• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • stępa (6)

    zajmij się wreszcie drogami, jeździsz codziennie autobusikiem z Chwarzna do UM Gdynia i nie widzisz co zrobiłeś? Gigantyczne korki, dziury na drogach jak po wojnie a ty zajmujesz się prawo i lewoskrętami i buspasami. Twoje rozwiązania grogowe nie sprawdziłyby się nawet w XX wieku. Nawet dziecko wie, że przyczyną korków na drodze Chwarzno-Gdynia było i jest Witomino. A ty zbydowałeś kilometrową atostradę zamiast rozwiązać problem Witomina. O kładce nie wspomnę - po nie całym roku ustawiłeś 150 metrów dalej światła. Tak się marnuje miliony.

    • 71 8

    • Stępa to przecież wielki przyjaciel kierowców, tyle że nie zna się na planowaniu miasta

      • 23 0

    • stepa - relikt perelu. poczytaj lub posłuchaj wywiady z nim.

      • 18 0

    • To się nazywa komentarz

      w punkt. Cały leśny odcinek - bez dalszych konkretnych planów i wizji - to zupełne nieporozumienie.

      • 16 0

    • Stepa zostanie wyslany wkrotce wraz ze Szczurkiem i jego partyjka na zielona

      trawe i moze ktos po nich zacznie myslec.

      • 10 0

    • Rowniez nie naleze do zwolennikow dr Marka Stepy, zwlaszcza za ten ser szwajcarski nazywany ulica Chwarznienska.

      To czego nam przysporzyl w ramach tzw. przebudowy pierwszego odcinka Chwarznienskiej (od Dulina do Obwodnicy) wola o pomste do nieba,
      nie wspominajac juz nawet o braku tak dzis niezbednej drugiej jezdni.
      Problem jednak jest w tym, ze w miescie prawdopodobnie ewidentnie nie ma kasy. To jest glowna istota problemu. Z tym trzeba najpierw cos zrobic, a potem myslec o budowaniu drog i obwodnic. Co z ta Gdynia ? !!! wolam.

      • 16 1

    • Brawo

      Brawo!!! Ujal Pan cale sedno sprawy

      • 9 1

  • Znów lewactwo od pana Piesiewicza biadoli o buspasach? (4)

    Pewnie połowa ankiet wypełniona przez tych aktywistów od deptaków i napuszczania straży miejskiej na kierowców. Pamiętajcie, jak zapłaciliście za lawetę 500 zł to winny jest pan Piesiewicz i jego chore wizje.

    • 26 24

    • Wiecej lawet (1)

      Mniej plam oleju na chodnikach

      • 14 3

      • więcej przejść podziemnych mniej wypadków z udziałem pieszych, mniej korków i mniej plam na chodnikach.

        • 10 6

    • lemingjak długo chcesz sie kompromitowac i chwalic głupotą?

      gdybys niebył glupi to bys przynajmniej wiedział kto tu jest lewakiem

      • 8 4

    • Piesiewicz to prawak jest a nie lewak, przecież to pisowiec

      • 8 5

  • Korek (1)

    Chciało się mieszkać na wsi to trzeba się z tym liczyć. Jeździmy co dziennie tą trasą i kierowcy sami stwarzają korki więc może jakieś doszkolenie

    • 38 21

    • dlaczego szczur jeździ tamtędy tylko między 9 a 10 rano?

      • 20 0

  • wciąż na chodzie (3)

    5240 , 5250 z 1993 roku . podobno Gdynia wygrała jakiś konkurs na miasto przyszłości?

    • 26 8

    • a wszyscy mówią że nie da się a jednak da się jeździć szrotami.

      szczur kiedy jakieś inwestycje? ??

      • 16 0

    • spod jak juz

      • 13 1

    • Pojazdy są w dobrym stanie, poza tym potrzebne są przegubowce, a dostawa nowych autobusów będzie za rok.

      • 11 1

  • Dlaczego 121 nie obsluguje Redlowa, Plyty redlowskiej i szpitala PCK ? (3)

    Do obslugi Karwin i Dabrowy mamy juz 147. Po co to dublowac ?
    Na Lowickiej i Raclawickiej raczej Nikt z Chwarzna-Wiczlina nie wysiada, wiec po co to tam pchac ?

    • 31 7

    • Po drugie do Karwin przez Wiczlino jest szybciej i bez korkow. Kto jezdzi naokolo ?

      • 14 2

    • robiliśmy badania i analizy za miliony i tak trzeba!!! (1)

      • 13 0

      • a jakze...

        • 8 3

  • Przetrasowac autobusy z Wiczlinskiej przez Zaruskiego i Staniszewskiego. (3)

    Obok Patio Rozy, Zielenisza i Sokolki II

    • 31 9

    • dobra zmiana, jestem ZA

      • 10 3

    • Absolutnie NIE (1)

      Nie możesz kawałek do przystanku dojść??

      • 8 5

      • Zgadzam się

        Z Tobą nich autobusy niepodjezdzaja pod same klatki

        • 5 5

  • (4)

    Nie mieszkancy Chwarzna tylko kredyciarze z sokolki i wiczlina

    • 40 21

    • (1)

      Ktoś kto ma mieszkanie na kredyt to już nie jest mieszkanie cymbale?

      • 19 4

      • Alez skad w Tobie tyle agresji ? Rozumiem petla hipoteczna du...sciska

        • 5 6

    • a Ty co? (1)

      nie masz zdolności kredytowej. ciśniesz się z matką w klitce na Cisowej i zazdrościsz?

      • 13 7

      • No nie bardzo mam Tobie czego zazdroscic no moze glupoty, patrze na te wasze bloki chce mi sie wymio.... To byla taka piekna dzielnica : (

        • 1 10

  • W Gdańsku kolejne inwestycje w Gdyni kolejne badania analizy i plany. Niech zgadnę, realizacja dopiero po wyborach ;) (1)

    • 29 13

    • A kiedy remont estakady, nie mogę się już doczekać :)

      • 15 2

  • ludzie o co tyle hałasu (6)

    Przecież Wiczlino i Chwarzno to wieś była! Krowy tam się pasły, a teraz ''paniska'' chcą do miasta się dostać!

    • 38 29

    • nadal są krowy, kury itd :) Nawet przy samej ulicy, naprzeciwko nowego (od wakacji) Lidla :D

      • 20 0

    • Kiedyś cała Gdynia była wsią, po co pisać o tym co było kiedyś

      • 18 8

    • (1)

      Lepiej było kupić coś w Wejherowie. Lepszy dojazd do Gdyni Śródmieście niż z Wiczlina. Szczególnie SKM duuuzo szybciej.

      • 15 6

      • i wszyscy pomiescza sie w wejherowie. ha ha

        • 9 6

    • Kazda dzielnica byla kiedys wsia!

      • 9 3

    • Gdynia też była wiochą i mam wrażenie, że jest do tej pory.

      • 7 8

  • Każda droga dwupasmowa powinna mieć buspas (7)

    To powinno być automatyczne - każda droga która ma dwa lub więcej pasów do jazdy w jedną stronę, powinna mieć prawy pas zarezerwowany jako buspas.
    Do tego Tristar ma możliwość to monitorować i automatycznie walić mandaty po 1000zł za każde naruszenie przepisów.

    To jest jakiś niepojęty, chory pomysł, rodem ze średniowiecza gdzie ludzie korzystający z komunikacji zrównoważonej muszą tkwić w korkach spowodowanych przez garstkę tych, których myślenie utkwiło w jakiś mrokach minionego tysiąclecia, gdzie jedna osoba poruszała się jednym samochodem, zasmradzając i zapychając miasta, oraz podporządkowując przestrzeń miejską pod miejsca parkingowe.

    • 30 25

    • Znowu ten troll od "zrównoważonego rozwoju". (1)

      Po pierwsze, po co tworzyć buspasy na jezdniach po których nie jeździ komunikacja miejska?
      A po drugie, buspasy sprawdzają się w aglomeracjach, w których sieć połączeń jest bardzo gęsta, a w Trójmieście komunikacja jest niedorozwinięta. Oprócz kilku miejsc, buspasy świeciłyby pustkami.
      Po trzecie, aby skłonić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej, trzeba dać im szansę. Jak mają rzucić samochody i dojeżdżać zbiorkomem, jak w wiele miejsc nie dojeżdża lub potencjalnie podróż trwa godzinami?

      • 20 6

      • czy ty jestes slepy ? nazywasz trolem kogos kim sam jestes.

        Nikt nie jest przeciwko tworzeniu komunikacji zbiorowej .

        • 11 8

    • Bo Polska jest 50 lat za zachodem i wiecej i nie uczy sie na błedach niekorzysta tez z zachodnich rozwiazan sprawdzonych

      • 20 0

    • (1)

      na Obwodnicy też ma być buspas?

      • 13 9

      • NIe

        Na obwodnicy zrobimy kontrapas dla rowerów i w ten cudowny sposób uspokoimy ruch .Taką mam koncepcje

        • 17 3

    • Masz racje, ale niestety nasz kraj ciagle podaza z lekka zapozniony za przodujaca czescia Europy.

      Nie martwcie sie jednak o tych ludzi, bo z czasem, za kilka lat, i tak to zozumieja.
      Postep zawsze rodzi sie w bolu, wazne zmiany rowniez

      • 11 7

    • Zle sie czujesz? Juz przestam marudzic o bus pasach. Skorzystaj z chodnika i dawaj z buta

      • 9 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane