-
2017-04-30 13:04
Stępa to przecież wielki przyjaciel kierowców, tyle że nie zna się na planowaniu miasta
- 23 0
-
2017-04-30 13:06
stepa - relikt perelu. poczytaj lub posłuchaj wywiady z nim.
- 18 0
-
2017-04-30 15:00
To się nazywa komentarz
w punkt. Cały leśny odcinek - bez dalszych konkretnych planów i wizji - to zupełne nieporozumienie.
- 16 0
-
2017-04-30 16:26
Stepa zostanie wyslany wkrotce wraz ze Szczurkiem i jego partyjka na zielona
trawe i moze ktos po nich zacznie myslec.
- 10 0
-
2017-04-30 17:06
Rowniez nie naleze do zwolennikow dr Marka Stepy, zwlaszcza za ten ser szwajcarski nazywany ulica Chwarznienska.
To czego nam przysporzyl w ramach tzw. przebudowy pierwszego odcinka Chwarznienskiej (od Dulina do Obwodnicy) wola o pomste do nieba,
nie wspominajac juz nawet o braku tak dzis niezbednej drugiej jezdni.
Problem jednak jest w tym, ze w miescie prawdopodobnie ewidentnie nie ma kasy. To jest glowna istota problemu. Z tym trzeba najpierw cos zrobic, a potem myslec o budowaniu drog i obwodnic. Co z ta Gdynia ? !!! wolam.- 16 1
-
2017-04-30 23:18
Brawo
Brawo!!! Ujal Pan cale sedno sprawy
- 9 1
-
2017-04-30 13:02
Znów lewactwo od pana Piesiewicza biadoli o buspasach? (4)
Pewnie połowa ankiet wypełniona przez tych aktywistów od deptaków i napuszczania straży miejskiej na kierowców. Pamiętajcie, jak zapłaciliście za lawetę 500 zł to winny jest pan Piesiewicz i jego chore wizje.
- 26 24
-
2017-04-30 14:33
Wiecej lawet (1)
Mniej plam oleju na chodnikach
- 14 3
-
2017-04-30 15:42
więcej przejść podziemnych mniej wypadków z udziałem pieszych, mniej korków i mniej plam na chodnikach.
- 10 6
-
2017-04-30 15:24
lemingjak długo chcesz sie kompromitowac i chwalic głupotą?
gdybys niebył glupi to bys przynajmniej wiedział kto tu jest lewakiem
- 8 4
-
2017-04-30 15:50
Piesiewicz to prawak jest a nie lewak, przecież to pisowiec
- 8 5
-
2017-04-30 13:05
Korek (1)
Chciało się mieszkać na wsi to trzeba się z tym liczyć. Jeździmy co dziennie tą trasą i kierowcy sami stwarzają korki więc może jakieś doszkolenie
- 38 21
-
2017-04-30 13:10
dlaczego szczur jeździ tamtędy tylko między 9 a 10 rano?
- 20 0
-
2017-04-30 13:05
wciąż na chodzie (3)
5240 , 5250 z 1993 roku . podobno Gdynia wygrała jakiś konkurs na miasto przyszłości?
- 26 8
-
2017-04-30 13:07
a wszyscy mówią że nie da się a jednak da się jeździć szrotami.
szczur kiedy jakieś inwestycje? ??
- 16 0
-
2017-04-30 14:53
spod jak juz
- 13 1
-
2017-05-01 09:36
Pojazdy są w dobrym stanie, poza tym potrzebne są przegubowce, a dostawa nowych autobusów będzie za rok.
- 11 1
-
2017-04-30 13:06
Dlaczego 121 nie obsluguje Redlowa, Plyty redlowskiej i szpitala PCK ? (3)
Do obslugi Karwin i Dabrowy mamy juz 147. Po co to dublowac ?
Na Lowickiej i Raclawickiej raczej Nikt z Chwarzna-Wiczlina nie wysiada, wiec po co to tam pchac ?- 31 7
-
2017-04-30 13:08
Po drugie do Karwin przez Wiczlino jest szybciej i bez korkow. Kto jezdzi naokolo ?
- 14 2
-
2017-04-30 13:09
robiliśmy badania i analizy za miliony i tak trzeba!!! (1)
- 13 0
-
2017-04-30 17:26
a jakze...
- 8 3
-
2017-04-30 13:11
Przetrasowac autobusy z Wiczlinskiej przez Zaruskiego i Staniszewskiego. (3)
Obok Patio Rozy, Zielenisza i Sokolki II
- 31 9
-
2017-04-30 17:25
dobra zmiana, jestem ZA
- 10 3
-
2017-04-30 22:39
Absolutnie NIE (1)
Nie możesz kawałek do przystanku dojść??
- 8 5
-
2017-05-01 06:59
Zgadzam się
Z Tobą nich autobusy niepodjezdzaja pod same klatki
- 5 5
-
2017-04-30 13:18
(4)
Nie mieszkancy Chwarzna tylko kredyciarze z sokolki i wiczlina
- 40 21
-
2017-04-30 13:47
(1)
Ktoś kto ma mieszkanie na kredyt to już nie jest mieszkanie cymbale?
- 19 4
-
2017-04-30 22:53
Alez skad w Tobie tyle agresji ? Rozumiem petla hipoteczna du...sciska
- 5 6
-
2017-04-30 20:28
a Ty co? (1)
nie masz zdolności kredytowej. ciśniesz się z matką w klitce na Cisowej i zazdrościsz?
- 13 7
-
2017-04-30 22:57
No nie bardzo mam Tobie czego zazdroscic no moze glupoty, patrze na te wasze bloki chce mi sie wymio.... To byla taka piekna dzielnica : (
- 1 10
-
2017-04-30 13:31
W Gdańsku kolejne inwestycje w Gdyni kolejne badania analizy i plany. Niech zgadnę, realizacja dopiero po wyborach ;) (1)
- 29 13
-
2017-04-30 13:47
A kiedy remont estakady, nie mogę się już doczekać :)
- 15 2
-
2017-04-30 13:42
ludzie o co tyle hałasu (6)
Przecież Wiczlino i Chwarzno to wieś była! Krowy tam się pasły, a teraz ''paniska'' chcą do miasta się dostać!
- 38 29
-
2017-04-30 13:47
nadal są krowy, kury itd :) Nawet przy samej ulicy, naprzeciwko nowego (od wakacji) Lidla :D
- 20 0
-
2017-04-30 13:47
Kiedyś cała Gdynia była wsią, po co pisać o tym co było kiedyś
- 18 8
-
2017-04-30 13:57
(1)
Lepiej było kupić coś w Wejherowie. Lepszy dojazd do Gdyni Śródmieście niż z Wiczlina. Szczególnie SKM duuuzo szybciej.
- 15 6
-
2017-05-01 06:29
i wszyscy pomiescza sie w wejherowie. ha ha
- 9 6
-
2017-04-30 23:02
Kazda dzielnica byla kiedys wsia!
- 9 3
-
2017-05-01 07:57
Gdynia też była wiochą i mam wrażenie, że jest do tej pory.
- 7 8
-
2017-04-30 13:47
Każda droga dwupasmowa powinna mieć buspas (7)
To powinno być automatyczne - każda droga która ma dwa lub więcej pasów do jazdy w jedną stronę, powinna mieć prawy pas zarezerwowany jako buspas.
Do tego Tristar ma możliwość to monitorować i automatycznie walić mandaty po 1000zł za każde naruszenie przepisów.
To jest jakiś niepojęty, chory pomysł, rodem ze średniowiecza gdzie ludzie korzystający z komunikacji zrównoważonej muszą tkwić w korkach spowodowanych przez garstkę tych, których myślenie utkwiło w jakiś mrokach minionego tysiąclecia, gdzie jedna osoba poruszała się jednym samochodem, zasmradzając i zapychając miasta, oraz podporządkowując przestrzeń miejską pod miejsca parkingowe.- 30 25
-
2017-04-30 15:17
Znowu ten troll od "zrównoważonego rozwoju". (1)
Po pierwsze, po co tworzyć buspasy na jezdniach po których nie jeździ komunikacja miejska?
A po drugie, buspasy sprawdzają się w aglomeracjach, w których sieć połączeń jest bardzo gęsta, a w Trójmieście komunikacja jest niedorozwinięta. Oprócz kilku miejsc, buspasy świeciłyby pustkami.
Po trzecie, aby skłonić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej, trzeba dać im szansę. Jak mają rzucić samochody i dojeżdżać zbiorkomem, jak w wiele miejsc nie dojeżdża lub potencjalnie podróż trwa godzinami?- 20 6
-
2017-04-30 15:32
czy ty jestes slepy ? nazywasz trolem kogos kim sam jestes.
Nikt nie jest przeciwko tworzeniu komunikacji zbiorowej .
- 11 8
-
2017-04-30 15:28
Bo Polska jest 50 lat za zachodem i wiecej i nie uczy sie na błedach niekorzysta tez z zachodnich rozwiazan sprawdzonych
- 20 0
-
2017-04-30 15:40
(1)
na Obwodnicy też ma być buspas?
- 13 9
-
2017-04-30 17:17
NIe
Na obwodnicy zrobimy kontrapas dla rowerów i w ten cudowny sposób uspokoimy ruch .Taką mam koncepcje
- 17 3
-
2017-04-30 16:13
Masz racje, ale niestety nasz kraj ciagle podaza z lekka zapozniony za przodujaca czescia Europy.
Nie martwcie sie jednak o tych ludzi, bo z czasem, za kilka lat, i tak to zozumieja.
Postep zawsze rodzi sie w bolu, wazne zmiany rowniez- 11 7
-
2017-04-30 16:30
Zle sie czujesz? Juz przestam marudzic o bus pasach. Skorzystaj z chodnika i dawaj z buta
- 9 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.